Werk & Studie alle pijlers

gesprek maar waarover?

02-01-2012 11:25 116 berichten
Sinds 8 maanden heb ik een nieuwe bijbaan en het is nogal een plek waar je veel op elkaars lip zit en de collega's houden wel van roddelen...

Nu had mijn leidinggevende me vrijdag gebeld en de voicemail ingesproken of ik hem terug wou bellen, zondag gewerkt en een collega met wie ik altijd werk, vroeg aan mij of leidinggevende mij had gesproken na kerst. Ik nee, maar hij had wel een voicemail bericht achtergelaten of ik wou terugbellen, wat dan? Oh nee niks, ik ga volgende week op vakantie ehh personeelsgesprekken wilde hij inplannen. zo'n vaag antwoord vond ik dat.

zojuist gebeld met leidinggevende en die zegt ik wil iets met je bespreken kan je woe komen? Hij zegt neit eens waarover... ik snap dat niet. Het komt over alsof er iets negatiefs is gebeurd maar dat idee heb ik niet.

Wat ik met dit topic wil? Even kwijt, vind het zo vervelend als mensen niet vertellen waar het over gaat. Ik heb nu vakantie en wil gewoon lekker relaxen, en niet hiermee bezig houden!! Maar goed woe gaan we het horen, maar heb toch wel het gevoel dat ik iets fouts heb gedaan of zo. Wat denken jullie?
misschien gaat het wel over je negatieve houding tov van de leiding.

Als je ook zo over je leidinggevende praat tegenover je collega's kan ik me er iets bij voorstellen
quote:ster89 schreef op 02 januari 2012 @ 11:38:

"wat vervelend zeg! Ken het maar al te goed, ik hou tegenwoordig gewoon mijn mond dicht op het werk, praat alleen mee over koefjes en kalfjes, maar niet roddelen! Sterkte ermee!"

Thnx.. Maar is lastig als je met collega's ook prive omgaat.

Maar daar het nu even niet om! Hoe lang werk je al bij dat bedrijf? En wat ik trouwens ook raar vind is dat die collega er blijkbaar meer van weet??ja idd... volgens mij weet die collega er meer vanaf ja, kwam zo vaag over! werk er sinds 8 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Of misschien heeft het niks met jou te maken en wordt het bedrijf wel verkocht ofzo.

*ik speculeer even gezellig mee*
ik zeg op het werk niks over andere collega's of over leidinggevende. Wat de collega's zelf overigens wel doen, maar dan praat ik er neit over mee.

trouwens, als iemand zich echt zorgen maakt, merk je het wel hoor. Dat gevoel had ik totaal neit bij deze mensen.
quote:leyla88 schreef op 02 januari 2012 @ 11:33:

nou ja zeg! blijkbaar heb ik iets verkeerd gedaan idd, maar ipv het op dat moment in mijn gezicht te zeggen, wordt het achter mijn rug om gedaan!

Wat kun jij snel conclusies trekken zeg... het is a. helemaal niet zeker dat jij iets verkeerds hebt gedaan, b. niet zeker dat dit is gebeurd op het moment dat er iets van gezegd kon worden (jij had zelf ook niet de alertheid om direct tijdens het eerste telefoontje te vragen waarover het ging; de meeste mensen durven of kunnen niet a la minute feedback geven, bovendien is het de taak van leidinggevende om dit met jou te bespreken) en c. het wordt helemaal niet achter je rug om gedaan: woensdag zul je te horen krijgen wat er nu echt aan de hand is.

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, maar vind wel dat je erg emotioneel reageert. Als je niets te vrezen hebt, waarom dan zoveel commotie?

Daarnaast vind ik het volkomen terecht dat er aandacht wordt besteed aan een paar keer onwel worden tijdens het werk! Als je van tentamens en wat werkstress al onwel wordt, lijkt me dat erg zorgelijk, voor zowel jouwzelf als je wergever.
vind je het eigenlijk wel leuk op je werk?

pas op, je kunt denken dat niemand iets merkt van negatieve gevoelens, maar meestal is het luid en duidelijk van iemand af te lezen
Ben je misschien gênant dronken geworden op de kerstborrel?

Ik vind het juist goed dat een leidinggevende er direct op terug komt als er iets gebeurd is tijdens werktijd, zoals onwel worden. Het is zijn taak om dan aan de bel te trekken om uit te zoeken of er iets speelt!
Misschien wil je leidinggevende wel meer weten over roddelende collega's van jou.
quote:Aureel schreef op 02 januari 2012 @ 11:59:

[...]

Wat kun jij snel conclusies trekken zeg... het is a. helemaal niet zeker dat jij iets verkeerds hebt gedaan, b. niet zeker dat dit is gebeurd op het moment dat er iets van gezegd kon worden (jij had zelf ook niet de alertheid om direct tijdens het eerste telefoontje te vragen waarover het ging; de meeste mensen durven of kunnen niet a la minute feedback geven, bovendien is het de taak van leidinggevende om dit met jou te bespreken) en c. het wordt helemaal niet achter je rug om gedaan: woensdag zul je te horen krijgen wat er nu echt aan de hand is.

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, maar vind wel dat je erg emotioneel reageert. Als je niets te vrezen hebt, waarom dan zoveel commotie?

Daarnaast vind ik het volkomen terecht dat er aandacht wordt besteed aan een paar keer onwel worden tijdens het werk! Als je van tentamens en wat werkstress al onwel wordt, lijkt me dat erg zorgelijk, voor zowel jouwzelf als je wergever.

nou ik ben gewoon boos! Om het feit dat er zo vaag over wordt gedaan, zeg gewoon waaar het over gaat in het kort. Zeg dan gewoon iets van ja er gaan een paar dingen niet op de juiste manier en dat wil ik met je bespreken. Klaar, dan zit ik nergens mee! Maar op deze manier is wel erg raar.

Het is ook best normaal dat je na 'wat' toetsen moe wordt, je hebt een hele periode achter de rug en hebt de laatste weken keihard gestudeerd en als het eenmaal achter de rug is, dan gaat alle stress eruit. Meerdere klasgenootjes hebben er last van. Maar goed miss was het iets anders, ik weet het niet. Overigens is het maar 2 keer gebeurd in 8 maanden tijd.
Waarom bel je niet terug, zeg je dat het je niet lekker zit en dat je vandaag nog graag een gesprek wilt?
quote:Star schreef op 02 januari 2012 @ 12:04:

Misschien wil je leidinggevende wel meer weten over roddelende collega's van jou.

precies, het kan ook over een ander gaan.

Vorig jaar speelde er bij ons zoiets. Collega werd verdacht van onfrisse praktijken en anderen werden dus op gesprek gevraagd om te vertellen wat zij ervan wisten. Kan me voorstellen dat je leidinggevende zoiets niet over de telefoon gaat bespreken.
haha Pinks, nee dat is het niet

@ Starshine, het werk zelf vind ik erg leuk, maar de collega's wat minder, puur om het feit dat ze zo roddelen, anders zijn het wel leuke mensen.
quote:leyla88 schreef op 02 januari 2012 @ 12:06:

[...]

nou ik ben gewoon boos! Om het feit dat er zo vaag over wordt gedaan, zeg gewoon waaar het over gaat in het kort. Zeg dan gewoon iets van ja er gaan een paar dingen niet op de juiste manier en dat wil ik met je bespreken. Klaar, dan zit ik nergens mee! Maar op deze manier is wel erg raar.

Het is ook best normaal dat je na 'wat' toetsen moe wordt, je hebt een hele periode achter de rug en hebt de laatste weken keihard gestudeerd en als het eenmaal achter de rug is, dan gaat alle stress eruit. Meerdere klasgenootjes hebben er last van. Maar goed miss was het iets anders, ik weet het niet. Overigens is het maar 2 keer gebeurd in 8 maanden tijd.

okay, toegegeven: hij had dat anders aan kunnen pakken. Maar daar doe je nu niks meer aan. Zou ook niet nog extra bellen om het weer proberen te bespreken. Laat het los, geniet van je vrije dagen en je hoort het woensdag wel.

Het is een bijbaantje, dus in het slechtste geval dat je ontslagen wordt, hoef je niet meteen je huis te verkopen ofzo.

Relax.
quote:toffifee schreef op 02 januari 2012 @ 12:07:

Waarom bel je niet terug, zeg je dat het je niet lekker zit en dat je vandaag nog graag een gesprek wilt?eigenlijk zit ik hier ook aan te denken, maar weet niet of het niet te overdreven is om nog een keer te bellen?
Wat naar op die manier zeg!
quote:Starshine schreef op 02 januari 2012 @ 12:11:

[...]

okay, toegegeven: hij had dat anders aan kunnen pakken. Maar daar doe je nu niks meer aan. Zou ook niet nog extra bellen om het weer proberen te bespreken. Laat het los, geniet van je vrije dagen en je hoort het woensdag wel.

Het is een bijbaantje, dus in het slechtste geval dat je ontslagen wordt, hoef je niet meteen je huis te verkopen ofzo.

Relax.

ja je hebt wel gelijk, maar ik was wel blij met dit bijbaantje, want ik krijg voor weinig uren wel veel betaald (toeslag enzo). En het is dichtbij. Om die reden zou ik het erg jammer vinden eigenlijk... Misschien erg verwend van mij, maar elk weekend werken zou ik gewoon niet meer leuk vinden! ik werk nu 1 dag per 2 weken en dat is gewoon zo relaxed.

maar goed, ik ga er gewoon neit meer aan denken en lekker relaxen.
is het trouwens te opzichtig als ik zeg dat er iets belangrijks is tussengekomen woensdag en of het liever vandaag kan? Ik weet gewoon zeker dat hij wel even tijd heeft vandaag namelijk.
Gewoon bellen dat je vanmiddag ook nog wel kan komen als het zo belangrijk is? Niet gaan liegen dat er iets tussen is gekomen.
wat Star zegt, geen rare smoesjes gaan verzinnen.

En anders gewoon wachten tot woensdag.
Ik ga idd zo even bellen rond 1 uur. En als ik nou zeg dat ik liever vandaag kom, mits hij tijd heeft, omdat ik wel erg benieuwd ben waar het over gaat?

Als ik zeg dat ik vanmiddag kan komen als het zo belangrijk is, zal hij miss wel zeggen van het heeft geen haast, woe is pirma.
Als hij jou niet van te voren wil vertellen waar het gesprek over zal gaan, dan zou ik woensdag ook heel terughoudend zijn met reageren. Als het slecht nieuws is, dan kun je gewoon om bedenk tijd vragen om terug te reageren. Zeg dan maar gewoon dat je je niet mocht voorbereiden en dat je je niet laat verleiden om tijdens het gesprek ergens akkoord mee te gaan of op te reageren.

Oh en vraag natuurlijk aan het einde van het gesprek of hij wat hij met je wilde bespreken op papier wil zetten voor jou.
Ik zou het niet omschrijven dat je benieuwd bent maar inderdaad dat als het zo belangrijk is dat hij het niet over de telefoon kan zegggen, dat je vanmiddag gewoon langskomt.

En als hij dan terugkrabbelt mag je best zeggen dat je nu het idee hebt alsof er iets ernstigs aan de hand is omdat hij er niets over wil zeggen en het niet netjes is dat hij je 2 dagen met een vervelende bijsmaak voorafgaande aan dit gesprek loopt. Dat moet hij toch ook wel kunnen begrijpen.

Sowieso zou ik wel vragen naar de aard van het gesprek, als het om je functioneren gaat dan wil je dat graag weten ook voor je eigen voorbereiding.
ik heb zojuist gebeld en gewoon gevraagd of het gesprek ook vandaag kan, zonder enige reden erbij op te geven. hij zei dat het niet kon, omdat het vanmiddag erg druk is anders had ie het vanmiddag willen doen. Is misscchien wel erg lulllig voor je maar woe komt toch het beste uit zei die. Vervolgens zei ik, laatste kans, kan je vanavond om half 7 (dan is het ook rustig nl) en toen zei die dat is miss wel een optie ging ie even denken en toen zei die ja dat is goed. Dus vanavond half 7, vind dat wel beter dan wachten tot woensdag.
quote:Snyggin schreef op 02 januari 2012 @ 12:49:

Ik zou het niet omschrijven dat je benieuwd bent maar inderdaad dat als het zo belangrijk is dat hij het niet over de telefoon kan zegggen, dat je vanmiddag gewoon langskomt.

En als hij dan terugkrabbelt mag je best zeggen dat je nu het idee hebt alsof er iets ernstigs aan de hand is omdat hij er niets over wil zeggen en het niet netjes is dat hij je 2 dagen met een vervelende bijsmaak voorafgaande aan dit gesprek loopt. Dat moet hij toch ook wel kunnen begrijpen.

Sowieso zou ik wel vragen naar de aard van het gesprek, als het om je functioneren gaat dan wil je dat graag weten ook voor je eigen voorbereiding.

Dank je wel voor je reactie Snyggin. Dit is idd een nette omschrijving van wat ik denk.

Gaat dit er nou ook zo aan toe in het 'echte' werkleven? Volgens mij niet toch?
soms wel Leyla, Managers zijn soms net mensen en die pakken de situatie ook wel eens verkeerd aan.

En als dat gebeurd mag je daar best iets van zeggen op een nette manier. http://www.carrieretijger ... ardigheden/feedback-geven

Daar kan je baas alleen maar van leren, niet waar?

En voor jou, als je toch een negatief gesprek hebt: http://www.carrieretijger ... gheden/feedback-ontvangen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven