Werk & Studie alle pijlers

graag advies

18-09-2015 22:03 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben recent afgestudeerd en had tijdens de laatste fase van mijn studie al wat gesolliciteerd, werd via een recruiter bij een bedrijf aangenomen waar ik niet al te enthousiast over was (wel mijn vakgebied maar niet de kant die ik op wil maar vooral mkb waar geen doorgroeimogelijkheden zijn) maar lastige tijden dus ik heb de baan aangenomen. Mijn intentie was om verder te solliciteren, waarbij ik deze functie voorlopig nog niet in mijn cv zet maar pas wanneer ik na zo'n 5-6 maanden nog niks anders heb gevonden. Het leek me de beste manier want anders is het van je bent er nog een paar weken in dienst en je wilt er nu al weg, ik ga er geheid vragen over krijgen maar na een aantal maanden kan ik aangeven dat ik meer uitdaging zoek en komt het als een logischere stap over. Ik merk dat ik te snel en te veel wil wat betreft solliciteren wat met een fulltime baan niet mogelijk is en het zit me dwars. Ik heb tot nu toe 1 gesprek gehad en verder 1 sollicitatie per week verstuurd omdat ik moe ben en me daardoor niet goed kan focussen op de brieven. Ook ben ik ontzettend lang bezig met een brief, door het slecht focussen maar ook omdat ik het nooit goed genoeg vind en ik vraag wel om feedback aan mensen uit mijn omgeving maar iedereen 'vind het goed hoor', niemand is echt kritisch. Door dit alles voel ik me constant rot en energieloos.

De perfecte oplossing voor mij zou zijn om parttime te werken, heb dan op dit moment genoeg tijd voor mijn brieven en na verloop van tijd werkervaring opgedaan. Het probleem is dat de directeur niet echt meegaand is, er wordt verwacht dat je standaard overwerkt en ondertussen schreeuwt hij ook nog is tegen medewerkers. We zijn sowieso onderbemand en er wordt slecht met elkaar gecommuniceerd waardoor de meesten langer blijven. Het aparte is, de afdeling waar ik werk werd jarenlang door 1 persoon uitgevoerd (die ontslagen is omdat ze zwanger was en daardoor vanuit een andere locatie wilde werken ben ik achtergekomen...), maar we zitten er nu met zijn tweeen waarbij ik de andere persoon ondersteun. Die heeft wat meer ervaring en de bedoeling is dat we uiteindelijk op hetzelfde niveau moeten zitten maar ik heb het vermoeden dat ik puur ter ondersteuning voor deze drukke tijden ben aangenomen en kan vertrekken zodra alles wat meer op orde is. Dat komt ook omdat deze collega als aanspreekpunt voor andere collega's is aangesteld en er wordt vrij weinig aan mij gekoppeld, ik mag met name het uitvoerende werk doen (waar ik nauwelijks wat van leer en totaal niet uitdagend is).

Ik ben dus bang dat ik direct mag vertrekken zodra ik aangeef dat ik parttime wil werken, een collega die ik vertrouw heeft me verteld dat die kans er wel in zit. Enerzijds denk ik ook heeft het wel zin om hier te blijven, het is echt een soort van back-up voor mij vanwege de werkervaring, stel ik heb na een paar maanden nog niets anders. Maar tegelijkertijd, de kans dat hier een goede referentie uitkomt is ook klein, dus heeft die werkervaring dan wel veel zin?

Graag wil ik jullie om advies vragen. Het zit me heel erg dwars, heb enorme buienwisselingen, kan me soms echt ontzettend down voelen en voel me vaak gespannen (vooral op werk). Moet ik gewoon doorbijten, mezelf verplichten harder aan mijn brieven te werken en maar afwachten?

Sorry voor het lange verhaal, hoop dat het een beetje duidelijk is. Vind het ook fijn om het even op papier te zetten, bedankt voor het lezen
Dat zou echt super zijn Juffert22!! ik probeer je een pb te sturen maar hij geeft aan dat je geen pb's kan ontvangen.
Je kunt me nu een pb sturen
quote:juffert22 schreef op 18 september 2015 @ 23:57:

Je kunt me nu een pb sturen gestuurd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven