Werk & Studie alle pijlers

Overdracht werk ging niet goed

17-05-2010 08:09 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie met mij mee willen denken met het volgende? 3 weken geleden heb ik, sinds een jaar, 5 dagen vrij gehad. De dinsdag voor de vakantie heb ik in aanwezigheid van mijn leidinggevende overdracht gedaan van mijn werkzaamheden. Dit heb ik heel nauwgezet gedaan omdat ik voor een directeur werk die heel veel belang hecht aan goede ondersteuning. Het grootste gedeelte van mijn werkzaamheden zou door 1 bepaalde collega overgenomen worden. De voorbereiding van het directeurenoverleg (1 van mijn belangrijkste werkzaamheden en erg veel werk) en het boeken van 2 vluchten zou in onderling overleg gaan. Toen ik terugkwam bleek dat genoemde werkzaamheden door niemand waren opgepakt. Dit leverde voor mij heel veel stress (+ 4 overuren in 2 dagen omdat dit ten kostte ging van andere werkzaamheden) op omdat het overleg de volgende dag al zou plaatsvinden en er dus nog geen agenda en stukken waren. Het boeken van de vluchten had al geen zin meer. De werkzaamheden die mijn collega zou doen waren allemaal prima opgepakt.

Ik ben naar mijn LG gestapt omdat ik vond dat zij dit had moeten aansturen en omdat ze wist hoe broodnodig ik aan vakantie toe was. Zij liet duidelijk blijken geen schuld hieraan te hebben. Ze had op geen enkele wijze in mijn vakantie gepraat met mijn collega's of de werkzaamheden waren opgepakt. Kortom, het was niet haar schuld cq. verantwoording maar die van mijn collega's en er viel niet met haar te praten. Dit wil ik dus een volgende keer voorkomen. Hebben jullie tips om dit op een andere manier op te pakken zodat ik en de directeur waar ik voor werk hier geen last van hebben?
quote:nlies schreef op 17 mei 2010 @ 21:04:

[...]

Juist vaker op vakantie,

dan went de rest eraan dat TO niet altijd op haar plaats is.

en de dingen waarvan je vermoedt dat ze niet gedaan zijn door de onbekendheid ermee van de collega's. Laat ze het eens doen als jij in de buurt bent (Misschien vinden ze het doodeng om een vliegtuig voor iemand anders te boeken, en hebben ze het daarom voor zich uitgeschoven).

En verwacht vooral niet dat alles op dezelfde manier gaat zoals jij het doetWe werken allemaal op hetzelfde niveau dus aan de onbekendheid ligt het niet. Er is gewoon iets mis gegaan in de communicatie toen ik weg was. En om heel eerlijk te zijn heb ik liever dat het niet helemaal goed opgepakt wordt dan wanneer er niets gedaan is. Maar ik ga er gewoon vanuit dat dit niet meer zal gebeuren. Ik heb fijne collega's en een lg die haar best doet (denk ik) ; )
Mijn hemel, wat een gedoe allemaal om een paar dagen vrij te krijgen. Hoe gaat dat dan als je eens lekker drie weken op vakantie wilt?

Als jullie allemaal op hetzelfde niveau werken, lijkt het mij handiger om er voor te zorgen dat je elkaar moeiteloos of i.i.g een stuk makkelijk kunnen vervangen bij ziekte en vakantie.
quote:fanvanagathachristie schreef op 17 mei 2010 @ 08:09:

Dit leverde voor mij heel veel stress (+ 4 overuren in 2 dagen omdat dit ten kostte ging van andere werkzaamheden) op omdat het overleg de volgende dag al zou plaatsvinden en er dus nog geen agenda en stukken waren. Overigens, een directeur kan zelf toch ook wel een balletje op het secretariaat opgooien als hij zo kort voor de vergadering nog geen stukken heeft ontvangen terwijl dit normaal gesproken wel zo is.
Zo te zien ben jij erg plichtsgetrouw. En volgens mij vind de rest van het team dat maar erg gemakkelijk. De tip van Maansa om juist wel op vakantie te gaan lijkt me een goeie, kunnen ze er inderdaad aan wennen en kan het niet en blijk jij onmisbaar *hypotetisch* dan ligt er een schone loonsverhoging in het verschiet, toch?

Daarnaast, de directeur had ook mee kunnen denken. Ik heb jaren lang als uitzendkracht gewerkt en nam ook taken zo goed en zo kwaad mogelijk over. En de meeste waren dan wel dat ze me op tijd hielpen herinneren, ongeacht of daar aanleiding voor was, omdat ze wilden voorkomen dat ik lag te stressen voor een vergadering. Ze hielden zelf ook een oogje in het zeil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven