Werk & Studie alle pijlers

Jullie mening

23-02-2019 04:53 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek eigenlijk jullie mening over het volgende.

33 jaar, teamleider van een regio (nieuwe functie), 32 uur en 2 jaar werkzaam binnen het bedrijf zonder CAO.

Begonnen met minder uren maar op verzoek van werkgever meer geworden. Geen CAO dus al 2 jaar lang hetzelfde salaris van €2200,- obv fulltime dienstverband.

Gezien die nieuwe functie en 2 jaar ruim voldoende functioneren wil ik salarisverhoging vragen. Wat is reeel? Ik begon bij deze werkgever al met minder salaris. Dat was akkoord aangezien ik dacht dat er in de toekomst groei was. Nu is er aangegeven salarisverhoging zit er op dit moment niet in terwijl er binnen het bedrijf voldoende geld zit. Tevens heb ik kantoren in twee provincies wat zijn de mogelijkheden met een eventuele auto? Dit heeft geen prio.

Graag hoor ik jullie mening.
Pergamon schreef:
25-02-2019 11:47
Wat een bedragen worden hier genoemd op basis van een zeer onvolledige OP. In twee provincies klinkt als Nijmegen en Haarlem, maar kan net zo goed Zwolle-Deventer zijn. Er staat niks over aantal mensen die ze aanstuurt, niks over haar verantwoordelijkheden... nouja eigenlijk het hele lijstje dat Jolly opnoemt.

Daarbij: TO is ooit zelf akkoord gegaan met dit salaris, dus helemaal sector-vreemd zal het niet zijn. De stap van 2200 naar 4000 lijkt me in 1 loonsverhoging dan wel weer onoverbrugbaar (qua onderhandelen, terwijl je in dezelfde functie blijft met dezelfde taken)
Je hebt gelijk dat er te weinig info is om ook maar iets zinnigs te kunnen zeggen. Maar..... De administratief medewerkers op mijn werk verdienen meer dan dit, worden aangestuurd ipv dat ze zelf iemand aansturen en zijn jonger.
Mina81 schreef:
25-02-2019 11:52
Je hebt gelijk dat er te weinig info is om ook maar iets zinnigs te kunnen zeggen. Maar..... De administratief medewerkers op mijn werk verdienen meer dan dit, worden aangestuurd ipv dat ze zelf iemand aansturen en zijn jonger.

Leeftijd is toch niet alles? Daarbij: per branche is het zoooo verschillend. Ik kan twee heel gelijke CAO’s aanwijzen waar mijn huidige functie bij de ene €500 minder krijgt dan bij de andere. Voor exact hetzelfde in een zeer vergelijkbare sector.
Ik heb echt het idee dat jullie geen realistisch beeld hebben van de hoogte van salarissen. Teamleider is echt geen hoge functie en een salaris van 3500-4000 past daar ook echt niet bij. Daarnaast zit er per bedrijf nogal veel verschil in wat de functie teamleider precies inhoudt.

Ik werk zelf voor een heel groot bedrijf waar meerdere teamleiders aanwezig zijn en die verdienen tussen de 2200 en 2300 bruto per maand. Pas daar weer boven gaat het iets omhoog maar nog steeds niet de door jullie genoemde bedragen.

Ik zou TO zeker aanraden om salarisverhoging te vragen maar hou het beeld wel realistisch.
GinnyJones schreef:
25-02-2019 14:19
Ik heb echt het idee dat jullie geen realistisch beeld hebben van de hoogte van salarissen. Teamleider is echt geen hoge functie en een salaris van 3500-4000 past daar ook echt niet bij. Daarnaast zit er per bedrijf nogal veel verschil in wat de functie teamleider precies inhoudt.

Ik werk zelf voor een heel groot bedrijf waar meerdere teamleiders aanwezig zijn en die verdienen tussen de 2200 en 2300 bruto per maand. Pas daar weer boven gaat het iets omhoog maar nog steeds niet de door jullie genoemde bedragen.

Ik zou TO zeker aanraden om salarisverhoging te vragen maar hou het beeld wel realistisch.
Precies.
en dan ook nog te bedenken dat een verhoging van 2200 naar 4000 natuurlijk totaal niet realistisch of redelijk is
GinnyJones schreef:
Wel mooi hoe je jezelf tegenspreekt :)

Teamleider is dus geen hoge of lage functie. Het hangt, zoals je zelf zegt, nogal van de organisatie af
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
25-02-2019 14:26
Wel mooi hoe je jezelf tegenspreekt :)

Teamleider is dus geen hoge of lage functie. Het hangt, zoals je zelf zegt, nogal van de organisatie af
Waar spreek ik mezelf tegen dan? Dat de invulling van de functie teamleider nogal verschilt doet niets af aan het feit dat het gewoon geen hoge functie is.
GinnyJones schreef:
25-02-2019 15:57
Waar spreek ik mezelf tegen dan? Dat de invulling van de functie teamleider nogal verschilt doet niets af aan het feit dat het gewoon geen hoge functie is.
Bij jouw organisatie kennelijk niet. Waar mijn vrouw werkt is “teamleider” het niveau direct onder de directie, en is 3500,- vrij slecht betaald. Zoals je zelf al zei, het is afhankelijk van de organisatie en daarmee spreek je jezelf, terecht, tegen als je beweert dat het geen hoge functie is. Is dat nou echt zo ingewikkeld?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
GinnyJones schreef:
Dat hangt toch helemaal van het bedrijf / de organisatie af? Als je teamleider bent over een stel orderpickers of schoonmakers, dan zou ik inderdaad geen 3500 euro verwachten. Maar als je teamleider bent in een team van advocaten of artsen, dan is 3500 natuurlijk helemaal niks. Die naam 'teamleider' zegt niks, en het aantal mensen onder je ook niet echt.

Teamleider productie, 1800 euro
Teamleider 'business project control', max 7500 euro
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven