Werk & Studie alle pijlers

onterecht beschuldigd voor diefstal

14-12-2009 19:57 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is mij overkomen,

Na 7 jaar als area manager gewerkt te hebben, word ik nu beschuldigd van diefstal. De laatse 3 jaar ben ik area manager ik heb maanden gehad waarin ik min 270 uur werkte. Sinds 2 maanden werk ik 3 dagen omdat ik herstellende ben van een burn-out. De 3 dagen die ik werk zijn door mijn baas bepaald.

2 weken terug moest ik naarkantoor toe voor een 'vergadering', op kantoor aangekomen werd ik ondervraagd door 3 man bedrijfs recherche. Ik ben 6 uur lang ondervraagd. Er is volgens die man een hoop geld verdwenen. Alles zou wijzen naar mij en ik moest maar toegeven dan was het zo opgelost!! Ik heb de man gevraagd of er geld uit de kassa is verdwenen? (wat ik als eerste zou moeten weten) , het antwoord hierop was nee en er was ook geen storting verdwenen. volgens deze meneer zijn er teveel anuleringen gemaakt. Dit gaat dus over 1 van de 5 winkels waar ik leiding aan geef.

Terwijl ik daar in gesprek was heeft mijn baas mijn (bedrijfs) auto sleutels uit man tas gehaald en mijn tankpas uit mijn portemonee. Hij heeft mijn auto leeggehaald en alles op de grond gegooid op kantoor.

Het onderzoek is nog steeds in gang en ik ben niet op non-actief gezet.. Ik ben nog steeds aan het werk voor deze man waar ik eigenlijk al helemaal geen zin meer in heb. Ik heb mijn baas al vanaf het gesprek (met bedrijfs recherche) niet gesproken..

Alle medewerkers van desbetreffende winkel zijn max 15 min ondervraagd..

Ik ben radeloos hebben jullie tips voor me?? Wat moet ik doen??

O'jah ben net gebeld door die recherche of ik maandag naar hun kantoor kan komen om te praten?????? Alleen IK moet naar hun hoofdkantoor!!!!!

groetjes,
Slagroomtaart:

Alleen een rechter oordeelt of jij schuldig bent. Ik denk niet dat dit snel een strafzaak zal worden, maar als het een ontslag wordt dan oordeelt de rechter of de werkgever wel genoeg bewijs had om jou te kunnen ontslaan.

Dus het dreigement dat als je niet meewerkt je schuldig zou zijn, is onzin.

Maar als je onschuldig bent kun je op zich best meewerken aan zo'n onderzoek, ook in het belang van de werkgever om te kijken waar het in het proces mis kan gaan en wie de eventuele schuldige wel is. Zolang je maar fatsoenlijk behandeld wordt.

Dat houdt dus op zodra ze je gaan intimideren en jij het idee krijgt dat ze niet eerlijk bezig zijn. Sommige recherche bedrijven staan erom bekend dat ze veel druk uitoefenen en daar zijn rechters ook best kritisch op.

Dus als ze je zitten te jennen, als ze te lang doorgaan, als je moe wordt, als je langer moet nadenken over iets etc etc: Jij bepaalt ook hoe het gesprek loopt en als het te lang duurt en je moe wordt, ga je weg en maak je een nieuwe afspraak. En als ze je woorden in de mond leggen, heel vervelend tegen je doen, dan pak je je spullen.

In Nederland mag alleen de politie je tegen je zin verhoren en zelfs dan heb je als verdachte het recht om te zwijgen!!!
Weet je, ik heb de indruk dat ze eerst bij alle collega´s zijn geweest. Niemand heeft het gedaan en toen was er nog maar eentje over. Simpele conclusie dus.
Hoe is het nou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven