De verkoop van etherische olie, ervaringen?
donderdag 21 juni 2018 om 23:21
Onlangs vertelde een kennis mij dat ze een nieuw bedrijfje is begonnen in de verkoop van etherische olie. Helemaal geweldig super fantastisch, ik zou dat ook moeten doen volgens haar. Nu ben ik behoorlijk sceptisch wat dit soort constructies betreft maar mijn interesse is wel gewekt. Misschien door haar enthousiaste, ik weet het niet precies. Wat ik uit het korte gesprek begreep betreft het een soort van piramide constructie waarbij ik als verkoper een team onder mij moet opbouwen.
Het doet me denken aan de ouderwetse tupperware party's. (waar ik trouwens een gruwelijke hekel aan heb) Na een speurtocht op internet ben ik nog niet veel wijzer geworden. Ik kan natuurlijk contact met die kennis opnemen maar daarvan krijg ik vast en zeker een zeer rooskleurig verhaal te horen. Zijn er hier misschien mensen die er ervaring mee hebben, positief of negatief?
Het doet me denken aan de ouderwetse tupperware party's. (waar ik trouwens een gruwelijke hekel aan heb) Na een speurtocht op internet ben ik nog niet veel wijzer geworden. Ik kan natuurlijk contact met die kennis opnemen maar daarvan krijg ik vast en zeker een zeer rooskleurig verhaal te horen. Zijn er hier misschien mensen die er ervaring mee hebben, positief of negatief?
vrijdag 22 juni 2018 om 12:46
branden?
vrijdag 22 juni 2018 om 13:32
Lekker ruiken?
Geloof dat veel Do It Yourself mensen die oliën gebruiken als ze hun eigen beauty producten maken, zodat het lekker ruikt.
vrijdag 22 juni 2018 om 21:36
Ik ken ook zo'n young living spammert, ex collega van jaren terug die net doet alsof ze kan leven als een koning door die rommel. Ik heb een bepaalde (inwendige) aandoening waarover ik iets deelde op social media, had ze het lef om erop te reageren dat ik beslist etherische oliën moest proberen omdat het had geholpen bij mensen die ze kende en 'die hadden het veel erger'. De brutaliteit.
vrijdag 22 juni 2018 om 23:17
Dan weet he toch dat die olieonzin gewoon een piramide is?Cookmomster schreef: ↑21-06-2018 23:48Oh, geweldig!! Ik ben ook te kritisch en zeer lastig vaak, zeker als het over snelgeld verdienen gaat. Samen met mijn man heb ik een bedrijf waarbij we soms geweldige aanbiedingen krijgen van loslopende verkooppraatmannetjes. 'als u dit systeem aanschaft dan garandeer ik u een omzet van **' waarna ik ook ga doorvragen en voorrekenen, helaas kunnen ze mij de zaak niet uitzetten, dat is dan wel weer leuk.
vrijdag 22 juni 2018 om 23:29
Dat pochen over hoe goed ze het heeft is de standaard strategie die al die bedrijven promoten in de hoop meer zieltjes te winnen.ringaroundtherosie schreef: ↑22-06-2018 21:36Ik ken ook zo'n young living spammert, ex collega van jaren terug die net doet alsof ze kan leven als een koning door die rommel. Ik heb een bepaalde (inwendige) aandoening waarover ik iets deelde op social media, had ze het lef om erop te reageren dat ik beslist etherische oliën moest proberen omdat het had geholpen bij mensen die ze kende en 'die hadden het veel erger'. De brutaliteit.
Ik heb ook wel eens voorbeelden gezien waarbij mensen die bijvoorbeeld op social media verslag deden van hun strijd met kanker (of, nog erger, die van hun kinderen) en daar kwamen ze dan ook op af, met de aanbeveling dat die etherische oliën veel beter waren dan chemokuren of bestralingen. Echt, hoe laag kun je zinken?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
zaterdag 23 juni 2018 om 09:11
viva-amber schreef: ↑22-06-2018 08:00In de olien zijn mlm bedrijven (.o.a. do Terra) actief en dat is gewoon een pyramide spel waarbij men doet alsof het om het product gaat. Alleen de top verdient. Een persoon waar een team onder hangt, waaronder weer teams hangen is toch een pyramide.
Je vriendin krijgt geld voor het aanbrengen van nieuwe verkopers en niet voor het verkopen van het product (dat is alleen maar heel duur) daarom wil zij je zo graag inlijven. Mensen die er in zijn getrapt kun je trouwens niet om praten. Ze zijn gebrainwashed tijdens urenlange verkoop bijeenkomsten en totaal overtuigd van hun eigen gelijk. Ik ben er weleens geweest echt afschuwelijk het leek wel een bijeenkomst van de scientology.
http://www.jantineleeflang.nl/2017/07/2 ... che-olien/
Ik vind dit heel interessant maar krijg geen enkele link van Jantine Leeflang geopend![]()
zaterdag 23 juni 2018 om 09:34
Ik kende ook iemand die dat soort troep verkocht.
Eerst heel lyrisch op facebook over de olie en dat haar migraine weg was na 1 druppel op haar slapen te hebben blablabla...
En nee het was niet commercieel want ze verdiende er niks mee!
En jawel hoor, een paar weken later verkocht ze het zelf ook.
Het jammere is dat ze er echt geen leuker mens van werd ook. Iedereen die ze tegenkwam moest er van horen en het liefst nog kopen ook. Je kon geen gesprek meer voeren waarbij het niet over olie ging.
Edit; mijn vriend zit mijn reactie te lezen en vroeg waar dit topic over ging. Hij zegt o ja daar ben ik ook bijna in getrapt maar toen ging het om aloë vera
Eerst heel lyrisch op facebook over de olie en dat haar migraine weg was na 1 druppel op haar slapen te hebben blablabla...
En nee het was niet commercieel want ze verdiende er niks mee!
En jawel hoor, een paar weken later verkocht ze het zelf ook.
Het jammere is dat ze er echt geen leuker mens van werd ook. Iedereen die ze tegenkwam moest er van horen en het liefst nog kopen ook. Je kon geen gesprek meer voeren waarbij het niet over olie ging.
Edit; mijn vriend zit mijn reactie te lezen en vroeg waar dit topic over ging. Hij zegt o ja daar ben ik ook bijna in getrapt maar toen ging het om aloë vera
saartje- wijzigde dit bericht op 23-06-2018 09:37
Reden: weggehaald ivm herkenbaarheid
Reden: weggehaald ivm herkenbaarheid
23.45% gewijzigd
zaterdag 23 juni 2018 om 09:56
Serieus nieuwsgierig: Wat maakt een olie een goede olie? Wat kost een goede olie gewoonlijk?
zaterdag 23 juni 2018 om 10:49
Ik begrijp het ook niet wellicht via Google?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 23 juni 2018 om 10:49
zaterdag 23 juni 2018 om 10:51
Nope, vanalles geprobeerd, het werd vanochtend zowat een obsessie om de link toch nog te kunnen lezen
zaterdag 23 juni 2018 om 10:52
Henk-en-Roelie schreef: ↑23-06-2018 10:51Nope, vanalles geprobeerd, het werd vanochtend zowat een obsessie om de link toch nog te kunnen lezen![]()
Eerder heb ik de link wel kunnen openen, erg interessant, inderdaad.
Er zal misschien tijdelijk iets mis zijn met de website ?
nounou
zaterdag 23 juni 2018 om 10:55
Misschien heb ik wel een ban op sites waar kritiek wordt geleverd op etherische olieën in combinatie met MLM door de Pyramide scam maffia sekte.zazamaenade schreef: ↑23-06-2018 10:52Eerder heb ik de link wel kunnen openen, erg interessant, inderdaad.
Er zal misschien tijdelijk iets mis zijn met de website ?
zaterdag 23 juni 2018 om 10:58
Precies. Bij De Tuinen (HB) koop je voor een paar euro een flesje, en daar doe je maaaanden mee. Zo niet jaaaren.
Met afval-shakes kan ik me nog voorstellen dat je er commercieel iets van kan maken, dat gebruiken mensen elke dag. Maar die olies zijn totaal kansloos. Hoe hard je er ook aan zou trekken.
.
zaterdag 23 juni 2018 om 11:16
ouwewijsneus schreef: ↑23-06-2018 10:52Voor degene die een indicatie willen van de prijzen van de olie, op marktplaats even "young living" intypen.
Even gekeken uit nieuwsgierigheid. Wat een vreemde prijzen voor een kwaliteit die erg onduidelijk is. 5 van de 11 flesjes, met namen als 'joy' en 'purification' zijn mengsels, eigen creaties van het bedrijf, gok ik zo. Het komt op mij over als een berg marketing, met gelikte verpakkingen en een hoop mooie verhalen, voortbouwend op werk wat door oprechte producenten jarenlang gedaan is.
Heel veel weet ik er niet van (Ceylon misschien wel ?) maar wat ik wel weet is dat biologische etherische olie van goede kwaliteit duur is. Het varieert natuurlijk, lavendelolie of citroenolie is goedkoper minder duur dan rozenolie van echte Damascener rozen, die is praktisch onbetaalbaar, maar echt geweldig
nounou
zaterdag 23 juni 2018 om 11:22
karin12345 schreef: ↑23-06-2018 11:11Maar wat doet het dan voor je?
Of is het gewoon sla olie met een geurtje?
Echte etherische olie is de geurstof die bijvoorbeeld in rozen zit, of die maakt dat sinaasappels ruiken zoals ze ruiken. Met stoomdestillatie wordt die olie uit de plant gehaald. https://nl.wikipedia.org/wiki/Stoomdestillatie
zazamaenade wijzigde dit bericht op 23-06-2018 11:26
1.47% gewijzigd
nounou
zaterdag 23 juni 2018 om 11:25
Henk-en-Roelie schreef: ↑23-06-2018 10:55Misschien heb ik wel een ban op sites waar kritiek wordt geleverd op etherische olieën in combinatie met MLM door de Pyramide scam maffia sekte.
Nee, het is serieus een interessante link, die naar Jantine Leeflang, dus ik zou het over een paar dagen weer proberen. Misschien wordt er onderhoud gedaan aan de website.
nounou
zaterdag 23 juni 2018 om 12:37
karin12345 schreef: ↑23-06-2018 11:11Maar wat doet het dan voor je?
Of is het gewoon sla olie met een geurtje?
Ik heb ooit eens citroenolie op mijn wang gesmeerd tegen puistjes waardoor ik een enorm jeukende uitslag kreeg met vochtblaasjes en andere ellende.
Dat doet olie met je
zaterdag 23 juni 2018 om 13:17
Henk-en-Roelie schreef: ↑23-06-2018 12:37Ik heb ooit eens citroenolie op mijn wang gesmeerd tegen puistjes waardoor ik een enorm jeukende uitslag kreeg met vochtblaasjes en andere ellende.
Dat doet olie met je![]()
Dat is dan ook een beetje dom van je
Etherische oliën werken nogal 'fel' en de meeste moet je ook zeker niet onverdund gebruiken, en al helemaal niet in je gezicht.
nounou
zaterdag 23 juni 2018 om 13:27
Het is gelukkig alweer lang geleden maar het was voor jeugdpuistjes en die zitten grotendeels toch op je gezichtzazamaenade schreef: ↑23-06-2018 13:17Dat is dan ook een beetje dom van je![]()
Etherische oliën werken nogal 'fel' en de meeste moet je ook zeker niet onverdund gebruiken, en al helemaal niet in je gezicht.
maandag 25 juni 2018 om 00:39
Etherische olie hoort bij de afdeling kruiden. Het geneest niks, maar tijm, roos en jasmijn kunnen je immuunsysteem versterken. Melisse en kamille kunnen je ondersteunen bij allergie.zazamaenade schreef: ↑23-06-2018 11:16
Heel veel weet ik er niet van (Ceylon misschien wel ?) maar wat ik wel weet is dat biologische etherische olie van goede kwaliteit duur is. Het varieert natuurlijk, lavendelolie of citroenolie is goedkoper minder duur dan rozenolie van echte Damascener rozen, die is praktisch onbetaalbaar, maar echt geweldig![]()
Tegen hoofdpijn gebruik je lavendel, melisse, geranium, pepermunt of linde en tegen slapeloosheid lavendel, sinaasappel, roos of linde.
Bij verkoudheid en griep tijm of eucalyptus, bij maagpijn pepermunt, kamille of basilicum. (Pepermunt is één van de weinige die je nagenoeg onverdund mag innemen, kamille en basilicum kun je veel beter uit je tuin halen en thee maken van de plant zelf). Tegen wratten; een drupje basilicum op een wattenstaafje, twee keer per dag aanstippen.
De handigste methode is in een verdamper. Ik gebruik zelf ook regelmatig gewoon een vochtig wattenschijfje waar ik dan één of twee druppels op doe. Echt goede olie mag je ook drinken of als thee gebruiken en dan kan het wel een genezende werking hebben, net zoals een goede olijfolie goede vetten bevat, koffie je wakker kan houden en magnesium invloed kan hebben op je stoelgang.
Fijne opfrisser voor je huis;
Meng wat druppels pepermuntolie, bergamot, lavendel, rozemarijn en teatree. Doe dat in een sprayflacon met (afgekookt) water. Daar kan geen enkele airwickzooi tegenop.
Lekker slapen doe je met een combi van roos, bergamot, eucalyptus en tijm.
Pepermunt in een verdamper zorgt er ook voor dat muizen en spinnen je huis minder fijn vinden, lavendel wordt dan weer niet gewaardeerd door muggen en vlooien. Teatree werkt reinigend en ontsmettend, daar kun je dus ook mee dweilen.
Verder goed om te onthouden; gebruik een etherische olie niet direct op de huid. Er zijn wat uitzonderingen, maar liever gewoon een paar druppels in wat water doen (liefst afgekookt water ivm kalk).
En volg je gevoel een beetje. Sinaasappel mag dan een rustgevend effect hebben, als je sinaasappels afschuwelijk vindt dan slaap je echt niet beter door een paar druppels sinaasappel op je hoofdkussen, dan kun je beter iets anders nemen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.