Werk & Studie alle pijlers

Niet leuk

28-05-2019 20:36 37 berichten
Vorige week was mijn collega voor het laatst. Hij was pas een half jaar aan het werk bij ons en mijn andere collega had met onze chef besproken dat we alleen een bloemetje zouden doen. Stuurt ze me de avond er voor dat ze toch iets heeft gekocht, van haarzelf. Ik voelde me knap lullig de volgende dag en vind het best een beetje een rare streek, of maak ik het nu te groot?
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 28-05-2019 20:44
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Sorry, de titel van het topic moet zijn Niet leuk.
Vind jouw denkwijze raar. Wat is er strekerig aan?
Tja... Ik vind het ook wel lullig eigelijk...
Als het duidelijk is dat dat cadeau van die collega alleen komt dan kan het toch wel? Het bedrijf inclusief alle collega's geeft dus bloemen en die ene collega geeft een cadeau voor een collega die er een half jaar heeft gewerkt want ze wil zich speciaal voelen. Moet ze toch lekker zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
of maak ik het nu te groot

Ja. Wat maakt dat je er last van hebt?
Nou eerst afspreken dat we alleen een bloemetje doen en dan nog benadrukken dat ze dat zelf meer dan genoeg vond gezien het korte dienstverband en dan op het laatste moment toch zelf nog iets kopen.
LhasaApso2008 schreef:
28-05-2019 20:39
Nou eerst afspreken dat we alleen een bloemetje doen en dan nog benadrukken dat ze dat zelf meer dan genoeg vond gezien het korte dienstverband en dan op het laatste moment toch zelf nog iets kopen.
Ja dan is het gewoon een hypocriet wijf.
Nou, vreselijk hoor.

Poeh.
Joh, wat maakt het uit? Bloemen is toch prima voor een afscheid van iemand die ergens een half jaar heeft gewerkt? Je moet je met cadeaus nooit op laten jagen door wat een ander allemaal doet, want dan is het einde zoek. Ze zal wel haar redenen hebben gehad.
Ik heb er ook nog aan zitten denken een kleinigheidje te doen maar heb dat bewust niet gedaan omdat we afgesproken hadden alleen bloemen te doen (die zijn namens de afdeling, niet van het bedrijf).
LhasaApso2008 schreef:
28-05-2019 20:37
Sorry, de titel van het topic moet zijn Niet leuk.

Dat is inderdaad een veel betere titel.
Ik snap niet zo goed dat dat je dwars zit. Wilde je zelf indruk maken op die collega die weggaat? Was je close met degene die weggaat? Of vind je het vervelend dat jouw andere collega nu meer aandacht zal krijgen of als guller wordt gezien, door degene die weggat of door de rest van je afdeling? Ik ben zelf al snel aangebrand, maar dit zou me dan weer niks kunnen schelen. Laat het gaan. Overmorgen is iedereen het weer vergeten.
Hoe pas ik trouwens de topic titel aan?
RikM schreef:
28-05-2019 20:43
Dat is inderdaad een veel betere titel.
Treffend hè
Ach misschien is het een opeenstapeling van dingen waardoor dit op mij gewoon raar overkwam.
Tnx moderator, voor het aanpassen van de topic titel 👍
Tja, het is ergens wel raar, maar ik zou me er verder niet druk om maken. Jullie hebben gezamenlijk bloemen gegeven. Dat is toch gewoon helemaal prima?
Ik ben het met je eens hoor, vind het ook een zielige streek. Tegen jullie zeggen dat een gezamenlijk bloemetje wel genoeg is, en op de dag zelf shinen als de enige die een persoonlijk bedankje geeft. Doe je niks aan, sommige mensen zijn zo schijnheilig.

Leidinggevende weet zelf ook wel dat het raar is, vandaar dat appje om het net iets minder raar te maken.
LhasaApso2008 schreef:
28-05-2019 20:50
Tnx moderator, voor het aanpassen van de topic titel 👍
Graag gedaan :) .
Ik zou het ook raar vinden als die collega eerst zegt dat een bloemetje van het team meer dan genoeg is en nadat iedereen daarmee akkoord is toch nog snel iets erbij koopt als cadeautje van zichzelf aan die collega. Waarom vond ze dat ineens wel nodig?

Maar goed vaak is er wel gezeur bij dit soort dingen is mijn ervaring.
Ze vond alleen een bloemetje bij nader inzien toch wat karig. En dat kan, maar dan hadden we ook gezamenlijk als afdeling nog een aardigheidje kunnen doen.
LhasaApso2008 schreef:
28-05-2019 20:46
Ach misschien is het een opeenstapeling van dingen waardoor dit op mij gewoon raar overkwam.

Dit, tenminste dat denk ik. Op mijn werk is zoiets namelijk helemaal geen punt.
TsumTsum schreef:
28-05-2019 21:13
Ik zou het ook raar vinden als die collega eerst zegt dat een bloemetje van het team meer dan genoeg is en nadat iedereen daarmee akkoord is toch nog snel iets erbij koopt als cadeautje van zichzelf aan die collega. Waarom vond ze dat ineens wel nodig?

Maar goed vaak is er wel gezeur bij dit soort dingen is mijn ervaring.

Soms, loopt zoiets zo. Ik had pas ook iets persoonlijks voor iemand die ook namens het team iets kreeg. Dat was overigens niet niet omdat ik het cadeau te karig vond, maar gewoon omdat ik het wilde geven aan haar om persoonlijke redenen.
Andersom schreef:
28-05-2019 21:23
Soms, loopt zoiets zo. Ik had pas ook iets persoonlijks voor iemand die ook namens het team iets kreeg. Dat was overigens niet niet omdat ik het cadeau te karig vond, maar gewoon omdat ik het wilde geven aan haar om persoonlijke redenen.
Ja dat kan maar dan had ze niet moeten roepen dat een bloemetje echt wel voldoende is. Misschien wilden meer collega's iets geven naast het bloemetje maar hebben dat niet gedaan omdat je dan juist deze situatie krijgt die TO terecht niet leuk vind. Had ze niet geroepen dat een bloemetje voldoende was dan was er niks aan de hand...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven