Werk & Studie alle pijlers

het leed dat klantenservice heet

21-03-2024 08:07 126 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een deel van mijn werk bestaat uit klantenservice. Grotendeels vind ik mijn werk leuk, maar ik sta soms te kijken van sommige vragen die ik krijg. Of hoe mensen reageren.

Het lijkt me leuk om een topic te openen voor mede klantenservice medewerkers om grappige of bizarre vragen of gesprekken die je kreeg hier te delen. Gewoon om even stoom af te blazen.
nuevenniet wijzigde dit bericht op 21-03-2024 15:01
0.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vroeger in mijn KPN-tijd eens een hele oude man aan de lijn gehad die op een bijna fluisterende toon vroeg ‘op welke zender hij de blote mevrouwen kon zien’ 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
22-03-2024 16:55
Ik heb vroeger in mijn KPN-tijd eens een hele oude man aan de lijn gehad die op een bijna fluisterende toon vroeg ‘op welke zender hij de blote mevrouwen kon zien’ 😂
Ach, wat zoet.
minnimouse schreef:
22-03-2024 16:55
Ik heb vroeger in mijn KPN-tijd eens een hele oude man aan de lijn gehad die op een bijna fluisterende toon vroeg ‘op welke zender hij de blote mevrouwen kon zien’ 😂
Was het geen 13-jarige jongen die zijn stem verdraaide? ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
22-03-2024 17:14
Was het geen 13-jarige jongen die zijn stem verdraaide? ;-)
Nee.
Het wad echt zo’n heertje.
minnimouse schreef:
22-03-2024 17:43
Nee.
Het wad echt zo’n heertje.
Wel schattig inderdaad.

Over het algemeen vond ik ouderen over de telefoon aardig, welwillend en ook soms kwetsbaar over komen. In ieder geval wel de groep waar ik het liefst mijn best voor deed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen klantenservice, wel het onthaal van 5 verschillende bedrijven met 25 verschillende diensten. Met heel véél doorschakelen dus.

Weet in 's hemelsnaam voor wie je belt, welke dienst je moet hebben of waarom je belt. Er werkt 100 man bij ons, dus ik kan niet altijd raden wie je moet hebben.
Als je al een omschrijving geeft van je probleem of dienst kan ik al beter beginnen raden.

Als iemand een naam op je voice-mail heeft ingesproken ... doe een poging die te onthouden, want "er heeft iemand mij gebeld" ... wederom, ik weet niet wie van mijn 100 collega's ik moet doorgeven.


En als je mij belt met "ik heb ooit dubbel betaald, ik weet wel niet wanneer, ik weet niet precies op welke naam en ik weet ook niet op welke rekeningnummer" kan ik helaas toch écht niet beginnen zoeken. Al helemaal niet als die dubbele betaling dateert van mogelijk "ergens 5 maanden geleden".
Dan bel je maar terug als je ietsje meer gegevens hebt, dan wil ik heel graag beginnen zoeken en terugbetalen.


En ja, mevrouw ... we zijn sinds kort op vrijdagmiddag helaas niet meer telefonisch bereikbaar.
Dat is niet omdat ik je wil pesten zoals je me in mijn gezicht gooit, dat is gewoon omdat ik voor piet-lut aan de telefoon zat en toch zo'n beetje niemand kan doorverbinden en je maandag toch opnieuw kon bellen.
Vind ik zelf ook stomvervelend, maar de hele middag herhalen "bel maandag maar opnieuw" of "ik zet je nummer op mail en dan belt er volgende week iemand terug" vond ik even stomvervelend en klant-onvriendelijk.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
22-03-2024 18:03
Geen klantenservice, wel het onthaal van 5 verschillende bedrijven met 25 verschillende diensten. Met heel véél doorschakelen dus.

Weet in 's hemelsnaam voor wie je belt, welke dienst je moet hebben of waarom je belt. Er werkt 100 man bij ons, dus ik kan niet altijd raden wie je moet hebben.
Als je al een omschrijving geeft van je probleem of dienst kan ik al beter beginnen raden
.

Als iemand een naam op je voice-mail heeft ingesproken ... doe een poging die te onthouden, want "er heeft iemand mij gebeld" ... wederom, ik weet niet wie van mijn 100 collega's ik moet doorgeven.


En als je mij belt met "ik heb ooit dubbel betaald, ik weet wel niet wanneer, ik weet niet precies op welke naam en ik weet ook niet op welke rekeningnummer" kan ik helaas toch écht niet beginnen zoeken. Al helemaal niet als die dubbele betaling dateert van mogelijk "ergens 5 maanden geleden".
Dan bel je maar terug als je ietsje meer gegevens hebt, dan wil ik heel graag beginnen zoeken en terugbetalen.


En ja, mevrouw ... we zijn sinds kort op vrijdagmiddag helaas niet meer telefonisch bereikbaar.
Dat is niet omdat ik je wil pesten zoals je me in mijn gezicht gooit, dat is gewoon omdat ik voor piet-lut aan de telefoon zat en toch zo'n beetje niemand kan doorverbinden en je maandag toch opnieuw kon bellen.
Vind ik zelf ook stomvervelend, maar de hele middag herhalen "bel maandag maar opnieuw" of "ik zet je nummer op mail en dan belt er volgende week iemand terug" vond ik even stomvervelend en klant-onvriendelijk.
Dat ken ik. (Ook geen klantenservice, maar de administratieve kracht van een bedrijf, waar telefoontjes opnemen e.d. bij het takenpakket hoort). Al zijn het bij mij maar 50 collega's. En men weet ook het id-nummer van het project niet. Alleen een plaatsnaam (en daar staan er maar tientallen van in ons systeem).
Alle reacties Link kopieren Quote
Lang geleden callcenterwerk gedaan. Ik vond het enorm leerzaam.
Ergernis: mannen die mijn advies niet wilden accepteren (technische helpdesk) omdat ik geen man was. "Juffrouw, kunt u mij niet doorverbinden met een man?" Nee. Je hangt maar op, belt nog een keer en hoopt maar dat je niet weer een vrouw aan de lijn hebt.
Bij de helpdesk van een collectiviteit voor een ziektekostenverzekering arrogante zorgverleners die mij graag vertelden dat ze veel hoger opgeleid waren dan ik, dat gansje aan de telefoon. Dat was niet waar, maar dat mocht ik dan weer niet zeggen. Waren voornamelijk de fysiotherapeuten, huisartsen waren vaak heel aardig.
Goede herinnering: heel lang gesprek met een moeder wier minderjarige dochter net verteld had dat ze in verwachting was. Die moeder was tegelijkertijd boos, verdrietig, toch ook ergens blij, stapelgek op haar kind en kon haar ook wel door elkaar rammelen. Gewoon alle zaken omtrent de verzekering en zwangerschap rustig uitgelegd en aan het eind van het gesprek ging het al veel beter.
Sowieso de gesprekken waar ik mensen kon helpen, die maakten soms een hele dag goed.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook leuk: gesprekken in het Engels of Duits en zelfs een keer in mijn vrije matige oelala-baguette-Frans.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
22-03-2024 21:27
Ook leuk: gesprekken in het Engels of Duits en zelfs een keer in mijn vrije matige oelala-baguette-Frans.
Frans of Engels is 1 zaak. Al ben ik een ramp in reageren en slaat mijn hoofd meestal tilt.

Zwaar gebroken Frans met een Kongolees of onverstaanbaar Engels met een Maleisisch accent is zowat onbegonnen werk.
Het wordt hélemaal fun als de telefoonlijn ook nog eens rampzalig is omdat mensen bijvoorbeeld vanuit de auto bellen.

Duits spreek ik niet. Dan schakelen ze maar over op Engels.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
22-03-2024 17:46
Wel schattig inderdaad.

Over het algemeen vond ik ouderen over de telefoon aardig, welwillend en ook soms kwetsbaar over komen. In ieder geval wel de groep waar ik het liefst mijn best voor deed.
Ja ik ook. Ik vind het vooral rottig als ze niet digitaal handig zijn, maar dat wel steeds meer moeten zijn.
Anderszijds heb ik wel eens mensen aan de lijn die veeeeel jonger zijn dan ik, en die willen niks digitaal doen ,want ze snappen het niet (doe een cursus denk ik dan) en dan heb ik wel eens mensen van rond de 90 jaar aan de lijn, die super mediawijs zijn. Dat vind ik echt stoer.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Niets dan lof over onze IT servicedesk. OK, je staat soms 45 minuten in de wacht, maar de mensen kunnen altijd mijn probleem oplossen. Soms ook door mijn cookies of geschiedenis te wissen, terwijl ik dat juist probeerde te voorkomen, maar altijd vriendelijk. Of het aloude ‘heb je je pc al opnieuw opgestart?’ Dat kan ik natuurlijk zelf wel verzinnen, maar dan ontkom je niet aan 15 applicaties opnieuw openen, wat je juist niet wilt.
Alle reacties Link kopieren Quote
“Ja maar dat kan ik niet zelf repareren hoor, ik ben een vrou-ouw!” Er werken bij ons meest vrouwen op de technische afdeling. Maar echt, vrouwzijn als reden geven waarom je je cv ketel zelf niet kan bijvullen of een stopcontact kan vastzetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
22-03-2024 21:26
Lang geleden callcenterwerk gedaan. Ik vond het enorm leerzaam.
Ergernis: mannen die mijn advies niet wilden accepteren (technische helpdesk) omdat ik geen man was. "Juffrouw, kunt u mij niet doorverbinden met een man?" Nee. Je hangt maar op, belt nog een keer en hoopt maar dat je niet weer een vrouw aan de lijn hebt.
Dit gebeurt nog steeds. Bij ons zijn het voornamelijk mannen van goede komaf die vinden dat mijn mening er niet toe doet omdat ik een vrouw ben. Van die mensen die zichzelf als "hoog" plaatsen en de rest "laag".

Wat tegenwoordig ook vaak voorkomt, men wil het antwoord niet accepteren. "Nee dit is helaas niet mogelijk." is blijkbaar niet meer van deze tijd. Moet altijd alles maar mogelijk zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenmuntje schreef:
25-03-2024 22:04


Wat tegenwoordig ook vaak voorkomt, men wil het antwoord niet accepteren. "Nee dit is helaas niet mogelijk." is blijkbaar niet meer van deze tijd. Moet altijd alles maar mogelijk zijn?
Ja dat merk ik ook hoor. Vooral in het mailverkeer. Iemand krijgt heel duidelijk antwoord waarom iets zo is, maar blijft dan mailen en mailen, dat wij verkeerd zitten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
En ik werk in zorgverzekeringsland, waarbij mensen natuurlijk enorm veel verplicht moeten betalen. Ik snap echt wel de teleurstelling dat de premie blijft stijgen, maar de zorg tegelijk ook steeds duurder wordt. Het is voor mijzelf niet anders.

Soms denken mensen (onterecht) dat als zij de duurste aanvullende verzekering hebben, dat alles betaald wordt, ook het eigen risico bijvoorbeeld. Of als ze een zelfzorgmiddel bij de apotheek kopen. Die kunnen dan heel blasé doen aan de telefoon. 'Ik heb de hoogste verzekering, ik betaal veel meer dan anderen, dus dan regel je dat maar voor mij.' Maar zo werkt het niet.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het normaal dat het organisatorisch zo ontzettend rommelig is ?
Ik heb verder geen ervaring met werken bij een andere klantenservice nl.

Er wordt nl niet of pas heel laat op mails gereageerd. Toen ik mijn vakantie aanvroeg (ruim op tijd) kreeg ik pas de avond van te voren een mail dat het in orde was.
Bij mijn vraag over een niet kloppende loonstrook kreeg ik na een week het bericht dat ik diezelfde dag nog antwoord zou krijgen. Dat is inmiddels 2 maanden geleden.
Mij contract zou worden verlengd, met iets andere voorwaarden, maar die heb ik ook nog niet binnen.

Ik merk dat dit voor mij wel het werkplezier wat wegneemt. En dat vind ik best jammer.
Alle reacties Link kopieren Quote
zand-korrel schreef:
26-03-2024 16:08
Is het normaal dat het organisatorisch zo ontzettend rommelig is ?
Ik heb verder geen ervaring met werken bij een andere klantenservice nl.


Nee natuurlijk is dat niet overal zo.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
26-03-2024 18:16
Nee natuurlijk is dat niet overal zo.
Gelukkig ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Verre van normaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
26-03-2024 08:50
En ik werk in zorgverzekeringsland, waarbij mensen natuurlijk enorm veel verplicht moeten betalen. Ik snap echt wel de teleurstelling dat de premie blijft stijgen, maar de zorg tegelijk ook steeds duurder wordt. Het is voor mijzelf niet anders.

Soms denken mensen (onterecht) dat als zij de duurste aanvullende verzekering hebben, dat alles betaald wordt, ook het eigen risico bijvoorbeeld. Of als ze een zelfzorgmiddel bij de apotheek kopen. Die kunnen dan heel blasé doen aan de telefoon. 'Ik heb de hoogste verzekering, ik betaal veel meer dan anderen, dus dan regel je dat maar voor mij.' Maar zo werkt het niet.
Zo werkt het niet, maar je vraagt je soms wel af waarom je pluspakketten zou nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er nu 1 die maar door blijft emmeren over gratis verzenden. Wat een gedoe moet dat zijn voor zo iemand voor die paar euro.

De eerste 2 keer reageer ik nog beleefd bij de 3e keer krijg je een kort maar krachtig zelfde antwoord en bij de 4e keer gaat je mail in de prullenbak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
27-03-2024 07:24
Zo werkt het niet, maar je vraagt je soms wel af waarom je pluspakketten zou nemen.
Nou, voor je tandarts of voor fysiotherapie bijvoorbeeld. Maar dan moet je het er wel uithalen. Het is niet lonend om een hoge tandverzekering te nemen en dan alleen 2x op controle gaan. Dan is de afspraken zelf betalen goedkoper. En dat raden we ook aan als mensen advies vragen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
27-03-2024 13:14
Nou, voor je tandarts of voor fysiotherapie bijvoorbeeld. Maar dan moet je het er wel uithalen. Het is niet lonend om een hoge tandverzekering te nemen en dan alleen 2x op controle gaan. Dan is de afspraken zelf betalen goedkoper. En dat raden we ook aan als mensen advies vragen.
Ik ben panisch met mijn tanden, ook al heb ik halverwege de 40 nog niet één gaatje, haha! Ik ben daarvoor dus wel aanvullend verzekerd, je weet maar nooit. En ja, val je op de stoep, dan heb je nog niets aan die verzekering. ach ja… peace of mind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klantenservice. Dat is wel echt een dingetje.
Ik heb 11 jaar op de afdeling van een gemeente mogen werken als medewerker klantcontact. Er zaten leuke vragen tussen, maar ook minder leuke.
Mensen die regelmatig belden en mensen die eenmalig belden maar wel een heel bijzondere vraag hadden.
En mensen die "berucht" waren en waarvan we allemaal zoiets hadden: "Oh, die en die heeft nog niet gebeld deze week. Wie zou 'm vrijdag om 16.55 krijgen?"
Maar ik heb van alles langs horen komen. Mensen die inderdaad met een meerdere willen spreken omdat ze van jou het antwoord niet krijgen dat ze willen horen.
Mensen die vreselijk boos een gesprek ingaan en met mitrailleur de gemeente willen komen bestormen maar die aan het eind van het liedje graag met jou op date willen.
Mensen die je uitschelden. Mensen die je doen denken aan je opa of oma. Mensen die om een praatje verlegen zitten.
Het was een tijdlang leuk, maar ik was er op een x moment klaar mee. Dus nu doe ik heerlijk wat anders...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven