Werk & Studie alle pijlers

Hoeveel uur per week werk jij?

22-10-2009 15:55 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al : ik ben benieuwd naar hoeveel uren per week jullie werken, en vooral, waarom dat aantal uren...Ik ben zelf nog zoekende naar het ideale aantal uren per week werken.

Hierin meegenomen: de financieen en combinatie werk en prive.

Ik werk nu 32 uur maar vond 24 uur ook wel erg prettig ( vanwege iets meer ruimte in privetijd). Voor het werk is 32 uur weer meer ideaal.
quote:jackie23 schreef op 22 oktober 2009 @ 21:15:

Nastik...persoonlijke vraag...hoe regel je dat allemaal? Heb je de paarden thuis staan? En je kindje, hoe oud is hij/zij? Als het te persoonlijk is, dan moet je niet antwoorden hoor!

Nou, bijna niet.

Mini is anderhalf en gaat drie dagen in de week naar de creche, dan werk ik de hele dag. 2 dagen in de week werken we samen als gastouder (en decoratie) bij een gezin aan huis. Daar werken we in totaal wekelijks 13 uur.

Van de drie dagen dat mini op de creche zit probeer ik 1 middag de stallen van de paarden te doen, die staan op 12 km fietsen van huis. Daarnaast hebben de paarden 2 bijrijders die ook 1 dag in de week de stallen doen en rijden enzo.

Ik werk ongeveer 20 uur op een kantoor in een kledingzaak, en thuis werk ik voor dezelfde zaak ook vaak in de avond (in totaal een uur of 15) als mini op bed ligt. Tussendoor wurm ik me in heel veel bochten om mijn honden te kunnen uitlaten en verzorgen en het huishouden te doen. Boodschappen ed doe ik na het werk, of op de koopavond.

In het weekend doe ik niks. Ja, wandelen met de honden, paardrijden en van het leven genieten.

Ik denk weleens dat ik gillend gek word. Zou het graag rustiger aan doen. Ik moet ook in ieder geval 1 baan gaan droppen. Maar ik ben toendertijd meer uit noodzaak (financieel gezien omdat man baan verloor) als gastouder gaan werken.

Nu heeft man een contract onbepaalde tijd, dus ik kan wel wat rustiger aan doen.
quote:Sarita schreef op 23 oktober 2009 @ 09:44:

Hoi,

Ik lees lekker mee, en wil ook nu zelf reageren.

Toen ik niet samenwoonde, werkte ik heel erg veel, soms 50 uur in de week. Trouwens ik heb nog geen kinderen.

Voordat ik ging samenwonen heb ik duidelijke afspraken gemaakt met vriend omdat hij liever geen huishoudelijke taken doet in huis. Dus om de "werk"uren eerlijk te verdelen, kwamen we tot het volgende. Hij werkt fulltime (40 uur) en betaalt de vaste lasten van ons huurhuis. Ik werk 24 uur en de rest 16 uur besteed ik aan het huishouden, koken, boodschappen en alles in en rond het huis regel ik. In het begin was het even wennen omdat ik gewend ben om veel buitenshuis te werken, maar nu zie ik dat ik het niet red als vriendjelief niets in het huishouden wil doen, (eigenlijk als het echt noodzakelijk is neemt hij het over). Ik voel me prettig bij deze afspraak, maar zodra ik met mijn studie klaar ben en weer fulltime wil gaan werken, laat ik maar een dame komen om het huis op orde te houden en koken zullen we dan om de beurt moeten doen.

Als je vriend niet zou KUNNEN zou ik het een redelijke oplossing vinden, maar omdat ie niet wilt jouw positie op de arbeidsmarkt opgeven en met minder doen?

Das apart.

Mijn man, die kan niet. Want die werkt al 80 uur per week. Dus is het vanzelfsprekend dat ik alles doe.
gemiddeld 32u p/week (in de zorg, dus onregelmatig)

Daarnaast doe ik een deeltijd HBO studie en ik moet dus 1dag in de week naar school en dan gemiddeld zo'n 8-10u p/week huiswerk maken.

Als ik school en huiswerk erbij reken gemiddeld dus zo'n 48u p/week
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Ik werk 36 uur, dus één keer per twee weken een dagje vrij (vandaag dus ). Verder nog 2 uur in de week werken in de sportschool en mijn vriend heeft nog een eigen bedrijf waarvoor ik een groot deel van de administratie doe.

Af en toe wel aan het twijfelen of ik naar 32 uur toe zal, die vier dagen per week is toch wel lekker. Hou ik iets meer tijd voor mezelf over. Of iemand voor het schoonmaken nemen, dat scheelt natuurlijk ook weer. Ik ben er nog niet uit. Het zou ook puur voor de luxe en de lekker zijn, het is niet zo dat ik de huidige situatie te druk vind of zo.
Gemiddeld schat ik zo'n 45-50 uur per week op het werk. 's Avonds en in het weekend werk ik vaak wel nog thuis, maar dat gaat dan mooi om mijn privéschema heen. Stukken beter dan die 70+-uur die ik eerst alleen al op het werk maakte. Dat trok ik écht niet meer.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
28 uur.

Dit is goed te combineren met de kinderen.

Zit eraan te denken om volgend jaar een studie erbij te gaan doen.
44 uur pw voor de baas en dan nog ongeveer 5 uur pw freelance klussen.
Dag allemaal,

Om te reageren op degenen die vinden dat ik achtergesteld zal worden op de arbeidsmarkt omdat mijn vriend niets wil doen in het huishouden en ik als huisslaafje speel: ik heb er geen probleem mee, hoor. Niet dat ik liever huisvrouwtje speel dan werken, nee, daar gaat het niet om. De taken van een huisvrouw beschouw ik net als buitenshuis werken. Het voordeel als huisvrouw is dat ze eigen baas is en zelf haar tijd kan bepalen Het nadeel is dat ik geen geld verdien op de dagen dat ik niet werk. Maar aan de andere kant verdien ik in de 3 dagen genoeg geld om goed te kunnen leven. En zoals ik al zei, wil ik na mijn studie weer fulltime gaan werken waar ik 3 keer zoveel ga verdienen als nu. Dus ik vind dat ik dit prima voor mezelf heb geregeld.
quote:Mijn man, die kan niet. Want die werkt al 80 uur per week. Dus is het vanzelfsprekend dat ik alles doe.Vind het niet vanzelfsprekend dat jij dan alles doet, vind het eerder vanzelfsprekend dat je dan een werkster neemt!
Ik werk 20 uur per week, ideaal te combineren met kinderen en huishouden. Ik zou wel wat meer willen werken, 28 uur of zo, maar dat zit er bij mijn baan (nog) niet in. De kinderen zijn nu groter (pubers) dus is dat gemakkelijker te regelen dan toen ze nog klein waren. Ik zou hooguit 32 uur willen werken, heb ook nog wat tijd nodig voor huishouden, kinderen en mezelf.
Ik werk 40 uur per week, vaak net iets meer... en dat combineer ik met een full time avond studie. Idealiter had ik 36u gewerkt in combinatie met mijn studie, maar dat zit er niet in. Heb gelukkig wel een hulp en die gaat ook echt niet meer weg!
Werk eigenlijk 40 uur maar door de economische 'crisis' hebben wij 10% salaris moeten inleveren en daardoor nu tijdelijk 36 uur (om de week op vrijdag vrij).

Ik werk nog vijf weken tot mijn zw.verlof, na mijn verlof ga ik 28 uur werken (de ene week 4 dagen en de andere week 3 dagen). Ben benieuwd hoe dat gaat in combinatie met een baby!
Ik moet eigenlijk 41 uur per week werken maar kom gemiddeld denk ik wel op 43 á 44 uur per week uit. Gewoon omdat dingen af moeten en we zijn met iets nieuws gestart op het werk en dat hebben we ook niet meteen in de vingers.
Ik werk 36 uur (4x9); bij de gemeente is dat fulltime. Ik zou wel graag 32 willen werken (4x8), maar ook weer niet zó graag dat ik er geld voor wil inleveren. En dus blijft het 36.
Ik werk er ook 36 (4,5 dag= fulltime, want semi-overheid). Ik start volgend jaar met een post-doc opleiding, waar ook veel tijd in gaat zitten, dus dan ga ik mogelijk naar 32uur. Je moet tenslotte ook nog een prive-leven hebben.
Ik heb een partime baan en dat bevalt me prima!

30 uur om precies te zijn!

Wel een beetje onregelmatig, hoor!

Dus...: Ook werken in het weekend.

Maar het is best leuk om vrij te zijn op dagen dat anderen moeten werken!

Groetjes!

ELLEN.
Ik werk 4 dagen. Volgens contract 32 uur, in de praktijk komt het neer op tussen de 35-40 uur.

Elke vrijdag vrij: heeeerlijk.

Geen man en kids dus me myself and I-time

(en heb ook nog een werkster)
Tussen de 50 en de 70, en vriendlief idem. Perfect, wat mij betreft! Alleen is het huishouden niet zo netjes op orde als we wel zouden willen...
Ik werk 34 uur (4x8,5u). Elke donderdag vrij, echt lekker! Ik doe op die dag de boodschappen en veel dingen in het huishouden, dus in het weekend veel tijd over om leuke dingen te doen!
Ik werk 36 uur per week en dat vind ik prima. Als ik minder zou werken, zou ik het gevoel hebben dat ik meer in het huishouden zou moeten doen, en ik haat huishouden.
Ik werk 28-30 uur per week. Heb twee kinderen en volg momenteel een avondstudie van een jaar (1 avond/week). Voor dat ik kinderen had werkte ik 40 uur per week. Toen ik een avondstudie van vier jaar volgde (2 avonden/week) ben ik 36 uur gaan werken. Toen de kinderen klein waren 20-24 uur/week en nu dus 28-30 uur. Bevalt goed zo. Heb geen hulp in de huishouding (nog wel op zoek ).
Stage; 32 uur in de week

Werk; 16 uur in het weekend
Ik werk 36 uur (4x9), doe daarnaast vrijwilligerswerk en houd genoeg vrije tijd voor mezelf over. Dus een prima balans.
ik werk 12 uur per week

3 uur per dag, op de dagen dat mijn zoontje op school zit

mijn man heeft een eigen bedrijf, ik hoef van hem niet te werken, ik werk meer voor mijn plezier, want hele dagen thuis zitten lijkt me vreselijk
quote:shoppen schreef op 25 oktober 2009 @ 19:49:

ik werk 12 uur per week

3 uur per dag, op de dagen dat mijn zoontje op school zit

mijn man heeft een eigen bedrijf, ik hoef van hem niet te werken, ik werk meer voor mijn plezier, want hele dagen thuis zitten lijkt me vreselijk

Ik had dit bericht al weggeklikt, maar wil er toch nog even op reageren. "Ik hoef van hem niet te werken" zeg je. Dat klinkt alsof hij bepaalt of jij moet werken of niet. Misschien zit ik er wel helemaal naast, en bedoelde je het anders.

Ik bemoei me ermee terwijl ik niks met jou te maken heb. Maar ik wil gewoon even laten weten dat je in deze tijd, als je voor de financien niet HOEFT te werken, toch echt wel zelf zou mogen bepalen of je wilt werken of dat je de thuis/zorgtaken op je neemt, of voor mijn part op je reet gaat zitten luieren. Jij bepaalt het, niet hij.

Maargoed, misschien is jullie relatie wel zo en ben jij er okee mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven