Werk & Studie alle pijlers

Hoeveel uur per week werk jij?

22-10-2009 15:55 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al : ik ben benieuwd naar hoeveel uren per week jullie werken, en vooral, waarom dat aantal uren...Ik ben zelf nog zoekende naar het ideale aantal uren per week werken.

Hierin meegenomen: de financieen en combinatie werk en prive.

Ik werk nu 32 uur maar vond 24 uur ook wel erg prettig ( vanwege iets meer ruimte in privetijd). Voor het werk is 32 uur weer meer ideaal.
veeels te veel. Met eigen bedrijf eigenlijk 24 ur per dag bezig. Al is het niet met werken dan is het wel met denken.

Maar goed.. eigen keuze dus ik klaag niet (en ik heb toch nog tijd om te forummen )
Gem. 20 uur per week en ik kan er heel goed van leven :-)
28 uur (incl. 2 uur overwerk voor de vrije schoolvakanties). Maandag t/m donderdag tot 15.30 uur en vrijdags vrij, heerlijk!

Geen reistijd, want ik woon in de buurt van school. Dat vind ik ook erg fijn.
Ik werk 32 uur per week en volg daarnaast een dag per week postdoctoraal onderwijs. Per februari heb ik een nieuwe baan en is mijn opleiding afgerond. Dan ga ik 36 uur werken (fulltime in mijn vakgebied). Hiernaast hoop ik op nog een klein contract voor wetenschappelijk onderzoek, probeer ik nu te regelen. Of wil ik wat freelance achtige dingen gaan doen.
quote:noa_lynn schreef op 22 oktober 2009 @ 17:02:

Ik lees dat een aantal 2 banen hebben..

Hoe combineer je die met elkaar?

Ik werk 2 dagen van 9-14 bij de ene baan en ben dan tijdens die uren dus niet inzetbaar bij de andere,die 15 uur die ik daar moet werken worden verdeeld over de hele week(+avonden+af en toe een zaterdag een paar uur)

Het is wel toe doen maar ik zou het fijner vinden als het niet hoefde.
Mijn god, wat werkt iedereen veel.

Wanneer ik mijn studie afgerond heb wil ik de eerste tijd 40 uur gaan werken.

Als ik dat zat ben stap ik over naar 32 (dat is me in het jaar dat ik mijn studie onderbrak goed bevallen) en als ik kinderen krijg wil ik niet meer dan 24 uur werken.

Ik zorg er wel voor dat ik daar al op anticipeer en geen hoge hypotheek en geen al te groot huis neem, vrije tijd en daarvan genieten is mij namelijk veel te belangrijk! Het leven is al zo kort..
Ik werk 32 uur. Drie hele dagen van 9 uur en een dag van 5.

Dan werk ik dus 3,5 dag per week en dat bevalt me prima naast mijn gezin met 2 kinderen van 16 en 19.
Ik werk 36 uur. De ene week 32 uur, de andere week 40. Daarbij wekelijks 10 uur reistijd. Het aantal uur werken vind ik prima, de reistijd is minder fijn.
Ik werk officieel 32 uur, dat is 80%. Het is flexibel werk, mijn werktijden mag ik zelf kiezen en ik heb weinig reistijd. Bij mijn werkgever (universiteit) kun je kiezen tussen 28, 30,2 en 32 uur. Hoe meer je werkt, hoe meer vakantiedagen. (Die je vervolgens toch niet op krijgt, 8 - 10 weken vakantie is gewoon erg veel, en mijn vriend heeft er maar 4).

Ik heb er voor gekozen om 32 uur te werken omdat je bij dit werk al snel meer uren maakt. Niet alleen als er iets af moet, maar ook omdat het gewoon heel leuk werk is. Nu houd ik tenminste nog een weekend over als ik een dagje extra werk.
24 uur (3x8) en het bevalt mij nu prima. Als de kinderen op school zitten zou ik wel wat meer uren willen maken, dat is voor het werk wat beter en ik vind werken ook erg leuk.
16 uur....
Denk wel een uurtje of 38 tot 45. Werk ook veel thuis, ben er vaak mee bezig.

Mijn man, die werkt pas belachelijk veel. 80 uur per week. Maar die zit dan ook op de vrachtwagen.

Wij hebben een gezin met 1 kind, 3 honden en 2 paarden. Op zich loopt het goed en is er voldoende tijd omdat ik veel thuis kan doen en anders een half dagje werk buitenshuis.
Nastik...persoonlijke vraag...hoe regel je dat allemaal? Heb je de paarden thuis staan? En je kindje, hoe oud is hij/zij? Als het te persoonlijk is, dan moet je niet antwoorden hoor!
Wat maken jullie allemaal veel uren, dames. Daar gaat mijn vooroordeel van de vivadames met hun baantjes van 12 uur per week. ;-p

Ik werk 31 uur. Das 28 betaald + 3 uur extra per week om adv te sparen.

Meer gaat niet, ivm school en opvang van de kinderen. Ik zou het best willen, maar ik wil de kinderen niet meer dagen op de opvang doen. Later als ze groot zijn ga ik denk ik wel meer uren maken.

Maar 60 of 80 per week.... dat nooit!

Denk ik.
quote:Nijntje schreef op 22 oktober 2009 @ 21:16:

Wat maken jullie allemaal veel uren, dames. Daar gaat mijn vooroordeel van de vivadames met hun baantjes van 12 uur per week. ;-p

Ik werk 31 uur. Das 28 betaald + 3 uur extra per week om adv te sparen.

Meer gaat niet, ivm school en opvang van de kinderen. Ik zou het best willen, maar ik wil de kinderen niet meer dagen op de opvang doen. Later als ze groot zijn ga ik denk ik wel meer uren maken.

Maar 60 of 80 per week.... dat nooit!

Denk ik.Komt een klein beetje neerbuigend over...? Wat is er mis met een baantje van 12 uur per week?
Komt een beetje onzeker over. Voel je je aangesproken?
Standaard werk ik 40 uur, af en toe meer
Ik heb ook twee banen. Ik werk 16 uur bij de ene op twee door de weekse dagen en bij de ander onregelmatig in het weekend.

Kom denk ik gemiddeld per week op 24 uur. Verdien prima zo.

Kan helaas niet meer werken omdat we twee kleine kindjes hebben en man werkt snachts. Valt niet te combineren met openingstijden van de opvang.
Volgens contract 38 uur per week, maar ga daar eigenlijk altijd wel overheen...
Ik werk officieel 40 uur, krijg voor 36 betaald en bouw per week 4 uur ADV op. Officieus werk ik denk ik rond de 42 uur.
quote:Nijntje schreef op 22 oktober 2009 @ 21:23:

Komt een beetje onzeker over. Voel je je aangesproken?

Nee hoor, ik werk 16 uur per week en daar ben ik ontzettend blij mee. Maar ik vind dat mensen zo neerbuigend kunnen doen als mensen een parttime baan hebben.

En onzeker ben ik daar echt niet over, waarom zou ik?
32 uur ( 4 dagen) maar ik wil graag 27 uur gaan werken ( en dus 3 langere dagen werken) zodat ik daarnaast een deeltijd studie kan gaan doen!
Ik ben nu 26 en heb nooit fulltime gewerkt... (afgezien dan tijdens m'n vakantiebaantjes)

Ben docent talen in het voortgezet onderwijs en kon na m'n afstuderen een baan krijgen voor 4 dagen, meer uren zaten er niet in (en eigenlijk vond ik dat ook wel lekker) en toen ik vorig jaar een dochter kreeg ben ik teruggegaan naar 3 dagen.

Nu werk ik 0,48 fte. Volgens de CAO mag dat maximaal op 5 dagdelen ingeroosterd worden maar mijn school heeft altijd roosterproblemen, dus is het gewoon op 6 dagdelen ingeroosterd met veel tussenuren. Voordeel daarvan is dan weer dat ik in m'n tussenuren veel van m'n voorbereiding/correctiewerk/huisbezoeken etc. kan doen.

Toch ben ik thuis ook nog wel wat tijd kwijt (afhankelijk van of het tijd is om cijfers in te leveren) dus ik denk dat ik gemiddeld per week ruim 25 uur bezig ben. Omgerekend naar een 'normale' baan (vakanties meegenomen), ben ik er dus teveel uren mee zoet, maar ik vind 't werk ontzettend leuk en zou me van het voorbereidingswerk een stuk makkelijker af kunnen maken (maar dat wil ik niet).
32 uur, maar ik zou het liefst 28 of 24 uur willen werken (gewoon minder dus), daar kan ik prima van leven en mijn vrije tijd is mij eigenlijk heilig dus daar wil ik meer van
Ik werk 36 uur, waarvan 33 betaald zodat ik op jaarbasis 18 extra vakantiedagen heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven