Werk & Studie alle pijlers

Hoeveel uur per week werk jij?

22-10-2009 15:55 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al : ik ben benieuwd naar hoeveel uren per week jullie werken, en vooral, waarom dat aantal uren...Ik ben zelf nog zoekende naar het ideale aantal uren per week werken.

Hierin meegenomen: de financieen en combinatie werk en prive.

Ik werk nu 32 uur maar vond 24 uur ook wel erg prettig ( vanwege iets meer ruimte in privetijd). Voor het werk is 32 uur weer meer ideaal.
Minimaal 40 uur en daarnaast een avondstudie van 2 avonden in de week
40 volgens contract, maar is weleens wat meer of minder wegens onregelmatig werken en grote belasting. Doe daarnaast studie hbo in deeltijd. Gr suuz
quote:Nijntje schreef op 22 oktober 2009 @ 21:16:

Wat maken jullie allemaal veel uren, dames. Daar gaat mijn vooroordeel van de vivadames met hun baantjes van 12 uur per week. ;-p

Ik werk 31 uur. Das 28 betaald + 3 uur extra per week om adv te sparen.

Meer gaat niet, ivm school en opvang van de kinderen. Ik zou het best willen, maar ik wil de kinderen niet meer dagen op de opvang doen. Later als ze groot zijn ga ik denk ik wel meer uren maken.

Maar 60 of 80 per week.... dat nooit!

Denk ik.

Ha nijn!

Er staat bij veel posters niet bij of ze kinderen hebben (was ook niet de vraag natuurlijk). Ik neem dan aan (tja.:) ) dat de meesten die (bijna) volle werkweken hebben geen kinderen hebben.

Ik werk 27 uur. ( 3 kinderen) Ik heb hetzelfde als jij: op dit moment niet méér werken vanwege school en opvang.
40+ 10 (?) uren, ik hou het niet echt bij, werk 's avonds altijd nog even een paar mailtjes weg en doe voorbereidende werkzaamheden voor de volgende dag. Daarbij een postacademische opleiding die me zo'n 8/10 uur per week kost.

Dat ging altijd prima, tot ik zwanger werd en daarbij pfeiffer kreeg. Toen een paar weken minder gewerkt, nu weer fulltime plus. Inmiddels ben ik 30 weken zwanger en trek ik het nog maar nauwelijks.
if we all light up, we can scare away the dark...
Ik werk 28 uur. Voor nu is het prima (nl goed te combineren met gezin) maar als de kinderen wat ouder zijn zou ik wel weer naar 32 uur willen. Meer dan 32 uur zou ik niet willen trouwens, ik hecht nl ook veel waarde aan vrije tijd (of in mijn geval aan een gezinsleven )
Ha Lon! Ben je gaan werken in de richting van waar je toen die opleiding ging doen? Sorry voor de slechte formulering. Alles goed met de kids? Jouw middelste wordt volgende week zondag alweer 10!

Hoe weet ik het he?
quote:Nijntje schreef op 22 oktober 2009 @ 23:49:

Ha Lon! Ben je gaan werken in de richting van waar je toen die opleiding ging doen? Sorry voor de slechte formulering. Alles goed met de kids? Jouw middelste wordt volgende week zondag alweer 10!

Hoe weet ik het he?

Ja klopt, ik heb een hele leuke baan gevonden! Ben nog niet eens helemaal klaar met studie, wel bijna.

Ja alles goed met de kids, en jouw oudste wordt volgende week zondag al 9! ;)
Haha, ja dat klopt.

Wat fijn dat je een leuke baan hebt gevonden in dat vakgebied. Top. Leuk om te horen dat het zo goed gaat.

Mijn baan is ook leuk, maar ik moet wel erg op mijn tenen lopen. Af en toe wel een beetje te erg. Als ik afhaakneigingen krijg, pept PP me op met peptalks als Geloof in jezelf! en Je kunt het! Jij bent de beste!!
10 uur per week,soms 20,het schommelt nogal.........

Ik vind het heerlijk,altijd fulltime gewerkt en nu lekker weinig,veel tijd voor mn kind,en voorhet forum
Werk 24 uur in de week maar in de praktijk altijd meer. 2 kinderen en man die veel weg is. Ik vind het bij tijd en wijle best moeilijk te combineren.
0,6 fte, ook in het onderwijs (hbo). In sommige kwartalen kost dat veel meer uren, in sommige periodes juist minder. Ik zou nog wel 0,2 erbij willen en op die manier gemiddeld 4 dagen per week willen werken. Ik heb twee kinderen en een man die vrijwel fulltime werkt.

Ook hier regelmatig thuiswerk, maar daar staat veel flexibiliteit tegenover. Het is mijn derde jaar in het onderwijs na jaren van veel kortstondige dienstverbanden (ben nogal snel uitgekeken op banen), maar vind dit super! In combi met gezin is het erg goed te regelen allemaal: vakanties uiteraard, maar ook bepaalde uren kan ik me laten uitroosteren (bijv, van 8.30 tot 9.30 geef ik geen les, zodat ik mijn kinderen naar school kan brengen en geen voorschoolse opvang hoef te regelen).
40 uur, maar ik ben soms ook oproepbaar buiten die uren.

Mijn ideaal is 36 uur werken (4x8 + 5x8).

In het verleden heb ik dat ook gewerkt, maar in mijn huidige baan is dat gewoon wat lastiger. Helaas.
36 uur (overheid, dus fulltime). In mijn geval 4x9, iedere vrijdag vrij. Hoewel ik niet moeilijk doe en soms ook gewoon vijf dagen werk.
40 uur, van huis uit, verdeeld over 4 dagen, de woensdagen vrij.
Hoi,

Ik lees lekker mee, en wil ook nu zelf reageren.

Toen ik niet samenwoonde, werkte ik heel erg veel, soms 50 uur in de week. Trouwens ik heb nog geen kinderen.

Voordat ik ging samenwonen heb ik duidelijke afspraken gemaakt met vriend omdat hij liever geen huishoudelijke taken doet in huis. Dus om de "werk"uren eerlijk te verdelen, kwamen we tot het volgende. Hij werkt fulltime (40 uur) en betaalt de vaste lasten van ons huurhuis. Ik werk 24 uur en de rest 16 uur besteed ik aan het huishouden, koken, boodschappen en alles in en rond het huis regel ik. In het begin was het even wennen omdat ik gewend ben om veel buitenshuis te werken, maar nu zie ik dat ik het niet red als vriendjelief niets in het huishouden wil doen, (eigenlijk als het echt noodzakelijk is neemt hij het over). Ik voel me prettig bij deze afspraak, maar zodra ik met mijn studie klaar ben en weer fulltime wil gaan werken, laat ik maar een dame komen om het huis op orde te houden en koken zullen we dan om de beurt moeten doen.
Met een gezin met 2 kinderen is mijn ideaalplaatje als volgt:

Ideaal voor thuis: 3 dagen werken

Ideaal voor werk: 4 dagen werken

Waar blijft toch die week van 8 dagen?

Ik werk structureel 3 dagen per week en als het nodig is meer.
Ha, iedereen in het onderwijs moet het toch uitleggen, want het is niet in uren uit te drukken.

Ik werk 0,8640 FTE, 24 lesuren van 45 minuten verdeeld over 4 dagen (een luxe, eigenlijk geen recht op een vrije dag).

Dat betekent veel meer werken dan een "normale"volledige baan, maar wel de vakanties vrij. Dus nu lekker genieten van het mooie herfstweer en straks de laatste toetsen nakijken en lessen voorbereiden voor de komende week.
Ik werk parttime in loondienst en daarnaast ben ik zelfstandig ondernemer.

In drukke tijden werk ik ca 60-80 uur per week,maar nu in deze kreditcrises tijd ongeveer 30-40 uur per week
quote:Sarita schreef op 23 oktober 2009 @ 09:44:

Hoi,

Ik lees lekker mee, en wil ook nu zelf reageren.

Toen ik niet samenwoonde, werkte ik heel erg veel, soms 50 uur in de week. Trouwens ik heb nog geen kinderen.

Voordat ik ging samenwonen heb ik duidelijke afspraken gemaakt met vriend omdat hij liever geen huishoudelijke taken doet in huis. Dus om de "werk"uren eerlijk te verdelen, kwamen we tot het volgende. Hij werkt fulltime (40 uur) en betaalt de vaste lasten van ons huurhuis. Ik werk 24 uur en de rest 16 uur besteed ik aan het huishouden, koken, boodschappen en alles in en rond het huis regel ik. In het begin was het even wennen omdat ik gewend ben om veel buitenshuis te werken, maar nu zie ik dat ik het niet red als vriendjelief niets in het huishouden wil doen, (eigenlijk als het echt noodzakelijk is neemt hij het over). Ik voel me prettig bij deze afspraak, maar zodra ik met mijn studie klaar ben en weer fulltime wil gaan werken, laat ik maar een dame komen om het huis op orde te houden en koken zullen we dan om de beurt moeten doen.Maar hierdoor verslechter jij je eigen positie op de arbeidsmarkt door zelf voor huissloof te gaan spelen. Als vriend niet mee wil helpen in 't huishouden had je ook beiden fulltime kunnen blijven werken en 'n werkster kunnen nemen. Dan maak je jezelf niet afhankelijk van het inkomen van je vriend en val je niet in 'n gat zodra je relatie voorbij is.
Sarita, 16 uur besteden aan het huishouden? Daar kom ik met 2 kinderen nog niet eens aan.
Sarita, of je moet het zelf heel lekker vinden om minder te werken en veel in huis te doen, maar het is idd niet echt goed voor je toekomstige mogelijkheden op werkgebied!

En idd, is elke week een schoonmaker 4 uurtjes laten komen niet veel voordeliger? 16 uur per week... echt enorm veel!
Ze maakt niet alleen schoon,ze doet alle rompslomp in en om huis.
Ongelofelijk, minder werken om het huishouden te gaan doen omdat je vriend er geen zin in heeft... Ik kan het me helemaal niet voorstellen. Hoe deed hij dat voordat jullie samenwoonden?

Maar ja, tegelijkertijd, jullie hebben die beslissing samen zo genomen en als jullie er allebei gelukkig mee zijn...
quote:ElleMichelle schreef op 23 oktober 2009 @ 11:25:

Ze maakt niet alleen schoon,ze doet alle rompslomp in en om huis.Dat doet er toch niet toe? Ik moet ook mijn huishouden en rompslomp helemaal zelf doen omdat ik alleen woon. Geen enkele reden om daar minder voor te gaan werken.
40 uur en dat vind ik eigenlijk veel

Ik heb nl een weinig uitdagende baan onder mijn niveau.

Maar goed, wel elke maand een leuk bedrag dus ik zing het wel even uit.

Mijn ideaal zou zijn 3 dagen werken, 4 dagen thuis.

Met of zonder kinderen.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven