Werk & Studie alle pijlers

Planner in de zorg, is dat leuk?

06-09-2010 11:24 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie kan mij iets vertellen over de functie planner in de zorg.

Ik werk al jaren binnen hetzelfde bedrijf (overheid) en wil heel graag totaal iets anders doen.

De zorg heeft mij altijd aangetrokken. Het lijkt me daarom leuk om een administratieve functie te hebben mbt de zorg.

Ik ben benieuwd naar de reacties.......

Deze vraag is nav een vacature als planner. Ze vragen om iedere werkdag aanwezig te zijn, is dit echt noodzakelijk? Aangezien ik kinderen heb, is het voor mij niet zo gemakkelijk te regelen.
Als ze dat specifiek zeggen in vac geef ik je geen kans als dat niet lukt. Voor jou 10 anderen namelijk. Zeker in de zorg (altijd wel een afgekeurde vpk die iets anders moet).
Mijn moeder is al jaren planner in de zorg en die doet het met heel veel plezier. Zij werkt niet full time, is bij haar bedrijf ook niet wenselijk omdat als er een full timer uitvalt, er te veel opgevuld moet worden qua uren.

Maar ook in de weekenden en op feestdagen word er gewerkt. Ook zijn er dames daar met vaste dagen, maar liever hebben ze meiden met een flexibel contract
waarschijnlijk moet je ook ziekte etc opvullen en moet je dus daarom elke dag aanwezig zijn, als er sochtends iemand zich ziek meldt voor de avonddienst, moet jij dat oplossen. K-klus als je het mij vraagt, maar goed, als je van plannen houdt, misschien best leuk. Overigens krijg je van de hele zorg weinig mee hoor, behalve dat je voor 24 uur per dag rond moet plannen. En dan wil jantje niet op dinsdag werken, marietje niet op donderdagavond, elsje maar 1 weekend per maand en pietje houdt niet van avonddiensten. Succes, want als je daar geen rekening mee houdt, heb je de poppen aan het dansen...
Planner in de zorg kan ook bij een bedrijf zijn dat alleen huishoudelijke hulp aanbiedt. Dan valt er weinig op feestdagen te werken.

Ik heb wel eens naar een functie gekeken waarbij je ook huisbezoeken aflegt. Lijkt mij persoonlijk afwisselender. Helaas heb je daar natuurlijk weer een rijbewijs voor nodig en dat heb ik niet en ik heb ook geen geld om het te gaan halen.

Ik vind persoonlijk de reden kinderen een behoorlijke kulreden om geen 32-40 uur te kunnen werken. Wees blij dat je een leuke vacature gevonden hebt in deze tijden

Ik val eigenlijk vooral over het 'aagezien ik kinderen heb'. Ja dus?
Het Viva forum is papaja.
Arwen, ook niks voor mij idd. Altijd gezeik.
NT, ik zou ook niet iedere dag kunnen werken hoor. Al was het maar omdat ik de kinderopvang niet rond zou krijgen ivm wachtlijsten. Maar to wil ws zeggen dat ze iedere dag moet werken maar dan halve dagen. En ook dat is met kinderen die nog niet naar school gaan slecht te regelen.
Oh waarom?

Ik regel het ook hoor.

Ik heb een gastouder onder andere omdat ik al dat gezeik met die wachtlijsten zo zat was. Er zit niks anders op voor mij iig.
Het Viva forum is papaja.
Of je nou 5 ochtenden werkt of 2,5 dag, dat maakt toch niet uit?

Je hebt het nergens over fulltime, alleen over elke dag aanwezig zijn.
En die gastouder van jou vindt het prima als je kind een ochtendje komt? Nou die hebben ze hier ook niet hoor. Ik zit vast aan hele dag opvang.
Je werkt liever niet elke dag? Moet je een andere baan zoeken. Ze vragen er toch duidelijk om?

En daarbij...planner zijn in de zorg....een hoop gezeik aan je hoofd.
quote:Suze2hier schreef op 06 september 2010 @ 12:11:

En die gastouder van jou vindt het prima als je kind een ochtendje komt? Nou die hebben ze hier ook niet hoor. Ik zit vast aan hele dag opvang.

Bij mij kan dat ook: super!

On topic... Ik denk maar zo; nee heb je, ja kan je krijgen.

Succes
Planner lijkt me hectisch, moet je willen en kunnen. Bij ons hoeven de planners in de weekenden en op feestdagen niet aanwezig te zijn (helaas). Daarom zitten wij ieder weekend met grote puinhopen. Sterkte met je beslissing.
Zo, wat een hoop reacties..........! Bedankt in ieder geval.....

En vwb het regelen qua opvang, is het voor mij misschien meer een luxe positie waarin ik zit. Ik werk namelijk bij een bedrijf waar ik kan komen en gaan. Kan ik door 1 of andere reden neit op dinsdag, dan kom ik toch op woesdag....?! Dit is voor mij dus behoorlijk inleveren als ik elke ochtend aanwezig moet zijn! Het is idd dus een parttime baan.

Maar ik zie ook veel negatieve reacties staan! Dus mijn keuze is hierdoor wel makkelijker..........ik blijf maar hangen waar ik zit, het verdient beter, het is flexibeler, het is een vaste baan, maar............al jaren hetzelfde! Dat neem ik dan maar op de koop toe.

Bedankt in ieder geval voor jullie mening/advies!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven