Werk & Studie alle pijlers

Ontslag

27-07-2013 09:42 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste leden.

Ik werk nu voor bijna 2 maanden in een supermarkt als kassamedewerker.

Het werkt bevalt mij niet echt. Het is niet zoals ik het had verwacht.

Buiten dat hebben we net te horen gekregen dat m'n oma in spanje ernstig ziek is, daardoor gaan wij met de familie last minute erheen. De vakantie is wel 4 weken doordat er nog veel meer speelt.

Maar mijn probleem is nu, hoe ga ik vrij vragen van mijn werk. Ik weet zeker dat ik geen verlof krijg want het is last minute. Dus wil ik graag ontslag nemen. Maar daar zit weer een peroide aan. Dus ontslag nemen op staande voet is voor mij het enige optie. Kan iemand mij tips geven hoe ik dit moet doen?

Bedankt allemaal
quote:himalaya schreef op 27 juli 2013 @ 10:17:

Maar iets zegt me dat je gewoon lekker 4 weken naar Spanje wil inplaats van achter de kassa te zitten, wat je toch al vond tegenvallen.Dat gevoel had ik ook meteen....
Het is geen vakantiebaantje... Ben blij dat je werk hebt mens, heel veel mensen zouden graag met jou ruilen en jij gedraagt je als een verwend nest.
27 mensen vinden dit leuk.
Het is dus geen vakantiebaantje. Bij ontslag krijg je ook geen uitkering, waar ga je dan van leven? En wat ga je bij een volgende sollicitatie zeggen?

Overleg gewoon met je werkgever. Ook als je geen klik hebt met haar kun je een goed zakelijk gesprek voeren.
Overleg nou eerst maar eens met je leidinggevende.. Hier kunnen we je echt niet mee helpen, dit zal je hoe dan ook zelf op moeten lossen!
Hoe oud ben je?

En "I QUIT!!" Werkt alleen in Amerika, waar ze een totaal ander systeem hebben qua werk en dergelijke.

Ik vind je persoonlijk vrij onvolwassen overkomen. Ga praten met je baas, zoals volwassenen doen. Hou op over manieren om op staande voet ontslagen te worden, je krijgt dan geen WW en geen hulp voor nieuw werk.
quote:kvbvv schreef op 27 juli 2013 @ 10:21:

[...]

Alleen het is geen vakantiebaantje.

Ow

Geen ontslag nemen dus.

Wat anderen zeggen; eerst in overleg met je baas!
Shit happens
Oké, je oma is ernstig ziek, in Spanje. Wordt daar mee bedoeld dat ze binnenkort zal overlijden?

Ik zou er als werkgever op zijn zachtst gezegd niet blij mee zijn als je opeens aankomt met dat verhaal over dat je daar 4 hele weken heen moet. Waarom? Wat zijn die zwaarwegende redenen dan?

Je bent een kleinkind van oma. Waar zijn de kinderen van oma in dit verhaal?

Hoe oud ben je TO? Je komt onvolwassen over.
Wat zeggen je ouders er eigenlijk van?
Hoe oud,ben je? Je moet blijkbaar nog veel leren. Het werk bevalt je niet? Welkom in de echte wereld meid! Werken is nou eenmaal niet altijd leuk. Ben blij dat je werk hebt. Ik vraag me af wat er van je terecht moet komen met zo een houding. Je krijgt toch wel een schop onder je kont van je ouders mag ik hopen?
Je kan ook voorstellen om die 4 weken onbetaald verlof te nemen, of zeg ik nu iets heel geks? Als je baas een beetje flexibel is heb je daarna gewoon je baan nog.
Ik zou niet weten waarom de baas flexibel moet zijn voor iemand die opeens 4 weken naar Spanje 'moet'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Last-minute vier weken naar Spanje voor je zieke oma? Ik denk dat je niet alleen ontslagen wordt, maar een bijzonder slechte referentie meekrijgt. En terecht.
Je 'moet' weg en dan ook nog 4 weken want je oma is ernstig ziek. Tegelijkertijd noem je het ook vakantie.

Doe inderdaad wat Porec zegt, vraag om ontslag met wederzijds goedvinden. Dikke kans dat ze je meteen laten gaan en dat niet alleen jou bijzonder oplucht.

Tip: ga in Spanje eens na bij jezelf hoe je je leven verder in wil richten. Als het geen vakantiebaantje is wordt het misschien wel tijd voor een om- of bijscholing.
quote:mieters schreef op 28 juli 2013 @ 12:29:

Je 'moet' weg en dan ook nog 4 weken want je oma is ernstig ziek. Tegelijkertijd noem je het ook vakantie..Dit dus!
Als je ontslag wil op staande voet heb ik wel een aantal tips voor je. Je schiet er niks mee op, want het zal je altijd achtervolgen. Maar who cares

1) grijp in het kruis van een mannelijke collega en roep zo hard dat alle klanten het horen "zo! Nou nou, jij hebt vooraan gestaan toen ze de leuningen uitdeelden!"

2) sla en spuug een collega of je baas hard in zijn gezicht en zeg daarbij "Daar had ik nou al weken zin in!"

3) graai zo opzichtig mogelijk met je handjes in de kassalade en vul je werkschort ermee.

4) verschijn naakt op je werk en ga zo achter de kassa zitten met de mededeling dat je besloten hebt de rest van je leven als nudist door te gaan brengen

5) neem achter de kassa af en toe een slok rum. Die je uiteraard uit de winkel hebt geplukt

Hoop dat je er iets mee kunt?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je eigenlijk gewoon even lekker 4 weken op vakantie wil..

Ik zou zeggen: doen! Kan je baas tenminste iemand aannemen die ook daadwerkelijk wíl werken.

Veel plezier in Spanje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven