Werk & Studie alle pijlers

Kleding sollicitatie

23-12-2014 15:24 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik morgen op sollicitatiegesprek mag komen. In de uitnodiging staat dat ik zakelijk gekleed moet gaan. Echter heb ik geen flauw idee wat ik aan moet doen. En nu naar de stad gaan gaat mij niet lukken aangezien ik ziek ben.

Zakelijk is zeg maar niet hoe ik er in het dagelijkse leven bij loop. Nu zat ik aan de volgende dingen te denken. Ik heb een donkerblauwe, wijdvallende top daarover heen doe ik dan een zwart colbertje. Ik heb er twee: een met lange mouw van een soort jersey stof (wel netjes dus geen trainingspakgeval) of een langer exemplaar die iets te strak zit met driekwart mouw. Verder heb ik maar een zwarte broek in mijn kast hangen dat is een zwarte jeans van H&M (om precies te zijn de shaping skinny regular jeans) en deze is niet echt pikzwart maar wel redelijk netjes. Daaronder doe ik dan een zwart enkel laarsje met een hak (acne pistol boots). En dan een simpele lange ketting om het geheel een beetje te breken.

Ik weet dat het lastig is om te beoordelen zonder plaatjes maar is dit zakelijk genoeg denken jullie? Ik wil deze baan heel graag hebben. Heb afgelopen week gehoord dat mijn tijdelijke contract volgende week eindigde en daarvoor heb ik 3 jaar thuis gezeten. Dus jullie begrijpen: ik ben heel blij dat ik zo snel al weer op gesprek mag komen en wil dit dus niet verpesten door de verkeerde outfit.
quote:Mietrot schreef op 24 december 2014 @ 15:07:

Opstartster, hoe is 't sollicitatiegesprek vandaag gegaan?Gesprek is goed gegaan en ik heb de baan. Het ging uiteindelijk om een groepsollicitatie en ik was uiteindelijk nog behoorlijk 'overdressed' in vergelijking met de overige sollicitanten als je bedenkt dat sommigen op gympen liepen of in een dikke trui.
Gefeliciteerd, Fasioncolour.
Gefeliciteerd!
quote:fashioncolor schreef op 24 december 2014 @ 17:39:

[...]

Gesprek is goed gegaan en ik heb de baan. Het ging uiteindelijk om een groepsollicitatie en ik was uiteindelijk nog behoorlijk 'overdressed' in vergelijking met de overige sollicitanten als je bedenkt dat sommigen op gympen liepen of in een dikke trui.Proficiat !!!
Super!!
Super! Gefeliciteerd, dat is fijn om zo de feestdagen in te gaan!
Top, overdressed: je hebt je gekleed naar de functie die je ambieert en je bent het geworden!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gefeliciteerd! Maar wel bijzonder dat er dus blijkbaar mensen op hun gympen naar een sollicitatie gaan waarbij een duidelijke dresscode is.

Misschien is het dan toch je voordeel geweest dat je je netjes hebt gekleed.
Gefeliciteerd!!!

(Sommige mensen doen expres niet de dresscode aan omdat ze niet aangenomen willen worden maar wel moeten solliciteren, als antwoord op de vraag waarom ze in willen trui etc komen. Niet allemaal hoor, maar ze bestaan)
quote:fashioncolor schreef op 24 december 2014 @ 17:39:

[...]

Gesprek is goed gegaan en ik heb de baan. Het ging uiteindelijk om een groepsollicitatie en ik was uiteindelijk nog behoorlijk 'overdressed' in vergelijking met de overige sollicitanten als je bedenkt dat sommigen op gympen liepen of in een dikke trui.Wat een heerlijk nieuws! Van harte gefeliciteerd!
Dankjulliewel voor de felicitaties. Heb trouwens nog gevraagd (ook voor als ik daadwerkelijk aan de slag ga) wat zij verstaan onder zakelijke kleding en gelukkig vonden ze mijn outfit prima. De woorden van de recruiter waren: het is zakelijk door het jasje en de hak maar toch zie ik je persoonlijkheid in je outfit terugkomen.
Gefeliciteerd! Fijn om zo de feestdagen in te gaan.
gefeliciteerd!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven