Werk & Studie alle pijlers

Cursussen op cv

19-01-2015 23:18 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond allemaal,

Wat ik mezelf iedere keer afvraag, is het volgende:

Ik volg veel relevantie cursussen gericht op persoonlijke groei, is dit zinvol om op een cv te vermelden of is dit nutteloos?

Om als voorbeeld te nemen, ik heb bijvoorbeeld de volgende cursussen gedaan:

Leren om te gaan met spreekangst, bij Pieter Frijters

Assertiviteitscursus, bij Pieter Frijters

Of zijn dit te negatieve dingen om te vermelden? (zou ik mij goed kunnen voorstellen!)
Hm ligt eraan naar wat voor functie je solliciteerd.

Je kan er wel bijzetten dat je een cursus hebt gevolgd voor openbaar spreken, maar ik denk als je het neerzet als Cursus voor spreekangst wordt het idd een beetje negatief misschien.

Ik zou het er niet bijzetten als ik jou was, tenzij het in de vacature past.
Oké bedankt voor je feedback:)
Omschrijf je cursussen inderdaad op een positieve manier. Of zet er kort bij wat het je heeft opgeleverd. Probeer kort te benoemen wat het je heeft opgeleverd en welk profijt je nieuwe werkgever daar van kan hebben.
Ik wilde hetzelfde typen. Beide cursussen zijn voor menses met een probleem. Dat zet je nogal in een negatief daglicht. Op zich natuurlijk goed dat je je probleem aangepakt hebt, maar dan zou ik er ook niet op gaan wijzen dat het er eerst wel was.

Bij neutralere cursussen (idd 'spreken in het openbaar') zou ik het alleen vermelden als het heel relevant is, maar niet de hoofdmoot van wat je doet. Als je bij wijze van spreken solliciteert als motivational speaker of minister-president komt zo'n cursus een beetje naïef over. Ik denk eigenlijk dat ik het dus gewoon niet zou vermelden. Wel cursussen waar je expliciete kennis opdoet, en/of diploma's haalt die belangrijk zijn. Geen cursussen die je wel beter maken in je werk, maar niet door specifieke kennis.
Normaal gesproken zou ik cursussen gewoon vermelden, maar Leren om te gaan met spreekangst klinkt inderdaad negatief. De Assertiviteitscursus zou je nog wel positief kunnen laten klinken in de juiste context.
Relevante cursussen vermeld je, irrelevante niet. Ik vind deze cursussen niet negatief en zou je bij mij solliciteren zou ik ze relevant vinden
Kun je zo'n cursus met een negatieve bijklank (spreekangst) niet positief vermelden?

- Diverse cursussen gevolgd: Verbeteren vaardigheden spreken in het openbaar
Ik zou ook kijken naar de verhouding cursus - rest van cv.

Ik heb eens een cv onder ogen gekregen dat zo vol stond met cursussen persoonlijke groei, dat ik dacht: die jongen wil helemaal niet werken, die wil in een ashram zitten.
Mocht dit trouwens spam zijn (gezien de naamsvermelding), dan complimenten over de subtiele manier waarop je het inkleedt.
Leren om te gaan met spreekangst = Cursus openbaar spreken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven