Werk & Studie alle pijlers

Rare afwijzing??

11-08-2014 19:35 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft vorige week een sollicitatiegesprek gehad voor een soortgelijke functie die nu heeft.

Het gesprek ging volgens hem heel goed en ze gaven aan dat er zeker raakvlakken waren. Maw ze klonken enthousiast en gaven aan dat ze nog wel wat kandidaten hebben. Hij zou vandaag gebeld worden.

Hij is dus gebeld en is afgewezen vanwege zijn hobby's (?)

Tijdens het gesprek is niet gesproken over zijn hobby's. Op zijn cv staat helemaal onderin bij hobby: lezen, vissen en tafeltennis.

Ze vonden dat zijn hobby's wellicht een belemmering zouden zijn om zijn functie uit te oefenen.

Man denkt erover om morgen terug te bellen en te vragen naar de echte reden, want hij kan niet geloven dat hij hierom is afgewezen.

Wat denken jullie? verstandig om even terug te bellen?
quote:Lady-Voldemort schreef op 11 augustus 2014 @ 20:53:

Ach, het kan nog erger. Ik ben eens afgewezen vanwege de namen van mijn kinderen. Dat ik überhaupt antwoord heb gegeven op die vraag snap ik nog steeds niet, ik neem aan dat ik flabbergasted was
@ NYC: Exact, vind het ook nogal kortzichtig, om niet te zeggen ronduit dom.

Vreemd ook dat een personeelsverantwoordelijke die conclusies niet checkt bij de sollicitant.

Nogmaals, is gewoon een dikke smoes. Als ze de Zuid-Amerika reiziger niet willen, zullen ze ook wel zeggen dat ze aan diens stabiliteit twijfelen of zo.
Denk ik ook, dan is die is wel weer te impulsief of overmoedig of weet ik hoe ze het dan brengen. Maar ik denk dat het heel weinig zegt over hoe iemand echt functioneert. Natuurlijk kán het een met het ander samenhangen, maar alléén en in de eerste plaats op basis van iemands hobby's iemand afwijzen na een sollicitatie vind ik erg kortzichtig.
Ik zou even contact opnemen met RADAR in Rotterdam. Zij kunnen je man vast wat tips geven over hoe het telefoongesprek aan te pakken.

En sorry, maar ik moest echt heel hard lachen toen ik het las.

Ik heb ook tijdens verschillende gesprekken vragen over hobby's gehad.

Maar dat hobby's ervoor kunnen zorgen dat je een baan niet krijgt, terwijl je CV passend is en je een goed gesprek had. Wonderbaarlijk.
Inderdaad, gedrag in vrije tijd en op werk hoeft niet overeen te komen. Mijn collega voetbalt in zijn vrije tijd, traint de Fjes en is vrijwilliger voor collectebus. Perfect zou je zeggen. Op het werk kan hij niet communiceren en voert zo min mogelijk uit. Eten, krant lezen en op marktplaats surfen. En ik kan het weten want ik zit naast hem! En ik? Heb geen bijzondere hobbies maar vind het heerlijk om hard te werken, neem initiatieven en ZEG waar ik mee bezig ben.

Dus afgaan op hobbys kan slecht uitpakken!
quote:Lady-Voldemort schreef op 11 augustus 2014 @ 20:53:

Ach, het kan nog erger. Ik ben eens afgewezen vanwege de namen van mijn kinderen. Dat ik überhaupt antwoord heb gegeven op die vraag snap ik nog steeds niet, ik neem aan dat ik flabbergasted was

Huh? Huh? Huh?

Hoe kan dit in Godsnaam?
hoe staat je man op het internet of social media? Kan de werkgever daar iets hebben gezien dat hem/haar niet aanstaat?
Sommige personeelsfunctionarissen sporen echt niet.

Hardlopen in combinatie met lezen tja dan moet je wel geen teamplayer zijn .

Mocht ik ooit van baan willen veranderen zal ik even googlen welke hobby's goed aangeschreven staan bij de p&o 'ers.

Dieptriest en dan vinden ze het gek dat mensen niet altijd eerlijk zijn.

Overigens ben ik wel benieuwd wat dit soort mensen zelf doet. Hebben het vast heel druk met teamwork in de gaarkeuken, hockeyen, volleyballen etc.

@to verstandig om man met bedrijf te laten bellen of de ware reden ooit boven komt is maar de vraag.
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 augustus 2014 @ 22:41:

hoe staat je man op het internet of social media? Kan de werkgever daar iets hebben gezien dat hem/haar niet aanstaat?

Nee onmogelijk. Man heeft geen FB, geen Lindkin, helemaal niets van dat alles.

Het gesprek ging echt perfect, er was een klik en ze hadden raakvlakken (woorden manager die bij het gesprek was).
Ik zou het maar niet te ver gaan zoeken. Zou het niet gewoon liggen aan het feit dat je man geen Nederlander is?
Hij is idd afgewezen door de HR manager die bij het gesprek aanwezig was. Volgens haar waren de hobby's dus in conflict met de baan.
quote:elizabeth2 schreef op 11 augustus 2014 @ 22:47:

Ik zou het maar niet te ver gaan zoeken. Zou het niet gewoon liggen aan het feit dat je man geen Nederlander is?

Dat weiger ik eerlijk gezegd te geloven. Mijn man is hier praktisch geboren, spreekt beter Nederlands dan sommige Nederlanders plus 6 andere talen vloeiend.

Daarbij werken er veel allochtonen in desbetreffende bedrijf.
Het was ook niet bij de Partij voor de Dieren?
In conflict nog wel......Gaat echt nergens over. Heel lullig voor je man.
quote:NYC schreef op 11 augustus 2014 @ 22:50:

Het was ook niet bij de Partij voor de Dieren?Haha nee, gewoon een productiebedrijf.
quote:fbjewel schreef op maandag 11 augustus 2014 20:15 Ik zou het gewoon op social media zetten en het bedrijf taggen. Ook voor toekomstige sollicitanten relevante informatie.

Lijkt me dat je dan ook in je eigen vingers snijdt. Potentiele werkgevers van TOman zien dat dan ook en dat geeft echt geen goede indruk. Het is nl publiekelijk door het slijk halen van een bedrijf dat je afgewezen heeft. Hou de wer gewoon aan jezelf zeg.

Ik zou idd de hobbies weghalen, de hobbies zijn wel erg solistisch, wellicht zoeken ze meer wen teamspeler. Dat zou echt wel kunnen.
Nou de man van TO lijkt me een aardige teamspeler gezien zijn huidige functie.
Ik moet zeggen dat ik vissen ook geen leuke hobby vind. Niet erg dynamisch of diervriendelijk of zo… (ik ben zelf vegetariër). Maar goed, ik zou er een goede kandidaat ook niet voor afwijzen.

Maar ik ken wel iemand, een veganist is dat, die dat volgens mij wel zou doen…

Zou het zoiets kunnen zijn?
quote:Dana schreef op 11 augustus 2014 @ 21:24:

[...]

Pingpongen in je eentje? Lijkt me lastig.Pingsquash.
verba volant, scripta manent.
Wellie social media gaat hem zeker niet worden.

Meisje mijn man is zeker een teamplayer. Hun verlies

Elizabeth ik vind vissen ook 3 keer niks. Hij gooit ze na het vangen wel weer terug. Maar goed, cv is aangepast. Kan een toekomstige werkgever daar iig niet meer over vallen.
Ik zou me er nog iets bij kunnen voorstellen als een sollicitant voor een belangrijke functie wordt afgewezen als hij bungyjumpen, skydiven of bergklimmen zonder hulpmiddelen als hobby heeft, je weet nooit of hij na de vakantie terugkomt.
verba volant, scripta manent.
Laat je morgen nog even weten wat ze gezegd hebben?

Ik ben nu wel benieuwd.
Ja ik houd jullie op de hoogte.
Ik heb ooit ook eens z'n rare afwijzing gehad.

Was 24 en had 3 jr praktijkervaring . De functie was compleet hetzelfde als wat ik al deed. Gesprek ging goed. Manager heeft mij zelfs de vacature gegeven, omdat ze mij geschikt vond en ik graag dichter bij huis wilde werken.

3 dagen later werd ik gebeld.

Ik was het niet geworden. Ik paste niet in het team. Ze zochten namelijk een fris en jong iemand.

Tsja 24 staat vast gelijk aan oud, bejaard en vastgeroest in patronen.

Wk later kwam de vacature weer voorbij ( intern, omdat ze echt iemand met ervaring wilde van een soortgelijke zorginstellingen) daarin smeekte ze bijna voor een sollicitatie kandidaat, omdat de vacature over twee weken opgevuld moest worden.

Ik snap er nog steeds niets van.....
Las je OP nog even. Vooral intrigerend dat vissen, lezen en tafeltennis een "belemmering" kunnen zijn…

Als hij niet gesolliciteerd heeft bij een dierenrechtenorganisatie of de antiboekenbond kan ik met de beste wil van de wereld niets bedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven