Werk & Studie alle pijlers

elevator pitch. Opmerkingen?

05-12-2013 00:57 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me goed voorbereid op mijn sollicitatie gesprek voor morgen. Echter kom ik er niet aan uit om een goede elevator pitch te schrijven.

Graag hoor ik aan of opmerkingen die ik kan verbeteren.

Ik ben (). Mijn hart ligt bij het helpen van mensen en daar is het klantcontactcenter uiterst geschikt voor. Ik heb jaren ervaring in het helpen van en omgaan met klanten, echter niet in de financiële sector, maar ik sta met enthousiasme klaar om daar hard voor te leren. Ik help mensen graag op weg door het beantwoorden van hun vragen of ze de juiste richting op te sturen. Geen elke klant zal het hetzelfde zijn. Door me in te leven en goed te luisteren naar de klant ben ik in staat hem te helpen bij zijn vragen of problemen en kan ik daar een passende oplossing bij bieden. Geen enkele klant is hetzelfde en ik zal in alle situaties rustig blijven de klant te behandelen zoals ik zelf ook behandeld wil worden. Want u wilt toch ook op een prettige en vriendelijke manier geholpen worden?
Wat vind je van deze?

Stel er is wat met uw verzekering en u belt de klantenservice, hoe wilt u dan geholpen worden? Dat kan ik niet inschatten.

Waar ik vanuit ga als callcentermedewerker zijn de volgende eigenschappen:

- Je helpt de klant;

- Je leeft je in;

- Je luistert;

- Je blijft zakelijk en efficient;

De klant behandel ik zoals ik zelf wil worden behandeld.

Mijn financiele kennis is nog niet zo groot maar daar werk ik op dit moment al aan door *vulzelfmaarin*
TO, wat ik verwacht als ik een klantcontactcenter bel is niet zozeer een luisterend oor, maar vooral een snelle, duurzame oplossing voor mijn probleem. Je werkgever verwacht dat ook van je, tijd is immers geld. Als kc-medewerker moet jij dus de juiste vragen weten te stellen om snel tot de kern van het probleem / vraag komen om een adequate oplossing te bieden. Vriendelijkheid (of beter: professionaliteit) is belangrijk, maar concrete oplossingen zijn belangrijker. Daar zou ik dus op inzetten.

Verder: formuleer positief (is al gezegd). En: maak het persoonlijk, verwerk je persoonlijke visie op het vakgebied in je pitch en formuleer waar jij denkt dat het naartoe moet. Dus: wat is jouw visie op het begrip klantvriendelijkheid, wat betekent dat concreet voor jou? Juist vanuit de zijde van de klant!

Probeer ook te motiveren waarom jij de switch wilt maken naar de financiële wereld, want dat komt nu niet uit de verf.

Als laatste: probeer je pitch toe te spitsen op de actualiteit, ik weet bijna zeker dat je je daarmee gaat onderscheiden van de dertien in een dozijn pitches.

Succes! Laat je ons weten hoe het afloopt?
Je reactie van 01.44 op Naara, daar spreekt veel meer kracht uit dan je eerdere verhaaltjes, omdat je daar persoonlijker bent.

Ik zou er geen toneelstukje van maken met een vraag als 'bent u wel eens op een klantvriendelijke manier geholpen?'.

Mijn tips (ook al weet ik niet of je er nog wat aan hebt voor vandaag): hou het korter en maak je taalgebruik actiever. Bijvoorbeeld

Ik heb jaren in de detailhandel gewerkt en daar heb ik geleerd om goed te luisteren naar klanten. Elke klant is anders en dat vind ik nou juist zo leuk aan dit werk. Ik ben vriendelijk, rustig (ipv geduldig, wat dat impliceert dat de klant irritant kan zijn) flexibel en geef niet snel op, dat heb ik meermaals van anderen gehoord. Als ik er toch zelf niet uit kom met de klant, zorg ik dat hij door de juiste persoon verder geholpen wordt, zodat zijn probleem toch opgelost wordt. Ik geef vlot een concreet advies, zodat de klant een goed gevoel heeft over de organisatie. Verder wil ik me heel graag verder ontwikkelen. Ik vind het leuk om een cursus te doen en mijn ervaring verder uit te breiden.

En dan nog iets over waarom de financiële sector je leuk lijkt.

Nou ja, zoiets. Succes!
Kleinmeisje, hoe ging het vandaag?

Moest je iets met een elevatorpitch doen, of niet? Wat vroegen ze wel, wat heb je geantwoord?

Wat is je eigen indruk van het gesprek, wat ging voor jouw gevoel goed wat kon beter?

Stom dat ik nu pas een aantal dingen bedenk waar je nog wat aan zou kunnen hebben...

Vraag aan het einde aan je gesprekspartner of er nog dingen zijn die onderbelicht zijn gebleven, of hij/zij de indruk heeft of je past op de functie. Is blijkbaar niet een standaard vraag. Maar in een sollicitatie training die ik kort geleden heb gevolgd kwam dat aan de orde. Tijdens het rollenspel dat daarbij hoorde heb ik die vraag gesteld, en het antwoord maakte dat ik op een heel zelfverzekerde manier afscheid van mijn so called gesprekspartner.

Misschien dat je er voor een volgende keer nog iets aan hebt?
Nou ik heb de elevator pitch gehad...

En ik heb de laatste die ik geschreven had gebruikt.

Niks meer dan lof. Ik had de leukste en origineelste dus heeft toch goed uitgepakt!
Tof!

Hoe gaat het nu verder, wat is de tijdslijn die ze hiervoor hanteren?
quote:Naara schreef op 05 december 2013 @ 15:21:

Tof!

Hoe gaat het nu verder, wat is de tijdslijn die ze hiervoor hanteren?De vacature was via een uitzendbureau dus hun besliste al of je voorgesteld werd of niet. De organisatie besloot of je ook daadwerkelijk op gesprek mocht komen. dat is nu allemaal al gebeurt en uiterlijk maandag krijg ik bericht
Super!

Dus dit was je eerste ontmoeting met de organisatie?

Spannend, III hoor graag hoe het afloopt.
quote:vivaversus schreef op 06 december 2013 @ 00:04:

Super!

Dus dit was je eerste ontmoeting met de organisatie?

Spannend, III hoor graag hoe het afloopt.

Ja dit was inderdaad de eerste ontmoeting.

Ik kwam niet met zo'n goed gevoel het gesprek uit.

In totaal waren we met 9 man. ('s ochtend waren er ook al 10 op gesprek geweest)

de helft had een gesprek met 2 vrouwen en de andere helft, waaronder ik, met 2 mannen. En die bleven maar doorvragen: wie ben jij, wie ben jij, ja maar wie ben jij nou. Ja maar vertel nou eens wie jíj bent.

en de vraag: En als je nou geen oplossing hebt? Nou dan ga ik opzoek naar een oplossing. Ja maar er is geen oplossing. Nou dan geef ik aan dat hoe vervelend het ook is, er geen oplossing is...

Pff op een gegeven moment wist ik echt niet meer wat ze wilden horen!

Heel typisch was dat iedereen die een gesprek met de mannen had gehad zoiets van: Okay ik heb het verkloot. En degene met een gesprek met de vrouwen kwamen allemaal heel relaxed terug.

Maar vanochtend meerdere oproepen gemist van het uitzendbureau(ik was aan het werk en als ik terug belde was zij weer in gesprek) Dus ik dacht: Zou het dan toch?

En ja hoor! Ik ben aangenomen! Nu nog voor 1 januari mijn certificaat halen die ik nodig heb en dan begin ik 6 januari!

Ik heb er zin in!
Hee Kleinmeisje, wat goed, gefeliciteerd!! Bij de Rabo toch? Ik heb daar ook gesolliciteerd, zware procedure! Ik moest ook pitchen inderdaad (5 minuten, pff.. Was niet bepaald een pitch meer te noemen) en ik vond de gesprekken ook erg zwaar. Ja maar wat nou als... En dan inderdaad vijf keer hetzelfde.

Nou, maar dat heb je er op zitten . Succes met het behalen van je certificaat en veel plezier in je nieuwe baan!
quote:missfruztiez schreef op 08 december 2013 @ 21:49:

Hee Kleinmeisje, wat goed, gefeliciteerd!! Bij de Rabo toch? Ik heb daar ook gesolliciteerd, zware procedure! Ik moest ook pitchen inderdaad (5 minuten, pff.. Was niet bepaald een pitch meer te noemen) en ik vond de gesprekken ook erg zwaar. Ja maar wat nou als... En dan inderdaad vijf keer hetzelfde.

Nou, maar dat heb je er op zitten . Succes met het behalen van je certificaat en veel plezier in je nieuwe baan!

Dan ben ik wel benieuwd.. Ben je ook aangenomen? Was het voor dezelfde functie of een andere?

Mij was inderdaad wel van te voren wel verteld dat de sollicitatieprocedure heel streng is. Vraag me soms nog af of ze geen fout hebben gemaakt omdat ik niet met een goed gevoel uit het gesprek kwam haha
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-01-2017 13:51
Reden: spam
% gewijzigd
quote:Yvonne_1987 schreef op 25 januari 2017 @ 12:37:

[...] Joh je upt een topic uit 2013 en denkt dat dit heel onopvallend is?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-01-2017 13:51
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wat ik mis in de motivatie is wat jij voor toegevoegde waarde biedt aan het bedrijf. Als je dat in 1 zin kan vatten heb je een onderscheidende elevator pitch. De kenmerken die jij noemt zijn zoals anderen ook al zeggen zijn standaard. Zonder die eigenschappen hoef je al helemaal niet te solliciteren. Je moet je wel heel goed verdiepen in het bedrijf (en in jezelf) om iets goeds te verzinnen natuurlijk. Maar je zou kunnen beginnen bij de missie, visie en strategie van het bedrijf en daarop inhaken zonder letterlijk te quoten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven