Werk & Studie alle pijlers

Presentje scriptiebegeleider?

17-09-2019 22:00 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Even een korte vraag: volgende week is mijn Masterdiploma-uitreiking. We studeren af met een aantal studenten in een kleine ruimte, geven een korte presentatie en vervolgens tekenen we ons diploma.

Ik heb een ontzettend fijne scriptie-begeleider gehad en ben die man heel dankbaar. Is het gepast om een doosje Merci mee te nemen voor hem? Doen mensen dat vaker zover jullie weten? Of zet ik daarmee mijn medestudenten te kakken?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes,
Ennie
Natuurlijk is dat aardig en gepast om te doen :) . De studenten die dat niet doen, moeten dat zelf weten, je maakt ze daar echt niet belachelijk mee. Zal hij vast leuk vinden!
Alle reacties Link kopieren
Zal erg aan de opleiding liggen, wat gangbaar is. In mijn tijd was een flesje wijn voor je begeleider normaal. Waar ik nu werk vindt de diploma-uitreiking plaats in dezelfde setting als wat jij beschrijft en niemand geeft iets. Ik zou een doosje merci van een echt dankbare student (dus niet plichtmatig) wel waarderen, juist omdat het niet gangbaar is.
hadea1 wijzigde dit bericht op 17-09-2019 22:08
Reden: Foutje
3.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk, maar ik zou er dan ook een kaartje bij doen met in 1 zin beschreven waarvoor je hem zo dankbaar bent. Dat maakt het wat minder 'plichtmatig', zoals Hadea hierboven schrijft.
Als je onzeker bent over hoe het op je medestudenten overkomt kun je het natuurlijk ook net na de ceremonie geven.
Alle reacties Link kopieren
Als scriptiebegeleider vind ik een cadeautje niet nodig maar wel altijd leuk, en als ik iets krijg is het inderdaad vaak iets van chocola inderdaad, of soms thee of iets van een mooi notitieboekje. Maar wat ik nog het allerleukst vind is een kaartje oid met een leuke persoonlijke boodschap.

Helemaal niet gek om van een student iets te krijgen en van anderen niet. Er is vast een borrel oid na afloop, mooi moment om het te geven!
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 17-09-2019 22:13
6.01% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan je dit doen. Want het is toch hartstikke fijn wanneer je goed samen gewerkt hebt. dat mag best gewaardeerd worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Thanks allen, en goed idee van het kaartje! Ik denk dat ik dan een klein doosje chocolade en een persoonlijk kaartje doe. Inderdaad kan ik wachten tot op de borrel, of alvast het cadeau geven voordat het officiële gedoe begint...

Spannend! Heb er zin in :)
Alle reacties Link kopieren
Enniepennniee schreef:
17-09-2019 22:16
Thanks allen, en goed idee van het kaartje! Ik denk dat ik dan een klein doosje chocolade en een persoonlijk kaartje doe. Inderdaad kan ik wachten tot op de borrel, of alvast het cadeau geven voordat het officiële gedoe begint...

Spannend! Heb er zin in :)
En gefeliciteerd trouwens! Geniet van de dag!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
17-09-2019 22:11
Als scriptiebegeleider vind ik een cadeautje niet nodig maar wel altijd leuk, en als ik iets krijg is het inderdaad vaak iets van chocola inderdaad, of soms thee of iets van een mooi notitieboekje. Maar wat ik nog het allerleukst vind is een kaartje oid met een leuke persoonlijke boodschap.

Helemaal niet gek om van een student iets te krijgen en van anderen niet. Er is vast een borrel oid na afloop, mooi moment om het te geven!
precies dit. Ik krijg ongeveer van de helft van de studenten iets, dus het is niet raar om iets te geven.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Eens met wat er al gezegd is. Ondanks het hun werk is en zij er voor betaald worden, zijn het ook gewoon mensen zoals jij en ik. Iedereen vindt het fijn om waardering te krijgen voor hetgeen wat hij/zij doet. Een doosje merci en een kaartje kan dus prima.
Chocola vind ik beter dan wijn. Mijn man en ik drinken heel weinig, maar zijn wel beide op de universiteit werkzaam en we hebben inmiddels een "wijnkelder" met wijn gekregen van dankbare studenten.

Omdat het om het idee gaat en niet om het presentje zou ik een kaart met bedankje ook erg waarderen!
Alle reacties Link kopieren
Een doosje Merci kan inderdaad best, al zou ik zelf inderdaad meer waarde hechten aan een kaartje. En zelfs dat hoeft niet per se. De meeste waardering krijg je toch door het begeleiden zelf (als je een beetje door de zuchten van de student vanwege nog meer veranderingen heenkijkt dan :P).

Iets groters dan een fles wijn of doosje chocola vind ik trouwens wel heel oncomfortabel.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Ik drink trouwens niet (meer) en eet ook geen chocola (meer), maar alsnog waardeer ik het gebaar.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan ook voor chocolade gaan, maar dan niet voor merci. Ik vind dat, vooral in dit geval, een beetje te standaard.
Ik zou voor bijvoorbeeld een doos Celebrations gaan, er is tenslotte wat te vieren. Of nog liever voor een klein doosje Leonidas.
(Beiden vind ik ook lekkerder dan Merci)
Alle reacties Link kopieren
Ik begeleid vanuit bedrijfsleven geregeld studenten. Mij maak je erg blij met een plantje of een kaartje.
Niet met chocolade of ander snoep. Maar als ik het krijg, zet ik het op de afdeling bij de koffieautomaat
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee, ik zou ook chocola of iets in die trant. Alleen geen Merci, te algemeen. Voor bijna het zelfde geld kan je bij een chocoladewinkel iets halen, dat vind ik persoonlijker.

Succes met je verdediging!
Alle reacties Link kopieren
Daffodil schreef:
18-09-2019 02:57
Een doosje Merci kan inderdaad best, al zou ik zelf inderdaad meer waarde hechten aan een kaartje. En zelfs dat hoeft niet per se. De meeste waardering krijg je toch door het begeleiden zelf (als je een beetje door de zuchten van de student vanwege nog meer veranderingen heenkijkt dan :P).

Iets groters dan een fles wijn of doosje chocola vind ik trouwens wel heel oncomfortabel.
ja inderdaad wel op letten TO, iets groters dan wijn/chocolade/bloemen, is echt ongemakkelijk.

De leukste dingen die ik van studenten gekregen heb zijn de dingen die wat persoonlijker zijn, die onthou je ook.
Alle reacties Link kopieren
zijn er trouwens ook mensen die Merci wel lusten???
Dat valt voor mij in dezelfde categorie als bordkarton: oneetbaar
Alle reacties Link kopieren
Hier een kistje wijn en een uitnodiging voor de borrel; de hele afstudeercommissie is ook gekomen!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-09-2019 08:08
zijn er trouwens ook mensen die Merci wel lusten???
Dat valt voor mij in dezelfde categorie als bordkarton: oneetbaar
Haha, brrrr ..... durf het bijna niet te zeggen want krijg nogal eens een doosje. Ik heb op een school gewerkt waar 180 kleuters per jaar langs de klassen kwamen op hun verjaardag, vrijwel allemaal met een doosje merci onder de arm. Na 6 jaar kon ik ze niet meer zíén :P
Eens. Merci is goedkope troep. Koop dan liever een iets betere kwaliteit chocolade.
Merci zegt voor mij altijd: ja de beleefdheid gebiedt iets te geven, maar ik heb geen fantasie en het mag eigenlijk ook niks kosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven