Werk & Studie alle pijlers

Ongepaste grappen mannelijke collega

22-12-2018 00:03 338 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan. Ik heb het er erg naar mijn zin, en kan het met de meeste collega's goed vinden. Er is alleen 1 collega, waar ik me constant aan erger. Sowieso vind ik hem erg onsympathiek, hij plaatste onlangs bijvoorbeeld een onaardige opmerking over een rokje dat ik aanhad. Maar behalve wat irritatie kon ik meestal wel over de ergernis heenstappen 'voor de lieve vrede'.

Nou hadden we laatst een borrel, waar ik door ongelukkige omstandigheden met hem en een andere collega in gesprek kwam. Toen het gespreksonderwerp viel op bepaalde financiële moeilijkheden binnen het bedrijf, maakte hij ineens de grap dat hij mij dan maar moest verkopen aan een arabisch land. Ik stond hier al van met mijn mond vol tanden, maar hij ging vervolgens een halfuur door op deze grap, waarbij hij bijvoorbeeld vroeg of ik ook kon schoonmaken en koken, en dat mijn prijs zou variëren naar aanleiding van 'het aantal gebruikers'.

Ik was compleet in shock dat een man op zo'n manier insinueerde dat hij het recht zou hebben mijn lichaam te verkopen, laat staan een collega. Ik heb me uiteindelijk uit het gesprek verwijderd (anders was het nog langer doorgegaan) en heb er een enorm naar gevoel aan over gehouden.

Ik weet nu niet goed wat te doen. Ik heb het met een collega gedeeld, maar deze leek te vinden dat ik er te zwaar aan til. Stel ik me aan, of moet ik hier werk van maken?

Ik werk overigens in teamverband met deze collega samen, dus uit zijn buurt blijven is lastig.
Manlief schreef:
22-12-2018 18:06
Sorry hoor, geen posts gelezen. Zijn 11 pages. Maar vwb de OP:

[yadayadayada]

Resumerend:
Grenzen, grenzen, grenzen! Heb het gevoel alsof ik naar m'n 3 dochters spreek.

Nog iemand die graag wil weten wat mansplaining is?
stroman schreef:
22-12-2018 23:43
Ga jij mansplaining uitleggen? 😄
stroman schreef:
Ja graag, wat is het?
Murrmurr schreef:
22-12-2018 23:46
Ga jij mansplaining uitleggen? 😄
Ik peins er niet over. Maar het was zo’n treffende illustratie.

Afbeelding
stroman schreef:

Het is niet alleen mansplaining, maar ook nog eens Manliefdagboek : Man gaat koffie drinken, Man brengt ons op de hoogte dat de koffie lekker was, Man gaat zich douchen, wassen, scheren, Man is de zon waar dit topic omheen draait.
En hij heeft blijkbaar geen flauw benul dat er genoeg vrouwen zijn die niet gediend zijn van zijn kriebeloproepende aanraking.
nounou
stroman schreef:
22-12-2018 23:47

Afbeelding
:hihi:
TO,mocht je ooit nog zo’n soort opmerking krijgen zeg dan: Jouw moeder had je gelijk met de nageboorte weg moeten gooien.
Dubbel
DuchessMeganMarkle schreef:
22-12-2018 18:17
Dat heeft helemaal niets met een grote bek te maken. To maakt zich klein terwijl ze een statement had kunnen maken. Ik heb geen grote bek, maar ik ben gráág DUIDELIJK, ik laat niemand over mij heen lopen. Mijn grenzen zijn zichtbaar. Zeker als je net nieuw bent mag je wel terugbijten, leren ze je ook meteen kennen en weten ze ook dat ze niet met je kunnen sollen.
Helemaal mee eens, en zowel als je zelf nieuw bent als wanneer je nieuwe collega's krijgt.
Jammer dat assertief zijn altijd gelijk alleen maar wordt geassocieerd met een grote bek hebben. Het is gewoon je grenzen aangeven en duidelijk zijn. En dat hoeft niet met n grote bek of met sarcasme. 'Ik ben hier niet van gediend' is gewoon duidelijk.
Manlief schreef:
22-12-2018 19:30
Soms kan dat ja.

Maar nogmaals, is helemaal afhankelijk van de situatie en persoon. Hoeft ook echt helemaal niets uit voort te komen, niet eens 'n zoen. Beiden getrouwd kan ook. Het maakt ook verschil of je gewoon in werk setting bent, of eind van de week op 'n vrijmibo. Soms ontstaat er bij zo'n (korte) aanraking 'n kriebel. Betekent niets, maar is gewoon fijn. Je merkt het ook bij de ander. Glimlach, oogcontact, ze loopt niet weg, afstand tot elkaar is klein.
Ben jij zo een wereldvreemde spirituele griezel die wegens gebrek aan vrouwelijke aandacht thuis en privé dan ter compensatie maar op het werk met zijn tengels aan de daar aanwezige vrouwen zit?

zegt mij ook wel genoeg :facepalm:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2018 21:39
Reden: op de man/schelden
7.56% gewijzigd
Betty_Slocombe schreef:
22-12-2018 20:55
Ik wil het niet aangeven, ik wil gewoon dat je van me afblijft.

Kijk, ik zeg er wat van, dat is het punt niet. Ik kan je verbaal kapot maken of heel minzaam terechtwijzen of luid en duidelijk stellen dat je me niet aan mag raken, maar het is allemaal wel gek, dat ik dat moet. Ik ben geen openbare gelegenheid, ik ben een mens.
Dit inderdaad
hamaika schreef:
23-12-2018 08:00
Het feit dat je hier op het forum los van dit topic alleen maar op de sekspijler zit te ransbakken zegt mij ook wel genoeg :facepalm:
😄
stroman schreef:
22-12-2018 23:47

Afbeelding
:rofl:
En kennelijk trekt het Viva forum zulke types altijd heel hard aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven