Werk & Studie alle pijlers

Hoeveel uur per week werk jij?

22-10-2009 15:55 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al : ik ben benieuwd naar hoeveel uren per week jullie werken, en vooral, waarom dat aantal uren...Ik ben zelf nog zoekende naar het ideale aantal uren per week werken.

Hierin meegenomen: de financieen en combinatie werk en prive.

Ik werk nu 32 uur maar vond 24 uur ook wel erg prettig ( vanwege iets meer ruimte in privetijd). Voor het werk is 32 uur weer meer ideaal.
Ik werk er ongeveer 50, maar ik werk vanuit huis als zelfstandig ondernemer dus geen reistijd. Werk en privé loopt in elkaar over omdat ik mijn werk geweldig leuk vind om te doen. Vorige maanden was het 60 uur per week of meer. (Niet om op te scheppen of te klagen over oh oh wat werk ik toch enorm hard, ik vind mijn werk erg leuk en ik heb leuke projecten onder handen, dus maak ik volle weken).
Ik werk 37 uur, daarin zit automatisch 2 uur overwerk bij, zodat ik alle (school)vakanties dus vrij ben (zoals nu)
Gewoon 40 uur! Maar ik ben nog jong :-) ! Ga nu een huis kopen dus heb dat ook wel nodig!
36 uur.
36 uur, gewoon omdat dat in mijn contract fulltime is

vind het ook 'n prima aantal uren, want lekker op vrijdagmiddag vroeger klaar
40 uur minimaal. In drukke periodes kan dat oplopen tot 60 uur. Maar flexibel, dus voel dat niet zo drukkend.
Ik werk 40 uur, reis ongeveer 1,5uur per dag (maar dat staat helaas niet op mijn loonstrookje ) en ik doe daarnaast nog 2 à 4 uur vrijwilligerswerk per week. (ohja, en ik forum )
36 uur, de ene week vier en de andere week vijf dagen. Helemaal prima!
Ik werk 28 uur p.w. (incl. 2 uur per week overwerk om schoolvakanties vrij te zijn). Dit is goed te combineren met gezin (2 kinderen van 8 en 10 jr)
32 uur, ik werkte eerst meer maar de reistijd werd toen echt teveel.. en ik heb liever een dag vrij dan meer geld
Veel te veel, een uurtje of 60 zeker. Maar ja, dan had ik maar geen ondernemer moeten worden. De verhouding 3 dagen werken 4 dagen vrij is me in het verleden (met kleine kinderen) erg goed bevallen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik werk op papier zestig uur per week. Ik heb twee banen, één van veertig uur en één van twintig uur. Vooral voor die van veertig uur moet ik ook regelmatig overwerken.

Ik heb twee banen omdat ik slecht betaald krijg bij mijn 'hoofd' baan, maar er wel veel kan leren en het goed staat op mijn cv. Bij baan twee krijg ik heel schappelijk betaald en wellicht kan het aantal uren groeien over een tijdje, dan zeg ik baan één op. Ik wil baan één echter niet opzeggen om in de horeca te gaan werken ofzo.

Ik ben in de zomer van 2008 afgestudeerd. Ik vind het wel veel uren, maar dat komt volgens mij vooral omdat ik niet zo gemotiveerd meer ben bij baan één omdat ik vind dat ze me een beetje naaien. Het is absoluut niet zo dat ik het lichamelijk niet trek, ik denk dat als ik bv. een eigen bedrijf zou hebben ik die 60+ uur gemakkelijk zou draaien.

Ik heb trouwens geen kinderen, wel een relatie.
.
22 uur. Das 1 week van 3 dagen en 1 week van 2,5 dag. Ivm met man die eigen zaak heeft en niet de mogelijkheid heeft om minder te werken ben ik dit jaar van 40/50 uur naar 22 uur gegaan. Oh en de reden daarvoor was de geboorte van mijn onze dochter in januari. En ik moet zeggen: het bevalt prima.
0.. Ben net afgestudeerd en nog op zoek naar een leuke baan! Moeilijk moeilijk helaas!!! Misschien ga ik toch maar voor mezelf beginnen... Had graag eerst meer ervaring opgedaan, maar dat lijkt voorlopig erg lastig!
Ik werk 20 uur. ik wil best meer uren, maar dat is roostertechnisch te lastig. Ik werk in de zorg en eigenlijk hebben al mijn collega's parttime-contracten (en dan zit ik met 20 uur al in de top). Punt is: we hebben alleen korte ochtenddiensten (5 uur) en korte avonddiensten (6 uur). Omdat er maar heel weinig 8 uursdiensten zijn is dat lastig, zoniet onmogelijk, in te vullen voor 38 uur.
Ik werk momenteel 25 uur, dit meer om werk en school te combineren.

Liefst zou ik 32 uur willen werken, het geeft mij een voldaan gevoel alsof ik echt iets gedaan heb die dag/week.

Meer werken en huishouden/werk combineren is nog wel eens een uitdaging..
Dat is goed geregeld, van dat 2 uurtjes overwerken en alle schoolvakanties vrij. Jammer dat mijn baas daar niets in ziet:)

Wat werken de meesten veel zeg , trouwens. Niets mis mee, maar begrijp niet dat die posters zo vaak op het forum te vinden zijn ondanks werkweken van 50, 60 uur....
40, werk nu zo'n anderhalf jaar dus vind het nu nog prima. Alleen mis ik soms wel tijd om naar de doktor of apotheek ofzo te gaan.

In de toekomst zou ik 34 of 36 echt perfect vinden. 4 dagen van 8,5 ofzo..

Maar ik lees hier ook wel veel per week 2 uur extra zodat je alle vakanties vrij bent. Dat is ook wel een goed idee. Gewoon 34 uur op papier en standaard 36 werken.
gem 50 uur bij mijn baas, 7 uur per week reistijd, gem 20 uur per week steek ik in mijn eigen bedrijf. Soms vele malen meer soms vele malen minder. (geen kinderen en geen partner )

@stoeptegel. Ik forum in mijn pauzes
+- 55 uur.

Administratie vaak in het weekend. 's avonds nog even wat afronden etc.

Als ik nachtelijk gepieker meereken 80 uur.
40 uur werken

ruim 2 uur reistijd per dag

Thuis soms nog mails lezen etc
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Oh ik forum wel tussendoor. Ik werk ook regelmatig 's avonds dus ik voel me absoluut niet schuldig. Ik werk ook veel vanuit huis en heb geen collega's dus verneuk verder geen tijd aan koffieleuten etc.
Ja inderdaad daar heb je de pauzes voor schaap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven