Werk & Studie alle pijlers

Scriptie motivatie topic!

28-01-2014 15:53 305 berichten
Wie is er net als ik momenteel ook bezig met zijn scriptie? Het lijkt me leuk om een ''lotgenoten'' topic te hebben waar we elkaar motiveren. Ik heb ook een bericht gezet op het topic de laatste loodjes maar helaas is het op dat topic erg rustig.



Vandaag had ik mij voorgenomen om drie uurtjes aan mijn scriptie te zitten. Helaas is het mislukt omdat ik andere hele belangrijke dingen opeens moest doen in het huishouden (scriptie ontwijkend gedrag). Ik moet over een uur al richting werk dus ook vanavond gaat er niks van komen. Morgen weer een dag werken en hoop morgenavond er vol tegenaan te gaan!



Ik hoop dat er meer forummers zijn die het leuk vinden om mee te schrijven op dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Ja. Best spannend. Ik had mijn scriptie trouwens zondag al af. Door twijfel en 100000 keer checken gister ingeleverd onder druk van vrienden. Anders zat ik er nu nog naar te staren. Nu voel ik me onwijs opgelucht en kan ik nog een paar weekjes vakantie vieren. Ik heb een contract overgehouden aan mijn stage dat ga ik volgend jaar doen terwijl ik nadenk over een master.



Mijn cijfer komt denk ik vrij snel. Begeleider heeft een groepje van 3. Eentje heeft nog niks ingeleverd dus hij moet er twee nakijken. De tweede lezer heeft alleen mijn scriptie om te beoordelen dus denk dat ik het weet voor t einde van de maand.



Nu moet ik alleen nog een overzichtsartikel schrijven voor een vakblad waarin ik dat mag publiceren. Super leuk haha



Pff jij moet lang wachten op een beoordeling! Jeetje...heb je er zelf vertrouwen in? Ik forum mobiel dus kan niet scrollen naar eerdere antwoorden.



Morgen mijn eerste werkdag. Ik ken al iedereen maar toch een raar idee!
Wat goed dat je het hebt ingeleverd niekchic! En gefeliciteerd met je baan



Ik heb toch maar besloten morgen een soort definitieve conceptversie in te leveren, en het aan de hand daarvan nog eens te verbeteren. Ik kan morgen vast iets inleveren waar ik een voldoende voor krijg, maar dat is dan niet een scriptie waar ik zelf helemaal achter sta. En dat extra maandje maakt verder ook niks uit.
quote:troelala25 schreef op 14 augustus 2014 @ 18:43:

Mijn scriptie is nu bijna af. Maar wanneer is ie echt af? Komt er een moment dat je er echt tevreden mee bent? Ik weet het niet. Ik heb mijn schrijfwerk ook enorm snel gedaan, maar het onderzoek zat wel goed. Ik denk als dat goed zit, en je argumentatie, kan er niet zoveel fout gaan! Ik moet 'm ook wel echt af hebben, ik vertrek de dag na mijn inlever datum (die overigens vaststaat, anders mag ik weer een heel jaar heel veel collegegeld betalen ) naar een ander land voor een stage!



Ik weet niet wat ik zou doen als ik in jouw schoenen stond.. Ik weet wel dat ik het belangrijk vind om hoge cijfers te halen, maar dat doe ik inderdaad meestal voor mezelf, helemaal in m'n master. Er is volgens mij toch niemand die nog naar je cijfers kijkt als je eenmaal gaat solliciteren, tenminste lijkt mij. En jij hebt sowieso al een baan dus daarvoor hoef je het ook niet te doen. Als jij denkt dat je er meer uit kan halen met een maand extra, zou ik dat zeker doen. Ik denk dat je meer spijt krijgt van het feit dat je niet een extra maand hebt gebruikt, terwijl dat wel mogelijk was, dan van een extra maandje vakantie. Dat kan altijd nog (in principe)! Helemaal als je nu een 8 gemiddeld staat, het lijkt me zonde dat dat naar beneden wordt gehaald door een scriptie cijfer... Maar ik hecht dan ook wel veel waarde aan hoge cijfers!

Lastig he, om te bepalen wanneer 'ie echt af is? Je hebt wel gelijk: als onderzoek en argumentatie goed zitten kan er niet zo veel fout gaan. Ik wil alleen in mijn scriptie eigenlijk nog wat meer vergelijken met wat anderen erover hebben geschreven, en dat gaat wel tijd kosten, dus dat gaat 'm niet worden voor morgen. Ik ben wel heel blij dat de scriptie op zich staat: ik heb een gedegen onderzoek, vernieuwende methode, interessante uitkomsten. Maar hoe ik het nu op papier heb vind ik nog niet helemaal optimaal :P Dus toch nog maar even niet als definitieve versie inleveren.



Naar welk land ga je vertrekken voor je stage?
Alle reacties Link kopieren
Ja. Kijkend naar je cijfers en je eigen motivatie zou ik het ook zo doen. Hopelijk krijg je goede feedback en kun je uitgebreider de tijd nemen om de scriptie naar wens aan te passen. Ik ben wel jaloers op je drive om nog even door te gaan!

Ik had het zo gehad met mijn begeleider. Hij beledigt iedereen die niet volgens zijn stramien werkt. Controle-freak. Ik werd er helemaal gek van! Tot (heftige) 'discussies' aan toe. Ben so blij dat t klaar is
Vervelend, zo'n begeleider zeg! Ik kan me voorstellen dat je er dan klaar mee bent. Ik heb eigenlijk nog niet zo veel contact gehad met mijn begeleider, omdat ik dus zowat alles in de laatste vijf weken geschreven heb. Ze is wel ontzettend pietluttig met taalgebruik.
Alle reacties Link kopieren
Niekchic wat goed zeg! Gefeliciteerd met je baan!! Spannend hoor, dat 't al zo snel komt! Heb je er een beetje een goed gevoel over? Succes met je eerste 'echte' werkdag! En wat vervelend van de begeleider, dan mag je inderdaad blij zijn dat je er vanaf bent en klaar bent



Goede keuze Penelopeia! Zou ik ook doen, idd gezien jouw cijfers en motivatie, zoals Niekchic zegt Spannend hoor! Weet je wanneer je feedback kan verwachten? Ik ken overigens het gevoel hoor, dat heb ik ook. Alles wat ik wil zeggen staat er nu in principe, maar het is meer de manier van hoe het er staat. Maar helemaal als jouw begeleider zo precies is met taalgebruik denk ik ook dat dit de beste optie is!



Mijn begeleider wilde overigens een groot essay, zonder echte methoden etc. Het is zo raar, daarom maak ik me ook een beetje zorgen; geen idee wat hij nou wilt. Ik ben gewend dat hij alles een beetje volgens een 'strakke' volgorde gaat; methoden, daadwerkelijk onderzoek, etc. Maar hij wilde dat allemaal niet. Heel vreemd, maar het zal wel. Ik ga vandaag nog even een dagje er tegen aan, even naar een starbucks ofzo en dan daar alles door lezen, en dan weekend! Ik ga naar Australie voor mijn stage, enorm veel zin in! Beter weer dan hier in de UK ;)
Nee, ik weet nog niet wanneer ik feedback kan verwachten. Ik stuur haar vanmiddag op wat ik nu heb, en laat ik het maar van haar afhangen. De komende twee weken ga ik in ieder geval gewoon vakantie houden, want dat heb ik wel verdiend haha. 29 augustus begint mijn nieuwe baan, en dan ga ik ook maar weer verder met mijn scriptie, en ik verwacht dat ze tegen die tijd wel feedback kan geven.



Ik ben trouwens wel steeds meer ervan overtuigd dat ik de goede beslissing hebt genomen. Mijn vader zei gisteren heel relativerend aan de telefoon 'De wereld zal er niet slechter van worden als je het een maandje later inlevert'. Tja, als je het vanuit dat perspectief bekijkt maakt het al helemaal niet uit



Wat vaag trouwens dat je begeleider vooral een groot essay wil! Maargoed, hij kan het je moeilijk kwalijk nemen als jij het net een beetje anders hebt gedaan dan hij in gedachten had, met zo'n rare vorm van begeleiding!
Alle reacties Link kopieren
Haha wijze vader! Ben het met hem eens! Geniet lekker van je vakantie, tegen de tijd dat jij weer gaat beginnen heb ik m'n scriptie ingeleverd. En ik hoop naar alle tevredenheid haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier stiekem al een tijdje mee en ben blij te lezen dat het jullie gelukt is Penelopeia en Nieckchik! Hebben jullie al feedback van je begeleider gehad? Troelala25, hoe gaat het bij jou?



Ik ben zelf ook bezig met mijn masterscriptie. Ben er drie jaar geleden mee begonnen.....erg he...ben daarna gaan werken en ben er niet meer aan toe gekomen. Nu de knoop doorgehakt om er toch nog even vol voor te gaan. Vind het wel erg lastig om weer te beginnen. Paar dagen geleden weer begonnen, en stond te kijken van wat ik al had gemaakt. Heb altijd dat als ik er mee bezig ben ik denk "waar ben ik mee bezig!" en als ik het dan later teruglees is het best ok. Maar goed er moet wel ook nog heeel veel gebeuren!! Ik ben er nu ook mee bezig, maar zoals je ziet ben ik stiekem andere dingen aan het doen ;). Ik ben echt zo'n uitsteller. Heb nu mijn vrije dagen opgenomen om mijn scriptie te maken dus nu moet het wel. Misschien dat ik wat motivatie hier vandaan kan stelen.



Zijn er misschien nog meer mensen bezig?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Klauteren (en anderen)



Het lijkt mij met name moeilijk om zo lang ermee bezig te zijn. Er viel echt een last van mijn schouders toen ik klaar was. Maar je moet er wel tijd voor hebben of kunnen nemen.

Hoe gaat het nu? Echt knap dat je nu met een doorstart bezig bent! En zo te zien komt t allemaal weg goed! Als je maar bezig blijft! Ik heb bijna mijn hele traject gedacht "waar ben ik mee bezig?' 'wat ben ik aan het doen?'



Ik heb feedback gehad en mijn cijfer ook..een 7,5 :-)

Bloed, zweet en tranen haha maar ik ben zo blij dat het klaar is!



Dacht ik...



Kreeg namelijk ook nog een mail dat ik er een Engelse abstract bij moet maken. Nu heb ik de afgelopen jaren alleen maar Engelse literatuur gehad, toch twijfel ik nu of ik dit wel kan, Ik heb een Nederlandse samenvatting die ik nu om moet zetten naar het Engels, ik ben zoooo onzeker en denk alleen maar 'Dit kan ik niet'.



Ik ben dus nog bezig!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet bezig met mijn scriptie, maar wil even zeggen: zet m op toppers :-) ik weet hoe verschrikkelijk scripties (kunnen) zijn, dus even een motiverend woordje zonder verdere inhoudelijke bijdrage ?
Niekchic, hoe lang moet je abstract zijn? Bij ons maar 120 woorden (master). Al is dat vrij lastig als je een groot onderzoek hebt. Vertalen van NL naar Engels is trouwens niet echt makkelijk. Je kunt beter gewoon opnieuw in het Engels een samenvatting schrijven.
Alle reacties Link kopieren
niekchic, wat gaaf! een 7,5! Niet alleen je scriptie afgerond, maar ook nog eens met een mooi cijfer . Vervelend van je abstract, dat zijn van die dingen die dan toch nog wat werk kosten. Maar komt goed in elk geval toch!



nina2014, bedankt voor je bericht! Toch fijn om te horen ;). Juist een perfecte bijdrage.



Je moet de motivatie natuulijk uit jezelf halen, maar moet zeggen dat ik het toch wel lastig kan vinden dat ik weinig vrolijke woorden hoor vanuit mijn omgeving. Veel mensen begrijpen niet dat ik er best wel mee zit en best gestresst er van raak. Omdat veel mensen in mijn omgeving al lang zijn afgestudeerd in heel andere richtingen (met minder schrijf werk), staat het wat verder van ze af en is het vooral van "ben je nu nog niet klaar! Je had al veel eerder moeten beginnen joh!". Of mensen die nooit een grote scriptie hebben geschreven. Het is dan best moeilijk te begrijpen waarom zoiets als een scriptie voor zoveel stres kan zorgen. Helaas levert het mij wel veel stress en onzekerheden op vreemd genoeg. Je wil dan liever horen van "Ja vervelend zeg! goed dat je het nu toch doet, komt goed!". En dat als volwassen vrouw ;). Eerst had je je studiegenoten om samen mee te klagen, nu niet meer. Gelukkig bestaat dit topic ;).
Alle reacties Link kopieren
Hierbij dan: Wat vervelend! Wel goed dat je er nu weer mee bezig bent! Lijkt me heel moeilijk om een paar jaar later er weer mee aan de slag te gaan, als je al gewend bent aan werken.



Ik moet er nu zelf ook aan gaan geloven. Heb het eigenlijk al een jaar uitgesteld door een stage en andere vakken, maar voor februari wil ik het eigenlijk wel af hebben. Alleen moet ik nog from scratch beginnen..
@troelala: Is het uiteindelijk gelukt allemaal? Al een cijfer teruggekregen?



@klauteren: Ik snap je heel goed! Voor mij was het scriptieschrijven echt een emotionele rollercoaster. Ik kon binnen twee minuten van 'volgens mij is dit best goed!' naar 'alles wat ik opschrijf is kut' gaan. En de drempel om eraan te werken kan soms zo ongelooflijk hoog zijn! Maar heel goed dat je nu al je vrije dagen hebt opgenomen om eraan te werken. Even doorstomen, en dan ben je er voor eens en voor altijd vanaf. En als je het even niet meer ziet zitten, helpt het om te dagdromen over dat moment dat je hoort dat je het hebt gehaald en dat je noooooit meer naar dat ding hoeft te kijken.



@niekchic: Komt goed, met dat abstract! En gefeliciteerd natuurlijk met je 7,5!! Je bent nou al zo ver gekomen, dan is zo'n abstract een eitje.



@mona: succes! Voor februari kan best goed lukken, als je je vanaf nu kunt focussen op je scriptie.





Ondertussen ben ik ook weer verder gegaan met mijn scriptie. Ik ben vandaag langsgeweest bij mijn begeleider om de laatste concept-versie te bespreken en ze was eigenlijk heel enthousiast. Dat was een ongelooflijke opluchting, en nu hoef ik dus alleen nog maar wat punten op i's te zetten
Alle reacties Link kopieren
@Niekchic super goed, een 7.5! Gefeliciteerd! Ik zou ook een abstract opnieuw schrijven, dus niet vertalen. Komt vast goed!



@Penelopeia ik had m'n scriptie een week voor de deadline ingeleverd, was er zo klaar mee, had er echt geen zin meer in haha! Ik moet helaas nog tot midden-november wachten op mijn cijfer, dus ik wacht rustig af! Wat fijn dat je concept-versie zo goed is! Hoe lang moet je nu nog de puntjes op de i zetten? Succes nog even in ieder geval!



Aan alle anderen; succes! Jullie kunnen het!
Alle reacties Link kopieren
Mona393, Bedankt, werkt toch gek genoeg ;). Ben je inmiddels al een beetje op weg? Is het een literatuurstudie, of ook een onderzoek? Succes in elk geval! Goed dat jij er nu ook voor gaat.



Penelopeia, ja zo voelt het inderdaad nu! Ben blij dat ik nu in de doorstoom fase zit, want dat uitstellen voelt toch ook zo vervelend. En inderdaad, het doel voor ogen houden. Super fijn van je concept-versie! Ik denk ook dat je een goede beslissing hebt genomen trouwens. Ik had het zelfde gedaan.



Torelala25, november! jeetje, kan je het een beetje loslaten tot die tijd? Wel goed dat hij ingeleverd is!



Ik vind het ook wel fijn trouwens hier te lezen dat het zo goed gaat met iedereen, terwijl als je een paar pagina's terug kijkt iedereen zich nog voelt zoals ik nu. Het is dus goed gekomen. Ookal lijkt dat nu soms moeilijk te geloven. Toch fijn om dan even terug te kijken en te realiseren dat het jullie ook gelukt is ondanks alle hobbels op de weg! Als ik straks klaar ben ben ik zo blij en trots dat ik het toch nog heb aangepakt. Hoop dat jullie dat ook hebben!
@troelala: Oh, spannend! Laat het hier nog maar even weten wat het is geworden Die puntjes op de i van mij zullen ongeveer tot half oktober duren, omdat ik er alleen op zaterdagen aan kan/wil werken. Ik ben namelijk net begonnen bij een nieuwe baan en op maandagen heb ik weer een andere opleiding, dus ik doe mijn scriptie rustig aan nu haha.



@klauteren: fijn dat je moed put uit dit topic! En dan heb ik nog niet eens echt geschreven als het slecht ging met mij en m'n scriptie haha. Ik kan me nog een bespreking bij m'n begeleidster herinneren waarbij ik heb zitten vechten tegen de tranen omdat werkelijk niks goed leek. En het is toch nog goed gekomen
Hoe gaat het nu, klauteren?
Alle reacties Link kopieren
Aardig stil in dit topic, ik neem aan dat iedereen (bijna) klaar is met de scripties? :-)



Ik zou het topic bij deze weer nieuw leven in willen blazen. Ik ben per september 2014 begonnen aan mijn scriptie, tweede week van januari 2015 heb ik mijn deadline. Ik schrijf mijn scriptie voor een bedrijf, hier loop ik 3 dagen per week stage. In mijn 'vrije' dagen heb ik dus een strakke planning, wil het zoooo graag op tijd halen. Maar zoveel te doen, zo weinig tijd... Dit weekend kan ik gelukkig het hele weekend bezig, hoop zondag weer wat naar mijn begeleider te kunnen sturen.



Nog iemand bezig met een scriptie?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad aardig stil hier..

Ik ben in oktober begonnen. Ik heb in totaal een jaar. Momenteel loop ik vast op begeleiding, begeleider 1 is langdurig ziek en begeleider 2 constant druk (dus die spreek ik alleen kort in de gang).

Tot nu toe kon ik zelf nog een hoop doen maar nu loop ik echt een beetje vast en heb ik input van begeleiders nodig. Baal ook een beetje dat het allemaal langzamer gaat dan verwacht, maar misschien hoort dat bij een volledig nieuw onderwerp opzetten...



doornroosje hoe gaat het ondertussen bij jou?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, nieuw leven in dit topic. Ik heb lang niet gereageerd omdat ik het schrijven van mijn scriptie weer had uitgesteld! Hoe is het mogelijk vraag ik mijzelf dan weer af. Ik durfde hier niks meer te zeggen daardoor ;).



Maar goed, ik had een eerste versie ingeleverd en opzich wel positieve feedback op gehad, was ik erg blij mee. Moest nog wel veel dingen aanvullen die ik nog niet helemaal af had, en wat dingetjes omgooien en wat theorieen uitwerken. Denk al met al toch nog wel een maand aan werk (op het slome werktempo van mij waarin ik eerst uren naar de computer staar voor ik begin), maar zit op de goede weg. Toen is er helaas iets tussen gekomen in de prive sferen. Opzich niks al te ernstigs hoor en normale mensen hadden de draad inmiddels allang weer opgepakt, maar ik heb het toch weer ruim een maand uitgesteld. Nu het eind in zicht is, is het op de een of andere manier toch weer spannend ook, ga ik het allemaal waarmaken, en komt het inderdaad wel goed of mag ik dit eigenlijk helemaal niet hopen?



Nu heb ik echt de knoop doorgehakt mentaal, wil mij niet meer aanstellen en het gewoon doen. Mijn vrije dagen zijn inmiddels wel op, dus wordt steeds afgeleid door mijn werk, maar ben sinds deze week weer begonnen en werk elke dag na mijn werk even aan mijn scriptie! Ik ben trots op deze vreemde discipline die ik niet van mijzelf ken op scriptie schrijf gebied. Denk dat ik het uitstelgedrag nu echt zat was, en ik was het zat dat iedereen steeds maar weer vroeg van "hoe is het met je scriptie? nou nog niet af!", alsof ik gedefinieerd werd door mijn scriptie. (voornamelijk door mijzelf eigenlijk, natuurlijk bedoelen de mensen in je omgeving het niet slecht, en is het ook gewoon een vorm van een praatje maken en interesse tonen, maar vanuit mijn scriptiestress en uitstel gedrag kon ik dat toch soms verkeerd opvatten op emotioneel gebied).



In elk geval, nu weer goed aan de slag. Verwacht over twee a drie weken klaar te zijn! Ik zal hier maar wat vaker posten als stok achter de deur. Ook als niemand het leest ;).



Penelopeia, hoe is het met jou inmiddels ?



msdoornroosje nog op schema?



neweve, altijd verveld dat je naast het proces van het schrijven, wat al lastig genoeg is, ook nog afhankelijk bent van je begeleiders. Bij ons kan je ook altijd feedback vragen van andere docenten als je eigen begeleider geen tijd heeft of niks van zich laat weten. Misschien is dat een optie als ze je echt niet kunnen helpen nu? Hoewel het ook verwarrend kan zijn omdat ze elkaar vaak ook tegenspreken en allemaal maar wat anders zeggen (ook zeker niet gek, zeker in een beginfase!). Of misschien kan je met een studiegenoot overleggen? Bij ons is er ook een soort van algemene faculteitsbrede scriptieondersteuning, geloof dat je daar ook terecht kan in zo'n geval. Bij jullie niet?



Nog andere bezig of net klaar? Mona? Troelala, al een cijfer ?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mag ik ook meeschrijven?



Ik ben nu nog niet aan het schrijven voor mijn scriptie, maar wel aan mijn stageverslag. En als ik daarmee klaar ben begin ik aan mijn scriptie, dus ik ben nog wel een tijdje zoet met schrijven enzo Wat ik zelf vooral lastig vind is dat ik weet dat ik niet goed ben in 'scientific writing'. Daarom schrijf ik elke zin wel 10x opnieuw.. Dat schiet niet echt op dus. Ik ben er daadwerkelijk niet goed in, maar ik ben daardoor ook wel een beetje te onzeker geworden denk ik. Maar ik vind het zo zonde als mijn schrijfstijl mijn cijfer verpest terwijl mijn onderzoek eigenlijk wel goed is.



@klauteren, hoe gaat het nu? Je wilde een stok achter de deur, dus hier ben ik



@ neweve, zit er al wat meer schot in de zaak? Echt rot inderdaad, als je van anderen afhankelijk bent en die niet meewerken.
Alle reacties Link kopieren
Haha Stokbootje, een echte stok!



Leuk dat je mee komt schrijven! Welke opleiding volg je en wanneer moet je scriptie uiteindelijk af? In elk geval goed dat je je nu al van te voren komt melden ;). Bij ons op de universiteit hadden ze een groepje waar je je bij aan kon sluiten als je je schrijfstijl wou verbeteren, misschien dat zoiets je wat meer vertrouwen zou geven? Onzekerheid is bij mij echt een van de problemen waarom mijn scriptie zo lang duurt, als ik jou was zou ik dat nu vroeg al aanpakken (althans als je echt denkt dat het een probleem gaat worden dan, anders excuses voor de projectie ;) ).



Ik heb het werkritme er nu goed inzitten dus dat is mooi. Ben nog wel onzeker, maar probeer ik niet te zijn. Hij moet nu echt af! Geen tijd meer voor dat soort onzin!
Alle reacties Link kopieren
Mijn opleiding is misschien een beetje te specifiek, maar ik studeer in Utrecht aan de faculteit geowetenschappen. Ik wilde vorig jaar al een extra vak volgen om mijn schrijven te verbeteren, maar dat kon niet binnen de universiteit, ze hadden daar geen vakken in.. ik kon alleen een cursus bij een extern instituut volgen, á 300 euro

Volgens mij zijn er bij mij niet zulke groepjes, maar ik zat er wel te denken om er zelf één op te richten. Want bij de universiteit waar ik nu stage loop hebben ze dat wel en die mensen helpen elkaar echt heel veel, door teksten na te lezen maar ook omdat je dan een deadline hebt wanneer je je stuk bij de rest in moet leveren zodat ze het kunnen lezen voor je volgende meeting.



In het begin van mijn scriptie moet ik waarschijnlijk ook heel veel inlezen, en daarbij heb ik soms ook wel wat moeite me te motiveren. Dus daarom dacht ik, kan me beter op tijd bij dit topic aansluiten ;) Ik ben nog tot kerst bezig met mijn stage, in Amerika. Daarna ga ik tot begin februari reizen en als ik dan terug ben begin ik meteen met mijn scriptie. En ik wil echt niet tijdens mijn vakantie bezig zijn met mijn stageverslag dus moet het echt voor dan afhebben! Maar er lijkt alsmaar meer bij te komen.. Ik vind het vooral zo lastig als mijn begeleider dan weer nieuwe ideeën heeft voor analyses, die heel leuk zijn maar ook veel tijd kosten. Ik vind het dan moeilijk om nee te zeggen. En nu zit ik dus in de stress ;) En ik wil ook niet in NL nog mijn stageverslag af moeten maken, omdat ik dan weer achter ga lopen voor mijn scriptie. Mijn stage is trouwens heel vergelijkbaar met een thesis, het is een onderzoeksstage. Er zijn gelukkig minder eisen aan het verslag



klauteren, welke studierichting heb jij gedaan, waarvoor je nu nog je scriptie aan het schrijven bent? Wel fijn dat je meteen een baan hebt gevonden trouwens, maar ik kan me voorstellen dat het dan nog veel moeilijker wordt om je scriptie af te maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven