Werk & Studie alle pijlers

Dat stomme solliciteren (klaagtopic) 2

14-04-2016 09:44 893 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede-klagers

Hier kan je terecht met al je vragen, verwardheid, somberheid en boosheid die je ondervind bij het solliciteren.

Omdat samen klagen leuker is dan je alleen voelen in dit hele proces
Ik moet mezelf trouwens bedwingen om het van de daken te schreeuwen, liefst zou ik meteen m'n jobstatus aanpassen op LinkedIn en Facebook, maar ik wacht best nog een weekje denk ik
quote:SRCNN14 schreef op 13 juni 2016 @ 13:52:

Ik duim voor je Yozh!

Dankzij het afzeggen van de treinstaking zit ik nu op de trein met een getekend arbeidscontract! Nog een weekje en ik werk op dit moment!

Gefeliciteerd!!

Ik ben nu onderweg naar een sollicitatiegesprek en kreeg net een telefoontje voor een ander gesprek dus ook voor mij loopt het goed! Nu nog aangenomen worden!
Rose succes dadelijk!!!

Scrn ik ben zo happy voor je!! Ik hoop dat de baan bevalt maar ben zo blij voor je dat je eindelijk aan de slag kan.
Succes Rose! Uiteindelijk vind je echt wel een baan hoor, als het mij lukt met een onaantrekkelijk diploma en geen ervaring...

Volgens PZ is het een jong team en is het de bedoeling om na een maand intensieve training al gedeeltelijk zelfstandig te werken. Na een paar jaar kan je ook doorstromen op andere functies (interne vacatures) binnen BiZa. Nu is de eerste periode vooral zaak om achterstanden weg te werken, nadien kan je ook werken op andere gebieden binnen de afdeling. Ik ben héél benieuwd!
Dank jullie wel! gesprek ging goed. Het is voor een heel nieuw op te stellen team. Volgens het uitzendbureau zochten ze 1 iemand maar ik had zelf t idee dat ze misschien wel meer mensen konden gebruiken. Ik wacht t weer af

Klinkt goed, SRCNN! Wanneer ga je daar precies beginnen?
Aanstaande maandag begin ik al Rose! Vind het best wel spannend, m'n eerste echte fulltime 'volwassen' baan

Heb meteen vanuit het station taartjes gehaald, want nu het getekend is, voelt het echt officieel!

Ben blij dat je gesprek goed ging, hopelijk krijg je snel positief bericht!
Ja,dat moet zeker gevierd worden!

Als t goed is, krijg ik vrijdag of maandag bericht van het uitzendbureau.
Wat veel mensen hebben een baan gevonden, van harte gefeliciteerd allen!

Ik kom zomaar even binnen vallen, als dat mag. Kennen jullie de eeuwige vicieuze cirkel dat je te weinig ervaring hebt, maar niemand je ook de kans geeft om ervaring op te doen? Op een dag word ik er nog gillend gek van, aaah. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Zo ja, hoe heb je die cirkel doorbroken?
In welke richting zoek je precies Garvey?

Misschien is een traineeship een idee?

Of reageren op lagere functies waardoor je ervaring op kan doen en intern kan doorgroeien naar een hogere functie?
Wat is je achtergrond en wat zoek je, Garvey? Ik heb ook gedacht aan stages en traineeships, maar ik heb na aandringen van mijn omgeving meegedaan aan examens bij de overheid (voor een job waar geen ervaring voor is vereist) en ben dus zo uiteindelijk in een baan gerold.
Hallo Dames,

Na een aantal weken niet actief op het forum zijn geweest ben ik er weer bij.

Had even een time off genomen en zag het gewoon niet meer zitten. Ook twee weken naar de zon geweest en goed uitgerust.

Ik zit weer fris en fruitig achter mijn laptop, dus ik hoop dat ik op korte termijn ook word uitgenodigd voor een gesprek of anders.

Middels heb ik ook Linkedin aangemaakt om mijn kansen te verhogen. Even zien, heb mij voorgenomen om dagelijks 10 soll.brieven de deur uit te doen.

Afijn...

Wat leuk dat sommigen een baan middels hebben.

Iedereen een mooie dag gewenst.

PS : Tulpje1977...hoe is het met je ?
Lach, leef..
quote:agenda1978 schreef op 14 juni 2016 @ 13:15:

Hallo Dames,

Na een aantal weken niet actief op het forum zijn geweest ben ik er weer bij.

Had even een time off genomen en zag het gewoon niet meer zitten. Ook twee weken naar de zon geweest en goed uitgerust.

Ik zit weer fris en fruitig achter mijn laptop, dus ik hoop dat ik op korte termijn ook word uitgenodigd voor een gesprek of anders.

Middels heb ik ook Linkedin aangemaakt om mijn kansen te verhogen. Even zien, heb mij voorgenomen om dagelijks 10 soll.brieven de deur uit te doen.

Afijn...

Wat leuk dat sommigen een baan middels hebben.

Iedereen een mooie dag gewenst.

PS : Tulpje1977...hoe is het met je ?

Nieuwe bloem...

Fijn om te horen dat je goed bent uitgerust en er weer helemaal tegenaan kan.

10 brieven per dag, dat is wel heel veel. Stuur je dezelfde brief naar elk bedrijf of stuur je telkens een nieuwe brief?
quote:CherokeeRose1977 schreef op 14 juni 2016 @ 14:24:

[...]

Nieuwe bloem...

Fijn om te horen dat je goed bent uitgerust en er weer helemaal tegenaan kan.

10 brieven per dag, dat is wel heel veel. Stuur je dezelfde brief naar elk bedrijf of stuur je telkens een nieuwe brief?

Hi,

Dat is inderdaad veel, maar je moet wat toch . Ik stuur voor iedere vacature een nieuwe brief. Zit er nu op 4 , dus even doorzetten. Ik heb ook heel veel ervaring en kennis in huis, wat een voordeel en een nadeel soms is.

Tot horens...
Lach, leef..
quote:agenda1978 schreef op 14 juni 2016 @ 15:29:

[...]

Hi,

Dat is inderdaad veel, maar je moet wat toch . Ik stuur voor iedere vacature een nieuwe brief. Zit er nu op 4 , dus even doorzetten. Ik heb ook heel veel ervaring en kennis in huis, wat een voordeel en een nadeel soms is.

Tot horens...

Ok, dan zijn er op zich genoeg mogelijkheden/vacatures in de branche waarin je solliciteert.

Je zult het vast al een keer hebben gezegd maar in welke branche zoek je precies?

En laat je je brieven ook door iemand anders lezen?

En om nog op je vraag terug te komen, met mij is alles goed. Gisteren 1 gesprek gehad,ging goed. Verder gisteren uitgenodigd voor ander gesprek. En nog 2 andere gesprekken gehad en afgewezen. Bij 1 bedrijf blijf ik in portefeuille, al verwacht ik daar niet veel van.

Dus ja, nu in totaal 5 gesprekken gehad en de 6e komt eraan. Dus mijn brieven/cv zijn goed,nu nog de beste kandidaat zijn die op gesprek komt. Feedback over mijn gesprekken is ook altijd erg positief. Maar ja,dan hebben ze een andere kandidaat met meer ervaring.....
10 Brieven per dag... Ik heb er in die 9 maanden zoeken precies 60 gestuurd (plus nog wat brieven voor uitzendwerk), als ik 10 passende vacatures in een week vond was het al een topweek. Je zal wel snel een baan vinden op deze manier, hoop ik!
Ik zit nu op 16 gerichte sollicitaties vanaf februari waarbij ik nu 6x ben uitgenodigd voor een gesprek. En voor 2 sollicitaties wacht ik nog op terugkoppeling.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik best wel kritisch ben over op welke vacatures ik wel/niet reageer. Ik moet ook wel een goed gevoel hebben bij t bedrijf.

Verder ben ik door detacheringbureaus nog aantal keer voorgesteld bij bedrijven maar niks uitgekomen. Ook een aantal keer dezelfde vacatures aangeboden gekregen door verschillende detacheringbureaus. Dat is t risico als je in een specifieke richting zoekt.

Al met al niet slecht. Nu alleen nog daadwerkelijk ergens aangenomen worden.
quote:CherokeeRose1977 schreef op 14 juni 2016 @ 15:59:

[...]

Ok, dan zijn er op zich genoeg mogelijkheden/vacatures in de branche waarin je solliciteert.

Je zult het vast al een keer hebben gezegd maar in welke branche zoek je precies?

En laat je je brieven ook door iemand anders lezen?

En om nog op je vraag terug te komen, met mij is alles goed. Gisteren 1 gesprek gehad,ging goed. Verder gisteren uitgenodigd voor ander gesprek. En nog 2 andere gesprekken gehad en afgewezen. Bij 1 bedrijf blijf ik in portefeuille, al verwacht ik daar niet veel van.

Dus ja, nu in totaal 5 gesprekken gehad en de 6e komt eraan. Dus mijn brieven/cv zijn goed,nu nog de beste kandidaat zijn die op gesprek komt. Feedback over mijn gesprekken is ook altijd erg positief. Maar ja,dan hebben ze een andere kandidaat met meer ervaring.....

Hi,

Oo wat spannend blijft het altijd toch...Uiteindelijk komt het wel. Ik hoopte dat jij middels wel wat gevonden had.

We blijven positief ...

Ik ben nu freelancer in de Fashion (voornamelijk Sales reis hele land zowat af) maar wil nu graag minder uren en meer structuur en wat dichtbij huis werken.

Dus ben buiten de Fashion aan het solliciteren, en meer op kantoor eigenlijk.

Ja, mijn brieven worden ook door anderen gelezen en geen commentaar verder op.

Feedback / afwijzing is meestal waarom ik helemaal in een ander branche solliciteer.

De Aanhouder wint, ooit komt het wel.

Dus blijf door solliciteren
Lach, leef..
quote:SRCNN14 schreef op 14 juni 2016 @ 16:08:

10 Brieven per dag... Ik heb er in die 9 maanden zoeken precies 60 gestuurd (plus nog wat brieven voor uitzendwerk), als ik 10 passende vacatures in een week vond was het al een topweek. Je zal wel snel een baan vinden op deze manier, hoop ik!Ik hoop het, het punt nu is dat ik haast heb, want heb nu minder inkomen heb dan voorheen. Dus ik moet zsm een baan hebben.
Lach, leef..
quote:agenda1978 schreef op 14 juni 2016 @ 16:35:

[...]

Ik hoop het, het punt nu is dat ik haast heb, want heb nu minder inkomen heb dan voorheen. Dus ik moet zsm een baan hebben.

Sta je ook ingeschreven bij uitzendbureaus?

Ik weet niet in welke regio je zoekt. Ik zelf in Zuid Holland en ik krijg regelmatig aanbiedingen voor (tijdelijke) functies bij de overheid (ministeries).
quote:CherokeeRose1977 schreef op 14 juni 2016 @ 16:40:

[...]

Sta je ook ingeschreven bij uitzendbureaus?

Ik weet niet in welke regio je zoekt. Ik zelf in Zuid Holland en ik krijg regelmatig aanbiedingen voor (tijdelijke) functies bij de overheid (ministeries).

Hi, ik kom uit de buurt van R'dam. Ja sta overal ingeschreven. Maar ze vinden het zo moeilijk mij te plaatsten ... Ben een proffessional, maar door mijn laatste werk is mijn CV beetje raar en weten ze ook niet precies.

Bedankt voor de tip, ik ga even kijken ook.

Ik wil alles wel aanpakken, nu ik straks minder inkomen heb.

Heb al 7 brieven de deur uit
Lach, leef..
Je hebt gewerkt in de sales. Misschien is werken bij een klantenservice of callcenter iets voor je?

Netjes hoor,7 brieven! Ik doe t je niet na!
quote:CherokeeRose1977 schreef op 14 juni 2016 @ 18:28:

Je hebt gewerkt in de sales. Misschien is werken bij een klantenservice of callcenter iets voor je?

Netjes hoor,7 brieven! Ik doe t je niet na!

Ga zo ff een uurtje sporten en weer verder

Middels 8 brieven de deur uit!

Wil meer een functie als salesmanager of accountmanager... Dat is wat ik ambieer eigenlijk... Maar nu ik op een schopstoel zit heb ik niet veel keus .. Wil alles wel aanpakken ...( behalve techniek )

Wat zoek jij dan ? Tot morgen ...
Lach, leef..
Wat fijn dat zovelen al een baan gevonden hebben! Ik heb via via het telefoonnummer van iemand gekregen waarmee ik eventueel zou kunnen netwerken, maar ja, ik hik dus al de hele tijd tegen dat telefoontje aan, ik weet echt niet wat ik moet zeggen. Ik weet dat je bij netwerken nooit moet vragen of iemand een baan voor je heeft en vooral moet informeren naar de ontwikkelingen in de sector etc. Maar ik vind bellen zo vervelend om te doen!
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Oh Belle, dat vind ik ook zo vervelend! Bel maar snel, dan ben je er van af en wie weet heeft hij/zij nog wel iets voor je.

Joni, heb je nou vandaag het sollicitatiegesprek bij de supermarkt? Eerder zei je juli volgens mij. Heel veel succes dan! Ik stuur je zometeen bericht terug.

10 brieven per dag Agenda, dat is niet niets. Zijn het ook nog leuke functies waar je op solliciteert?

Hier gaat het solliciteren even helemaal niet goed. Ik kan geen leuke vacatures vinden. Gisteravond weer gewerkt na een paar dagen vrij te zijn geweest, niet leuk. Ik vind het echt een nare plek om te werken, zo jammer. Ik zou ontslag kunnen nemen, dan kunnen mijn man en ik het nog wel een tijdje uitzingen maar ideaal is het niet. Ik wil ook liever niet meer als woonbegeleider aan het werk. Ik zou iets heel anders willen, bijvoorbeeld assistent, medisch secretaresse of iets anders dat meer achter de schermen is. Maargoed, daar heb je allemaal de juiste opleidingen voor nodig en die heb ik niet.
Saracenen, gefeliciteerd! Geweldig nieuws!

Heel veel succes met je start dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven