Emirates assessment day
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:39
Even een snel vraagje aan de stewardessen onder jullie.
Volgende week vrijdag is er een assessment day in Keulen voor Emirates. Ik zou daar graag heen willen om mijn kans te wagen. Maar ik vraag me af of dat zin heeft. Ik ben zelf belg en beheers het Engels zeer goed alsook Frans. Mijn Duits is echter beperkt tot "notie".
Zijn ze in Duitsland enkel op zoek naar Duits sprekende crew (naast het Engels)?
Eind november komen ze naar Brussel maar owv organisatorische redenen is de datum in Keulen praktischer.
Volgende week vrijdag is er een assessment day in Keulen voor Emirates. Ik zou daar graag heen willen om mijn kans te wagen. Maar ik vraag me af of dat zin heeft. Ik ben zelf belg en beheers het Engels zeer goed alsook Frans. Mijn Duits is echter beperkt tot "notie".
Zijn ze in Duitsland enkel op zoek naar Duits sprekende crew (naast het Engels)?
Eind november komen ze naar Brussel maar owv organisatorische redenen is de datum in Keulen praktischer.
dinsdag 27 november 2018 om 10:20
Een aantal mensen weten het al. Op mijn werk zijn ze al vanaf het begin op de hoogte. Ik vertel ze zaterdag dat ik nog werk tem 31/12. (Momenteel ben ik een midweek op vakantie)tu1nhek schreef: ↑27-11-2018 09:13Gefeliciteerd Bearnaise!!!![]()
![]()
![]()
Wauw, spannend, heb je het andere mensen al verteld? Baan opgezegd? Wat moet/ga je in december allemaal nog doen?
(Wat betreft blog/vlog, ik ben denk ik vooral gewoon benieuwd hoe JIJ het ervaart, wat je leuk/moeilijk/interessant/vervelend vindt en ik denk dat dat komt door de betrokkenheid bij dit topic. Af en toe een 'smeuïg' verhaal is vast wel leuk, maar niet wat me trekt, maar ik snap dat dat entertainmentwaarde heeft voor mensen die jou(w verhaal) verder niet kennen.)
Ik heb een contract als "extra" bij mijn huidige werkgever. Dus ik kan van de eene op de andere dag stoppen. Ik ben daar alleen maar (terug) in dienst gegaan om de wachttijd bij Emirates te overbruggen. Dat weten ze. Ik werkte normaal als reisleidster. Dus het was niet handig om in het buitenland te gaan zitten nu.
Dus ik moet 2 werkgevers inlichten.
In de vlog gaat vanzelf ter sprake komen hoe ik alles ervaar. Wat er spannend/vermoeiend/fantastisch/... is. Dus dat komt goed!
woensdag 28 november 2018 om 10:13
Er is trouwens iets dat ik ben vergeten te melden. Iets dat absoluut in dit topic thuis hoort.
In andere topics waar wannabe cabin crew informatie vragen over de job of de sollicitatieprocedure, krijgen de To's vaak behoorlijk op hun donder als ze als motivatie voor de job aangeven graag de wereld te willen zien. Dit is inderdaad een behoorlijk slechte motivatie voor een airline als bvb Tui België waar je pas na 3 jaar long haul mag vliegen of voor KLM cityhopper. En het klopt dat dit nogal een standaard reactie is op de vraag "Waarom heb je voor onze airline gesolliciteerd?". Bij Emirates daarentegen horen ze dat juist heel graag. Verpak die boodschap een beetje origineel en je scoort hoge punten tijdens je in interview.
De Emirates recruitment manager zegt er het volgende over:
"We're looking for 'globalistas' -- those people who want to travel to new and exciting cities, taste new food, experience the differences in the world. Our customers come from so many different backgrounds, and we want our crew to be open and curious about who they are. We also need to see a clear level of adaptability, because most people don't have to move overseas when they get a new job."
Dus tijdens mijn interview was mijn antwoord onder andere gebaseerd op bovenstaande info.
De motivatie "de wereld willen zien" zegt meer over die persoon dan de wens om gratis te vliegen naar mooie locaties. Als je de boodschap juist verpakt(!) kan het dus voor elke airline een prima motivatie zijn. Let hierbij goed op het profiel van de airline in kwestie.
In andere topics waar wannabe cabin crew informatie vragen over de job of de sollicitatieprocedure, krijgen de To's vaak behoorlijk op hun donder als ze als motivatie voor de job aangeven graag de wereld te willen zien. Dit is inderdaad een behoorlijk slechte motivatie voor een airline als bvb Tui België waar je pas na 3 jaar long haul mag vliegen of voor KLM cityhopper. En het klopt dat dit nogal een standaard reactie is op de vraag "Waarom heb je voor onze airline gesolliciteerd?". Bij Emirates daarentegen horen ze dat juist heel graag. Verpak die boodschap een beetje origineel en je scoort hoge punten tijdens je in interview.
De Emirates recruitment manager zegt er het volgende over:
"We're looking for 'globalistas' -- those people who want to travel to new and exciting cities, taste new food, experience the differences in the world. Our customers come from so many different backgrounds, and we want our crew to be open and curious about who they are. We also need to see a clear level of adaptability, because most people don't have to move overseas when they get a new job."
Dus tijdens mijn interview was mijn antwoord onder andere gebaseerd op bovenstaande info.
De motivatie "de wereld willen zien" zegt meer over die persoon dan de wens om gratis te vliegen naar mooie locaties. Als je de boodschap juist verpakt(!) kan het dus voor elke airline een prima motivatie zijn. Let hierbij goed op het profiel van de airline in kwestie.
woensdag 28 november 2018 om 12:16
Ik zal pas in Maart de lucht in gaan. We doen onmiddellijk lange vluchten dus misschien zien we elkaar op jouw vlucht naar huis!
woensdag 28 november 2018 om 13:50
Dat is volgens mij de 12e maart, om 20.45 vanaf BKK -DBX-AMS
Dat zou toch lachen zijn
Volgens mij komt die vlucht van Auckland en Sidney en dan BKK en daar stap ik dan in.
Oh ja, mijn man ook.
woensdag 28 november 2018 om 19:05
Absoluut!
Ik denk dat ik eind december, begin januari start met vloggen. Nu gaat er even niks spannend meer gebeuren namelijk. Maar ik denk dat ik wel al eens aan het vervolgtopic ga beginnen. Daar ga ik ook aangeven wanneer ik start met de vlog. Dan mag je mij een pb sturen en geef ik je een link.
Ik ga binnenkort te horen krijgen in welk gebouw ik ga wonen en dat wil ik niet onder mijn huidige nick posten
Iemand een leuk idee voor de titel van het vervolgtopic?
dinsdag 11 december 2018 om 07:27
Gefeliciteerd! Let wel op dat je eerst toestemming vraagt voordat je gaat vloggen als je dat in uniform wilt doen. Wees voorzichtig met social media in uniform en vooral tijdens je training periode. Big Brother is watchingBearnaise schreef: ↑28-11-2018 19:05
Ik denk dat ik eind december, begin januari start met vloggen. Nu gaat er even niks spannend meer gebeuren namelijk. Maar ik denk dat ik wel al eens aan het vervolgtopic ga beginnen. Daar ga ik ook aangeven wanneer ik start met de vlog. Dan mag je mij een pb sturen en geef ik je een link.
dinsdag 11 december 2018 om 10:25
Ik heb inmiddels zelfs gehoord van iemand dat je überhaupt toestemming moet vragen om een vlog/blog te starten. Of je dat nu in uniform of in je pyjama doet maakt weinig verschil. Blijkbaar is dat recent veranderd. Nu is dat natuurlijk hear say. Ik heb niks gelezen in de info die ik van Emirates zelf heb. Dus ik weet even niet hoe ik dat moet gaan aanpakken de eerste weken.
Ik kan de filmpjes al maken en pas uploaden als ik toestemming en duidelijkheid heb. Maar wie weet moeten we in het Engels vloggen (zodat ze kunnen checken wat we vertellen) en ik wilde dat eigenlijk gewoon in het Nederlands doen.
Ik weet zelfs niet of ik het vervolgtopic al moet starten voor ik die info heb. Of ik zou de naam van de airline achterwege moeten laten. Als dat voldoende is.
Ik ben in dubio.
dinsdag 11 december 2018 om 10:48
Ah wat tof Bernaise. Mijn zusje is in november vertrokken naar Dubai, zit nu middenin haar training bij Emirates.
Qua social media zijn er behoorlijk regels. Airline niet in beeld, trainingslocaties niet etc etc. Als je een beetje oplet kan het heus
Ik zou wel wachten tot de eerste dagen daar, ze vertellen je alles!
Geniet van de komende weken thuis & op naar een toffe uitdaging!!
Qua social media zijn er behoorlijk regels. Airline niet in beeld, trainingslocaties niet etc etc. Als je een beetje oplet kan het heus
Geniet van de komende weken thuis & op naar een toffe uitdaging!!
woensdag 12 december 2018 om 08:12
Maar ja, hoe herken je elkaar?
Ik hoop dat je in dit topic blijft schrijven, sowieso op dit forum, Ik vind het heel interessant.
Ooit, toen ik nog op de middelbare school zat (vorige eeuw dus), heb ik de ambitie gehad om stewardess te worden.
Destijds was ik te lang, 1.83 m!
woensdag 12 december 2018 om 10:23
Ja joh, we verzinnen wel wat. Ik heb iig jouw vlucht genoteerd (AMS-DBX-BKK). Dus als ik hem in mijn eerste rooster zie staan check ik hier even of dat inderdaad jouw vlucht is.
De kans is wel klein. Zo jammer dat het tijdens mijn eerste vliegmaand is. Ik denk niet dat ik dan al vluchten kan aanvragen. We zullen zien..
--
Had ik hier trouwens al gezegd dat ik 04/01 pas vertrek? Aan de telefoon spraken ze over 28/12 maar op mijn contract en de joining portal staat 04/01.
Wel fijn. Zo spendeer ik de feestdagen nog hier. Dit jaar ook geen zwart gat na de feestdagen. Ideaal!
Voor de training moest ik nog wat zwarte broeken, zwarte ballerinas en een horloge (mijn vorige heeft de geest gegeven) aanschaffen. Dat horloge is nog een dingetje... die moet "conservative" zijn. Vind ik best een vage omschrijving.
Ter plaatse krijgen we rode polo's om te dragen tijdens de training.
woensdag 12 december 2018 om 10:47
Geen prettig land daar
https://www.amnesty.org/en/countries/mi ... -emirates/
Goede reden om niet met hun luchtvaartmaatschappij te gaan vliegen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
woensdag 12 december 2018 om 13:00
Want Emirates is daar persoonlijk verantwoordelijk voor? :soudebaas schreef: ↑12-12-2018 10:47Geen prettig land daar
Verder is dit nogal OT. Dus misschien kan je een nieuw topic openen om hierover van gedachten te wisselen met anderen?
woensdag 12 december 2018 om 14:53
Klopt, er zijn afgelopen tijd zelfs abinitios terug naar huis gestuurd tijdens hun training om deze reden. Videos maken in pyjama of uniform maakt wel degelijk verschil maar dan zou je het heel oppervlakkig moeten houden en niet de naam van de maatschappij moeten noemen (en daarmee wordt het natuurlijk minder interessant voor de kijkers). Opnemen maar nog niet uploaden voordat je toestemming hebt is een beter idee. Vooral genieten tijdens je training en eerste maanden vliegen!Bearnaise schreef: ↑11-12-2018 10:25Ik heb inmiddels zelfs gehoord van iemand dat je überhaupt toestemming moet vragen om een vlog/blog te starten. Of je dat nu in uniform of in je pyjama doet maakt weinig verschil. Blijkbaar is dat recent veranderd. Nu is dat natuurlijk hear say. Ik heb niks gelezen in de info die ik van Emirates zelf heb. Dus ik weet even niet hoe ik dat moet gaan aanpakken de eerste weken.
Ik kan de filmpjes al maken en pas uploaden als ik toestemming en duidelijkheid heb. Maar wie weet moeten we in het Engels vloggen (zodat ze kunnen checken wat we vertellen) en ik wilde dat eigenlijk gewoon in het Nederlands doen.
Ik weet zelfs niet of ik het vervolgtopic al moet starten voor ik die info heb. Of ik zou de naam van de airline achterwege moeten laten. Als dat voldoende is.
Ik ben in dubio.![]()
woensdag 12 december 2018 om 14:55
Emirates is zeer verweven met de overheid en het systeem van arbeid op uitnodiging slavernij en horigheid daar.
Maar goed, ik laat het hierbij. Ik zal jullie niet uit de mooie roze droom halen verder.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
woensdag 12 december 2018 om 15:04
Nou dan lossen we het zo op! Bedankt voor het meedenken.Sooofff schreef: ↑12-12-2018 14:53Klopt, er zijn afgelopen tijd zelfs abinitios terug naar huis gestuurd tijdens hun training om deze reden. Videos maken in pyjama of uniform maakt wel degelijk verschil maar dan zou je het heel oppervlakkig moeten houden en niet de naam van de maatschappij moeten noemen (en daarmee wordt het natuurlijk minder interessant voor de kijkers). Opnemen maar nog niet uploaden voordat je toestemming hebt is een beter idee. Vooral genieten tijdens je training en eerste maanden vliegen!![]()
Ik kan hier gewoon doorschrijven ondertussen maar dan onder een andere naam, in een nieuw topic en ik noem daar de bewuste airline niet. Maar jullie weten natuurlijk waar het over gaat.
woensdag 12 december 2018 om 15:49
Uiteraard! Misschien moet ik dat vandaag maar doen. Het sollicitatiegebeuren is inmiddels toch achter de rug. Het gaat nu al over de voorbereidingen voor vertrek.
Maar onder welke pijler zet ik dat topic?
Onder de huidige pijler, reizen, overig?