Werk & Studie alle pijlers

Scriptie motivatie topic!

28-01-2014 15:53 305 berichten
Wie is er net als ik momenteel ook bezig met zijn scriptie? Het lijkt me leuk om een ''lotgenoten'' topic te hebben waar we elkaar motiveren. Ik heb ook een bericht gezet op het topic de laatste loodjes maar helaas is het op dat topic erg rustig.



Vandaag had ik mij voorgenomen om drie uurtjes aan mijn scriptie te zitten. Helaas is het mislukt omdat ik andere hele belangrijke dingen opeens moest doen in het huishouden (scriptie ontwijkend gedrag). Ik moet over een uur al richting werk dus ook vanavond gaat er niks van komen. Morgen weer een dag werken en hoop morgenavond er vol tegenaan te gaan!



Ik hoop dat er meer forummers zijn die het leuk vinden om mee te schrijven op dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik heb ook altijd heel erg last van het: ik heb het zo druk dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen, dus ga ik maar op facebook zitten
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, leven in het topic! Ik had het topic nog een paar keer gecheckt, toen waren er nog reacties, en toen niet meer aan gedacht… fijn om te weten dat er nog lotgenoten zijn.



@neweve: Vervelend van de begeleiding, dit heb ik in het begin van mijn scriptie ook meegemaakt. Ik heb dit toen gemeld op mijn studie, uitgelegd waarom ik er zo geen vertrouwen in had, en toen heb ik een nieuwe begeleider gekregen. Een fijne begeleider scheelt heel veel, heb ik gemerkt. Hopelijk kun je je input snel krijgen. Als het te lang duurt zou ik aan de bel trekken… je hebt gewoon recht op die begeleiding (je betaalt niet voor niets collegegeld…)



@klauteren: Wat moedig dat je de draad weer hebt opgepakt en na je werk nog bezig gaat, lijkt me heel zwaar. Ik heb een driedaagse stage en ik ben daarna zo moe dat ik niks anders meer kan dan koken-eten-bank-slapen Succes met de laatste loodjes, je kunt het!



@stokbootje: Welkom en heel veel succes met je stageverslag! Misschien een stappenplan maken voordat je begint? Anders is het misschien een te grote opgave. En hup nu van Facebook af en schrijven maar…



Ik ben nog op schema, maar wel op een ander schema dan ik van tevoren van plan was. Ik merkte dat mijn strakke planning me opbrak. Naast mijn stage in de avonden en weekenden bezig vond ik te zwaar. Ik sliep slecht en voelde me constant opgejaagd door mijn scriptie. Daarnaast werd er op het laatste moment ook nog een belangrijk interview afgezegd (nadat ik alles al voorbereid had… ) en kostte het me veel moeite om een ander interview te regelen.



Na flink wat emotionele gesprekken met familie en mijn vriend ben ik in gaan zien dat het beter voor me is als ik de volgende deadline aanhoud. Deze is eind maart. Mijn stage loopt tot eind januari, wat betekent dat ik nog twee maanden fulltime bezig kan daarna. Dat vooruitzicht geeft me veel rust. Uiteindelijk is het ook ‘maar’ een onderzoeksverslag… wel eentje waar ik direct mijn diploma mee kan halen, maar ben me steeds meer het volgende gaan realiseren: Mijn leven bestaat niet alleen uit mijn scriptie! Zo voelde het op sommige momenten wel. Ik herken ook wel wat klauteren zegt, dat mensen je meteen vragen naar je scriptie. Mijn humeur stond ook gelijk aan mijn scriptie, dus dat is niet zo gek. Gelukkig nu niet meer zo.



Ik heb inmiddels mijn theoretisch kader en methodehoofdstukken (zo goed als) af, nu bezig met de resultaten van mijn interview uittypen. Daarnaast ben ik nog bezig met het finalizen van mijn enquête, ik hoop deze zsm te kunnen bespreken met mijn opdrachtgever (die moet nog een ‘go’ geven), vind ik heel spannend. Dan kan die eruit, en dan kan ik hopelijk over een tijdje ook bezig met het analyseren. Mijn valkuil is alles tegelijk willen doen, dan wordt het te groot en dan geef ik gelijk al op zonder er aan te beginnen. Mij helpt het om een stappenplan te maken voor elke werksessie, en dan vooral op prioriteit. Zelfs de kleinste taken zet ik er in. Voelt dan heel fijn om wat af te kunnen vinken, en zo houd ik het overzicht voor mezelf.



Fijne scriptiedagen allemaal! Jullie kunnen het.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Het contact met begeleiders voelt iets beter. Ik heb beneomd dat ik hulp nodig had en stuur nu wekelijks een update mail met een genummerd lijstje vrage die dan ook beantwoord worden. Blijkbaar was het vooraleen goede balans zoeken tussen live afspreken, mailen en mopperen.



Komende week ga ik de achtergrond duidelijker op papier zetten, daarnaast verschillende afsprakenen knutselen aan dd set upvan mijn experiment.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@neweve: fijn dat het beter gaat nu. Veel succes met je plannen deze week!



Ik heb zowel goede feedback gehad van mijn scriptiebegeleider (hij had weinig op de merken...dat vat ik maar op als een goed teken) als van de opdrachtgever, jeej! Nu bezig om mijn enquête online te zetten (ben nu van website gewisseld nadat ik helemaal gek werd van de ene) en te verzenden naar de juiste personen... En dan is het een kwestie van duimen voor veel respons. Na de scriptiedip van vorige maand voel ik me stukken enthousiaster!



Hoe gaat het bij jullie? Een hele fijne (scriptie-)week allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat het hier lekker druk is. Ga ik proberen wat meer aan bij te dragen ;).



Ben een tijdje goed bezig geweest, maar ben nu de laatste dagen weer een beetje in een dip gevallen en aan het uitstellen. Vandaag ben ik vrij, dus ga er weer aan beginnen. Heb besloten dat het niet erg is als je het soms niet meer ziet zitten, en dat je het gewoon weer moet oppakken daarna. Waar ik voorheen zoiets had gehad van "ojee, wat slecht dat ik niks gedaan heb, zo gaat het nooit lukken!". Ben nu wat aardiger voor mijzelf. En dat helpt. Ben vanochtend vroeg opgestaan om te werken en het gaat goed. Mijn studie is trouwens aan de faculteit geesteswetenschappen, zeg ook niet te veel i.v.m. herkenbaarheid ;).



Iedereen nog lekker bezig? Ziet er naar uit dat het wel goed gaat toch! fijn neweve dat het wat beter gaat! En ms doornroosje, fijn van je positieve feedback en je enthousiasme. Klinkt ook goed dat je het even hebt uitgesteld hoor, je moet jezelf ook wat ruimte geven, werkt juist averechts als je gaat lopen stressen ja! Goede keuze! We moeten gewoon wat aardiger zijn voor onszelf. Dan komen we er wel. Stokbootje, hoe is het nu met je stageverslag? Succes nog met je laatste stage dagen!!



En een mooie afsluiting msdoornroosje . Moest lachen om "Een hele fijne (scriptie-)week allemaal!". Dus bij dezen: Jullie ook allemaal fijne scriptie dagen! Ik ben trouwens helemaal niet met mijn hoofd bij kerst door de scriptie afrond stress...
Alle reacties Link kopieren
En, werken jullie door met de feestdagen? Ik had eigenlijk een deadline afgesproken met mijn begeleider komende dagen, kan mezelf echter moeilijk aan het werk krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Ik meld mij ook!



Ik ben in januari begonnen met mijn scriptie, heb er recentelijk zo'n vier maanden uitgelegen, en probeer er nu weer langzaam in te komen. Het is waarschijnlijk het laatste wat ik moet doen voor mijn papiertje, maar het kan zijn dat ik nog een kort onderzoeksverslag ergens voor moet typen.



De motivatie is bij mij inmiddels van het nulpunt iets omhoog gekropen. Aan het eind van de zomervakantie had ik mijn eerste versie ingeleverd, welke ik helemaal moet herschrijven :( Inmiddels heb ik mijn inleiding en de helft van het eerste hoofdstuk herschreven, en begin ik het commentaar van mijn begeleider te plaatsen.



Inhoudelijk lijkt er gelukkig niet veel mis, maar het stuk is nog niet heel sterk qua structuur, opbouw en inleidende en concluderende praatjes. Verder heb ik geen deadlines o.i.d., wat me niet echt motiveert om het zo snel mogelijk af te maken. Daarnaast ben ik vrij onzeker geworden over wat ik nou precies moet opschrijven: mijn eerste begeleider leek alles wel prima te vinden, de tweede is naar mijn gevoel overal een beetje op aan het zeuren, waardoor ik het idee heb dat ik het nooit goed genoeg zal doen.



Voor mezelf heb ik eind februari als deadline gezet voor het herschrijven van mijn eerste versie... en hopelijk vind mijn begeleider het dan goed genoeg. Op het moment probeer ik er dagelijks minimaal een uur (meestal zo'n 2 uur) mee bezig te zijn. Na oud en nieuw ga ik er wat langer per dag mee bezig, maar ik ben er al achter gekomen dat zo'n 8 uur per dag er mee bezig me helemaal gek maakt. De feestdagen hou ik uiteraard vrij (met name wegens andere verplichtingen ;))
Alle reacties Link kopieren
Gosteren ook al een reactie geschreven maar die is blijkbaar verdwenen.



Ik moet nog een paper afronden maar verwacht deze binnenkort te kunnen opsturen. Verder heerlijk vakantie. In januari weer vol goede koed en ideeen aan de slag. Vlak vpor de vakantie een goed gesprek gehad met begeleiders dus ik kan weer even vooruit.



Klauteren, schop als je een deadline hebt zul je toch echt aan de slag moeten. ;)



Hoshi, welkom! Ik merk ook dat een paar productieve uurtjes vaak beter werkt dan 8 uur een beetje dingen doen. Al voel ik me op werkdagen wel verantwoordelijk om de hele dag druk bezig te zijn ofzo. Gelukkig kan ik vaak genoeg de kliniek induiken om daar afleiding te zoeken.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@klauteren: Is het je gelukt om toch nog te werken aan je afgesproken deadline? Lijkt me wel lastig zo met de feestdagen. Fijn dat je een effectieve periode hebt gehad, nu doorzetten! Er is licht aan het einde van de tunnel .



@hoshi: Ik maakte aan het begin van mijn scriptie de fout er ook te lang aan willen werken. Ik weet nu dat het veel energie vraagt en dat ik na enkele uren beter kan stoppen als ik merk dat ik weinig verder kom. Ik werk dan liever in tijdsblokken van ongeveer 1-3 uur, waarna ik iets totaal anders ga doen. Daarna heb ik vaak weer frisse moed en kan ik meer geconcentreerd bezig. Soms kun je het natuurlijk qua planning niet veroorloven om telkens er maar kort aan te werken, vooral als je dichter bij deadlines komt... Ik merk zelf wel dat ik vlak voor een deadline toch ietsje harder kan werken. Heel veel succes!



@neweve: Veel succes met je goede scriptiemoed! Het is januari nu, hup hup. .



Voor mij betekenen de feestdagen veel gereis en weinig structuur op de dagen, werkt niet echt mee qua motivatie om op rustige momenten mijn laptop erbij te pakken en verder te schrijven aan mijn scriptie. Ben ook nog grieperig geweest, dus rustig aan gedaan. Gelukkig had ik de week vóór kerst nog mijn enquêtes de deur uit gedaan, dat was nog veel werk en ik had niet verwacht dat ik dat zo snel af kon hebben. Daar ben ik wel trots op. Ik had alleen gehoopt op een hoge respons (is verstuurd naar een grote mailinglijst van mijn opdrachtgever), maar dit valt tot nu toe zwaar tegen, heb tot op heden nog maar enkele respondenten. Ik hoop dat dit aan de feestdagen ligt. Zal in week 2 nog een reminder sturen, hopelijk is iedereen dan op kantoor en in een goede bui om mij te willen helpen. Heb nog geen plan B, ik moet het eigenlijk wel hebben van deze lijst (doelgroep is in het buitenland, heb weinig directe connecties). Het spookt wel constant door mijn hoofd, de 'wat als...', maar volgens mensen om me heen moet ik de moed in houden en niet te veel beren op de weg zien. Afwachten tot volgende week dus! Ik vind het spannend. Vandaag heb ik een vrije dag, morgen heb ik met mezelf afgesproken om weer wat te typen. Al is het een klein stukje.



Ik ga proberen weer wat vaker te buurten hier, vind ik wel motiverend. De meeste van mijn vrienden en studiegenoten zijn al afgestudeerd, dus ik voel me best alleen in het scriptieproces. Fijn om te weten dat er nog genoeg lotgenoten zijn.
Alle reacties Link kopieren
@neweve: Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je begeleiders! Ik hoop dat je de goede moed nog steeds hebt



@msdoornroosje: Balen zeg, dat je nog maar zo weinig respons hebt gekregen! Ik hoop met je mee dat ze na de feestdagen je enquête wel in gaan vullen!



De griep heeft mij helaas ook geveld. Ik ben inmiddels bijna klaar met hoofdstuk 1 herschrijven! Ik moet nog wat kleine dingetjes opzoeken, en wat referenties er goed in zetten, maar dan is het toch echt af! Ik twijfel alleen ontzettend of ik het op moet sturen als het echt af is, of dat ik moet wachten tot ik wat verder ben met herschrijven. Op zich wil mijn begeleider voor de komende hoofdstukken tot dusver alleen dat ik het commentaar van hoofdstuk 1 doortrek naar die hoofdstukken... Dus ik verwacht niet veel nieuwe feedback waar ik wat aan heb. Extra commentaar zou mogelijk ook weer demotiverend werken. Aan de andere kant: Als het nu goed is weet ik dat het klopt wat ik doe, en als het niet goed is voorkom ik dat ik de volgende hoofdstukken nóg een keer moet herschrijven. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hoshi, welkom! Het kan heel demotiverend zijn als je dingen moet gaan herschrijven! Heb ik ook moeten doen. Belangrijk is dat het inhoudelijk in orde lijkt te zijn toch! En inderdaad ook frustrerend dat je een nieuwe begeleider hebt, verschillende begeleiders lijken soms totaal andere ideeen te hebben bij je scriptie! Maar goed dat je weer begonnen bent, en dat je een deadline voor jezelf hebt gesteld. Zelf ben ik ook nooit zo productief als ik een hele dag werk, het beste werkt voor mij ook altijd iets van 3 uur per dag, en dan beetje bij beetje zie je dat je ineens heel ver bent gekomen!

Wat betreft het feedback vragen, lastig. Ik zou denk ik het liefste wel al feedback krijgen over je hoofdstuk zodat je inderdaad weet of je goed bezig bent! Je zou dan kunnen aangeven dat je alleen globaal wil weten of dit is wat hij bedoelt, en verder niet perse specifieke fiedback hoeft alleen even globale goedkeuring! Kan mij voorstellen dat nieuwe feedback demotiverend zou werken, maar daar moet je je gewoon niks van aantrekken, makkelijker gezegd dan gedaan he ;).



Neweve, bedankt voor de schop ;). Het heeft gewerkt! Alweer aan de slag na de feestdagen?



msdoornroosje, balen van je respons tot nu toe, maar lijkt mij dat dat zeker ook door de feestdagen komt. Ik kan in die periode ook nooit iets voor elkaar krijgen via de mail op mijn werk. Week 2 een reminder sturen lijkt mij perfect. Kan mij wel voorstellen dat het spannend is. Goed dat je productief bezig bent geweest in elk geval en de enquetes zo snel hebt gemaakt. En ja, ik vind het ook super fijn hier af en toe te lezen, weer eens wat anders dan de mensne in mijn omgeving die met andere dingen bezig zijn en er niks van snappen die scriptie stress!



Verder ben ik goed bezig geweest en heb ik mijn deadline gehaald ondanks de feestdagen! Ik heb inmiddels wel ook weer feedback gehad, wel positief maar er moet helaas nog veel gebeuren en omgegooid worden. In eerste instantie was ik weer even gedemotiveerd, en dat is prima zolang ik wel gewoon de moed bij elkaar raap en weer doorga, hetgeen ik nu aan het doen ben! Dus komt goed!



Iedereen succes komende week!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het eigenlijk met de rest? Penelopeia? Al een cijfer gehad Troelala? Mona? Stokbootje?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met het verwerken van het commentaar Klauteren? Ik hoop dat je de moed nog niet kwijt bent geraakt! Snap wel dat het onwijs demotiverend kan zijn.



Ik heb inmiddels mijn eerste hoofdstuk opgestuurd, en ben nog in afwachting van commentaar. Ik heb gevraagd of ik globaal te horen kan krijgen of ik in de juiste richting bezig ben, en of ik (zo niet), een afspraak kan krijgen. Ik heb inmiddels ook weer mijn onderzoeksvraag verder afgebakend ommdat ik in het volgende hoofdstuk wat problemen tegen kwam. Ik ben op het moment echter al mijn motivatie weer kwijt... Ik heb een ambitieus plan bedacht om H2 en H3 samen te voegen, maar dat levert nog wat problemen op qua structuur. Geeeen zin om er mee bezig te gaan, mede ook niet omdat ik nog geen commentaar heb gehad op H1, en omdat ik weer een heleboel dingen moet herlezen alvorens ik dingen goed kan herschrijven. Kan iemand me een flinke schop geven?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik kwam weer even buurten en kijken hoe het met iedereen gaat. Ik heb mijn scriptie met behulp van dit topic overleefd =D dit jaar vooral werken en volgend jaar een master doen. Dan kom ik sowieso weer terug!



Wat ik vooral (terugkijkend) ervaarde was dat ik veel last had van een gebrek aan overzicht. Als dat goed is, ga he als een speer omdat je een leidraad hebt. Kost veel tijd maar in mijn laatste 3 weken heb ik volgens mij 75% van de tekst geschreven.



Met mijn begeleider heb ik het weer goedgemaakt trouwens Die heeft me het leven zuur gemaakt!



Maar...als ik het kan (gepromoveerd tot sog-koninging van mijn studiejaar) dan kunnen jullie het ook!



Succes! En ik kom snel weer langs!
Alle reacties Link kopieren
tvp - heb het gevoel dat ik de komende tijd wel wat kan hebben aan dit topic nu er eindelijk enigszins schot zit in mijn scriptie
Alle reacties Link kopieren
Succes Mona!
Alle reacties Link kopieren
@klauteren: gelukt met de feedback verwerken? Hopelijk niet de moed kwijtgeraakt? Bij deze een schopje



@hoshi: SCHOP! Succes met herlezen en herschrijven. Bij mij werkt het vaak om niet te lang door te blijven piekeren, maar ergens te beginnen. Een klein stukje herlezen en herschrijven, niet meteen het geheel willen doen, dan raak je snel de draad (en motivatie) kwijt. You can do it!



@niekchic: Fijn dat je je scriptie gehaald hebt. Succes met werken en alvast met je master!



@mona: Succes! Leuk dat je mee komt schrijven.



Ik ben weer uit een diep scriptiedal gekropen. Ik schreef eerder dat het met de respons dramatisch ging, en dat bleef nog een tijdje zo doorgaan (zelfs na de reminder van week 2). Toen slecht nieuws vanuit mijn studie gehad: ik moest nog 10 keer zoveel enquêtes binnenhalen dan ik op dat moment had om het minimale responsaantal te hebben. Ben toen een week flink van slag geweest en een beetje in de slachtofferrol gekropen, toen besloten dat er wat moest veranderen. Heb mijn strategie aangepast en ben flink gaan netwerken (niet mijn sterkste kant) en mensen gaan pushen door middel van reminders.



En toen kwam eindelijk het lang gehoopte resultaat: vorige week mijn respons verdriedubbeld! Heb nu het minimale aantal respondenten bereikt, joepie! Zelfs als er nu niks meer bij komt mag ik verder met mijn scriptie. Deze week hoop ik er ook nog wat binnen te halen, en dan verwacht ik begin februari bezig te kunnen met analyseren en schrijven. Heb het gevoel eeuwig stilgestaan te hebben, dus stiekem wel zin in . Deze week is mijn laatste week bij mijn afstudeerbedrijf, dus kan vanaf volgende week fulltime aan de bak voor de scriptie.



Hoe gaat het met mijn mede-scriptieschrijvers?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee komen schrijven!



Ik heb hiervoor 2x mijn scriptie niet gehaald door verschillende omstandigheden, en moet dus nu weer helemaal opnieuw beginnen.

Op zich wel fijn weer even te beginnen met een nieuwe start, maar merk nu al dat ik het moeilijk vind om daadwerkelijk te beginnen. Vandaar dat ik hoop dat ik hier ook wat motivatie uit kan halen en dat we elkaar kunnen helpen en elkaar er doorheen kunnen slepen!



Ik studeer toegepaste psychologie richting arbeid en organisatie en hoop dat dit jaar toch écht af te ronden! :-)
Ik ga proberen (als het mag) mee te schrijven. Ik schrijf dit jaar mijn scriptie, het moet ergens midden mei binnen (of anders in augustus, herkansing). Ik ben begonnen. En daar houdt het zo'n beetje op. Ik heb wel de afgelopen maanden mijn onderwerp afgebakend en heb al veel dingen opgezocht en in mijn notitieboekje geschreven. En nu is het echte schrijven begonnen! Dat opzoeken is trouwens blijkbaar meer dan de gemiddelde student hier al doet voor nieuwjaar, hoera!



Ik zal ook enquêtes moeten afnemen, en daar hik ik wel wat tegenop. Het gaat om een nieuwe migrantengroep die de taal waarschijnlijk net zo goed spreekt als in die van hun (hopelijk voor hen spreken ze het Nederlands al wat beter) en die allicht moeilijk te benaderen is. Daar moet ik het dan ook nog even over hebben met mijn promotor.
Alle reacties Link kopieren
@christinao en saracenen: Welkom in het topic! Ik kijk uit naar jullie scriptieverhalen :-) Tis een beetje stil hier haha.
Ik heb verschillende pagina's volgeschreven en ben nu toch wel bang, want ik ga ooit interviews enz. moeten afnemen. En daar wringt het schoentje, ik heb werkelijk nul ervaring daarmee! Ook kwalitatief en kwantitatief onderzoek leer ik nu pas voor het eerst over Over 1,5 week begint het allemaal weer en dan zal ik mijn promotor of co-promotor eens aanspreken, en in de tussentijd zal ik in ieder geval de vragen goed uitwerken. Maar verder vordert het theoretisch gedeelte dus wel
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Saracenen! Een goede theoretische basis en duidelijke plannen is een goed begin. Ik herken de zenuwen voor interviews wel, dat heb ik zelf ook. Ik heb ook kwalitatief en kwantitatief onderzoek gecombineerd, dus had er helaas ook mee te maken. Komt vast wel goed met de juiste voorbereiding.



Ik heb mijn stage afgesloten en mijn data nu binnen, dus voor mijn geen 'excuusjes' meer om niet aan mijn scriptie te hoeven. Voor nu hou ik even weekend, en dan vanaf maandag weer voluit aan de bak. Veel SPSSen, beschrijven van resultaten, betrouwbaarheid, validiteit, en het advies... Vind ik wel spannend, hoop dat ik de discipline op kan brengen (ik ben heel goed in uitstelgedrag, er is altijd wel een huishoudelijke taak die nog 'moet')... Heb net al wel een takenlijst gemaakt, veeeeeeel te doen! Geen tijd te verliezen dus. Soms heb ik het gevoel dat ik nog heel veel tijd heb (deadline is eind maart), maar dat is natuurlijk niet zo. Ga de tijd nog wel nodig hebben denk ik. Vind het best spannend, nu komt het echt op mezelf neer...
Alle reacties Link kopieren
Ik geef weinig updates omdat ik een beetje een hopeloos gevoel heb gekregen bij mijn scriptie...



Toen ik mijn laatste herschreven versie ingeleverd had (begin januari) had ik verzocht om een snelle afspraak als het nog niet goed was. Mijn begeleider kon echter pas drie weken later... Ofwel, aankomende week heb ik éindelijk mijn eerste afspraak...



Daarnaast kreeg ik wel wat commentaar, maar het werd niet echt concreet gemaakt in mijn stuk. Dus globaal was het zeg maar nog niet goed, maar hoe het dan beter moest werd er niet bij verteld. Ik heb een vriend gevraagd of hij kon helpen het commentaar concreet te maken, wat (gelukkig) naar mijn idee wel heeft geholpen. Ik heb nu weer een herschreven versie ingeleverd, en ik heb de hoop dat mijn begeleider dat nog door kan lezen voor de aankomende afspraak. In de tussentijd heb ik echt een naar onderbuikgevoel omdat ik het idee heb gekregen dat het toch nooit goed zal zijn, en ik dat verdomde ding nooit af ga krijgen. Ik denk dat ik het maar even laat rusten tot de afspraak, zodat ik dan in ieder geval een keer concreet krijg te horen wat er nou anders moet, maar getver, ik heb echt geen zin meer :(
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier ook mee schrijven?



Ik begin volgende maand aan mijn scriptie. Deze moet eind mei af zijn. Mijn onderzoeksopzet is al goed gekeurd. Ik moet alleen nog wat kleine opmerkingen verwerken en hoef niet meer te wachten op groen licht. Omdat ik alleen 2 masters doe, heb ik naast de scriptie ook nog enorm veel vakken die ik volg. Ik hoop dus dat ik het allemaal ga redden. Wel heb ik enorm veel zin in het schrijven van mijn scriptie (althans dat zeg ik nu nog ). Ik heb wel een goede begeleider, dus hopelijk komt het goed. Ik studeer dus ook niet af met deze scriptie, want moet nog veel vakken volgen. Ik doe mijn scriptie op het gebied van het vreemdelingenrecht.
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
Godverdomme ik ben echt ontzettend boos. Ik had mijn begeleider begin januari bij het inleveren van de herschreven versie gevraagd of ik op korte termijn een afspraak kon krijgen. Dit kon pas drie weken later, ofwel deze week. Nu heeft mijn lieftallige begeleider (die ik overigens nog nooit gezien heb) mijn afspraak afgezegd, terwijl ik heb laten weten dat ik bij voorkeur eind februari mijn scriptie af zou hebben, en de oh zo lieftallige begeleider weigert om de dingen die ik inlever volledig na te kijken, maar na pagina 3 steeds stopt. Ofwel, verder dan de inleiding ben ik eigenlijk nog niet gekomen.



Ik had bedacht dat ik deze week na die afspraak kon bedenken of ik nog enige hoop had dat die scriptie met haar ooit af zou komen, of dat ik beter een nieuwe scriptie kan beginnen bij een andere vakgroep. Inmiddels begin ik echt te denken dat het hopeloos is, maar ik vind het zonde om de hoeveelheid werk die er al in zit weg te gooien :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven