Werk & Studie alle pijlers

Route

24-04-2019 23:36 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dat de route vinden in een onbekende stad bijvoorbeeld op de fiets dus zonder auto en tomtom.ik moet volgende week 8 km fietsen naar een locatie,maar ik weet de weg niet in de stad.ik kom nooit de wijk uit.
Op voorhand Google Maps raadplegen en overpennen / in mijn hoofd steken.
Google maps
Tjezus, wat vals
Dan gebruik ik de navigatie op mijn telefoon.
MevrouwJack schreef:
24-04-2019 23:39
Google maps
Dit. Met oortjes en af en toe even stoppen om te kijken.
Ik fiets niet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
https://www.google.nl/maps/
Fietsroutes zijn in groen weergegeven

http://www.routenet.nl/
Met beschrijving
(aanvinken per fiets)
Ik gebruik de app fietsplanner. Die 'praat' je ook door de route. Erg handig want ik verdwaal overal.
Dan kijk van te voren uitgebreid op Google Maps.
Google Maps op mijn telefoon. Eerst kijk ik globaal of er een redelijk simpele route is of bepaalde richtpunten en dan ga ik fietsen. Wanneer dat nodig is, sta ik stil om te kijken waar ik heen moet. Telefoon haal ik soms op rustige plekken (fietspad breed, naast weg, etc. In een centrum: of iets dergelijks doe ik dat sowieso niet) uit mijn jas om te spieken, maar dat moet ik binnenkort maar laten ;). In de praktijk komt het er op neer dat ik globaal in de goede richting fiets en dan op het laatste moment er niks meer van snap. Dan denk ik dat ik helemaal verkeerd zit, maar dat blijkt dan niet het geval. Dan kijk ik dus aan de kant van de weg, waar de straat daadwerkelijk zit.
JollyRider schreef:
24-04-2019 23:41
Ik fiets niet
+1
Van te voren uitzoeken hoe je moet rijden. En als je het niet meer weet: vragen aan iemand die er loopt, of in een winkel. Net als vroeghâh.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Anwb routeplanner - fiets
Telefoonhouder op je fiets monteren en dan je navigatie aan doen. Werkt perfect en als je bang bent om te verdwalen vast de route fietsen in het weekend.
Eerst route ongeveer bekijken. Af en toe stoppen om routeplanner te bekijken.
Is het de stad waar je zelf woont? Dan zou ik dit weekend (niet op Koningsdag wellicht...) even een keer proef-fietsen.

Als dat niet kan slinger je volgende week Google Maps aan en gaan! Of je zoekt fietsknooppunten uit en volgt die tot een bepaald punt? Misschien kun je zo ook in de buurt komen.
Geen telefoon met internet?

Anders route uitstippelen vooraf en opschrijven

Koop een stadsplattegrond
Gewoon google maps, werkt prima. Ik gebruik het bijna dagelijks (moet vaak voor werk naar nieuwe locaties).
zoals we dit vroeger ook deden. Kijk vooraf op de kaart of google maps. Neem een makkelijke route met hoofdwegen en goede fietspaden.

Rij van punt naar punt, bijvoorbeeld bij het gemeentehuis rechtdoor, bij het politiebureau de singel op, op de rotonde bij het ziekenhuis 3de afslag.

Sla de route op op je telefoon (google maps, Waze)

Ge eventueel een keertje proefrijden vooraf.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je hebt toch ook hulpjes om je telefoon aan je fietsstuur te kunnen klikken? Dan kun je er tijdens het rijden op kijken, net zoals in de auto.
Afbeelding
Google maps met oortjes in
Belg007 schreef:
Dat werkt bij mij totaal niet, ik vind het knap als je dan gewoon een hele route kan fietsen zonder te verdwalen.
Vroeger met papieren plattegronden of een stratenboek. Nu met Google maps.
En als je een stad binnenrijdt staan er bijna altijd stadsplattegronden op een bord naast de weg.
Belg007 schreef:
Waarom overpennen?
Oortjes in en luisteren
Google Maps kletst je er wel heen hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven