Werk & Studie alle pijlers

Ongepaste grappen mannelijke collega

22-12-2018 00:03 338 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan. Ik heb het er erg naar mijn zin, en kan het met de meeste collega's goed vinden. Er is alleen 1 collega, waar ik me constant aan erger. Sowieso vind ik hem erg onsympathiek, hij plaatste onlangs bijvoorbeeld een onaardige opmerking over een rokje dat ik aanhad. Maar behalve wat irritatie kon ik meestal wel over de ergernis heenstappen 'voor de lieve vrede'.

Nou hadden we laatst een borrel, waar ik door ongelukkige omstandigheden met hem en een andere collega in gesprek kwam. Toen het gespreksonderwerp viel op bepaalde financiële moeilijkheden binnen het bedrijf, maakte hij ineens de grap dat hij mij dan maar moest verkopen aan een arabisch land. Ik stond hier al van met mijn mond vol tanden, maar hij ging vervolgens een halfuur door op deze grap, waarbij hij bijvoorbeeld vroeg of ik ook kon schoonmaken en koken, en dat mijn prijs zou variëren naar aanleiding van 'het aantal gebruikers'.

Ik was compleet in shock dat een man op zo'n manier insinueerde dat hij het recht zou hebben mijn lichaam te verkopen, laat staan een collega. Ik heb me uiteindelijk uit het gesprek verwijderd (anders was het nog langer doorgegaan) en heb er een enorm naar gevoel aan over gehouden.

Ik weet nu niet goed wat te doen. Ik heb het met een collega gedeeld, maar deze leek te vinden dat ik er te zwaar aan til. Stel ik me aan, of moet ik hier werk van maken?

Ik werk overigens in teamverband met deze collega samen, dus uit zijn buurt blijven is lastig.
Manlief schreef:
22-12-2018 19:12
Relax 'n beetje. Natuurlijk niet! Luistert zo nauw per persoon, per branche, per situatie, per seizoen, tijdstip van de dag enz enz. Soms kan het en soms ook niet. Zoiets voel je aan. Heeft verder niets kwaads in de zin. Het ene moment is het puur 'n empatisch schouderklopje. Maar kan ook soms 'n hand op arm zijn. Met iets langer oog contact. En heel vaak ook helemaal niet, omdat het zo niet voelt.

Bij jou zou ik het dan inderdaad niet doen, want voel ik direct aan.
Je zou de eerste niet zijn die zichzelf zwaar overschat.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Manlief: dus wat als je een man in de ogen kijkt dan vraag je erom???
dus op straat gewoon naar de grond of lucht kijken want hej sommige venten denken dan dat een vrouw hen ziet zitten als ze juist naar hem kijken..
Ikigai schreef:
22-12-2018 19:32
Waarom zou je een kriebel willen voelen bij een collega? Voor mij zou het voorbij iedere grens zijn als je mij aanraakt en dan zo'n kriebel voelt.

Jou zal ik ook niet aanraken, omdat dat dan waarschijnlijk niet zo voelt. Lees mijn posts nog eens door.
.
JollyRider schreef:
22-12-2018 19:44
Je zou de eerste niet zijn die zichzelf zwaar overschat.

Als iedere man het zo goed zou kunnen aanvoelen, zou #metoo niet bestaan.
Manlief schreef:
22-12-2018 19:55
Jou zal ik ook niet aanraken, omdat dat dan waarschijnlijk niet zo voelt. Lees mijn posts nog eens door.
Maar je kan het ook compleet verkeerd aanvoelen. Ik ben een open persoon en mensen (lees mannen) vinden mij nogal eens flirterig overkomen, terwijl ik alleen vriendelijk en vrolijk ben. Van een aanraking ben ik echt niet gediend.

Ik vind je nogal arrogant overkomen.
Als je niet van 'n aanraking gediend bent, dan zeg je dat gewoon, dan wel, laat dat duidelijk merken. Het mannetje pakt dat wel op.
.
Manlief schreef:
22-12-2018 20:18
Als je niet van 'n aanraking gediend bent, dan zeg je dat gewoon, dan wel, laat dat duidelijk merken. Het mannetje pakt dat wel op.

Je hebt echt geen idee. Ik denk dat elke vrouw weleens heeft meegemaakt dat een man niet zo begripvol reageerde nadat ze hem heeft aangesproken op een ongewenste aanraking. En dat kan gaan van "stel je niet zo aan, ik bedoelde het vriendelijk" tot "frigide trut, je hebt een goede beurt nodig".
Manlief schreef:
Jij vertegenwoordigt even alle mannen denk je?
Jawel, ik weet wat je bedoelt. Duidelijker je grenzen aangeven. Lees mijn posts in dit topic.

That's the trick, geloof me. We zijn echt niet van poppenstront.
.
Manlief schreef:
Raar en omgekeerde volgorde dit; als vrouw ná de eerste aanraking moeten aangeven dat je het niet prettig vond. Het lijkt me verstandiger dat je er als man niet gewoon maar zomaar vanuit gaat dat je het wel goed aanvoelt allemaal.
Ik vertegenwoordig zeker niet alle mannen. Zie het algemeen. De meeste mannen haken echt wel af, of binden in. 'n Enkeling niet en die moet je dus echt mijden. Ik meen dat ik dat in mijn eerste post hier al had vermeld.
.
Het is maar 'n aanraking. Echt geen big deal. Zie het als 'n compliment dat iemand je aardig vindt. Of aantrekkelijk. Ben je er niet van gediend, geef dat aan.

On topic: Zelfde geldt voor ongepaste opmerkingen. Geef het aan.
.
Manlief schreef:
22-12-2018 20:28
Ik vertegenwoordig zeker niet alle mannen. Zie het algemeen. De meeste mannen haken echt wel af, of binden in. 'n Enkeling niet en die moet je dus echt mijden. Ik meen dat ik dat in mijn eerste post hier al had vermeld.
Maar waarom heb je het dan over mannen IPV mensen als je het gewoon algemeen bedoeld.
Manlief schreef:
22-12-2018 20:26
Jawel, ik weet wat je bedoelt. Duidelijker je grenzen aangeven. Lees mijn posts in dit topic.

That's the trick, geloof me. We zijn echt niet van poppenstront.
Omgekeerde wereld dit. Jij moet gewoon niet zomaar vrouwen aanraken, ook niet als je wel denkt te weten dat het goed is. Of het voor haar ook goed is, dat weet je simpelweg niet.

Gewoon je tengels thuishouden, niet zo moeilijk, toch?
Manlief schreef:
22-12-2018 20:31
Het is maar 'n aanraking. Echt geen big deal. Zie het als 'n compliment dat iemand je aardig vindt. Of aantrekkelijk. Ben je er niet van gediend, geef dat aan.

Jij snapt het echt niet :facepalm: .
Manlief schreef:

Of het een big deal is, dat bepaal jij niet. Een compliment vind ik het zelf niet als iemand mij aanraakt en daar zit ik ook niet op te wachten.

Mijn grenzen aangeven kan ik heel goed, maar liever zou ik zien dat mannen zoals jij de grenzen niet opzoeken, dat is voor iedereen prettiger.

Heel vreemd om alle verantwoordelijkheid af te schuiven op de vrouw. Jij begaat een actie, dus je bent ook degene die daar verantwoordelijk voor is. Niet de vrouw.
Manlief schreef:

Man, blijf gewoon met je fikken van andere mensen af. Het is de omgekeerde wereld dat vrouwen aan moeten geven dit niet te willen. Je hebt er gewoon vanaf te blijven. Maar ja, dan voel jij je spannende kriebel niet he?
Omdat het merendeel van de mensen hetero is en er nu eenmaal biologisch gezien 'n natuurlijke aantrekkingskracht bestaat tussen mannetjes en vrouwtjes (instandhouding van de soort enz.). Dus mannetjes voelen zich soms aangetrokken tot vrouwtjes en laten dat merken. Veelal ontstaat dit door 'n bepaalde sfeer die ze samen opwekken of ontstaat. Het vrouwtje (als het zwakke fysieke geslacht) geeft aan of ze hier van gediend is of niet.
.
Wowh, valt niet tegenop te typen hier. Na 'n post, loop ik alweer achter.
.
Manlief schreef:
22-12-2018 20:39
Omdat het merendeel van de mensen hetero is en er nu eenmaal biologisch gezien 'n natuurlijke aantrekkingskracht bestaat tussen mannetjes en vrouwtjes (instandhouding van de soort enz.). Dus mannetjes voelen zich soms aangetrokken tot vrouwtjes en laten dat merken. Veelal ontstaat dit door 'n bepaalde sfeer die ze samen opwekken of ontstaat. Het vrouwtje (als het zwakke fysieke geslacht) geeft aan of ze hier van gediend is of niet.
Nee hoor. Dat is echter wel wat dergelijke mannen graag willen geloven; dat de vrouw het (hen?) ook zo graag wil en dat ze het 'samen' zo gezellig vinden met elkaar.

In de praktijk is het echter vaak de man die eenzijdig een totaal ongepaste move maakt of de vrouw ongewenst betast (denk aan in billen knijpen in de kroeg bijvoorbeeld).
Manlief schreef:

Voor jou is het mss maar ene aanraking, voor de ander iets heel naars. Hou gewoon je klauwen bij je.
Over 'n week kerst, vrede op aarde. Heb elkaar lief en geef elkaar de ruimte. Raak elkaar aan en glimlach. Wees aardig naar elkaar. En on topic: Als je dit niet wilt, geef je dat aan.
.
Manlief schreef:
22-12-2018 20:43
Over 'n week kerst, vrede op aarde. Heb elkaar lief en geef elkaar de ruimte. Raak elkaar aan en glimlach. Wees aardig naar elkaar. En on topic: Als je dit niet wilt, geef je dat aan.
:facepalm:
Manlief schreef:
omgekeerde wereld, je kunt ook gewoon je tengels thuishouden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Manlief schreef:
22-12-2018 20:43
Heb respect voor de ander en raak mensen niet zomaar aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven