Werk & Studie alle pijlers

Kleding intercedente

17-06-2010 08:31 79 berichten
Ja, je voelt het al aankomen. Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek voor een baan als intercedente.

Kan ik gewoon met een (nette) spijkerbroek gaan?
Alle reacties Link kopieren
Nope.
Maar wat moet ik dan aan?
Tuurlijk niet!

Je dient een nette pantalon te dragen of een rok!
Op die pantalon, (ik zou voor zwart gaan, of wit al naar gelang het weer) een keurige blouse met jasje.
Zou ik niet doen, maar je hoeft ook niet in mantelpak. Gewoon een leuke rok of nette broek met een blouse of net shirtje.
Een pantalon zou beter zijn, nette lage hakken eronder en een mooie blouse erop.

Zoiets. Als het maar proffesionaliteit uitstraalt en representatief is.

Hoewel ik een intercedente heb gekend die zich in een te krappe broek wurmde, over the top hakken droeg en een decolete tot en met, niks aan de hand..
..popcorn?
OJeeehhh nou daar had ik dus helemaal niet op gerekend. Vooral omdat ik even langs ben geweest op 1 van de filialen en daar niemand er zo netjes uitzag...
Ligt erg aan het "merk" uitzendbureau, maar in mijn tijd bij Randstad (jaren '90) waren spijkerbroeken streng verboden en werd je geacht onder een rok een panty te dragen.

Overigens is wat het personeel draagt best een handige indicator voor de bedrijfscultuur, maar bij een sollicitatiegesprek zou ik toch voor een formelere kledingstijl kiezen.
Als je gaat solliciteren moet je altijd een beetje overdressed zijn. Dus als iedereen normaal een (nette) spijkerbroek draagt, ga jij naar je sollicitatiegesprek in een nette broek of een leuke rok (dan wel met panty!). Daarboven een mooi shirt met jasje, of een mooie blouse. Nette schoenen erbij, en je komt goed voor de dag.

De eerste indruk is en blijft belangrijk! Succes
Dat snap ik niet, de intercedentes die ik ken zien er altijd erg representatief uit, vooral omdat je ook bij klanten langs moet.

Maar sowieso wil je op een sollicitatie er netjes uitzien, beter over dan under dressed.
Je moet tijdens je sollicitatie laten zien dat je representatief bent. Dus dat je ook goed voor de dag kunt komen als je bijv. op bedrijfsbezoek moet naar een of ander duur advocatenkantoor (ik zeg maar wat...). Dat je straks als je de baan hebt de meeste dagen in wat simpeler kleding zal lopen is weer wat anders.
Ik weet van mezelf dat ik er heel representatief uitzie in een spijkerbroek met pumps en een jasje. Vandaar dat ik de vraag stelde. Maar dan ga ik maar eens kijken of ik nog een nette broek ergens heb liggen.

Bedankt voor alle reacties!
Succes!
Een spijkerbroek is nooit representatief. Dat is mijns inziens altijd vrije tijdskleding, casual. En het kan dat een bedrijf geen dresscode hanteert of de dresscode casual heeft., maar ik zou het risico zeer zeker niet lopen om hier vanuit te gaan. Kies voor een mooie linnen broek, of een mooi zomers rokje, en jasje.
Hangt van het uitzendbureau of, maar over het algemeen is een spijkerbroek not done...

Je kan er beter te netjes uit zien dan te shabby
Ik vind een linnen broek veel minder netjes dan een nette spijkerbroek. Haha dat is dan wel weer grappig.

En een zomers rokje? Moet dat dan wel weer met een panty?

Mijn excuses voor de domme vragen, maar ik wil deze baan zo graag hebben!
quote:parapluutje schreef op 17 juni 2010 @ 08:58:

Ik vind een linnen broek veel minder netjes dan een nette spijkerbroek. Haha dat is dan wel weer grappig.

En een zomers rokje? Moet dat dan wel weer met een panty?

Mijn excuses voor de domme vragen, maar ik wil deze baan zo graag hebben! Voor een sollicitatiegesprek zou ik wel kiezen voor een panty, blote benen is meer voor op een terrasje ofzo. Een linnen broek minder netjes dan een spijkerbroek, die gedachtengang begrijp ik totaal niet
DGS, dat komt omdat ik een linnen broek associeer met een broek die ik aan zou trekken naar het strand.

Ik ben blij dat ik nog even jullie advies heb gevraagd. Ik had gewoon casual chique naar die sollicitatie gegaan!
Ik bedoel een gevoerde, linnen pantalon, met vouw en omslag onder aan de broekspijp, geen strandbroekje idd
En een gestreken exeplaar waarschijnlijk...niets zo kreukelig als een linnen broek.
Aaaaaah hahahaha oke! Ik dacht dus inderdaad aan een ongevoerde, gekreukelde, doorschijnende broek.

Die omslag is niets voor mij. Heb 1 keer een broek gehad met een omslag, maar ik kom daar met de hak van mijn andere voet in. Dus het resultaat was dat ik gestrekt in de Blokker onderaan de trap lag.

Dat risico neem ik liever niet.
Maak je wel indruk
quote:parapluutje schreef op 17 juni 2010 @ 09:11:

Aaaaaah hahahaha oke! Ik dacht dus inderdaad aan een ongevoerde, gekreukelde, doorschijnende broek.Auwww, wat een gevoel voor stijl...
Ik ken iemand die bij Manpower ging solliciteren in een nette tuniek en een jeans-legging eronder en haar werd verteld dat dat toch echt niet kon. Gewoon op zoek naar een rok en een panty dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven