Werk & Studie alle pijlers

Hoe terug?

13-01-2023 09:21 117 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik ben basisschool leerkracht op een reguliere school. Ik stond fulltime voor de klas in groep 3. Ik heb een grote groep (31 leerlingen) waarin een aantal kinderen zitten die veel extra zorg nodig hebben.

Mentaal en fysiek trek ik dit niet goed. Heb sinds dit schooljaar een eetprobleem ontwikkeld en eet daardoor weinig. Ik heb dan niet veel energie om mijn werk goed te doen.

Bovenschools is besloten om mij een verlengde kerstvakantie te geven van in totaal een maand. Dit is niet in overleg gegaan met mij, maar werd enkel medegedeeld. Heb toen aangegeven dat ik wel graag word meegenomen in dit proces.

Wat ouders hebben aangeklopt bij de directeur omdat ze zich zorgen maken over de grote groep, over hun kind of over mij (is het wel te doen voor haar). Ik heb meteen aan het begin van het schooljaar - maar ook later meerdere malen - aangegeven dat het te zwaar is. De invaller die voor mijn groep stond op mijn vrije dag, gaf aan: "hoe doe je dat toch een hele week?". Nu gaat de groep toch gesplitst worden in kleinere groepen en wordt er extra geld vrijgemaakt.

Verder hadden een aantal collegas zorgen geuit over het het afvallen van mij bij de directeur. Ik heb aangegeven bij hem dat daar aan wordt gewerkt (heb een voedingsschema en intake bij [...]). Voel me verder niet zo dusdanig op mijn gemak bij de directeur om er verder op in te gaan, dus heb dat ook niet gedaan. Uiteraard wel bij de huisarts etc geweest en hulp is uitgezet.

Volgende week ga ik naar de bedrijfsarts om te bekijken hoe het verder moet. Van de directeur heb ik sinds de kerstborrel voor de vakantie niks meer gehoord. In de kerstvakantie is e.e.a. geregeld zodat de groep wel een leerkracht heeft nu.

Afgelopen dinsdag is er een ouderavond geweest waarin de directeur heeft uitgelegd aan ouders hoe de komende weken eruit gaan zien in de groep. Hij heeft een PowerPoint gepresenteerd. Deze is daarna naar de desbetreffende ouders gestuurd en naar wat collega's (niet naar mij maar ik vond hem online). Aanvulling: alle collega's en de ouders van groep 3 kunnen dit inzien (andere mensen niet). Daarin staat o.a. een dia en foto van/over mij (met mijn naam bovenaan). Daarin staan dingen als: "sterke vermagering en kan daardoor fysiek en mentaal de groep niet aan", "(voorlopig) niet terug in groep 3", "verbeteringen in de groep blijven uit". Dit kan toch niet allemaal zomaar? Hij heeft dit niet met mij overlegd of kortgesloten. Heb erg moeite met de woorden "sterke vermagering", want hij weet er weinig van en dat is privacy. Verbeteringen zijn er overigens wel geweest in de klas en heb daar hard aan gewerkt. En ouders die er niet hij zijn geweest, hoe zullen die die Powerpoint lezen? Blijkbaar kom ik (voorlopig) niet terug in groep 3; ik weet van niks...

Mijn vertrouwen is geschaad. Wat vinden jullie hiervan?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-01-2023 13:38
Reden: Privacy
1.85% gewijzigd
agene schreef:
13-01-2023 12:59
Daar ben ik het echt heel erg mee oneens, waarschijnlijk gekleurd door de ervaring van vrienden die een kind hadden in ongeveer zo’n klas als TO beschrijft: meerdere leerlingen met een stevige gebruiksaanwijzing en een juf die gezondheidsissues had. De hele klas had daar heel veel last van. Reken maar dat toen de juf halverwege het jaar uitviel, de ouders het belangrijk vonden te weten hoe de school weer een stabiele situatie ging creëren voor hun kinderen. We weten natuurlijk niet of dit echt lijkt op wat er bij TO speelt, maar het is zeker niet zo dat het de ouders per definitie allemaal niets aangaat en dat een berichtje dat Miep en Joop voorlopig de klas overnemen hoe dan ook genoeg geweest was.
Prima, dan moet school communiceren dat juf X en meester Y voorlopig de klas overnemen en dat op wijze Z getracht gaat proberen de rust terug te brengen.
Maar wat er met de oorspronkelijke juf aan de hand is gaat hen niets aan.
Als dit echt zo gebeurd is, is het schandalig. Vakbond eventueel benaderen, TO?
Als een docent tijdelijk niet voor de klas staat, zal een normale school alleen delen in overleg met docent.
TO wil jij nu echt terug naar school?

Er zou iig aan de vertrouwensband met directie en collega's gewerkt moeten worden. Ik zie direct zaken als advocaten/rechtsbijstand voorbij komen. Maar wat is daarvan het doel?

Misschien kan je beginnen met werken in kleine groepjes. Als de klas zo zwaar is is het voor je vervanger ook fijn als je extra instructies kan geven. Je houdt zo mooi een lijntje met de kinderen.
Als dat JOUW wens is natuurlijk.

Van mij hadden ze het rambam kunnen krijgen.
NoPepsiPlease schreef:
15-01-2023 17:13
Prima, dan moet school communiceren dat juf X en meester Y voorlopig de klas overnemen en dat op wijze Z getracht gaat proberen de rust terug te brengen.
Precies. Mijn VO-kind heeft al maanden geen les in een belangrijk vak. Ik hoop dat het goed gaat met de docent, maar het gaat me niks aan. Wat me wel aangaat, is hoe en wanneer mijn kind weer les krijgt.
NoPepsiPlease schreef:
15-01-2023 17:13
Eens, ook met je vorige posts. Deze directeur is echt een paar grenzen overgegaan. Op deze manier persoonlijke zaken van een medewerker naar buiten brengen is echt heel fout. Dat hele avg gebeuren is er niet voor niks.
There is always something happening, and it's usually right now
jo12345 schreef:
13-01-2023 18:05
Om te gaan strijden tegen iemand die niks meer of minder zegt als de waarheid, hoe pijnlijk ook, lijkt mij tamelijk nutteloos. Alle ouders en collega's hebben blijkbaar al lang kunnen zien wat er aan de hand is. Het is jammer dat jij het zo ver uit de hand hebt laten lopen. Hoeveel gelijk je ook hebt over onder andere privacy, je schiet er niks mee op om dat gelijk te krijgen.

Je kunt je veel beter gaan richten op jezelf en op hoe je weer gewoon beter wordt.
Wauw.
Zeg je dit ook tegen iemand die een been breekt? Of iemand die kanker krijgt? Jammer dat je het zo uit de hand hebt laten lopen?
Ze is ziek geworden. Dat heb je niet zelf in de hand.
Voorlopig even niet lijkt me.

Ik zou contact opnemen met de bovenschoolse directeur, de powerpoint even veiligstellen en me vooral even concentreren op herstel. Werken komt dan vanzelf wel weer een keer aan de orde.
Velvetlady schreef:
13-01-2023 19:11

Je had je ziek moet melden. Dan had de directeur kunnen zeggen juf x is ziek en juf y us de vervanger zolang juf x ziek is.

Maar jij wilde je niet ziek melden.
Dan krijg je dus dat ouders zich zorgen maken om uitleg vragen en actie eisen van de directeur om hun kind te beschermen.

Het was netter geweest als de directeur de ouders alleen had meegedeeld dat je op non actief was gesteld.

Maar ja dat gaat ook weer vragen op roepen.

Degang van zaken is absoluut niet netjes. Maar zo' n directeur zit ook met de gangen in hwt haar als jij niets wilt en de problemen blijft ontkennen.
Wtf, "niet netjes"???? Verboden zul je bedoelen.
Het is bij wet verboden privé informatie van je personeel met derden te delen. Klaar. De enige informatie die gedeeld had mogen worden met collega's en ouders, was dat TO voor een bepaalde tijd afwezig zal zijn. En daarna hoe de school de klas gaat opvangen/verdelen.

Als je nog niet ziek was, dan werd je het wel van deze enorme naaistreek.
Velvetlady schreef:
13-01-2023 19:11
Groeo 3 is een belangrijke groep.
Ik herinner mij een eerder topic van kou waarin je ook aangaf een korter lontje te hebben richting de kinderen.

Als ik de ouder was van een kind in jouw groep zou ik mij ook enorme zorgen maken over het welzijn van mijn kind in een groep met een juf die het overduidelijk niet aankan.

Je had je ziek moet melden. Dan had de directeur kunnen zeggen juf x is ziek en juf y us de vervanger zolang juf x ziek is. Soms heb je zelf niet direct door dat je ziek bent. Net zoals bij mensen met uitgezaaide kanjer. Die hebben niet gewacht omdat ‘uitzaaiingen’ zo leuk klinkt maar omdat ze niet of onvoldoende in de gaten hadden dat ze ziek waren. En ook dat je ziek bent mag een directeur niet melden, tenzij TO daar zelf toestemming voor geeft. ‘Juf X is (voorlopig) afwezig’ was de enige juiste mededeling geweest.

Maar jij wilde je niet ziek melden.
Dan krijg je dus dat ouders zich zorgen maken om uitleg vragen en actie eisen van de directeur om hun kind te beschermen. WIL niet ziekmelden?? Soms het kwartje dat je ziek bent en beter even kunt stoppen nog niet doorgedrongen. Of ben jij zo’n type dat zich bij iedere snotneus ziek meldt? Want dan kun je dat in het onderwijs vrijwel dagelijks doen inderdaad! En de meeste ouders zijn vast wijzer dan jij. Zorgen maken mag, actie eisen ook. Maar de meeste mensen snappen gelukkig dat uitleg vragen niet netjes is! (En er toch geen antwoord komt, althans, zo zou het moeten zijn!)

Het was netter geweest als de directeur de ouders alleen had meegedeeld dat je op non actief was gesteld. Nou, dat klinkt inderdaad een stuk beter! 🤪. Ook hier geldt: Juf R zal voorlopig afwezig zijn. Meer info mag er niet gedeeld worden!

Maar ja dat gaat ook weer vragen op roepen.
De gang van zaken is absoluut niet netjes. En naast niet netjes ook nog eens verboden!! Maar zo' n directeur zit ook met de gangen in hwt haar als jij niets wilt en de problemen blijft ontkennen.
Echt…. Mensen zoals jij maken de wereld soms zo naar! Alsof TO een luie donder is die liever lekker thuis in de ziektewet gaat en lekker gratis geld incasseert! Ze is ZIEK!! Misschien zou je, in plaats van hier rond te hangen, eens wat informatie op kunnen zoeken over eetproblemen en de regels rondom privacy!
NoPepsiPlease schreef:
15-01-2023 17:17
TO wil jij nu echt terug naar school?

Er zou iig aan de vertrouwensband met directie en collega's gewerkt moeten worden. Ik zie direct zaken als advocaten/rechtsbijstand voorbij komen. Maar wat is daarvan het doel?

Misschien kan je beginnen met werken in kleine groepjes. Als de klas zo zwaar is is het voor je vervanger ook fijn als je extra instructies kan geven. Je houdt zo mooi een lijntje met de kinderen.
Als dat JOUW wens is natuurlijk.

Van mij hadden ze het rambam kunnen krijgen.
Dit. Echt niet te filmen zeg. Zou ook het advies van cuculusetc ter harte nemen en de vakbond inschakelen. Echt schandalig.
moizer schreef:
15-01-2023 23:43
Echt…. Mensen zoals jij maken de wereld soms zo naar! Alsof TO een luie donder is die liever lekker thuis in de ziektewet gaat en lekker gratis geld incasseert! Ze is ZIEK!! Misschien zou je, in plaats van hier rond te hangen, eens wat informatie op kunnen zoeken over eetproblemen en de regels rondom privacy!
Dat zegt ze toch helemaal niet. Ze geeft terecht aan dat de situatie in de klas schadelijk was voor de ontwikkeling van de kinderen en dat ouders dan terecht aan de bel gaan trekken. Het is ook niet dat die ouders blind zijn en niet zien dat TO zwaar is afgevallen en dat het niet goed met haar gaat. De school had eigenlijk al eerder moeten ingrijpen en TO in de ziektewet moeten sturen maar ik snap dat dit ook lastig is qua regelgeving. Uit eerdere berichten van TO blijkt dat het al een hele tijd niet goed met haar gaat. Dat is vervelend voor TO en ook voor de kinderen in haar klas. TO heeft nu eenmaal een beroep waarin haar functioneren direct een impact heeft op in dit geval minderjarigen.
Miek_ schreef:
16-01-2023 08:37
Uit eerdere berichten van TO blijkt dat het al een hele tijd niet goed met haar gaat.

Waar haal je dat vandaan? Ik zie alleen maar dat ze drie jaar geleden een relatie had die niet lekker liep, vind het nogal overdreven om daaruit te concluderen dat het al lang niet goed met haar gaat.
Miek_ schreef:
16-01-2023 08:37
Dat zegt ze toch helemaal niet. Ze geeft terecht aan dat de situatie in de klas schadelijk was voor de ontwikkeling van de kinderen en dat ouders dan terecht aan de bel gaan trekken. Het is ook niet dat die ouders blind zijn en niet zien dat TO zwaar is afgevallen en dat het niet goed met haar gaat. De school had eigenlijk al eerder moeten ingrijpen en TO in de ziektewet moeten sturen maar ik snap dat dit ook lastig is qua regelgeving. Uit eerdere berichten van TO blijkt dat het al een hele tijd niet goed met haar gaat. Dat is vervelend voor TO en ook voor de kinderen in haar klas. TO heeft nu eenmaal een beroep waarin haar functioneren direct een impact heeft op in dit geval minderjarigen.
Dat maakt niet minder dat TO gewoon recht heeft op privacy op dit gebied.
TO heeft zelf meerdere malen op school aangegeven dat zij hulp nodig had, en daar is in eerste instantie niets mee gedaan. Pas toen ouders gingen klagen kwam directie in actie, op zeer ongepaste wijze. Directie is gewoon haar straatje aan het schoonvegen op deze manier.
S-Groot schreef:
16-01-2023 08:47
Waar haal je dat vandaan? Ik zie alleen maar dat ze drie jaar geleden een relatie had die niet lekker liep, vind het nogal overdreven om daaruit te concluderen dat het al lang niet goed met haar gaat.
To geeft aan dat ouders hun zorgen hebben geuit bij de directeur. Dat doe je niet als juf een weekje snotterig is. To is dusdanig ziek of het gaat dusdanig slecht in de klas dat ouders ingrijpen noodzakelijk achten. Maar dan nog is de melding dat To voorlopig niet beschikbaar is voor de klas voldoende. De klas wordt gesplitst en groep A krijgt les van X en B van Y. En dit is de indeling. Meer hoeft de directeur niet te zeggen. Hij krijgt dan nog genoeg vragen over de indeling, of de splitsing de rest van het jaar blijft etc.
Hoi allemaal,

Dank voor alle (lieve)!berichten.

Ik ga zometeen bellen met de vertrouwenspersoon van de stichting.

Ik kan het e.e.a. aangeven bij de algemeen directeur. Ik weet dat die man niet heel positief bekend staat. Hij heeft mij die 2 weken ook extra vrij gegeven zonder te overleggen.

Verder wil ik graag deze week in gesprek gaan met de directeur. A.s. donderdag moet ik naar de bedrijfsarts. Weet niet zo goed wanneer ik het gesprek dan moet plannen met directeur.

Verdere stappen zetten (Vakbond bv) vind ik lastig. Ik wil niet bekend staan als iemand die allemaal stennis maakt. Dan kan ik werken bij dat bestuur wel vergeten?

Overigens ben ik nog steeds van mening dat dit allemaal echt niet kan. Gisteren werd er naar de collegas een mail gestuurd waarin o.a. stond dat 2 taken van mij (studentbegeleiding en werkgroep) worden overgeheveld naar een ander. Ook daarin mis ik overleg met mij.

Mijn vertrouwen is wel flink geschaad. Ik wil sowieso het gesprek met hem afwachten en zijn reacties. Mocht hij mij niet begrijpen of er tegenin gaan, dan is het voor mij echt klaar. Terugkeren in groep 3 wil ik eigenlijk niet. Hoe zullen ouders wel niet over mij denken (en mijn functioneren)...?
ratherbe schreef:
16-01-2023 09:39
Hoi allemaal,

Dank voor alle (lieve)!berichten.

Ik ga zometeen bellen met de vertrouwenspersoon van de stichting.

Ik kan het e.e.a. aangeven bij de algemeen directeur. Ik weet dat die man niet heel positief bekend staat. Hij heeft mij die 2 weken ook extra vrij gegeven zonder te overleggen.

Verder wil ik graag deze week in gesprek gaan met de directeur. A.s. donderdag moet ik naar de bedrijfsarts. Weet niet zo goed wanneer ik het gesprek dan moet plannen met directeur.

Verdere stappen zetten (Vakbond bv) vind ik lastig. Ik wil niet bekend staan als iemand die allemaal stennis maakt. Dan kan ik werken bij dat bestuur wel vergeten?

Overigens ben ik nog steeds van mening dat dit allemaal echt niet kan. Gisteren werd er naar de collegas een mail gestuurd waarin o.a. stond dat 2 taken van mij (studentbegeleiding en werkgroep) worden overgeheveld naar een ander. Ook daarin mis ik overleg met mij.

Mijn vertrouwen is wel flink geschaad. Ik wil sowieso het gesprek met hem afwachten en zijn reacties. Mocht hij mij niet begrijpen of er tegenin gaan, dan is het voor mij echt klaar. Terugkeren in groep 3 wil ik eigenlijk niet. Hoe zullen ouders wel niet over mij denken (en mijn functioneren)...?
Ik snap dat heel goed, en ben benieuwd hoe jouw directeur reageert in het gesprek. Er wordt steeds over jou gesproken, en niet met jou. Ik hoop dat je je gesteund voelt door de reacties hier.

Ik ben nog steeds benieuwd waarom mensen adviseren met de vakbond of rechtsbijstand in zee te gaan. Oprecht benieuwd 😉. Ik zou hier zelf dus nooit aan denken en ben benieuwd wat zo'n derde partij zou kunnen brengen in deze situatie.
NoPepsiPlease schreef:
16-01-2023 09:44
Ik snap dat heel goed, en ben benieuwd hoe jouw directeur reageert in het gesprek. Er wordt steeds over jou gesproken, en niet met jou. Ik hoop dat je je gesteund voelt door de reacties hier.

Ik ben nog steeds benieuwd waarom mensen adviseren met de vakbond of rechtsbijstand in zee te gaan. Oprecht benieuwd 😉. Ik zou hier zelf dus nooit aan denken en ben benieuwd wat zo'n derde partij zou kunnen brengen in deze situatie.
Deze directeur is zó over de schreef gegaan qua privacy, daar zou ik wel even advies over willen inwinnen bij de bond of rechtsbijstand. Iedereen op die school (want reken maar dat echt niet alleen de ouders van groep drie dit nu weten) weet hoe het met de gezondheid van To staat. Echt, hoe haalde die directeur het in z'n hoofd dit te bespreken met de ouders en de collega's. Nog los van het hele "extra vakantie" verhaal en geen enkel overleg met To.

To; ik zou echt eerst het gesprek met de bedrijfsarts ingaan. Wellicht heeft deze al wat tips.
Dat gesprek met die directeur kun je nooit meer opnieuw doen, dus beter goed beslagen ten ijs komen, zou ik zeggen.

Dan ben je al ziek, en dan krijg je ook dit nog eens te verwerken. Echt, serieus, wat dacht deze vent :facepalm:

Edit; overigens bedoel ik met "geen enkel overleg" met name het voorlopig niet terug keren.
Alle ins en outs over hoe je klas verdeeld wordt, en/of welke taken van je worden overgeheveld, oké, dat snap ik dat ze dat niet overleggen, want je bent immers ziek thuis.
Irish_Wasser_Woman schreef:
16-01-2023 09:57
Deze directeur is zó over de schreef gegaan qua privacy, daar zou ik wel even advies over willen inwinnen bij de bond of rechtsbijstand. Iedereen op die school (want reken maar dat echt niet alleen de ouders van groep drie dit nu weten) weet hoe het met de gezondheid van To staat. Echt, hoe haalde die directeur het in z'n hoofd dit te bespreken met de ouders en de collega's. Nog los van het hele "extra vakantie" verhaal en geen enkel overleg met To.
Dat die directeur echt heel fout bezig is is meer dan duidelijk. Maar ik snap het doel niet. Wat wil je ermee bereiken? Dat directeur openlijk excuses moet aanbieden hiervoor? Financiële compensatie?
Ik koppel vakbond/rechtsbijstand altijd aan ontslag ed dus ik ben benieuwd waarom je in een dergelijke situatie rechtsbijstand erbij zou halen.

Ik ben jaren geleden ook vervelend weg gegaan. Pittige klas met heel veel zorglln. Ik ben ervaren en kan wel wat ;-) maar heb meerdere malen aangegeven dat hier meer nodig was. Nee joh, dat red jij (na observatie, ze mogen boffen dat...), het is nu eenmaal zo, er is niemand anders, de cito's waren vorig jaar prima dus niet zo zeiken kwam t op neer.
Ik ben uiteindelijk weggegaan (niet vanwege de klas, maar er kwam een mooie kans op mijn pad) en toen kon er ineens wel van alles toen mijn klas moest worden overgenomen. Voor de groep is het uiteindelijk het beste geweest. Er kwam hulp in de klas, speciale regelingen voor de 2 meest buitensporige knullen in de klas. Dat had ik graag gewild en daar heb ik de eerste momenten ook om gevraagd. Ik hoorde later van een ouder met wie ik goed kon dat de problematiek ook op mijn bordje is geschoven. Lag aan de juf. Die kon het niet. Mijn goede naam ten grabbel.

Ga ik nu niks meer mee doen en ik wil nog niet dood gevonden worden op betreffende school en organisatie. Maar achteraf denk ik weleens, had ik hier iets mee gekund.

Om het topic niet te kapen met mijn shitverhaal: Waardeloze directies heb je helaas overal 😜. Gelukkig zijn er ook hele fijne werkplekken waar eigen falen niet op de leerkrachten wordt weggeschoven.
NoPepsiPlease schreef:
16-01-2023 10:25
Dat die directeur echt heel fout bezig is is meer dan duidelijk. Maar ik snap het doel niet. Wat wil je ermee bereiken? Dat directeur openlijk excuses moet aanbieden hiervoor? Financiële compensatie?
Ik koppel vakbond/rechtsbijstand altijd aan ontslag ed dus ik ben benieuwd waarom je in een dergelijke situatie rechtsbijstand erbij zou halen.

Ik ben jaren geleden ook vervelend weg gegaan. Pittige klas met heel veel zorglln. Ik ben ervaren en kan wel wat ;-) maar heb meerdere malen aangegeven dat hier meer nodig was. Nee joh, dat red jij (na observatie, ze mogen boffen dat...), het is nu eenmaal zo, er is niemand anders, de cito's waren vorig jaar prima dus niet zo zeiken kwam t op neer.
Ik ben uiteindelijk weggegaan (niet vanwege de klas, maar er kwam een mooie kans op mijn pad) en toen kon er ineens wel van alles toen mijn klas moest worden overgenomen. Voor de groep is het uiteindelijk het beste geweest. Er kwam hulp in de klas, speciale regelingen voor de 2 meest buitensporige knullen in de klas. Dat had ik graag gewild en daar heb ik de eerste momenten ook om gevraagd. Ik hoorde later van een ouder met wie ik goed kon dat de problematiek ook op mijn bordje is geschoven. Lag aan de juf. Die kon het niet. Mijn goede naam ten grabbel.

Ga ik nu niks meer mee doen en ik wil nog niet dood gevonden worden op betreffende school en organisatie. Maar achteraf denk ik weleens, had ik hier iets mee gekund.

Om het topic niet te kapen met mijn shitverhaal: Waardeloze directies heb je helaas overal 😜. Gelukkig zijn er ook hele fijne werkplekken waar eigen falen niet op de leerkrachten wordt weggeschoven.
Wat een heftig verhaal! Gelukkig is er wel e.e.a. gebeurd, maar jammer dat dat is gebeurd nadat je wegging! Ik hoop dat ik nu niet zo bekend sta bij ouders...
NoPepsiPlease schreef:
16-01-2023 10:25

Ik hoorde later van een ouder met wie ik goed kon dat de problematiek ook op mijn bordje is geschoven. Lag aan de juf. Die kon het niet. Mijn goede naam ten grabbel.

In eerste instantie alleen voor advies. Móchten ze (mochten!!) op iets uit zijn, dan wil je niet dat je je eigen glazen ingooit, omdat je op dit moment wellicht niet heel nuchter kan nadenken. Maar los daarvan is haar naam nu ook te grabbel gegooid natuurlijk, en haar privacy grof geschaad. En dat kan echt heel schadelijk voor je herstel zijn.

Ik denk wel dat ik daar, zeker als ze van je af zouden (zouden!) willen, wat van terug wil zien. Excuses en financieel ja. Maar vandaar dus het advies om daar advies over in te winnen.
ratherbe schreef:
16-01-2023 10:41
Wat een heftig verhaal! Gelukkig is er wel e.e.a. gebeurd, maar jammer dat dat is gebeurd nadat je wegging! Ik hoop dat ik nu niet zo bekend sta bij ouders...
Ik kon bij veel ouders gelukkig wel een potje breken, aangezien ik broers en zussen in de klas heb gehad. Maar ik was behoorlijk flabbergasted.
Het stond dan weer niet in een PowerPoint, dus geen hard bewijs.

Je moet op school kunnen voelen dat directie achter je staat. Daarom zou ik na herstel gewoon echt een andere plek zoeken. Banen liggen voor het oprapen.
NoPepsiPlease schreef:
16-01-2023 10:47
Ik kon bij veel ouders gelukkig wel een potje breken, aangezien ik broers en zussen in de klas heb gehad. Maar ik was behoorlijk flabbergasted.
Het stond dan weer niet in een PowerPoint, dus geen hard bewijs.

Je moet op school kunnen voelen dat directie achter je staat. Daarom zou ik na herstel gewoon echt een andere plek zoeken. Banen liggen voor het oprapen.
Dat scheelt al heel wat!

Ja dat klopt ook. Ga er wel vanuit dat dit de directeur het beste met me voor heeft en heeft gedaan met de beste bedoelingen, maar er niet goed over heeft nagedacht?
Ik lees twee dingen:

1) Je bent ziek en mijn vermoeden is dat je zelf geen eerlijk beeld hebt van hoe je overkomt (jij denkt dat het wel meevalt) en wat de verwachting is hoe lang het gaat duren (jij verwacht snel weer voor de klas te staan). Op basis van het beeld van buiten is de school gaan handelen. Dat betekent dat ook ze jouw taken gaan overhevelen zonder overleg. Dat vind ik niet raar. Jij moet je gaan richten op je herstel en niet op wat er op je werk gebeurt.

2) Je hebt een leidinggevende die behoorlijk de bocht uitvliegt met het delen van informatie naar de collega's en ouders. Kan niet en mag niet. Daar moet je wel bij bedenken dat wat keihard op de sheet stond, ook zeer zeker wel zichtbaar moet zijn geweest en dus geen extra informatie was. Ik zou het wel benoemen bij de vertrouwenspersoon, maar het verder loslaten. Het is geen helpende gedachte om tegen deze uitglijder te strijden.

Ik hoop dat je snel hulp krijgt. Een eetstoornis is waardeloos...
...
De vakbond kan je bijstaan met adviezen en daarnaast de regels mbt ziekmelden en privacy, vooral dat laatste heeft jouw directeur blijkbaar niet hoog in het vaandel staan.

TO: neem je iemand mee naar het gesprek? Sta je op dit moment sterk genoeg in je schoenen om het gesprek alleen aan te gaan? Mijn tip blijft om de vakbond in te schakelen en als je dat fijn vindt, om iemand mee te nemen naar het gesprek met de directeur of het gesprek op te nemen. Dan kun je het later nog eens terugluisteren en kan er geen welles/nietes spelletje gespeeld worden achteraf. Daar wil je namelijk echt je energie niet insteken.
Juridisch advies is gewoon altijd handig in dit soort gevallen. Er hoeft verder niets te gebeuren, maar als het wel op een conflict uit draait, kun je maar beter alle juiste handelingen hebben gedaan en bewijzen hebben.
Heb het hier in een compleet ander verhaal meegemaakt dat een bedrijf iemand er na bijna 2 jaar ziekte uit wilde werken terwijl diegene vanaf dat moment wel weer in staat was 100% te werken. Enige reden waarom dit goed is gegaan, is omdat er voldoende bewijslast was (op advies van rechtsbijstand bepaalde zaken verzameld). Zonder een verdere rechtzaak, maar wel met begeleiding vanuit rechtsbijstand is dit goed gegaan.

Je weet gewoon nooit hoe zoiets kan escaleren.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven