Kleding intercedente
donderdag 17 juni 2010 om 11:03
quote:parapluutje schreef op 17 juni 2010 @ 10:52:
*parapluutje denkt ondertussen nog hard na over haar outfit*Waar valt er nu nog over na te denken? Het is nu toch gewoon het opvolgen van de tips? Een linnen pak van Vanilla of een KL jurkje met hakken en een jasje zijn goede adviezen. Op naar de winkel dus maar.
*parapluutje denkt ondertussen nog hard na over haar outfit*Waar valt er nu nog over na te denken? Het is nu toch gewoon het opvolgen van de tips? Een linnen pak van Vanilla of een KL jurkje met hakken en een jasje zijn goede adviezen. Op naar de winkel dus maar.
donderdag 17 juni 2010 om 11:06
Nou xxx zo makkelijk is dat niet. Ten eerste groeit het geld niet op mijn rug en daarnaast zal ik zo'n 600 euro bruto per maand achteruit gaan bij deze baan (zoals het er nu voor staat).
De baan kan nog zo leuk zijn, maar ik probeer het toch creatief op te lossen voor de sollicitatie. Mocht het dan wat worden, dan kan ik altijd nog wat nieuws aanschaffen als het nodig is!
De baan kan nog zo leuk zijn, maar ik probeer het toch creatief op te lossen voor de sollicitatie. Mocht het dan wat worden, dan kan ik altijd nog wat nieuws aanschaffen als het nodig is!
donderdag 17 juni 2010 om 11:12
quote:parapluutje schreef op 17 juni 2010 @ 11:06: Mocht het dan wat worden, dan kan ik altijd nog wat nieuws aanschaffen als het nodig is!Ik zie dat dus eerder andersom. Zodra je binnen bent is het vroeg genoeg om creatief om te gaan met je kleding.
Op je sollicitatie moet je er gewoon tiptop bijzitten. Met een pak van Vanilla of een jurkje van KL ben je voor onder de e 100,- klaar. Lijkt me de investering waard, want komt daarna ook nog van pas. Die e 600,- die je minder gaat verdienen is een keuze die daar los van staat.
Op je sollicitatie moet je er gewoon tiptop bijzitten. Met een pak van Vanilla of een jurkje van KL ben je voor onder de e 100,- klaar. Lijkt me de investering waard, want komt daarna ook nog van pas. Die e 600,- die je minder gaat verdienen is een keuze die daar los van staat.
donderdag 17 juni 2010 om 11:16
quote:parapluutje schreef op 17 juni 2010 @ 08:48:
Ik weet van mezelf dat ik er heel representatief uitzie in een spijkerbroek met pumps en een jasje. Vandaar dat ik de vraag stelde. Maar dan ga ik maar eens kijken of ik nog een nette broek ergens heb liggen.
Bedankt voor alle reacties!
Dat vind jij... maar over het algemeen is een spijkerbroek not done bij een sollicitatie. Waarom zou je dat überhaupt overwegen? Zo erg is het niet om tijdens gesprekken wat netter gekleed te gaan. Werk je daar eenmaal dan kan je vragen naar de dresscode en/of kijken-informeren bij je collega's.
Als het past bij het bedrijf kan je altijd die spijkerbroek nog dragen. Maar ik zou er niet op rekenen dat je die ook bij klantbezoeken kan dragen.
Ik weet van mezelf dat ik er heel representatief uitzie in een spijkerbroek met pumps en een jasje. Vandaar dat ik de vraag stelde. Maar dan ga ik maar eens kijken of ik nog een nette broek ergens heb liggen.
Bedankt voor alle reacties!
Dat vind jij... maar over het algemeen is een spijkerbroek not done bij een sollicitatie. Waarom zou je dat überhaupt overwegen? Zo erg is het niet om tijdens gesprekken wat netter gekleed te gaan. Werk je daar eenmaal dan kan je vragen naar de dresscode en/of kijken-informeren bij je collega's.
Als het past bij het bedrijf kan je altijd die spijkerbroek nog dragen. Maar ik zou er niet op rekenen dat je die ook bij klantbezoeken kan dragen.
donderdag 17 juni 2010 om 11:19
quote:parapluutje schreef op 17 juni 2010 @ 09:40:
Ook bij Randstad ga ik niet solliciteren. Maar dat ik niets van spijkerstof aan ga trekken weet ik nu wel zeker.
Jeetje als ik hier word aangenomen, moet ik een hele nieuwe gaderobe aanschaffen!
Ik vind altijd dat ik netjes gekleed ben, zoals Neele zegt: een goede spijkerbroek, hoge pumps en een colbertje. Maar helaas gaat dat nu niet op dus....
Als je al nette colbertjes/jasjes en pumps hebt dan valt het wel mee met die nieuwe garderobe. Je draagt nu toch ook kleding (shirts/blouse) onder die jasjes? Een paar mooie nette broeken en wat mooie rokken en je kan vooruit.
En van je normale nette outfit die je hier omschrijft hoeft dan enkel de spijkerbroek voor een mooie nette broek of rok geruild te worden.
Eventueel leen je wat kleding bij vriendinnen.
Ook bij Randstad ga ik niet solliciteren. Maar dat ik niets van spijkerstof aan ga trekken weet ik nu wel zeker.
Jeetje als ik hier word aangenomen, moet ik een hele nieuwe gaderobe aanschaffen!
Ik vind altijd dat ik netjes gekleed ben, zoals Neele zegt: een goede spijkerbroek, hoge pumps en een colbertje. Maar helaas gaat dat nu niet op dus....
Als je al nette colbertjes/jasjes en pumps hebt dan valt het wel mee met die nieuwe garderobe. Je draagt nu toch ook kleding (shirts/blouse) onder die jasjes? Een paar mooie nette broeken en wat mooie rokken en je kan vooruit.
En van je normale nette outfit die je hier omschrijft hoeft dan enkel de spijkerbroek voor een mooie nette broek of rok geruild te worden.
Eventueel leen je wat kleding bij vriendinnen.
donderdag 17 juni 2010 om 11:34
Overigens, een pak onder de 100 EUR vind je niet bij vanillia, rok is meestal rond de 50, broek rond de 80 en jas je rond de 120 euro. Plus dat half vrouwelijk en zakelijk NL in de pakken van vanillia loopt omdat er weinig keuze is op pakken gebied!
Ik ga tegenwoordig vaak voor de mooie basis colberts die ik combineer met diverse kleuren en prints rokken en jurken.
Ik ga tegenwoordig vaak voor de mooie basis colberts die ik combineer met diverse kleuren en prints rokken en jurken.
donderdag 17 juni 2010 om 11:42
De managers van een uitzendbureau dragen altijd een pak, dus alleen al daarom moet je zelf ook netjes op het sollicitatiegesprek verschijnen.
Off-topic: parapluutje, je gaat er 600 euro bruto op achteruit als je deze baan krijgt?!? Pffff, dat is echt heeeel veel, hoor. Mag ik vragen wat je nu doet (of hiervoor hebt gedaan)? En wat je zo leuk lijkt aan een intercedentenbaan?
Off-topic: parapluutje, je gaat er 600 euro bruto op achteruit als je deze baan krijgt?!? Pffff, dat is echt heeeel veel, hoor. Mag ik vragen wat je nu doet (of hiervoor hebt gedaan)? En wat je zo leuk lijkt aan een intercedentenbaan?
donderdag 17 juni 2010 om 11:49
Parapluutje....intercedent zijn is naar mijn mening niet leuk.
Ik heb het een jaar volgehouden maar dat was het dan ook wel.
Veel kak op een klein potje vond ik het. En dan zat ik nog wel bij een bureau dat "goed" betaalt voor de uitzentdbranche.
De meeste uitzendbureaus hebben echt slechte salarissen.
Denk daar eens goed over na als je er zo veel op achteruit gaat.
Veel vrouwen zien zo'n baan als een opstapje.
Voor mij was Randstad een zijstap.
Ik heb geen HBO opleiding en bij Randstad moet je dat hebben. Na veel gedoe werd ik aangenomen waarna een andere baan op HBO niveau makkelijker te vinden was.
Maar om er zo veel op achteruit te gaan voor die baan?
Zo leuk is het niet.
Veel kak op een klein potje vond ik het. En dan zat ik nog wel bij een bureau dat "goed" betaalt voor de uitzentdbranche.
Ik heb geen HBO opleiding en bij Randstad moet je dat hebben. Na veel gedoe werd ik aangenomen waarna een andere baan op HBO niveau makkelijker te vinden was.
Zo leuk is het niet.
donderdag 17 juni 2010 om 11:50
quote:Neele01 schreef op 17 juni 2010 @ 11:46:
[...]
Echt niet!
Bij Steps hebben ze niets moois....
Maar da's mijn mening:)
Hahaha!
Ik heb twee pakken van Steps in de kast hangen (wel weer van even geleden, dat dan weer wel, maar ze blijven wel mooi). Ik krijg altijd complimentjes als ik ze aan heb, maar misschien moet ik even bij het Gênante Kleding-topic kijken...
[...]
Echt niet!
Bij Steps hebben ze niets moois....
Maar da's mijn mening:)
Hahaha!
Ik heb twee pakken van Steps in de kast hangen (wel weer van even geleden, dat dan weer wel, maar ze blijven wel mooi). Ik krijg altijd complimentjes als ik ze aan heb, maar misschien moet ik even bij het Gênante Kleding-topic kijken...
donderdag 17 juni 2010 om 11:54
donderdag 17 juni 2010 om 12:14
Het verhaal van Neele herken ik wel, vandaar mijn vraag aan Parapluutje waarom ze die baan zo graag wil hebben als ze er 600 bruto op achteruit gaat. Ik denk dan ook meteen: dan moet je huidige baan wel erg k** zijn . Bij het uitzendbureau waar ik heb gewerkt was het personeelsverloop ook zo ontzettend hoog, omdat 80% van de mensen er na (maximaal) een jaar achterkomt dat het echt niet zo leuk is als gedacht.
Dus ik ben ook wel benieuwd naar je 'motieven', Parapluutje!
Dus ik ben ook wel benieuwd naar je 'motieven', Parapluutje!
donderdag 17 juni 2010 om 12:20
quote:Neele01 schreef op 17 juni 2010 @ 11:49:
Zo leuk is het niet.Eens... Zo sta ik er ook in. Zou mijn situatie kunnen zijn
Zo leuk is het niet.Eens... Zo sta ik er ook in. Zou mijn situatie kunnen zijn
donderdag 17 juni 2010 om 12:34
donderdag 17 juni 2010 om 12:52
Als klant van een uitzendbureau vind ik het dan wel weer fijn als de intercedente op HBO-niveau kan combineren, deduceren en concluderen. En een beetje snel kan schakelen om een zijn/haar onbekende branche of functie snel te doorgronden en te koppelen aan zijn/haar W&S vaardigheden.
Ja, ik stel nogal wat eisen aan een uitzendbureau (en heb zelf ook een aantal malen aan de andere kant van de tafel gezeten).
Spijkerbroeken vind ik in verreweg de meeste sollicitatie-situaties not done. Alleen voor duidelijke fabrieksarbeid of sociale werkplaatsomgevingen is dat prima.
Parapluutje: investeer sowieso in een goede sollicitatie-outfit. De gedane Vanilia-en KL suggesties voldoen prima, en eea betaalt zich, ook letterlijk bij onderhandelingen mogelijk, echt wel uit vanuit de indruk die je er toch echt mee maakt in vergelijk met aan komen zetten in een spijkerbroek. Denk groter!
Ja, ik stel nogal wat eisen aan een uitzendbureau (en heb zelf ook een aantal malen aan de andere kant van de tafel gezeten).
Spijkerbroeken vind ik in verreweg de meeste sollicitatie-situaties not done. Alleen voor duidelijke fabrieksarbeid of sociale werkplaatsomgevingen is dat prima.
Parapluutje: investeer sowieso in een goede sollicitatie-outfit. De gedane Vanilia-en KL suggesties voldoen prima, en eea betaalt zich, ook letterlijk bij onderhandelingen mogelijk, echt wel uit vanuit de indruk die je er toch echt mee maakt in vergelijk met aan komen zetten in een spijkerbroek. Denk groter!
donderdag 17 juni 2010 om 16:40
Beste medeforummers,
bedankt voor het meedenken.
Ik heb nu een leuke outfit bij elkaar.
De reden dat ik nu dit werk wil gaan doen, is omdat ik uit een heel andere branche kom en dat ben ik spuugzat ja. En ja ik weet zeker dat die baan zo k*t is, dat ik bereid ben om minder te gaan verdienen. Hier ga ik verder niet op in ivm herkenbaarheid.
Altijd jammer als mensen beginnen over dat bepaald werk niet leuk 'is'. Ik zou zeggen; lees eens 'Marijn is klaar met werken'. Op ieder potje past een dekseltje, bij elk mens past een baan. Zo vind ik de branche waar ik uitkom helemaal niets, maar vinden anderen het helemaal geweldig.
Ik zeg niet dat dit mijn droombaan voor het leven is. Wel voor nu.
Iedereen blijft nu doorgaan over die spijkerbroek, maar volgens mij heb ik al lang laten weten dat ik die niet aan ga trekken, dankzij de tips.
bedankt voor het meedenken.
Ik heb nu een leuke outfit bij elkaar.
De reden dat ik nu dit werk wil gaan doen, is omdat ik uit een heel andere branche kom en dat ben ik spuugzat ja. En ja ik weet zeker dat die baan zo k*t is, dat ik bereid ben om minder te gaan verdienen. Hier ga ik verder niet op in ivm herkenbaarheid.
Altijd jammer als mensen beginnen over dat bepaald werk niet leuk 'is'. Ik zou zeggen; lees eens 'Marijn is klaar met werken'. Op ieder potje past een dekseltje, bij elk mens past een baan. Zo vind ik de branche waar ik uitkom helemaal niets, maar vinden anderen het helemaal geweldig.
Ik zeg niet dat dit mijn droombaan voor het leven is. Wel voor nu.
Iedereen blijft nu doorgaan over die spijkerbroek, maar volgens mij heb ik al lang laten weten dat ik die niet aan ga trekken, dankzij de tips.
donderdag 17 juni 2010 om 16:43
Iedereen is toch vrij om iets te vinden van een baan?
En ik spreek uit ervaring..
Ik dacht dat het een dynamische afwisselende functie zou zijn maar dat bleek een wassen neus.
Ook was ik (toen 34) een stuk ouder dan de gemiddelde intercedoos (geuzennaam dus niet boos worden).
Voor mij was het dus niets maar voor jou kan het wel een geweldige baan zijn.
Ik hoop voor je dat je wordt aangenomen.
Als je op een HBO functie reageert zit er wel een heel leuk assesment aan vast.
Dat vond ik heel leuk iig.
En ik spreek uit ervaring..
Ik dacht dat het een dynamische afwisselende functie zou zijn maar dat bleek een wassen neus.
Ook was ik (toen 34) een stuk ouder dan de gemiddelde intercedoos (geuzennaam dus niet boos worden).
Voor mij was het dus niets maar voor jou kan het wel een geweldige baan zijn.
Ik hoop voor je dat je wordt aangenomen.
Als je op een HBO functie reageert zit er wel een heel leuk assesment aan vast.
Dat vond ik heel leuk iig.
donderdag 17 juni 2010 om 16:49
Ik ben het niet helemaal met de vorige sprekers eens. Ik heb 5 jaar met heel veel plezier bij Randstad gewerkt. Natuurlijk zitten er momenten bij dat het stom of saai is, bijvoorbeeld een deel van het administratieve werk, maar ik vond het juist bij Randstad zo geweldig leuk dat de functie zo breed is. Het ene moment verwerk je de urenadministratie van een uitzendkracht, het andere moment praat je met een hoofd personeelszaken over de problemen in een bedrijf. Bij veel uitzendbureaus zijn deze functies veel meer uit elkaar gehaald en zitten er mbo'ers op de kantoren die de administratieve kant vooral doen en heb je andere medewerkers voor acquisitie en voor contractbesprekingen. Bij Randstad kreeg ik de vrijheid om alle aspecten te doen. Zeker ook echt een baan op HBO-niveau, op het moment dat je natuurlijk ingewerkt bent en je interne trainingen gehad hebt, dus als je na een jaar weg gaat, zal het inderdaad nog niet zo boeiend geweest zijn.
Veel succes met je sollicitatie Parapluutje, ga ervoor!
Edit: oh ja, ik ging er ook in eerste instantie op achteruit, maar ik ging wel weer met plezier werken, terwijl ik in de commerciële baan daarvoor met buikpijn naar mijn werk ging.
Veel succes met je sollicitatie Parapluutje, ga ervoor!
Edit: oh ja, ik ging er ook in eerste instantie op achteruit, maar ik ging wel weer met plezier werken, terwijl ik in de commerciële baan daarvoor met buikpijn naar mijn werk ging.
anoniem_59773 wijzigde dit bericht op 17-06-2010 16:51
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
donderdag 17 juni 2010 om 17:19
quote:nukje schreef op 17 juni 2010 @ 11:42:
De managers van een uitzendbureau dragen altijd een pak, dus alleen al daarom moet je zelf ook netjes op het sollicitatiegesprek verschijnen.
Bij ons zeker niet, misschien dat er wat heren zijn die standaard in pak lopen, maar de vrouwen sowieso niet, ken er geen 1.
Voor een sollicitatiegesprek een nette broek (lees geen spijkerbroek, maar gewoon een zwarte pantalon) met een blouse en eventuel een jasje als je een bijpassende hebt.
Bij ons zeker niet, misschien dat er wat heren zijn die standaard in pak lopen, maar de vrouwen sowieso niet, ken er geen 1.
Voor een sollicitatiegesprek een nette broek (lees geen spijkerbroek, maar gewoon een zwarte pantalon) met een blouse en eventuel een jasje als je een bijpassende hebt.
donderdag 17 juni 2010 om 18:58
Ik deed binnen het jaar alles dat een senior intercedent ook doet.
Volgens mij is er niet meer.
Daarna kom je in het potential traject en duurt het nog een paar jaar voor je vestigingsmanager wordt.
Ik denk dat het feit dat ik geen 23 maar 34 was toen ik begon wel heeft meegeholpen aan het feit dat ik alles deed.
Maar ik vond het gewoon niet leuk.
Ik kan zowiezo niet tegen een baan waar op de klok wordt gekeken hoe lang je luncht, waar je iedere ochtend op dezelfde tijd begint en iedere middag om dezelfde tijd naar huis gaat.
Het allestomste (en dat heb ik dus nooit gedaan, dat weiger is) vond ik het blitsen.
Bij bedrijven binnenlopen om ongevraagd je waren te slijten.
Nu zie ik het veel vanaf de andere kant.
Komen die dames van die bureau's bij mij langs om cadeautjes te brengen.
Mijn collega wimpelt ze altijd af maar ik probeer altijd even tijd te maken. Omdat ik weet hoe erg het is...
Volgens mij is er niet meer.
Daarna kom je in het potential traject en duurt het nog een paar jaar voor je vestigingsmanager wordt.
Ik denk dat het feit dat ik geen 23 maar 34 was toen ik begon wel heeft meegeholpen aan het feit dat ik alles deed.
Maar ik vond het gewoon niet leuk.
Ik kan zowiezo niet tegen een baan waar op de klok wordt gekeken hoe lang je luncht, waar je iedere ochtend op dezelfde tijd begint en iedere middag om dezelfde tijd naar huis gaat.
Het allestomste (en dat heb ik dus nooit gedaan, dat weiger is) vond ik het blitsen.
Bij bedrijven binnenlopen om ongevraagd je waren te slijten.
Nu zie ik het veel vanaf de andere kant.
Komen die dames van die bureau's bij mij langs om cadeautjes te brengen.
Mijn collega wimpelt ze altijd af maar ik probeer altijd even tijd te maken. Omdat ik weet hoe erg het is...
donderdag 17 juni 2010 om 19:10
quote:parapluutje schreef op 17 juni 2010 @ 16:40:
Iedereen blijft nu doorgaan over die spijkerbroek, maar volgens mij heb ik al lang laten weten dat ik die niet aan ga trekken, dankzij de tips. Vanmorgen wist je nog niet wat je dan wél ging aantrekken en nu heb je dat nog steeds niet verteld. dus haal ons uit die spanning en vertel .. wat is het geworden?
Verder sluit ik me aan bij de tip van TD: denk groot.
Iedereen blijft nu doorgaan over die spijkerbroek, maar volgens mij heb ik al lang laten weten dat ik die niet aan ga trekken, dankzij de tips. Vanmorgen wist je nog niet wat je dan wél ging aantrekken en nu heb je dat nog steeds niet verteld. dus haal ons uit die spanning en vertel .. wat is het geworden?
Verder sluit ik me aan bij de tip van TD: denk groot.