Werk & Studie alle pijlers

loonsverhoging

22-10-2012 11:34 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Je vraagt loonsverhoging als je kunt aantonen dat je dat verdient! Het beste moment vind ik een evaluatiegesprek met je werkgever. Daarin kun je aangeven welke groei je gemaakt hebt, welke extra taken je wellicht op je genomen hebt en aangeven dat je van mening bent dat daar een vergoeding tegenover mag staan.
1) Plan een gesprek met je leidinggevende in

2) Vertel hem/haar dat je graag wat meer zou willen verdienen vanwege de volgende redenen (+voorbeelden): .....

Wat zijn je argumenten voor loonsverhoging eigenlijk?
Smekerig? Haha

Ga op onderzoek uit hoeveel je kan vragen en hoeveel dat procentueel is. Reken alles uit en zorg dat je geldige redenen hebt om opslag te vragen, zoals nieuwe klanten die je hebt binnengehaald, omzet die jij hebt verdiend voor het bedrijf etc.

Werk alles uit en ga hoger zitten dan je minimaal erbij wilt hebben. Vervolgens vraag je een officieel gesprek aan en leg je alles op tafel. Succes!
Waarom vindt jij dat je loonsverhoging zou moeten krijgen? Als je dat weet kan je het verwoorden bij je werkgever.
Door op papier te zetten waarom je een loonsverhoging verdient. op mijn lijstje stond:

- twee opvolgende goede beoordelingen

- goede participatie in complex project x

- nieuw opgedane vaardigheden x, y en z

- positieve ervaringen klant x
Oja, je mag bluffen maar niet liegen. Bedenk wat je doet als je geen loonsverhoging krijgt en overweeg om het alternatief al dan niet te bespreken.
De enige tip die ik heb is: heb je argumenten zuiver.

Als jij graag (bijvoorbeeld) 150 euro netto in de maand meer wil verdienen, dan moeten je argumenten daarvoor gebasseerd zijn op je werkzaamheden:

- ben je grotere projecten gaan draaien waardoor je recht hebt op een trede omhoog in je loonschaal?

- ben je leiding gaan geven?

- heb je cursussen gevolgd of op een andere manier je kennis uitgebreid?

Waar ik zelf als leidinggevende van zou balen is een werknemer dit vindt dat hij/zij meer loon heeft verdiend met als enige argument dat hij/zij dat zo graag wil omdat de rekeningen thuis nou eenmaal omhoog zijn gegaan.

Je loon staat tegenover wat jouw diensten voor de organisatie waard zijn. Niet tegenover wat jij in je privetijd uitgeeft. Dus jouw loonsverhoging moet weerspiegelen dat JIJ meer waard bent geworden voor de organisatie, niet dat jij meer geld nodig hebt.
Bedankt voor de tips. Ik ben inderdaad leiding gaan geven en heb meer taken op me genomen.

Daarbij zag ik per toeval hoeveel een collega netto gestort kreeg terwijl zij een jaar ouder is maar qua kennis een stuk lager zit. Vandaar dat ik dacht: hmm als zij al zoveel krijgt dan mag er bij mij wel wat bij. Maja dat argument kan ik natuurlijk niet geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven