Kleding intercedente
donderdag 17 juni 2010 om 08:37
Een pantalon zou beter zijn, nette lage hakken eronder en een mooie blouse erop.
Zoiets. Als het maar proffesionaliteit uitstraalt en representatief is.
Hoewel ik een intercedente heb gekend die zich in een te krappe broek wurmde, over the top hakken droeg en een decolete tot en met, niks aan de hand..
Zoiets. Als het maar proffesionaliteit uitstraalt en representatief is.
Hoewel ik een intercedente heb gekend die zich in een te krappe broek wurmde, over the top hakken droeg en een decolete tot en met, niks aan de hand..
..popcorn?
donderdag 17 juni 2010 om 08:44
Ligt erg aan het "merk" uitzendbureau, maar in mijn tijd bij Randstad (jaren '90) waren spijkerbroeken streng verboden en werd je geacht onder een rok een panty te dragen.
Overigens is wat het personeel draagt best een handige indicator voor de bedrijfscultuur, maar bij een sollicitatiegesprek zou ik toch voor een formelere kledingstijl kiezen.
Overigens is wat het personeel draagt best een handige indicator voor de bedrijfscultuur, maar bij een sollicitatiegesprek zou ik toch voor een formelere kledingstijl kiezen.
Als je gaat solliciteren moet je altijd een beetje overdressed zijn. Dus als iedereen normaal een (nette) spijkerbroek draagt, ga jij naar je sollicitatiegesprek in een nette broek of een leuke rok (dan wel met panty!). Daarboven een mooi shirt met jasje, of een mooie blouse. Nette schoenen erbij, en je komt goed voor de dag.
De eerste indruk is en blijft belangrijk! Succes
De eerste indruk is en blijft belangrijk! Succes
Je moet tijdens je sollicitatie laten zien dat je representatief bent. Dus dat je ook goed voor de dag kunt komen als je bijv. op bedrijfsbezoek moet naar een of ander duur advocatenkantoor (ik zeg maar wat...). Dat je straks als je de baan hebt de meeste dagen in wat simpeler kleding zal lopen is weer wat anders.
donderdag 17 juni 2010 om 08:55
Een spijkerbroek is nooit representatief. Dat is mijns inziens altijd vrije tijdskleding, casual. En het kan dat een bedrijf geen dresscode hanteert of de dresscode casual heeft., maar ik zou het risico zeer zeker niet lopen om hier vanuit te gaan. Kies voor een mooie linnen broek, of een mooi zomers rokje, en jasje.
donderdag 17 juni 2010 om 09:00
quote:parapluutje schreef op 17 juni 2010 @ 08:58:
Ik vind een linnen broek veel minder netjes dan een nette spijkerbroek. Haha dat is dan wel weer grappig.
En een zomers rokje? Moet dat dan wel weer met een panty?
Mijn excuses voor de domme vragen, maar ik wil deze baan zo graag hebben! Voor een sollicitatiegesprek zou ik wel kiezen voor een panty, blote benen is meer voor op een terrasje ofzo. Een linnen broek minder netjes dan een spijkerbroek, die gedachtengang begrijp ik totaal niet
Ik vind een linnen broek veel minder netjes dan een nette spijkerbroek. Haha dat is dan wel weer grappig.
En een zomers rokje? Moet dat dan wel weer met een panty?
Mijn excuses voor de domme vragen, maar ik wil deze baan zo graag hebben! Voor een sollicitatiegesprek zou ik wel kiezen voor een panty, blote benen is meer voor op een terrasje ofzo. Een linnen broek minder netjes dan een spijkerbroek, die gedachtengang begrijp ik totaal niet
donderdag 17 juni 2010 om 09:11
Aaaaaah hahahaha oke! Ik dacht dus inderdaad aan een ongevoerde, gekreukelde, doorschijnende broek.
Die omslag is niets voor mij. Heb 1 keer een broek gehad met een omslag, maar ik kom daar met de hak van mijn andere voet in. Dus het resultaat was dat ik gestrekt in de Blokker onderaan de trap lag.
Dat risico neem ik liever niet.
Die omslag is niets voor mij. Heb 1 keer een broek gehad met een omslag, maar ik kom daar met de hak van mijn andere voet in. Dus het resultaat was dat ik gestrekt in de Blokker onderaan de trap lag.
Dat risico neem ik liever niet.