Werk & Studie alle pijlers

Met tegenzin werken

23-09-2017 18:59 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben al een tijdje m'n werk best wel beu. Gewoon alles maar ander werk zie ik ook niet zitten, het stomme is dat ik weet dat ik geen
slechte baan heb qua sfeer, collega's, salaris, vrijheid. Maar toch iedere keer die enorme tegenzin om te gaan werken...
Wel ga ik binnenkort aankaarten of ik 1 dag minder kan gaan werken, privé wordt het me soms ook allemaal een beetje te veel. (huishouden doe ik 100%, boodschappen, koken, sporten (ik HAAT sporten dus dit is voor mij echt een verplichting en geen vorm van ontspanning)
Ik hoef verder geen tips hoor maar ik ben zomaar 's benieuwd doe jullie tegenover je werk staan. Gaan jullie echt met plezier naar het werk of soms met gezonde tegenzin?
Ik ben ook niet zo blij met mijn werk, maar vooral omdat ik me nog niet thuis voel en teveel moeite moet doen bij elke handeling, veel voor moet bereiden en daar geen tijd voor krijg dus een beetje halfbakken werk lever waar ik niet trots op ben. En dan elke nacht om de twee uur wakker voor de baby dus doodop eigenlijk...

Maar thuis blijven en alleen dat verschrikkelijke huishouden doen en dan netjes opzitten en bedelen voor spending money, schuldgevoel krijgen en zo'n klein wereldje hebben, is niets voor mij.

Gelukkig hoef ik niet 14 uur per dag in een fabriek te naaien of op mijn rug mijn geld verdienen.
honingbijtje schreef:
23-09-2017 20:04
Ik ben ook niet zo blij met mijn werk, maar vooral omdat ik me nog niet thuis voel en teveel moeite moet doen bij elke handeling, veel voor moet bereiden en daar geen tijd voor krijg dus een beetje halfbakken werk lever waar ik niet trots op ben. En dan elke nacht om de twee uur wakker voor de baby dus doodop eigenlijk...

Maar thuis blijven en alleen dat verschrikkelijke huishouden doen en dan netjes opzitten en bedelen voor spending money, schuldgevoel krijgen en zo'n klein wereldje hebben, is niets voor mij.

Gelukkig hoef ik niet 14 uur per dag in een fabriek te naaien of op mijn rug mijn geld verdienen.
:-D
Kinase3000 schreef:
23-09-2017 19:12

En soms kun je nog zo'n leuke baan hebben maar is na een paar jaar de leuk eraf, en is het tijd voor iets anders. Best veel mensen hebben dit.
Ja juist..bovenstaande gaat echt voor mij op.
De 1ste jaren waren leuk , maar sinds alle bezuinigingen, wordt t zo ie zo steeds minder leuk.
Harder werken in steeds minder tijd.
Er zijn al bedrijven waar mensen zelf hun werktijden kunnen kiezen, dat lijkt me geweldig!
Of dat hier in het noorden ook al zo is weet ik niet, maar ik zou er voor tekenen...

Alleen zal ik als leraar nooit kunnen komen en gaan wanneer dat voor mij het beste voelt. Helaas....

Mijn baas zou niet erg happy worden van de mededeling dat ik graag tussen 4 uur 's middags en 12 uur 's avonds kom werken.
Onmogelijk voor de administratie van een klein bedrijf.
Onmogelijk ook voor de klanten en onze doelgroep.
En ook onmogelijk om om 12 uur terug thuis te raken met openbaar vervoer.
De laatste trein "mijn kant op" rijdt om 11 uur.

Ik zou nochtans het meest productief zijn in die uren :-).
Tornacense schreef:
23-09-2017 20:06
Er zijn al bedrijven waar mensen zelf hun werktijden kunnen kiezen, dat lijkt me geweldig!
Of dat hier in het noorden ook al zo is weet ik niet, maar ik zou er voor tekenen...

Alleen zal ik als leraar nooit kunnen komen en gaan wanneer dat voor mij het beste voelt. Helaas....

Mijn baas zou niet erg happy worden van de mededeling dat ik graag tussen 4 uur 's middags en 12 uur 's avonds kom werken.
Onmogelijk voor de administratie van een klein bedrijf.
Onmogelijk ook voor de klanten en onze doelgroep.
En ook onmogelijk om om 12 uur terug thuis te raken met openbaar vervoer.
De laatste trein "mijn kant op" rijdt om 11 uur.

Ik zou nochtans het meest productief zijn in die uren :-).
Ja kut is dat he?

Ik doe nu af en toe dingen in opdracht en soms doe ik dat dus in de avond. Of in de nacht.
Niet vaak maar heel soms wel. Heerlijk.
honingbijtje schreef:

In een goed huwelijk hoef je niet te bedelen voor spending money. Wij hadden gewoon een gezamelijke rekening.
Theamuts schreef:
23-09-2017 19:30
Het is in ieder geval niet iets om trots op te zijn ofzo.
Dit slaat echt nergens op en klinkt best jaloers. Als je als vrouw zijnde in een positie staat waarbij het niet nodig is om te werken en je dat zelf prima vind, dan is dat helemaal prima. Ik vind het juist goed dat er vrouwen thuisblijven om hun kinderen te verzorgen en daar doelbewust voor kiezen. Veel mensen hebben die keuze niet, begrijp ik maar dat betekent niet dat er iets mis is met degenen die die optie wel hebben.
En zo is het Moonshine! Wij hebben 2 kinderen geadopteerd, en het zou funest voor hun hechting geweest zijn als beide ouders waren blijven werken en zij naar een opvang hadden gemoeten.
Dus please.... laat iedereen in zijn waarde. Wij komen rond van 1 inkomen, onze keus.
Fee-de-Goede schreef:
23-09-2017 20:08
Ja kut is dat he?

Ik doe nu af en toe dingen in opdracht en soms doe ik dat dus in de avond. Of in de nacht.
Niet vaak maar heel soms wel. Heerlijk.
Thuiswerk tout court lijkt me héérlijk.
Geen uren meer kwijt aan over en weer gaan, rustig in eender welke outfit achter je computer zitten, niemand die continu op je vingers kijkt, geen irri collega's die je op de zenuwen werken, geen 3 draaiende radio's waar je stekende hoofdpijn van krijgt, ...

Helaas heb ik geen job waar het mogelijk is.
En zelfstandige worden is ook geen optie.
Moonshine1984 schreef:
23-09-2017 20:09
Dit slaat echt nergens op en klinkt best jaloers. Als je als vrouw zijnde in een positie staat waarbij het niet nodig is om te werken en je dat zelf prima vind, dan is dat helemaal prima. Ik vind het juist goed dat er vrouwen thuisblijven om hun kinderen te verzorgen en daar doelbewust voor kiezen. Veel mensen hebben die keuze niet, begrijp ik maar dat betekent niet dat er iets mis is met degenen die die optie wel hebben.

Hier ben ik het ZO mee eens! Zelf was ik veel liever thuis bij de kinderen gebleven in de tijd dat ze nog klein waren, maar dat kon niet omdat ik er alleen voor kwam te staan en ik ook geen alimentatie kreeg. Dus ik moest volop aan het werk om het gezin draaiende te houden. Mijn jongste was nog een baby'tje en ik heb zoveel van hem gemist...
Financieel afhankelijk zijn vind ik niet iets om trots op te zijn. Verder moet je zelf weten wat je doet.
Dit topic gaat over (met tegenzin) werken, dus kunnen we nu weer on-topic?
Theamuts schreef:
23-09-2017 20:17
Financieel afhankelijk zijn vind ik niet iets om trots op te zijn. Verder moet je zelf weten wat je doet.
Dit topic gaat over (met tegenzin) werken, dus kunnen we nu weer on-topic?

Je hoeft er ook niet trots op te zijn, maar je hoeft je er ook niet voor te schamen. Er zijn zoveel mensen financieel afhankelijk, en allemaal hebben ze daar hun redenen voor, meestal zijn dat heel gegronde redenen.
Moonshine1984 schreef:
23-09-2017 20:09
Já juist
Mee eens !!!
Pluisi schreef:
23-09-2017 19:07
Ik ben gewoon gestopt met werken. Nu een eigen bedrijfje thuis, maar daar verdien ik niet zoveel mee.
Eh Ja... En wie betaald mijn hypotheek dan?
(misschien handiger als je blijkbaar niet "ik" maar "we hebben besloten dat ik" bedoelt, dat ff vermeld. Zoals je het nu schrijft is het alsof het heel normaal zou zijn om te stoppen met werken.
Klaar mee
Pluisi schreef:
23-09-2017 20:13
En zo is het Moonshine! Wij hebben 2 kinderen geadopteerd, en het zou funest voor hun hechting geweest zijn als beide ouders waren blijven werken en zij naar een opvang hadden gemoeten.
Dus please.... laat iedereen in zijn waarde. Wij komen rond van 1 inkomen, onze keus.
Ik heb hier heel veel respect voor. Good job :thumbsup:
Redbulletje...ziektewet? Ernstig? Je laat me schrikken!
Kunnen we weer on-topic?
honingbijtje schreef:

Ja zo ervaar ik het ook ongeveer. Maar heb wel aardige collega's en kan op mijn werk iig even met volwassenen praten onder het genot van een kopje koffie. Dat doet goed
Ik baal regelmatig van mijn werk. Sommige taken staan mij reeds geruime tijd tegen.

Werk kan je ziek maken trouwens. Naast burn-out bestaat er ook bore-out.
Werk kan ook iets zijn qua takenpakket en functie dat totaal niet aansluit bij jou als persoon in ontwikkeling.

Hoe futloos je ook wordt bij het idee iets anders te zoeken, toch zou een andere uitdaging veel energie kunnen leveren.
Blondie456 schreef:
23-09-2017 20:08
In een goed huwelijk hoef je niet te bedelen voor spending money. Wij hadden gewoon een gezamelijke rekening.
Precies. In een goed huwelijk deel je alles. Of je nou werkt of niet. Wat van hem is, is van mij en vice versa.
francieneke schreef:
23-09-2017 20:19
Je hoeft er ook niet trots op te zijn, maar je hoeft je er ook niet voor te schamen. Er zijn zoveel mensen financieel afhankelijk, en allemaal hebben ze daar hun redenen voor, meestal zijn dat heel gegronde redenen.
Juist. We leven helaas in een maatschappij waarbij 'niet werken' gelijk geassocieerd word met lui zijn/ uitkering/ parasiet etc. Never judge a book by it's cover.
Ik vind mijn werk leuk, maar heb heel veel ruimte om alles in te delen qua tijd en plek - wat het relaxter maakt. Ik werk in principe altijd vanuit huis en hoef zelden naar kantoor. Daarnaast investeren ik en mijn man in meerdere projecten om vroeg te kunnen stoppen met werken en onze kinderen te kunnen voorzien van een goede toekomst. Dus ook met het oog op financieel onafhankelijk worden.
Tornacense schreef:
23-09-2017 20:13
Thuiswerk tout court lijkt me héérlijk.
Geen uren meer kwijt aan over en weer gaan, rustig in eender welke outfit achter je computer zitten, niemand die continu op je vingers kijkt, geen irri collega's die je op de zenuwen werken, geen 3 draaiende radio's waar je stekende hoofdpijn van krijgt, ...

Helaas heb ik geen job waar het mogelijk is.
En zelfstandige worden is ook geen optie.
Ik ben afgekeurd dus ik hoef niets meer. Maar vond het vreselijk om helemaal niks meer te doen. Dit is het enige wat ik nog trek een aantal uur in de week. Omdat ik die vrijheid heb en geen druk enz.
Maar voor veel niet zieken zou zo werken ( misschien wel een flink aantal uur meer ) ook heerlijk zijn inderdaad. Dat geloof ik meteen.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 23-09-2017 20:33
0.06% gewijzigd
Dat verplichtende, het “moeten”, het zich schikken in opdracht, het regime, de sleur, het gerace tussen werk en privé.......zucht. Ellende.
Ik ga niet met superveel plezier naar mijn werk dit jaar.
Ik werk in het onderwijs. Vorig jaar werkte ik meer in een erg fijne groep en daar haalde ik veel voldoening uit.
Nu werk ik minder in een groep die veel energie zuigt en ben ik compleet af na 2 dagen.
En ik heb het idee dat het dit jaar ook een jaar wordt waaruit ik weinig energie ga halen. Ik ga daar wel mijn best voor doen natuurlijk. Thuis ben ik ook nog veel bezig met mijn werk in gedachten en dat vind ik ook niet zo fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven