Werk & Studie alle pijlers

Engels spreken

06-04-2013 19:22 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik vlot engels willen spreken, want dat moet ik af en toe voor mijn werk doen. Ook moet ik af en toe een cursus in het Engels geven. Het lezen/begrijpen van engelstalige teksten gaat prima, maar het spreken gaat niet zo goed, laat staan het geven van een engelstalige cursus. Ik kom soms niet uit mijn woorden, klap bijna dicht, maar ga toch door (met hakkelen). Ik ben al naar conversatieles geweest, maar het haalt niets uit. Ik begin te vrezen dat ik een hopeloos geval ben.

Tips?
Duitsers vinden alles best en zijn zeer gul met complimenten, is mijn ervaring. Engelsen en Amerikanen ook trouwens.

Wat mijn schriftelijke Engels en Duits trouwens lekker op peil houdt is Facebook. Ik speel zo'n boerderijspelletje, en heb intussen buren uit de hele wereld. Met sommigen daarvan chat ik ook, en dat is echt een hele goede oefening. Vooral omdat het een beetje snel moet, dus voor urenlange grammaticale bespiegelingen is geen tijd. Ik schrijf ook Frans op FB, maar alleen als ik op statussen reageer. Voor chatten voel ik me Fransgewijs niet zeker genoeg.
Zoek een woordenlijst met betrekking tot je vakgebied, elke dag een aantal woordjes erin stampen, dat helpt enorm bij het spreken. Een leukere manier is engelse films kijken met ENGELSE ondertiteling, zo krijg je ook meer woordenschat.

Verder vooral gewoon doen! Ken je geen native speakers, dan kun je natuurlijk via internet van alles vinden (chatrooms met spraak, games waarbij men over het internet spreekt)
Ontzettend bedankt alle lieve mensen voor de tips!

Ik ga ze nog eens na en zal oefenen, oefenen, BBC bekijken, boeken lezen en de opgegeven sites bekijken. Als iemand nog wat te binnen schiet of tips heeft: het is altijd welkom en het is goed voor mijn motivatie en stimulatie en om het niet op te geven. Want het zal tijd kosten, maar ik moet het niet opgeven. Thanks!
Denk je tijdens je werk ook in het Engels? Ik ben dat namelijk al snel gaan doen en dat zorgt ervoor dat je sneller woorden "grijpt" die je moet gebruiken in de conversatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven