Werk & Studie alle pijlers

CWI

30-11-2009 12:41 11 berichten
Helaas....

Mijn baan kwijt door de crisis.

Woensdag gehoord, vrijdag was mijn laatste dag.

Baas wist het al ruim 5 weken,maar heeft niks gezegd.

Nu druk aan het solliciteren, maar ook dat valt niet mee.

Iemand weleens bij het CWI geweest voor een uitkering?

Wat moet je zoal meenemen?
Ik ben inmiddels (helaas) ervaringsdeskundige. Je kunt je uitkering aanvragen via de site van het UWV. Hier staat precies beschreven hoe en wat. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je je op de dag dat je contract afloopt, dus vrijdag, aanmelden via hun site. Je krijgt dan ook te horen wat je mee moet nemen.
Beste Alice,

Heel vervelend voor je:( En balen dat je baas het je zo laat verteld heeft.

Kijk eens op de site, daar staat alle info hoe het werkt.

Op deze pijler staan ook andere topics over UWV/CWI. Daar zou je ook kunnen kijken voor aanvullende informatie.

Ik kopieer alvast het e.e.a.

Aanvragen WW-uitkering

U kunt uw WW-uitkering snel en gemakkelijk via internet aanvragen.

Schrijf u in bij UWV WERKbedrijf

Schrijf u eerst in als werkzoekende bij UWV WERKbedrijf.

Dit kunt u doen met het digitale inschrijvingsformulier. U heeft hiervoor DigiD nodig. Het invullen van het digitale formulier duurt ongeveer 20 minuten. Bel na uw inschrijving een vestiging van het WERKbedrijf bij u in de buurt voor een afspraak met een werkcoach. U wordt dan in een persoonlijk gesprek definitief ingeschreven.

U kunt zich ook inschrijven bij een vestiging van het WERKbedrijf bij u in de buurt. Maak dan eerst telefonisch een afspraak.

Neem bij uw eerste bezoek aan het WERKbedrijf een geldig paspoort of geldige identiteitskaart (geen rijbewijs) mee en een officieel document met uw burgerservicenummer (BSN), bijvoorbeeld een belastingaanslag.

Vraag uw WW-uitkering digitaal aan

Na inschrijving bij het WERKbedrijf kunt u uw WW-uitkering digitaal aanvragen. Ook hiervoor heeft u DigiD nodig. Het invullen van het formulier voor het aanvragen van de uitkering duurt ongeveer 30 minuten.

Bevestiging per e-mail

Als u uw WW-aanvraag heeft ingevuld en verzonden, krijgt u van UWV een e-mailbericht. Dit is uw bevestiging dat wij uw digitale WW-aanvraag hebben ontvangen.

Telefoongesprek

Binnen 1 week na ontvangst van uw WW-aanvraag bellen wij u. Tijdens dit telefoongesprek nemen we uw aanvraag met u door. U weet dan meteen of uw aanvraag compleet is en wat u van ons kunt verwachten.

Geen internet?

Heeft u geen internet thuis? Ga dan naar een vestiging van het WERKbedrijf bij u in de buurt. U kunt daar uw inschrijving en WW-aanvraag via internet doen. Heeft u hulp nodig bij het invullen van de digitale formulieren? Vraag een medewerker van het WERKbedrijf om uitleg.

Als je een uitnodiging voor een gesprek krijg staat in de brief keurig vermeld wat je allemaal mee moet nemen. Ik denk dat ze standaard zullen vragen om:

indentificatiebewijs

cv

reeds gedane sollicitaties met daar bij de reakties tot nu toe

Suk6 met het vinden van een baan.
Jep, geloof dat je via werk.nl je als werkeloos moet melden op of voor de dag dat je werkeloos word. Na het invullen en versturen word er een afspraak gepland en krijg je een mailtje oid waarin staat wat je bij je moet hebben.
Je bent toch verplicht je te melden binnen zoveel dagen vanaf het moment dat je WEET dat je werkloos gaat worden? Dus niet afwachten tot het zover is?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:gizz schreef op 30 november 2009 @ 12:47:

Volgens mij moet je je op de dag dat je contract afloopt, dus vrijdag, aanmelden via hun site. Je krijgt dan ook te horen wat je mee moet nemen.

Nee hoor, dit kan al veel eerder. Zou ik ook doen, omdat je dan je uitkering op tijd krijgt.

Je vraagt de uitkering aan op de site. Vervolgens krijg je een brief waarin staat wat je moet opsturen (volgens mij was het bij mij een kopie van mijn contract een een paar loonstrookjes). Dit kun je per e-mail of per post doen. Ook moet je een afspraak maken met een werkcoach. Bij dit gesprek moet je je cv meenemen en een overzicht van de sollicitaties en de uitzendbureaus waar je staat ingeschreven. Je krijgt wat tips over je cv en je krijgt een overzicht van uitzendbureaus in jouw regio en sites waar je naar banen kunt zoeken.

Tenminste, zo ging het bij mij Belangrijk is in ieder geval dat je alles opstuurt waar ze naar vragen. En op tijd opsturen!
Mariska, je hebt gelijk, Ik was te snel, er zit nog een stap voor.
Phoe hé, we kunnen wel een clubje oprichten van " Werkenlozen Dozen"

Zonder reden, van vandaag op morgen lig je er uit !!!!!!

Nu wordt mij plekje ingevuld door een net 18-jarige meisje dat net van school komt en amper wat kost.

Tja, ik heb jaren ervaring + extra's te bieden. Maar ja, kost wel 350,- meer per maand hé

Solliciteer mij suf, maar er is simpel weg geen werk.

Dus vul vooral de kaartenbakken, knippen en zorg ervoor dat postbode in beweging blijven.
quote:Carrera schreef op 30 november 2009 @ 12:55:

Je bent toch verplicht je te melden binnen zoveel dagen vanaf het moment dat je WEET dat je werkloos gaat worden? Dus niet afwachten tot het zover is?Niet afwachten tot de dag dat je letterlijk op straat staat. Het duurt best lang eer je uitkering rond is. En hoe sneller het dus op de rit is hoe minder last je er van hebt.
Ga er maar van uit dat je over een week of 6 pas weet of je een uitkering krijgt en hoe veel. Ik hoop voor je dat je wat spaargeld achter de hand hebt.

Ik sta per 1 januari op straat en heb me begin november al bij het UWV vervoegd. In de eerste week van januari hoor ik of ik WW krijg en zo ja, hoe veel.

Sterkte met alles en succes met solliciteren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven