Werk & Studie alle pijlers

De verkoop van etherische olie, ervaringen?

21-06-2018 23:21 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs vertelde een kennis mij dat ze een nieuw bedrijfje is begonnen in de verkoop van etherische olie. Helemaal geweldig super fantastisch, ik zou dat ook moeten doen volgens haar. Nu ben ik behoorlijk sceptisch wat dit soort constructies betreft maar mijn interesse is wel gewekt. Misschien door haar enthousiaste, ik weet het niet precies. Wat ik uit het korte gesprek begreep betreft het een soort van piramide constructie waarbij ik als verkoper een team onder mij moet opbouwen.

Het doet me denken aan de ouderwetse tupperware party's. (waar ik trouwens een gruwelijke hekel aan heb) Na een speurtocht op internet ben ik nog niet veel wijzer geworden. Ik kan natuurlijk contact met die kennis opnemen maar daarvan krijg ik vast en zeker een zeer rooskleurig verhaal te horen. Zijn er hier misschien mensen die er ervaring mee hebben, positief of negatief?
FrisFruit schreef:
30-06-2018 10:59
Etherische olieen gebruik je vooral voor het lekkere geurtje en de associaties die je daarmee hebt.

Een vervelend bijverschijnsel van mensen die in zo'n opzet zijn gestapt, is dat het mensen worden die je het liefst mijdt als je ze tegenkomt op straat of bij een feestje, omdat ze het toch weer over hun product gaan hebben. Ik ben ook erg huiverig geworden voor mensen die out of the blue na jaren ineens weer eens bellen "voor de gezelligheid". Of waar je ineens een Facebook of LinkedIn invite van krijgt. Alleen al door dat effect zou ik geen verkoper in een mlm-opzet willen worden.

De meeste omzet wordt gedraaid door de voorraden die de verkopers moeten aanschaffen om mee te mogen doen. Dat die dan onverkocht op een kamertje opgeslagen staat, is niet het probleem van 'de top'.

Doet me denken aan een film of serie waarin ook deze vorm van verkoop in voorkwam en de MLMer zijn eigen voorraad had gekocht en net deed alsof hij een succesvol verkoper was. Wat vervelend nou weer dat ik niet op de naam kan komen :bonk:
Wel apart dat iedereen hier de werking van kruiden gaat bespreken ipv inhoudelijk op TO te reageren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
30-06-2018 19:23
Wel apart dat iedereen hier de werking van kruiden gaat bespreken ipv inhoudelijk op TO te reageren.
Nee hoor
viva-amber schreef:
30-06-2018 19:23
Heb je erg veel mensen onder de negeer staan ofzo? :-D :-D
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-07-2018 16:29
Reden: Dit bericht is verwijderd i.v.m. spam.
98.76% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven