Werk & Studie alle pijlers

HBO Bouwkunde

16-09-2009 11:09 11 berichten
Ik wil een deeltijd opleiding HBO bouwkunde volgen.

Ik heb in geen jaren wiskunde gehad. Is deze opleiding

een beetje te behappen, na zo een lange tijd geen wiskunde

te hebben gehad?
Alle reacties Link kopieren
Is het niet handiger hiervoor te bellen naar iemand van de opleiding? Dan kan je gelijk vragen voor bijles mocht het nodig zijn.
Hai Zwieber,

Dat heb ik al gedaan ik word vandaag terug gebeld.

Ik wil gewoon wat persoonlijke ervaringen horen.

Toch nog bedankt voor de tip.
Meestal zijn er wel van die 'opfriscursussen' die je kunt volgen. Dat zou ik wel aanraden als je lang geen wiskunde hebt gehad.

Ik doe werktuigbouwkunde, ben meteen doorgestroomd vanaf de Havo dus ik had niet nodig. Maar klasgenoten die daar wel moeite mee hadden (met name die van het MBO afkwamen) hadden veel baat bij de extra cursus. Hoe dat trouwens precies zit met bouwkunde kan ik je niet vertellen.

Mocht je er echt heel veel moeite mee krijgen, dan is het misschien ook mogelijk om bijles te krijgen van een ouderejaars.

Succes met je studiekeuze!
Als je ooit havo of vwo hebt gedaan is het op zich wel te doen. Misschien handig om te vragen wat de wiskunde methode is en alvast zelf in het boek kijken wat je zwakke punten zijn / waren en of je inderdaad een opfriscursus nodig hebt.

Ik weet dat mensen van de MTS af te weinig wiskundige ervaring hebben (althans, ik heb 2 collega's die bijlessen en herkansingen hadden bij de vleet ). Zelf had ik geen enkele moeite (al heb ik het niet deeltijd gedaan, ik had wat dat betreft dus meer contacturen, maar minder huiswerk. Dat is in deeltijd andersom) na mijn VWO om de wiskunde te volgen.
wel gaaf trouwens dat je dat gaat doen, is zo'n leuke opleiding! Waar ga je heen, Amsterdam?
En, is er terug gebeld?

Wat heb je als vooropleiding gedaan, want volgens mij is het met vooropleiding HAVO zelfs al pittig.

Toen ik hbo bouwkunde deed (15 jaar geleden) kregen we ook integraal rekenen erbij. Dit werd in 3 maanden tijd helemaal behandeld, terwijl diezelfde stof op 5 VWO destijds in 1 jaar werd behandeld. Dit was toen heel erg moeilijk voor diegene voor wie dit nieuw was.

Verder statistiek gehad, en dat vond ik dan weer behoorlijk pittig, maar was op het VWO weer weining aan bod gekomen (Wiskunde B).

Verder is het een hele leuke opleiding hoor, en je kunt op een heel breed vlak aan het werk!
Goh, bedankt voor alle reactie.

NCOI opleidingsgroep die heeft mij inderdaad terug gebeld.

Ik heb zometeen een vergadering buiten de deur.

Ik geef vandaag nog mijn reactie.

groetjes,
Ik had een jonge dame aan de lijn. Zij wist mij te vertellen, dat

je voor HBO bachelor geen cursus wiskunde en natuurkunde nodig hebt en dat je met een basis opleiding bouwkunde van 4 maanden gelijk door kan stromen naar het eerste jaar. Bij die opleiding zitten overigens geen wiskunde en natuurkunde en bij, daarna kan je binnen twee jaar, je bachelor bouwkunde behalen.

Als je op de site van HVA kijkt dan stellen ze toch hogere eisen. Dus ik ben toch van plan om voor de zekerheid een cursus wiskunde en natuurkunde te volgen.
quote:ingmagh schreef op 16 september 2009 @ 13:10:

wel gaaf trouwens dat je dat gaat doen, is zo'n leuke opleiding! Waar ga je heen, Amsterdam?

Hoi ingmagh,

Ik ben nog aan het twijfelen, of ik het in amsterdam aan de HVA ga doen, of bij het NCOI.

Wie heeft er trouwens ervaring met het NCOI en wat is het verschil met het HVA.
@viva2009: Mag ik vragen met welk doel jij deze opleiding gaat volgen en welke verwachtingen jij hebt van mogelijke carrièremogelijkheden. De reden dat ik dat vraag, is omdat ik weet dat de bouwsector (architectenbureau's) veel last heeft van de kredietcrises en gemeenten in de nabije toekomst behoefte hebben aan bouwplantoetsers en toezichthouders bouw- en woningtoezicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven