Naam bedrijfje
vrijdag 27 juli 2018 om 14:09
Jaaa, mijn grootste wens gaat uitkomen:). Ik heb de vergunning binnen en mag dus mijn eigen bedrijf gaan starten. Ik ga een schuur (10x12m) ombouwen en ga daar een studio / atelier beginnen.
Jarenlang ben ik werkzaam geweest in de kinderopvang / BSO als activiteiten coördinator maar door een pittige tijd met mijn jongste kindje geswitcht van baan. Nu zit ik op kantoor maar dat is niet helemaal mijn plek.
Ik ga in die schuur voornamelijk kinderfeesten, vrijgezellenfeestje en babyshowers aanbieden maar ook ouder/kind workshop of themaworkshop, zeer divers dus. In mijn ruimte staat een grote koelcel(niet meer in werking maar wel super donker) waar glow in de dark gegeven gaat worden, ik heb een shetland pony op locatie staan en woon tegen de bossen dus daar kan ik veel mee gaan organiseren. Nogmaals alles is mogelijk.
Denk aan verschillende creatieve activiteiten, high tea, etc
Ideeën genoeg maar geen inspiratie voor een naam voor mijn bedrijf, wie kan mij helpen? Liefst wil ik een korte, inspireren naam die makkelijk blijft hangen. Zelf vind ik gloww gaaf maar waar slaat de 2de w op... glow van glow in the dark... ik sta overal open voor als het maar kort en krachtig is en passend bij mijn bedrijf..
Ik hoop op jullie
Vriendelijke groet,
Sanne
Jarenlang ben ik werkzaam geweest in de kinderopvang / BSO als activiteiten coördinator maar door een pittige tijd met mijn jongste kindje geswitcht van baan. Nu zit ik op kantoor maar dat is niet helemaal mijn plek.
Ik ga in die schuur voornamelijk kinderfeesten, vrijgezellenfeestje en babyshowers aanbieden maar ook ouder/kind workshop of themaworkshop, zeer divers dus. In mijn ruimte staat een grote koelcel(niet meer in werking maar wel super donker) waar glow in de dark gegeven gaat worden, ik heb een shetland pony op locatie staan en woon tegen de bossen dus daar kan ik veel mee gaan organiseren. Nogmaals alles is mogelijk.
Denk aan verschillende creatieve activiteiten, high tea, etc
Ideeën genoeg maar geen inspiratie voor een naam voor mijn bedrijf, wie kan mij helpen? Liefst wil ik een korte, inspireren naam die makkelijk blijft hangen. Zelf vind ik gloww gaaf maar waar slaat de 2de w op... glow van glow in the dark... ik sta overal open voor als het maar kort en krachtig is en passend bij mijn bedrijf..
Ik hoop op jullie
Vriendelijke groet,
Sanne
anoniem_373409 wijzigde dit bericht op 27-07-2018 14:15
9.13% gewijzigd
zaterdag 28 juli 2018 om 00:30
zaterdag 28 juli 2018 om 00:31
zaterdag 28 juli 2018 om 00:53
Jari.
Klinkt kort en krachtig
Ook in de communicatie "nog even Jari bellen voor de laatste details"
klinkt bijna als jariG - dus feestje
Ja-klank = positief
Google: Jari is ook een rivier in Brazilië; is ook in gebruik als voornaam (man); zag verder zo snel geen gekke associaties op Google (altijd handig om ook even naar te kijken)
Ook goede naam voor als het bedrijf erg goed gaat lopen en Ja en/of Ri zetten later het bedrijf voort
I.p.v. Gloww kun je ook het Nederlandse woord 'Glans' nemen:
(kopie) de glans zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [xlɑns] 1) weerspiegeling van een glad en glimmend oppervlak Voorbeeld: `de glans van goud` 2) iets extra's waardoor iets mooier is..
1) Afschijn 2) Afschijnsel 3) Afstraling 4) Blankheid 5) Blink 6) Clou 7) Eclat 8) Flonkering 9) Fonkeling 10) Glanslaag 11) Glimp 12) Glinster 13) Glinstering 14) Gloed 15) Gloor 16) Glorie 17) Heerlijkheid 18) Helderheid 19) Het wezenlijke 20) Hoogtepunt 21) Licht 22) Luister 23) Luister met succes 24) Nimbus 25) Opzien 26) Poel 27) Poetsmiddel v...
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/GLANS/1
opmerkelijk lichtschijnsel door weerkaatsing. •"overdrachtelijk" de schittering van een opmerkelijke daad, een unieke prestatie of een grote reputatie
maar volgens Google is er ook een betekenis 'eikel' : The glans penis is the sensitive bulbous structure at the distal end of the human penis...
Klinkt kort en krachtig
Ook in de communicatie "nog even Jari bellen voor de laatste details"
klinkt bijna als jariG - dus feestje
Ja-klank = positief
Google: Jari is ook een rivier in Brazilië; is ook in gebruik als voornaam (man); zag verder zo snel geen gekke associaties op Google (altijd handig om ook even naar te kijken)
Ook goede naam voor als het bedrijf erg goed gaat lopen en Ja en/of Ri zetten later het bedrijf voort
I.p.v. Gloww kun je ook het Nederlandse woord 'Glans' nemen:
(kopie) de glans zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [xlɑns] 1) weerspiegeling van een glad en glimmend oppervlak Voorbeeld: `de glans van goud` 2) iets extra's waardoor iets mooier is..
1) Afschijn 2) Afschijnsel 3) Afstraling 4) Blankheid 5) Blink 6) Clou 7) Eclat 8) Flonkering 9) Fonkeling 10) Glanslaag 11) Glimp 12) Glinster 13) Glinstering 14) Gloed 15) Gloor 16) Glorie 17) Heerlijkheid 18) Helderheid 19) Het wezenlijke 20) Hoogtepunt 21) Licht 22) Luister 23) Luister met succes 24) Nimbus 25) Opzien 26) Poel 27) Poetsmiddel v...
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/GLANS/1
opmerkelijk lichtschijnsel door weerkaatsing. •"overdrachtelijk" de schittering van een opmerkelijke daad, een unieke prestatie of een grote reputatie
maar volgens Google is er ook een betekenis 'eikel' : The glans penis is the sensitive bulbous structure at the distal end of the human penis...
zaterdag 28 juli 2018 om 01:35
zaterdag 28 juli 2018 om 02:02
Cool.
Als verwijzing naar de koelcel, tevens çool'.
Of een verwijzing naar de historische functie van het pand in de sfeer van
De Hooischuur, De Melkfabriek, De Geitenboerderij, De Oude Kaasmakerij, etc.
(niet erg creatief, maar heeft wel de potentie om een 'begrip' in de regio te worden, zoals De Broodfabriek in Rijswijk (evenementenhal)
Als verwijzing naar de koelcel, tevens çool'.
Of een verwijzing naar de historische functie van het pand in de sfeer van
De Hooischuur, De Melkfabriek, De Geitenboerderij, De Oude Kaasmakerij, etc.
(niet erg creatief, maar heeft wel de potentie om een 'begrip' in de regio te worden, zoals De Broodfabriek in Rijswijk (evenementenhal)
maandag 30 juli 2018 om 00:33
Een naam is soms best lastig (weet ik uit ervaring)
Ik vinden namen als
De gouden geit
De roze kikker
De blij bij
wel wat hebben! Dan verwerk je dat in je logo
Ik zou geen naam kiezen waar glow in voorkomt, dat is maar 1 activiteit.
Of een naam als
De zoete inval (ook ivm high tea en kinderfeestjes)
Handwerk
Het huis van tante Til (klinkt gezellig toch) (of tante San, of Sien)
De naam moet een begrip worden en wel wat opvallen vind ik
Succes!
Ik vinden namen als
De gouden geit
De roze kikker
De blij bij
wel wat hebben! Dan verwerk je dat in je logo
Ik zou geen naam kiezen waar glow in voorkomt, dat is maar 1 activiteit.
Of een naam als
De zoete inval (ook ivm high tea en kinderfeestjes)
Handwerk
Het huis van tante Til (klinkt gezellig toch) (of tante San, of Sien)
De naam moet een begrip worden en wel wat opvallen vind ik
Succes!
maandag 30 juli 2018 om 11:33
Ja leuk, Sajari's safari!Shine_bright101 schreef: ↑29-07-2018 20:57Ik denk dat sajari best een leuke optie is. Creatief en uit te leggen.
De speurtochten in t bos noem je dan sajari’s safari’s.
maandag 30 juli 2018 om 11:45
ja leuk, alleen gaat het hier over strijkkralen met een pony in een darkroom. Met de beste wil van de wereld kan ik er geen safari van maken. Tenzij je die pony verkleed als zebra