Werk & Studie alle pijlers

Rare afwijzing??

11-08-2014 19:35 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft vorige week een sollicitatiegesprek gehad voor een soortgelijke functie die nu heeft.

Het gesprek ging volgens hem heel goed en ze gaven aan dat er zeker raakvlakken waren. Maw ze klonken enthousiast en gaven aan dat ze nog wel wat kandidaten hebben. Hij zou vandaag gebeld worden.

Hij is dus gebeld en is afgewezen vanwege zijn hobby's (?)

Tijdens het gesprek is niet gesproken over zijn hobby's. Op zijn cv staat helemaal onderin bij hobby: lezen, vissen en tafeltennis.

Ze vonden dat zijn hobby's wellicht een belemmering zouden zijn om zijn functie uit te oefenen.

Man denkt erover om morgen terug te bellen en te vragen naar de echte reden, want hij kan niet geloven dat hij hierom is afgewezen.

Wat denken jullie? verstandig om even terug te bellen?
Haha het is helemaal niet grappig maar hier moest ik wel om lachen. Sorry. Is dit serieus?? Wat een idioten!
Zijn ze bang dat hij met zijn hengel naar het werk komt😄?

Als het gesprek echt is gegaan zoals je zegt, dan zou ik zeker navraag doen.
Bellen kan altijd.

Of hij daar alsnog de baan mee krijgt, nee.
Haha geeft niet verhuisd, ik moest achteraf ook lachen. Dit kan je toch niet echt serieus nemen van een bedrijf dat al 40 jaar bestaat.
Wel super idioot trouwens!
Rijstwafel hij wil daar niet eens meer werken, maar de reden van afwijzing wil hij wel graag weten. Hij vermoed namelijk een andere reden.

In dit bedrijf schijnen volgens degene met wie hij een gesprek had veel landgenoten van mijn man te werken. Hij vroeg ook of hij de taal spreekt. Mijn man antwoordde bevestigend. Man vermoed dat dit wellicht een reden is.
Misschien denken ze dat hij minder goed in het team past ofzo? Als de rest aan bergbeklimmen, trailrunnen en crossfit doet valt lezen/vissen/tafeltennis toch een beetje buiten de groep. Ik noem maar wat hoor.
Ik zou bellen en garanderen dat mijn andere hobby, het bezoeken van sm en bdsm parenclubs als gigolo, slecht op zaterdagavond na 22u is en derhalve de werkzaamheden niet in de weg staan

Ok zonder dollen, ik zou het mailtje op social media zetten en verder geen belminuten spenderen. Bizar...
quote:kerstklok schreef op 11 augustus 2014 @ 19:43:

Misschien denken ze dat hij minder goed in het team past ofzo? Als de rest aan bergbeklimmen, trailrunnen en crossfit doet valt lezen/vissen/tafeltennis toch een beetje buiten de groep. Ik noem maar wat hoor.

Het is een productiebedrijf dus kan mij niet voorstellen dat je geheel uit de boot valt.

Verhuisd

Hij heeft geen mail gehad, dit ging per telefoon. Man was in eerste instantie zo perplex dat hij er niet te diep op in ging. Vandaar dat hij er aan denkt om morgen even terug te bellen.
Tegenwoordig is het noemen van je hobby's niet meer nodig hoor, alleen als ze relevant zijn voor je werk. Volgende keer gewoon weglaten dus.

Maar vind het ook een rare afwijzing, zou het ook gaan navragen inderdaad
In het vervolg dus geen hobby's meer vermelden op het c.v. ??
Mijn man heeft zijn cv ook gelijk aangepast en de hobby's eruit gehaald.
Ik denk dat het een smoes is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:tutti_frutti schreef op 11 augustus 2014 @ 19:42:

In dit bedrijf schijnen volgens degene met wie hij een gesprek had veel landgenoten van mijn man te werken. Hij vroeg ook of hij de taal spreekt. Mijn man antwoordde bevestigend. Man vermoed dat dit wellicht een reden is.Hoe bedoel je dat?
Dat ze misschien niet teveel mensen van dezelfde afkomst willen omdat die gaan 'samenklitten'. Dat is logisch en natuurlijk maar niet goed voor de teamsfeer.
Wat knullig van dat bedrijf zeg. Ik ben trouwens ook weleens met een gek verhaal afgewezen, toen kwam ik maanden later iemand tegen die in de sollicitatiecommissie zat, zei ze dat ze een man zochten (en dus ook hadden aangenomen, ondanks dat ze erg twijfelden omdat ik toch zo'n goede indruk maakte). Snap ook niet goed waarom eerlijkheid zo moeilijk is.
quote:kerstklok schreef op 11 augustus 2014 @ 20:06:

Dat ze misschien niet teveel mensen van dezelfde afkomst willen omdat die gaan 'samenklitten'. Dat is logisch en natuurlijk maar niet goed voor de teamsfeer.

Dat is discriminatie. Dus als dat de echte reden is dan zullen ze dat denk ik niet toegeven.

Ik denk dat je een antwoord kan verwachten van "we hebben gekozen voor iemand die beter in t team past".
Natuurlijk is het een smoes maar wel een rare en doorzichtige. Hij zal de baan waarschijnlijk niet meer krijgen maar ik zou er ook achteraan bellen!

Een vriendin van mij heeft tien jaar op een klantenservice gewerkt en kreeg laatst te horen dat ze te weinig klantenservice ervaring had toen ze er naar vroeg, toen was het antwoord "we begrijpen dat het vervelend is maar we zoeken echt mensen met jarenlange klantenservice ervaring".
Of ze hadden echt twee vergelijkbare kandidaten en dit gaf net de doorslag?

Als het iets cultureels is, zelfde-taal, gaat de werkgever dat echt niet toegevev
quote:Frizz schreef op 11 augustus 2014 @ 20:08:

Wat knullig van dat bedrijf zeg. Ik ben trouwens ook weleens met een gek verhaal afgewezen, toen kwam ik maanden later iemand tegen die in de sollicitatiecommissie zat, zei ze dat ze een man zochten (en dus ook hadden aangenomen, ondanks dat ze erg twijfelden omdat ik toch zo'n goede indruk maakte). Snap ook niet goed waarom eerlijkheid zo moeilijk is.Ik ben een keer afgewezen omdat ik te nors keek
Bizar! Wat een idiote reden.

Denk niet dat het de echte reden is.

Maar wat chcocoladerijstwafel ook al zegt: bellen kan wel maar de baan zal hij er niet alsnog door krijgen.
Ik zou het gewoon op social media zetten en het bedrijf taggen. Ook voor toekomstige sollicitanten relevante informatie.
quote:fbjewel schreef op 11 augustus 2014 @ 20:15:

Ik zou het gewoon op social media zetten en het bedrijf taggen. Ook voor toekomstige sollicitanten relevante informatie.Wat ontzettend kinderachtig en onprofessioneel. Alleen doen als je je kansen om een baan te vinden flink wil verkleinen. Ook andere bedrijven (waar je misschien in de toekomst solliciteert) lezen Facebook.
quote:fbjewel schreef op 11 augustus 2014 @ 20:15:

Ik zou het gewoon op social media zetten en het bedrijf taggen. Ook voor toekomstige sollicitanten relevante informatie.Terwijl het niet eens zeker/duidelijk is dat het om discriminatie gaat? Dan sta je er zelf ook lekker op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven