Werk & Studie alle pijlers

Intern gesolliciteerd, nu coldfeet

16-01-2022 17:44 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi
Ik ben 5 jaar tewerkgesteld als productie operator in een groot bedrijf. Op zich doe ik mijn werk graag, maar ben ik er van overtuigd dat ik meer kan. Ik ben intern gaan solliciteren voor een job als analist bij hetzelfde bedrijf. Nu ben ik weerhouden! Heel erg blij natuurlijk, maar plots word ik toch overvallen door kleine paniekaanvalletjes.. wat als dit nou te hoog gegrepen is voor mij? Ik heb geen diploma wat normaal wel een vereiste is voor deze functie. Iemand die in soortgelijke situatie heeft gezeten of mensen die mij advies kunnen geven?
Alvast bedankt!
Ze kennen je al,, dus blijkbaar zien ze wel wat potentieel in je.

Beetje meer vertrouwen in jezelf!
Gewoon doen! Een opleiding zegt lang niet alles en ze nemen je niet aan als ze er geen vertrouwen in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Succes!!
Die niet waagt, die niet wint.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Komt vast helemaal goed. Beetje gezonde spanning hoort erbij.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en GA ER VOOR!!!

Dit klinkt precies als zo'n situatie waarin vrouwen denken dat ze 120% plus een aanvullende avondopleiding nodig hebben om überhaubt de tijd van de sollicitatiecommissie te mogen verspillen,
en mannen denken 'ik voldoe aan 75% maar de rest leer ik on the job en ze mogen blij zijn dat ik solliciteer"
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt intern gesolliciteerd en dat kan een voordeel zijn. Je kent het bedrijf, de processen, hebt een netwerk. En je bent betrokken want anders bleef je niet maar ging je wel extern solliciteren. Veel succes!
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op mijn werk willen ze juist niet iemand die 100% aan alle vereisten voldoet, dan gaat de baan te snel minder uitdaging bieden en is er geen ruimte meer voor groei. Ik ga ervanuit dat meer werkgevers zo denken.

Heb vertrouwen in jezelf. Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan en de eerste weken best weleens in tranen achter mn bureau gezeten omdat ik fouten maakte en dacht dat ik er te dom voor was, maar inmiddels beter ingewerkt en zo blij dat ik de sprong heb gewaagd! Dus niet verwachten dat alles in 1x goed gaat. Mijn collega’s die wel een papiertje hebben maken ook nog steeds fouten.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt analist in een laboratorium? Dan zal het mij niets verbazen als ze je gaan vragen een opleiding volgen. Zeker als er meerdere testen worden uitgevoerd. Als je daar geen bezwaar tegen lijkt het mij geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Handbal schreef:
17-01-2022 13:51
Je bedoelt analist in een laboratorium? Dan zal het mij niets verbazen als ze je gaan vragen een opleiding volgen. Zeker als er meerdere testen worden uitgevoerd. Als je daar geen bezwaar tegen lijkt het mij geen probleem.

Het is niet echt in het labo, eerder richting batch release. Indien het nodig is heb ik zeker geen bezwaar om mij bij te scholen.
Alle reacties Link kopieren
Brie schreef:
17-01-2022 05:52
Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan en de eerste weken best weleens in tranen achter mn bureau gezeten omdat ik fouten maakte en dacht dat ik er te dom voor was, maar inmiddels beter ingewerkt en zo blij dat ik de sprong heb gewaagd! Dus niet verwachten dat alles in 1x goed gaat. Mijn collega’s die wel een papiertje hebben maken ook nog steeds fouten.
Oh echt? Van welke functie naar welke functie ben jij gegaan? Iedereen maakt idd fouten.. het is gwn best wel eng 🥲
Alle reacties Link kopieren
HellOnHeels schreef:
17-01-2022 18:45
Het is niet echt in het labo, eerder richting batch release. Indien het nodig is heb ik zeker geen bezwaar om mij bij te scholen.
Dan moet je geen zorgen maken dat heb je waarschijnlijk zo onder de knie als je nu al in het proces werkt. Ik ga er vanuit dat je het proces onder de knie en dat is echt in je voordeel. Dan weet je waarop je moet letten.
Alle reacties Link kopieren
HellOnHeels schreef:
17-01-2022 18:46
Oh echt? Van welke functie naar welke functie ben jij gegaan? Iedereen maakt idd fouten.. het is gwn best wel eng 🥲
Wel een heel ander werkveld hoor (verzekeringen). Ik ging van een assisterende functie naar het inhoudelijk behandelen van claims
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens meegelopen op die afdeling? Ik heb in de industrie gewerkt met dit soort afdelingen en collega’s gezien die de switch hebben gemaakt die jij wil doen. Ik heb best wel mensen gezien jouw nieuwe functie saai vonden. Dit kwam voornamelijk omdat ze hiervoor door het hele proces liepen om problemen op te lossen en nu op een plaats verschillende testen met wel of geen extra druk uit moesten voeren. Ze miste de actie. Ik haal er niet uit of jouw huidige functie ook die dynamiek heeft, maar als het zo is zou ik echt vragen of je mag meelopen. Mocht je meer ge details weten dan moet je maar een pb sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om van analist naar procesoperator te gaan. Ik kan altijd nog terugkeren naar analist.
Alle reacties Link kopieren
Handbal schreef:
18-01-2022 08:07
Heb je wel eens meegelopen op die afdeling? Ik heb in de industrie gewerkt met dit soort afdelingen en collega’s gezien die de switch hebben gemaakt die jij wil doen. Ik heb best wel mensen gezien jouw nieuwe functie saai vonden. Dit kwam voornamelijk omdat ze hiervoor door het hele proces liepen om problemen op te lossen en nu op een plaats verschillende testen met wel of geen extra druk uit moesten voeren. Ze miste de actie. Ik haal er niet uit of jouw huidige functie ook die dynamiek heeft, maar als het zo is zou ik echt vragen of je mag meelopen. Mocht je meer ge details weten dan moet je maar een pb sturen.

Ik heb je een pb gestuurd
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
18-01-2022 22:29
Ik overweeg om van analist naar procesoperator te gaan. Ik kan altijd nog terugkeren naar analist.

Oh, leuk! Vanwaar de interesse? Wat voor analist ben je momenteel? Wel fijn dat je gewoon kan terugkeren naar je oude functie als het tegenslaagt. Is het ook intern dat je wil blijven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven