Werk & Studie alle pijlers

Dit verdient geen schoonheidsprijs

25-11-2013 08:37 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds een paar maanden ben ik leidinggevende op een een afdeling met 15 mensen.

Sinds het begin heeft 1 medewerker steeds gevraagd om nieuwe uitdagingen, een promotie. Na meerdere keren vragen heb ik deze persoon uitgenodigd voor een interview alsmede een testcase. Het gesprek en de case verliepen heel goed en ik besloot ongeveer een maand geleden om deze persoon die nieuwe kans te geven. Deze persoon vertoonde redelijk negatief gedrag in de vorm van lange pauzes houden, klagen en roddelen. Ik heb dat ingeschat als demotivatie vanwege de oude functie waardoor deze persoon niet genoeg uitgedaagd werd.

Deze maand kon deze persoon al meelopen met het bestaande team en onder hun supervisie gezien ik op een andere locatie ben (buitenland). Helaas blijkt dat het negatieve gedrag niet minder is geworden, integendeel. Nu is mij ook ter oren gekomen dat het contract van deze persoon per 10 december afloopt en daarna alleen verlengd kan worden voor onbepaalde tijd. Dus ik moet kiezen of ik deze persoon houd of niet.

Nu heb ik mijn keuze gemaakt en ik wil deze persoon niet houden. Ik vind het alleen zeer niet netjes van mezelf dat deze persoon ontslagen gaat worden maar de persoon zelf heeft geen enkel idee, die ziet alleen maar de promotie. Ondanks dat er best wel wat feedback gegeven is, denkt deze persoon zelf dat het allemaal fantastisch gaat.

Hoe kan ik dit meer netjes maken?
Rik, heb je voor jezelf al een beeld van hoe je dit aan gaat pakken?

Een tip van mij, als ik zo vrij mag zijn; laat je schuldgevoel over het feit dat het tot zover geen schoonheidsprijs verdient geen rol meer spelen nu bij je aanpak.

Schuldgevoel is een slechte raadgever, en daarbij kun je wat gebeurd is niet veranderen.

Wel kun je nu door doortastend en vooral helder en eerlijk op te treden de schade voor iedereen beperken.

Nogmaals sterkte.
Your luck's about to change, cher.
Het is bijna 10 december, ik vroeg me af of je de situatie nog een beetje naar tevredenheid hebt kunnen afhandelen?
Your luck's about to change, cher.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven