Werk & Studie alle pijlers

Hoe onthoud je alles?

04-07-2018 17:55 27 berichten
Hallo allemaal,

Op het werk is het momenteel erg druk en chaotisch. Ik heb een baan in de zorg en moet daarnaast veel dingen regelen voor cliënten.

Normaal schrijf ik zaken op die ik moet onthouden maar steeds vaker komt het voor dat me dat niet eens lukt omdat het volgende zich alweer aandient. Of m'n lijstje is weer kwijt, niet in de buurt of ik ben alweer vergeten wat ik wilde opschrijven.

Soms zit ik in de auto of laat ik de hond uit en popt er vanalles weer op in m'n hoofd. Ook dan moet ik het vastleggen want anders ben ik het weer kwijt.

Normaal heb ik hier geen last van maar door de werkdruk overkomt het me nu wel.

Wie heeft er een tip waardoor ik de zaken wel kan noteren (op welke manier dan ook)?

Zelf heb ik zitten denken aan een voice recorder in de vorm van een usb stick zodat ik het kan inspreken. Anderzijds vind ik het ook weer een beetje overdreven..

Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Queen-D schreef:
04-07-2018 18:03
Normaal zou ik dit ook op m'n telefoon willen doen maar het staat niet netjes als ik mijn telefoon mee heb op de werkvloer..
In 1950 gebruikten ze typemachines
In 1990 pc's
In 2018 smartphones.

Zo zou je werkgever het ook kunnen bekijken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Papier met pen standaard in je broekzak hebben om snel aantekeningen op te maken? Kun je dat op het einde van de dag even verwerken. Ik herken overigens wel wat je schrijft. Hoge werkdruk en daarom thuis ook veel mee bezig en ineens dingen die in mijn hoofd naar boven komen. Ik heb echter wel tijdens mijn werk iets meer de tijd om dingen even in een boekje te schrijven zodat ik er aan herinnerd word.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven