Ongepaste grappen mannelijke collega
zaterdag 22 december 2018 om 00:03
Hi allemaal,
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan. Ik heb het er erg naar mijn zin, en kan het met de meeste collega's goed vinden. Er is alleen 1 collega, waar ik me constant aan erger. Sowieso vind ik hem erg onsympathiek, hij plaatste onlangs bijvoorbeeld een onaardige opmerking over een rokje dat ik aanhad. Maar behalve wat irritatie kon ik meestal wel over de ergernis heenstappen 'voor de lieve vrede'.
Nou hadden we laatst een borrel, waar ik door ongelukkige omstandigheden met hem en een andere collega in gesprek kwam. Toen het gespreksonderwerp viel op bepaalde financiële moeilijkheden binnen het bedrijf, maakte hij ineens de grap dat hij mij dan maar moest verkopen aan een arabisch land. Ik stond hier al van met mijn mond vol tanden, maar hij ging vervolgens een halfuur door op deze grap, waarbij hij bijvoorbeeld vroeg of ik ook kon schoonmaken en koken, en dat mijn prijs zou variëren naar aanleiding van 'het aantal gebruikers'.
Ik was compleet in shock dat een man op zo'n manier insinueerde dat hij het recht zou hebben mijn lichaam te verkopen, laat staan een collega. Ik heb me uiteindelijk uit het gesprek verwijderd (anders was het nog langer doorgegaan) en heb er een enorm naar gevoel aan over gehouden.
Ik weet nu niet goed wat te doen. Ik heb het met een collega gedeeld, maar deze leek te vinden dat ik er te zwaar aan til. Stel ik me aan, of moet ik hier werk van maken?
Ik werk overigens in teamverband met deze collega samen, dus uit zijn buurt blijven is lastig.
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan. Ik heb het er erg naar mijn zin, en kan het met de meeste collega's goed vinden. Er is alleen 1 collega, waar ik me constant aan erger. Sowieso vind ik hem erg onsympathiek, hij plaatste onlangs bijvoorbeeld een onaardige opmerking over een rokje dat ik aanhad. Maar behalve wat irritatie kon ik meestal wel over de ergernis heenstappen 'voor de lieve vrede'.
Nou hadden we laatst een borrel, waar ik door ongelukkige omstandigheden met hem en een andere collega in gesprek kwam. Toen het gespreksonderwerp viel op bepaalde financiële moeilijkheden binnen het bedrijf, maakte hij ineens de grap dat hij mij dan maar moest verkopen aan een arabisch land. Ik stond hier al van met mijn mond vol tanden, maar hij ging vervolgens een halfuur door op deze grap, waarbij hij bijvoorbeeld vroeg of ik ook kon schoonmaken en koken, en dat mijn prijs zou variëren naar aanleiding van 'het aantal gebruikers'.
Ik was compleet in shock dat een man op zo'n manier insinueerde dat hij het recht zou hebben mijn lichaam te verkopen, laat staan een collega. Ik heb me uiteindelijk uit het gesprek verwijderd (anders was het nog langer doorgegaan) en heb er een enorm naar gevoel aan over gehouden.
Ik weet nu niet goed wat te doen. Ik heb het met een collega gedeeld, maar deze leek te vinden dat ik er te zwaar aan til. Stel ik me aan, of moet ik hier werk van maken?
Ik werk overigens in teamverband met deze collega samen, dus uit zijn buurt blijven is lastig.
zaterdag 22 december 2018 om 20:46
je gaat mogelijk een grens over, informeer eerst naar die grens
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 22 december 2018 om 20:47
wij vrouwtjes moeten gewoon lief glimlachen en niet moeilijk doen als de stoere man aandacht aan ons besteedt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 22 december 2018 om 20:48
Ik vraag me af na hoeveel keer verkracht zijn en aangerand zijn je dit niet meer denkt.
zaterdag 22 december 2018 om 20:49
Nou, ik val wel in herhaling.
Mensen raken elkaar niet zomaar aan. 'n Enkeling daargelaten. Mensen raken elkaar aan in 'n bepaalde sfeer, als er affectie is, genegenheid, aantrekkingskracht. Dat gaat niet zomaar opeens uit het niets. Zoiets voel je samen aan. Zowel het vrouwtje als het mannetje kan de aanraking doen. Niets mis mee. Als je er niet van gediend bent:
Geef dat aan! Hoe simpel kan het zijn.
En nee, niet flauw doen en weer over mannen beginnen die desondanks doorgaan. Heb ik al over geschreven. Die moet je mijden!
Mensen raken elkaar niet zomaar aan. 'n Enkeling daargelaten. Mensen raken elkaar aan in 'n bepaalde sfeer, als er affectie is, genegenheid, aantrekkingskracht. Dat gaat niet zomaar opeens uit het niets. Zoiets voel je samen aan. Zowel het vrouwtje als het mannetje kan de aanraking doen. Niets mis mee. Als je er niet van gediend bent:
En nee, niet flauw doen en weer over mannen beginnen die desondanks doorgaan. Heb ik al over geschreven. Die moet je mijden!
.
zaterdag 22 december 2018 om 20:50
Jaja, want die sterke man heb jij als zwak vrouwtje nodig .
Dat de biologische verschillen tussen mannen en vrouwen onderling veel groter zijn dan tussen de twee categorieën zelf en dat je ook gewoon kan nadenken en niet overgeleverd bent aan je behoeften en emoties, daar gaan we dan maar even aan voorbij.
zaterdag 22 december 2018 om 20:51
Je wil niet weten hoe vaal mensen elkaar zomaar aanraken. Vooral mannen. Ik moet zere regelmatig zeggen dat iemand van me af moet blijven.Manlief schreef: ↑22-12-2018 20:49Nou, ik val wel in herhaling.
Waarom moet ik het aangeven? Waarom kan de ander niet gewoon van me afblijven?
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 22-12-2018 20:52
5.04% gewijzigd
zaterdag 22 december 2018 om 20:51
Als je dat samen aanvoelt zie ik het probleem van informeren naar die grens niet, want dan krijg je sowieso een instemmende reactie.Manlief schreef: ↑22-12-2018 20:49Nou, ik val wel in herhaling.
Hoe simpel kan het zijn!
zaterdag 22 december 2018 om 20:53
Tsjonge, mijn mond viel al open van de OP, maar van de laatste pagina (heb niet alles gelezen) hangt mijn kaak op mijn enkels.
Ik vind het ook een slecht teken dat zowel de hr-manager als je collega hier zo luchtig over doen.
TO, aangezien het hier vast niet bij gaat blijven, krijg je binnenkort nog wel een keer de gelegenheid om hem duidelijk te maken dat je niet van dit soort grappen gediend bent.
Ik vind het ook een slecht teken dat zowel de hr-manager als je collega hier zo luchtig over doen.
TO, aangezien het hier vast niet bij gaat blijven, krijg je binnenkort nog wel een keer de gelegenheid om hem duidelijk te maken dat je niet van dit soort grappen gediend bent.
zaterdag 22 december 2018 om 20:53
Dus eigenlijk ontken je totaal het bestaan van aanranding en verkrachting? Wow. Ergens ben ik bijna jaloers op je; zulke dingen kan je denk ik alleen schrijven vanuit het (waarschijnlijk mannelijke?) perspectief van iemand die zich nog nooit zorgen heeft moeten maken om ongewenst aangeraakt of aangerand te worden. Zorgeloos.Manlief schreef: ↑22-12-2018 20:49Nou, ik val wel in herhaling.
zaterdag 22 december 2018 om 20:55
Hoe simpel kan het zijn om iemand anders gewoon niet aan te raken? Waarom zou een ander de grens moeten aangeven die jij zojuist al overschreden hebt? Zie je echt niet in dat dit een heel vreemde opvatting is?Manlief schreef: ↑22-12-2018 20:49Nou, ik val wel in herhaling.
Stel je eens voor dat een homoseksuele collega jou heel aantrekkelijk vindt, terwijl jij hem puur ziet als collega en geen enkel gevoel bij hem hebt. Hoe zou het voor jou voelen als hij ineens zijn hand op je been legt, terwijl hij met je flirt? En hij daar kriebels bij krijgt?
zaterdag 22 december 2018 om 20:55
Ik wil het niet aangeven, ik wil gewoon dat je van me afblijft.
Kijk, ik zeg er wat van, dat is het punt niet. Ik kan je verbaal kapot maken of heel minzaam terechtwijzen of luid en duidelijk stellen dat je me niet aan mag raken, maar het is allemaal wel gek, dat ik dat moet. Ik ben geen openbare gelegenheid, ik ben een mens.
Kijk, ik zeg er wat van, dat is het punt niet. Ik kan je verbaal kapot maken of heel minzaam terechtwijzen of luid en duidelijk stellen dat je me niet aan mag raken, maar het is allemaal wel gek, dat ik dat moet. Ik ben geen openbare gelegenheid, ik ben een mens.
zaterdag 22 december 2018 om 21:42
Er zijn ook vrouwen die zich niet kunnen verdedigen. Niemand vraag of jij handtastelijk mag zijn. Je kan aan niemand zien wat die heeft meegemaakt, er zijn vrouwen die freezen in complete shock raken als een man hun aanraakt (ook al is het vriendelijk, volgens Manlief “kuch”)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2018 21:43
Reden: op de man
Reden: op de man
7.59% gewijzigd
zaterdag 22 december 2018 om 21:53
Manlief zal wel de plaatselijke slijmjurk zijn. Sommige komen er mee weg. Meeste zijn irritant.
1,2,3 principe toepassen.
Ook bij zulke figuren als in de OP.
Mijn reactie op de OP: 'Dat zou nooit gebeuren, je zou me teveel missen.'
Maar dan wel vergezeld door mij meest 'als blikken konden doden' glimlachje.
Maar ik werk mn hele werkende leven al in een mannenwereld en ik heb nog maar 1x (als stagair) stap 2 en 3 moeten zetten. En dat zijn 2. een serieuze 1 op 1 waarschuwing en 3. het informeren van een leidinggevende.
1,2,3 principe toepassen.
Ook bij zulke figuren als in de OP.
Mijn reactie op de OP: 'Dat zou nooit gebeuren, je zou me teveel missen.'
Maar dan wel vergezeld door mij meest 'als blikken konden doden' glimlachje.
Maar ik werk mn hele werkende leven al in een mannenwereld en ik heb nog maar 1x (als stagair) stap 2 en 3 moeten zetten. En dat zijn 2. een serieuze 1 op 1 waarschuwing en 3. het informeren van een leidinggevende.
apatura wijzigde dit bericht op 22-12-2018 21:54
0.19% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
zaterdag 22 december 2018 om 21:54
Koffie was lekker.
Niet direct in extremen denken. In dit topic heb ik gesproken over hand op arm. Ik geloof niet in 'n wereld waarin mensen elkaar niet meer spontaan kunnen aanraken op die manier. Kil, koud, afstandelijk.
En ja, zo vaak gehad dat mannen mij interessant vinden. Beschouw ik als 'n compliment, maar wijs ik af. Vriendelijk maar duidelijk. Vrouwen trouwens ook, als ik ze wat zuur vind overkomen. Dan is aanraking niet fijn en laat ik dat merken. Kortom, back on topic:
Assertief zijn!
Niet direct in extremen denken. In dit topic heb ik gesproken over hand op arm. Ik geloof niet in 'n wereld waarin mensen elkaar niet meer spontaan kunnen aanraken op die manier. Kil, koud, afstandelijk.
En ja, zo vaak gehad dat mannen mij interessant vinden. Beschouw ik als 'n compliment, maar wijs ik af. Vriendelijk maar duidelijk. Vrouwen trouwens ook, als ik ze wat zuur vind overkomen. Dan is aanraking niet fijn en laat ik dat merken. Kortom, back on topic:
Assertief zijn!
.
zaterdag 22 december 2018 om 21:54
Vrij veel mannen houden hun poten op voorhand al thuis, gelukkig
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 22 december 2018 om 21:56
Ik weet vrij zeker dat je mij zo niet zou aanraken, ook niet als je me aardig zou vinden. Omdat ik een man ben.
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 22 december 2018 om 21:56
Armste kan je alleen uiten dmv aanraking?Manlief schreef: ↑22-12-2018 21:54Koffie was lekker.
Assertief zijn!
Nogmaals: hoe vaak ben jij verkracht en aangerand?
zaterdag 22 december 2018 om 22:07
Mannen die me aanraken omdat ze dat fijn en spontaan en lekker ongedwongen vinden en geloven dat ik dat ook vind hebben het altijd mis. Geloof me. Al-tijd.Manlief schreef: ↑22-12-2018 21:54Koffie was lekker.
Assertief zijn!
Je mag me alleen aanraken in extreme situaties (ernstig slecht nieuws en een schouder nodig) ofzo of als ik behoefte heb aan aanraking. In geval van behoefte vraag ik dat wel aan mn eigen man, of als ik die niet zou hebben, aan een vent waar ik intiem mee wil zijn. Niet aan een willekeurige knakker die spontaan intiem met mij wil zijn.
zaterdag 22 december 2018 om 22:13
Lieve dames en enkele heer, ik ga nu even douchen, scheren en mij gepast kleden naar de gelegenheid, 'n verjaardagsfeestje met dansen. Ongetwijfeld zal ik daar wel weer mensen bij de arm of anderszins aanraken. Heb er zin in. Allemaal nog veel plezier en denk eraan: Met 'n open en vriendelijke instelling, maar wel assertief en duidelijk, krijg je meer voor elkaar. Tot het volgende topic weer!
# Manlief
# Manlief
.
zaterdag 22 december 2018 om 22:18
Fijn feestje! Ter verduidelijking: mijn vrienden raken me natuurlijk wel aan. Maar op werk in professionele setting vind ik het een no-go.Manlief schreef: ↑22-12-2018 22:13Lieve dames en enkele heer, ik ga nu even douchen, scheren en mij gepast kleden naar de gelegenheid, 'n verjaardagsfeestje met dansen. Ongetwijfeld zal ik daar wel weer mensen bij de arm of anderszins aanraken. Heb er zin in. Allemaal nog veel plezier en denk eraan: Met 'n open en vriendelijke instelling, maar wel assertief en duidelijk, krijg je meer voor elkaar. Tot het volgende topic weer!
# Manlief
zaterdag 22 december 2018 om 22:36
Ik heb ook weleens een collega trouwens die me weleens aanraakt. Gewoon, een hand op de rug oid. Zijn wel vrouwen, maakt dat dan het verschil? Ik vind het niet erg.
Overigens vind ik deze man wel star. Maar ik denk ik weet wat hij bedoelt. Soms heb je zo’n gesprek met mensen, een band, een klik, dat dat automatisch gaat.
Kriebels voel ik er dan weer niet bij.
Overigens vind ik deze man wel star. Maar ik denk ik weet wat hij bedoelt. Soms heb je zo’n gesprek met mensen, een band, een klik, dat dat automatisch gaat.
Kriebels voel ik er dan weer niet bij.