Werk & Studie alle pijlers

De opmerking van mijn baas (!)

31-07-2014 16:13 221 berichten
Hoi!

Nou wat mij vanmiddag overkwam.. Ik heb een tatoeage (het is een sleeve, heel kleurrijk, allemaal lekkere dingen; cup cakes en snoep en kinderlijke dingen) Vind het persoonlijk erg leuk, kan begrijpen dat anderen daar anders over denken je hoeft tenslotte niet alles mooi te vinden.

Omdat ik ooit eens opgevangen heb dat mijn baas niet een hele grote fan van tatoeages is draag ik op mijn werk, ook met 29 graden netjes een vestje of iets anders met lange mouwen.

Vanmiddag tijdens de werkzaamheden piepte er een toefje slagroom onderuit en hij vroeg of ik tatoeages had, ik antwoorde met "ja" en vervolgens zegt hij; "als ik had geweten dat je tatoeages had bij je sollicitatie had ik je niet aangenomen"

Say whut?! Ik was nogal flabbergasted en antwoorde dat tatoeages niets af doen aan mijn werk of mij als persoon.. toen liep hij weg.

Wat moet ik hiermee?
Alle reacties Link kopieren
quote:broadway schreef op 31 juli 2014 @ 16:36:

[...]

als je een belangrijke, representatieve functie hebt dan ben je niet achterlijk en ziet niemand die tattoo tijdens het sollicitatiegesprek, net als dat mensen hem niet zien als je aan het werk bent.

Prima dan toch?

In dit geval heeft de baas er tijdens het werk wel iets van gezien en hij vond het nu blijkbaar nodig om zoiets te zeggen.
Nou met die werkzaamheden zou het me nog niet interesseren of je een hanenkam in alle kleuren van de regenboog hebt.. Je baas is ouderwets, helaas maar die mensen zijn er nu eenmaal ook :-)
Soms heb ik het idee dat tegenwoordig meer mensen wel een tatoeage hebben dan niet, dus je baas gaat het dan nog behoorlijk moeilijk krijgen met mensen aannemen in de toekomst ;)
quote:betjebig schreef op 31 juli 2014 @ 16:36:

Ik vind het eigenlijk een beetje suf om een tatoeage te laten plaatsen die je niet met korte mouwen kunt verbergen. Dan ben je in je werk altijd verplicht tot het dragen van lange mouwen als je een beetje representatieve functie hebt.

Net zoals je baas eisen kan stellen aan haardracht of piercings, kan hij ook eisen dat je niet werkt met zichtbare tatoeages. Dat is geen discriminatie.

Ik vind dat niet per se suf.

Ik kan me dan wel voorstellen dat iemand je op zo'n moment niet aanneemt.

In het geval van TO gaat het niet om een representatieve functie dus is het een opmerking van de baas die nogal overtrokken is.
Wat een onzin, zeker als je hem netjes bedekt, lekker laten gaan. Laat hij mijn Tattoo maar niet zien, die is pas provocerend, maar die staat op een plaats die bijna altijd bedekt is (Mattenklopper op mijn bil )
PS, prima reactie trouwens die je gaf. Dat doet niet iedereen je zomaar na. Al was de reactie "wilt u mijn piercings ook nog zien?" terwijl je naar beneden wijst ook wel aardig geweest ;p
quote:pimpampum schreef op 31 juli 2014 @ 16:44:

PS, prima reactie trouwens die je gaf. Dat doet niet iedereen je zomaar na. Al was de reactie "wilt u mijn piercings ook nog zien?" terwijl je naar beneden wijst ook wel aardig geweest ;p
Tja, dat risico loop je nu eenmaal met zichtbare tattoos. Dan zijn er mensen die je niet aan willen nemen. Maar ja, hij zag ze niet en je werkt er nu dus doet het er niet zo heel veel toe toch?

Jouw baas mag er van vinden wat hij wil, net als jij.

Mijn eigen moeder vindt het verschrikkelijk ordinair. Dat mag. Mijn man wilde geen vrouw met een tattoo. Nu heeft hij er zelf ook twee. ??
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Het is ook zo ordinair en een verminking op je lichaam.
quote:pimpampum schreef op 31 juli 2014 @ 16:44:

PS, prima reactie trouwens die je gaf. Dat doet niet iedereen je zomaar na. Al was de reactie "wilt u mijn piercings ook nog zien?" terwijl je naar beneden wijst ook wel aardig geweest ;pWhahahahahahaha
Jij mag de tattoo kiezen.die je wil. Hij zn.personeel.

Vind t erg kortzichtig van m, maar dat vind ik van de meeste tattoos ook. Ben heel benieuwd of je.over 30 jaar toefjes slagroom.nog zo kek vindt. Maar ik zou je als werknemer idd niet beoordelen op lichaamsversieringen, tenzij deze een succesvolle uitvoering van je functie in de weg staan.
quote:BWitched schreef op 31 juli 2014 @ 16:46:

Mijn eigen moeder vindt het verschrikkelijk ordinair. Dat mag. Mijn man wilde geen vrouw met een tattoo. Nu heeft hij er zelf ook twee. ??Twee vrouwen? Okay sorry, nu ga ik weer aan het werk ;p (zonder tatoos)
Even voor alle duidelijkheid. Persoonlijk heb ik geen problemen met tattoos. Het zal mij een biet zijn wie waar allemaal een tattoo heeft (behalve dan het hele gezicht ofzo...), zolang ik hetzelf maar niet hoeft

Ik kan me wel voorstellen dat anderen dat wel hebben en dat dat dus ook een criterium is om iemand niet aan te nemen tijdens een sollicitatieprocedure.
Stom gezeur zeker als hij ze tot nu nog nooit heeft gezien en jij ook geen functie hebt waarbij zakelijke klanten je kunnen zien.

Persoonlijk vind ik het hebben van tattoo's helemaal niks afdoen aan kunde of werkethos.

En mensen die zich daar nog druk over maken in deze tijd ouwe zeikerds.

En je werkt er voor een blijkbaar, gewoon niet verder op reageren joh.
quote:diaa schreef op 31 juli 2014 @ 16:51:

Vind t erg kortzichtig van m, maar dat vind ik van de meeste tattoos ook. Ben heel benieuwd of je.over 30 jaar toefjes slagroom.nog zo kek vindt. Maar ik zou je als werknemer idd niet beoordelen op lichaamsversieringen, tenzij deze een succesvolle uitvoering van je functie in de weg staan.

Je spelling is frappant, maar ik ben het wel helemaal met je eens! In ieder geval met je eerste twee zinnen.

Ik vind tattoos kortzichtig. Ik vind mensen die tattoos plaatsen kortzichtig, of in ieder geval getuigen van kortzichtigheid. Zeker als ze die tattoos dan gaan verbergen tijdens een sollicitatie.

Vraagje aan TO: als je zo'n overduidelijke sleeve tattoo neemt waar je helemaal achter staat, waarom verberg je hem dan tijdens een sollicitatie? Wees dán ook zo'n toffe dame.

Plus 1.

Ik vind tattoo's niet alleen spuuglelijk ik vraag me altijd af hoe je er op je 80e uitziet. Lubberende cupcakes en ouderdomsvlekken op dat toefje slagroom.

Ik zou er niemand op beoordelen, absoluut niet.

Ook vind ik niet dat het al dan niet hebben van een zichtbare tattoo alleen een ding is bij een representatieve functie. Een 'gelijke monniken, gelijke kappen' regel geeft veel minder gezeur. (waarom zij wel en ik niet)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:cags88 schreef op 31 juli 2014 @ 16:25:

Nou ik werk op een klantenservice, in een kantoor.. vrij groot en er is geen enkele klant die mij ziet.. alleen mijn collega's.Dan moet hij niet liggen zeiken. Niet professioneel om zijn persoonlijke voorkeur hierin mee te laten spelen!
quote:gedanst schreef op 31 juli 2014 @ 16:28:

Hij maakt zich wel schuldig aan discriminatie.

echt? Want een tatoeage is onderdeel van geloofsovertuiging, geslacht, sexuele geaardheid, wat?
Mensen die andere mensen beoordelen op hun uiterlijk of hun aangebrachte uiterlijkheden die zijn pas kortzichtig. En omdat iemand iets mooi vind en heeft en zelfs nog begrijpt dat anderen daar anders over denken en dus voor hun verbergen vind ik juist alles behalve kortzichtig.

Maar goed het zijn de bekende dames/ heren weer die zo hun mening moeten ventileren.
quote:hatsetats schreef op 31 juli 2014 @ 16:59:

[...]

Plus 1.

Ik vind tattoo's niet alleen spuuglelijk ik vraag me altijd af hoe je er op je 80e uitziet. Lubberende cupcakes en ouderdomsvlekken op dat toefje slagroom.

Ik zou er niemand op beoordelen, absoluut niet.

Ook vind ik niet dat het al dan niet hebben van een zichtbare tattoo alleen een ding is bij een representatieve functie. Een 'gelijke monniken, gelijke kappen' regel geeft veel minder gezeur. (waarom zij wel en ik niet)Wat vind ik dat tot altijd een ontzettend NON argument. Hoe stralend zit jij er bij op je 80ste eigenlijk?
quote:cags88 schreef op 31 juli 2014 @ 16:13:

Wat moet ik hiermee?

Maar goed. Niets dus.

De opmerking van je baas (honden hebben een baas, maar goed) is niet erg vriendelijk, onnodig, maar ook verder niets.
quote:jo_anna86 schreef op 31 juli 2014 @ 17:10:

[...]

Wat vind ik dat tot altijd een ontzettend NON argument. Hoe stralend zit jij er bij op je 80ste eigenlijk?In iig zonder hangende cupcakes, verlepte blommen of een aarsgewei zonder harige pukkel
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Eens. Ik neem echt geen mensen in dienst met zichtbare tattoo's en zeker geen tattoo's op hun handen (met pleisters dus ook niet meer) en tattoo's in hun nek of op hun hoofd. Die laatste twee vind ik helemaal belachelijk, dat staat bij mij bijna gelijk met werkschuw. Dat is niet dat ik nou zo conservatief ben, maar iemand's vrije keuze hoeft mij geen geld te kosten uiteraard en sommige zakenrelaties en klanten nemen er gewoon aanstoot aan en aangezien veel personeel op locatie werkt, kies ik voor personeel zonder plakplaatjes. Het is voor mij ook crisis hoor.

Maar in mijn persoonlijke levenssfeer zal het mij aan mijn derrière oxideren wat iemand allemaal laat kliederen op zijn lijf.
You know how I know? Because I reeaally think so!
ik heb zelf 1 kleine tattoo (een hartje...ja lekker origineel ja), mijn neef heeft een zeer verantwoordelijke functie en heeft zijn boven armen vol, niemand die dat weet daar zelfs.

Maar kortzichtig vind ik een tattoo niet, ik bedoel hoe veel mensen die zeggen dat een tattoo kortzichtig is smeren hun snoet in met factor 50, zijn na hun dertigste nog veel te dik waar door ze straks rimpels hebben en als ze af vallen overtallige huid? Dat is dan ook kortzichtig als je vindt dat tattoos dom zijn 'om dat je als je 80 bent vlekken op je slagroom hebt'.
Ontopic. Mijn werknemers mogen tattoos hebben wat ze willen, en deze ook laten zien, mits niet aanstootgevend. Klanten weten dit, als er klanten zijn die denken dat tatoeages ook maar iets af doen aan de vakkundigheid van mijn personeel, dan mogen ze een andere zaak zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven