Emirates assessment day
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:39
Even een snel vraagje aan de stewardessen onder jullie.
Volgende week vrijdag is er een assessment day in Keulen voor Emirates. Ik zou daar graag heen willen om mijn kans te wagen. Maar ik vraag me af of dat zin heeft. Ik ben zelf belg en beheers het Engels zeer goed alsook Frans. Mijn Duits is echter beperkt tot "notie".
Zijn ze in Duitsland enkel op zoek naar Duits sprekende crew (naast het Engels)?
Eind november komen ze naar Brussel maar owv organisatorische redenen is de datum in Keulen praktischer.
Volgende week vrijdag is er een assessment day in Keulen voor Emirates. Ik zou daar graag heen willen om mijn kans te wagen. Maar ik vraag me af of dat zin heeft. Ik ben zelf belg en beheers het Engels zeer goed alsook Frans. Mijn Duits is echter beperkt tot "notie".
Zijn ze in Duitsland enkel op zoek naar Duits sprekende crew (naast het Engels)?
Eind november komen ze naar Brussel maar owv organisatorische redenen is de datum in Keulen praktischer.
vrijdag 16 november 2018 om 20:59
Volgens mij bouw je geen AOW jaren op.
vrijdag 16 november 2018 om 21:18
Volgens mij heb je gelijk. Het is hoog tijd dat ik dat ga uitzoeken. Ik kan er helaas niet veel over vinden online. Althans, niet voor Belgen.
vrijdag 16 november 2018 om 22:17
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe, gave baan!!
In Nederland geldt dat je per jaar in het buitenland 2% AOW mist. Dit zou je kunnen afkopen (maar dat schijnt héél erg duur te zijn).
Informatie hierover kan je vinden op de website van de SVB (sociale Verzekeringsbank).
Snjókorn falla, á allt og alla
zaterdag 17 november 2018 om 05:03
Passagiers in je blog filmen zou ik niet doen. Wat je wel zou kunnen is in het algemeen het er over hebben. Of situaties vertellen en dan iets veranderen zodat het niet herleidbaar is.Bearnaise schreef: ↑16-11-2018 19:34Training is ook geen verboden terrein. Althans sowieso niet helemaal. Dus dat komt ook aan bod.
Passagiers vind ik tricky. Maar goed, zoals gezegd ben ik er vrij zeker van dat daar anno 2018 (dan 2019) zeker instructies voor zijn waardoor ik weet waar ik op moet letten.
zaterdag 17 november 2018 om 18:43
Ik ben intussen bij de HA geweest.
De meeste vaccinaties heb ik gehad. Alleen gele koorts niet. Maar dat lukt niet meer voor donderdag (de deadline). Dus dat moet wachten tot in Dubai.
De testen vind hij niet nodig omdat de kans dat ik positief zou testen belachelijk klein zijn. Uitstrijkje is ook niet nodig omdat ik nooit een afwijkend resultaat heb gehad. Was ook niet zo belangrijk voor de indiensttreding zelf.
Prima. Dus dat is in orde. Ik volg en vertrouw zijn oordeel. Hij weet wat er op het spel staat.
De tandarts is een ander verhaal. Daar ga ik maandag heen. Als daar blijkt dat ik meer dan 1 gaatje heb dan heb ik echt een probleem. Want eventuele gaatjes moeten gevuld zijn, ik moet een scan hebben van mijn tanden en mijn tanden moeten gepolijst zijn en tandvlees gereinigd. Als dat niet lukt in 1 afspraak dan heb ik een probleem. Ook hiervoor is de deadline namelijk aanstaande donderdag.
Het blijft een stresserend proces.
De meeste vaccinaties heb ik gehad. Alleen gele koorts niet. Maar dat lukt niet meer voor donderdag (de deadline). Dus dat moet wachten tot in Dubai.
De testen vind hij niet nodig omdat de kans dat ik positief zou testen belachelijk klein zijn. Uitstrijkje is ook niet nodig omdat ik nooit een afwijkend resultaat heb gehad. Was ook niet zo belangrijk voor de indiensttreding zelf.
Prima. Dus dat is in orde. Ik volg en vertrouw zijn oordeel. Hij weet wat er op het spel staat.
De tandarts is een ander verhaal. Daar ga ik maandag heen. Als daar blijkt dat ik meer dan 1 gaatje heb dan heb ik echt een probleem. Want eventuele gaatjes moeten gevuld zijn, ik moet een scan hebben van mijn tanden en mijn tanden moeten gepolijst zijn en tandvlees gereinigd. Als dat niet lukt in 1 afspraak dan heb ik een probleem. Ook hiervoor is de deadline namelijk aanstaande donderdag.
Het blijft een stresserend proces.
zondag 18 november 2018 om 21:14
Maar waarom moet het allemaal voor donderdag gebeurd zijn?
En heb je tegen je tandarts verteld wat er allemaal moet gebeuren zodat er meer tijd voor je afspraak ingeruimd is?
Wat betreft het uitstrijkje: wanneer was je laatste uitstrijkje? Een uitstrijkje maken is nooit verkeerd dus ik begrijp niet zo goed dat je huisarts dat niet gewoon doet als je daarom vraagt.
En heb je tegen je tandarts verteld wat er allemaal moet gebeuren zodat er meer tijd voor je afspraak ingeruimd is?
Wat betreft het uitstrijkje: wanneer was je laatste uitstrijkje? Een uitstrijkje maken is nooit verkeerd dus ik begrijp niet zo goed dat je huisarts dat niet gewoon doet als je daarom vraagt.
zondag 18 november 2018 om 21:36
Die deadline heeft Emirates bepaald. Valt niet over te onderhandelen.RoseHip schreef: ↑18-11-2018 21:14Maar waarom moet het allemaal voor donderdag gebeurd zijn?
Toen ik de afspraak bij de tandarts maakte wist ik nog niet wat er moest gebeuren. Dat weet ik pas sinds donderdag. Ik heb die brave man wel gezegd dat er een gaatje gevuld moest worden dus dat weet hij. Het voornaamste is dat die gevuld is zodat de scan die ik aan EK moet bezorgen netjes is. Dat scaling- en polishing gebeuren kan altijd nog na de deadline. Maar dan moet die tandarts wel akkoord zijn met het zetten van een handtekening onder een formulier waarin hij claimt dat dit reeds in orde is. Dus dat is wel even een dingetje.
Mijn laatste uitstrijkje is nu ongeveer 1 jaar geleden. Nooit afwijkingen gehad. Als ik had gezegd dat ik daar en nu een uitstrijkje wilde laten doen had mijn arts dat wel gedaan. Maar ik wist dat dat uitstrijkje alleen verzekeringstechnisch is. Als ik de komende jaren toch iets ernstig aan de hand krijg kom ik sowieso naar huis.
zondag 18 november 2018 om 22:25
zondag 18 november 2018 om 22:37
maandag 19 november 2018 om 17:56
Het laatste medische formulier is binnen!!
Ik ben net terug van de tandarts.
Omdat de scan die ik moest laten maken enkel diende voor de tandarts zelf konden we het een beetje anders aanpakken. Vandaag hebben mijn tanden een goede reiniging gekregen. En heeft die schat van een tandarts het formulier ingevuld alsof de vullingen er al in zaten.
Uit de scan zijn 2 gaatjes ontdekt tussen mijn kiezen. Dan nog een beginnend gaatje die eigenlijk gewoon moet opgevolgd worden. Maar die wil ik toch graag onder handen laten nemen owv esthetische redenen.
Het vullen staat in de agenda voor 10/12.
Ik ben net terug van de tandarts.
Omdat de scan die ik moest laten maken enkel diende voor de tandarts zelf konden we het een beetje anders aanpakken. Vandaag hebben mijn tanden een goede reiniging gekregen. En heeft die schat van een tandarts het formulier ingevuld alsof de vullingen er al in zaten.
Uit de scan zijn 2 gaatjes ontdekt tussen mijn kiezen. Dan nog een beginnend gaatje die eigenlijk gewoon moet opgevolgd worden. Maar die wil ik toch graag onder handen laten nemen owv esthetische redenen.
Het vullen staat in de agenda voor 10/12.
maandag 19 november 2018 om 18:33
Denk je werkelijk dat er iemand zit te wachten op een vlog van een mall in Dubai of je toekomstige appartement?
Misschien dat je familie of vrienden het leuk vinden maar voor de meeste kijkers is dit juist totaal niet interessant.
Verder, gefeliciteerd!
maandag 19 november 2018 om 18:41
En toch krijg ik daar nu de meeste vragen over. Ik kreeg van iemand zelfs te horen dat ik in een soort compound terecht zou komen waar niks mag en je hele doen en laten gecontroleerd wordt.
Ik heb toen maar snel uitgelegd hoe het echt zit. De meesten verwarren Emirates met de horrorverhalen van Qatar.
Interessanter dan dat ga ik de verhalen niet kunnen maken. Over de service in het vliegtuig valt weinig boeiend te zeggen. De opleiding is nog interessant maar daarna.. Dan zijn het toch echt de bestemmingen ed.
Ik heb toen maar snel uitgelegd hoe het echt zit. De meesten verwarren Emirates met de horrorverhalen van Qatar.
Interessanter dan dat ga ik de verhalen niet kunnen maken. Over de service in het vliegtuig valt weinig boeiend te zeggen. De opleiding is nog interessant maar daarna.. Dan zijn het toch echt de bestemmingen ed.
maandag 19 november 2018 om 19:30
nou ik wel hoor. en mss begrijp,jij vloggen niet helemaal. er zij heel veel youtubers die populair zijn door de dagelijkse dingen die ze doen. maar mss ben jij al oud dat weet ik niet
(ik ben een mooie vrouw)
maandag 19 november 2018 om 20:27
JettaPoen ik weet dat er wel een aantal jongedames zijn (zoals jij) die zulke vlogs weten te waarderen omwille van hun eigen aspiraties en dromen. Of omdat ze gewoon nieuwsgierig zijn naar het leven "achter de schermen".
Maar ik kan me goed voorstellen dat het voor anderen absoluut niet boeiend is. Prima toch?
Ik heb al wel een eh... smeuïg verhaal dat ik kan delen over een passagier tijdens een carrière bij een andere airline. Gewoon als voorproefje.
Na een vlucht van 6h naderen we de bestemming en zet de captain de daling in. We kondigen dit aan via de PA en maken alles klaar voor landing.
De seatbeltsigns zijn al een poosje aan en het moment waarop de crew moet gaan zitten voor de landing is bijna aangebroken als een oudere Arabische dame ons duidelijk maakt (ze spreekt amper Engels) dat ze naar de wc moet. Wij proberen op onze beurt duidelijk te maken dat dat helaas niet meer kan omdat we bijna gaan landen. De dame blijft aandringen en we beginnen te vermoeden dat die vrouw wellicht een goede reden heeft om zo aan te dringen. We krijgen toestemming om die passagier nog snel naar het toilet te laten gaan.
De vrouw gaat haastig een toilet in en wij controleren intussen of alle latches dicht zijn. Even later kijk ik nerveus naar de toiletdeur. Als die vrouw niet opschiet maakt ze de landing mee op het toilet. Dat kan natuurlijk niet. Dus ik klop op de deur om te checken of alles ok is. Geen reactie... oh jee. Mijn collega klopt ook en roept door de deur heen of alles in orde is. Niks. Plots zwaait de deur open.
De vrouw zwaait met een vermoedelijk gebruikte luier en maakt een gebaar met haar handen. Mijn collega bukt zich om de vuilnisbak aan te duiden en net op dat moment doet de vrouw, om een of andere duistere reden, de luier open. En ja hoor. Die was echt wel gebruikt!
Mijn collega rook het sneller dan ze het zag en schoot weer recht. Het school geen haar of mijn collega had kunnen vertellen of de luier ook nog warm was.
Of hoe onglamoureus het leven van cabin crew kan zijn. Dit is gelukkig het enige smerige verhaal dat ik in de aanbieding heb
Maar ik kan me goed voorstellen dat het voor anderen absoluut niet boeiend is. Prima toch?
Ik heb al wel een eh... smeuïg verhaal dat ik kan delen over een passagier tijdens een carrière bij een andere airline. Gewoon als voorproefje.
Na een vlucht van 6h naderen we de bestemming en zet de captain de daling in. We kondigen dit aan via de PA en maken alles klaar voor landing.
De seatbeltsigns zijn al een poosje aan en het moment waarop de crew moet gaan zitten voor de landing is bijna aangebroken als een oudere Arabische dame ons duidelijk maakt (ze spreekt amper Engels) dat ze naar de wc moet. Wij proberen op onze beurt duidelijk te maken dat dat helaas niet meer kan omdat we bijna gaan landen. De dame blijft aandringen en we beginnen te vermoeden dat die vrouw wellicht een goede reden heeft om zo aan te dringen. We krijgen toestemming om die passagier nog snel naar het toilet te laten gaan.
De vrouw gaat haastig een toilet in en wij controleren intussen of alle latches dicht zijn. Even later kijk ik nerveus naar de toiletdeur. Als die vrouw niet opschiet maakt ze de landing mee op het toilet. Dat kan natuurlijk niet. Dus ik klop op de deur om te checken of alles ok is. Geen reactie... oh jee. Mijn collega klopt ook en roept door de deur heen of alles in orde is. Niks. Plots zwaait de deur open.
De vrouw zwaait met een vermoedelijk gebruikte luier en maakt een gebaar met haar handen. Mijn collega bukt zich om de vuilnisbak aan te duiden en net op dat moment doet de vrouw, om een of andere duistere reden, de luier open. En ja hoor. Die was echt wel gebruikt!
Of hoe onglamoureus het leven van cabin crew kan zijn. Dit is gelukkig het enige smerige verhaal dat ik in de aanbieding heb
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 20:51
0.57% gewijzigd
maandag 19 november 2018 om 20:46
Ik zou het zeker leuk vinden. Ben nog nooit in Dubai geweest en zou graag willen zien hoe het daar is. En sowieso leuk om mensen iets te zien doen waar veel mensen van dromen maar niet doen (wonen in het buitenland)
dinsdag 27 november 2018 om 09:13
Gefeliciteerd Bearnaise!!!
Wauw, spannend, heb je het andere mensen al verteld? Baan opgezegd? Wat moet/ga je in december allemaal nog doen?
(Wat betreft blog/vlog, ik ben denk ik vooral gewoon benieuwd hoe JIJ het ervaart, wat je leuk/moeilijk/interessant/vervelend vindt en ik denk dat dat komt door de betrokkenheid bij dit topic. Af en toe een 'smeuïg' verhaal is vast wel leuk, maar niet wat me trekt, maar ik snap dat dat entertainmentwaarde heeft voor mensen die jou(w verhaal) verder niet kennen.)
Wauw, spannend, heb je het andere mensen al verteld? Baan opgezegd? Wat moet/ga je in december allemaal nog doen?
(Wat betreft blog/vlog, ik ben denk ik vooral gewoon benieuwd hoe JIJ het ervaart, wat je leuk/moeilijk/interessant/vervelend vindt en ik denk dat dat komt door de betrokkenheid bij dit topic. Af en toe een 'smeuïg' verhaal is vast wel leuk, maar niet wat me trekt, maar ik snap dat dat entertainmentwaarde heeft voor mensen die jou(w verhaal) verder niet kennen.)
dinsdag 27 november 2018 om 10:13
Goh...
Hier zijn wat regels waar Qatar crew zich aan moet houden:
Voor 04h AM moet je in je appartement zijn. Altijd. Ook als je vrij bent de dag erna.
In de 12h voor je vlucht mag je (slechts) 90 minuten je appartement verlaten.
Als je vader of broer je komt opzoeken mogen ze niet in jouw appartement verblijven. Je vrouwelijke gezinsleden wel.
Je mag je gsm niet gebruiken tijdens de rit van en naar de luchthaven.
Alcohol, tabak, varkensvlees en kaarsen zijn verboden in je appartement.