Werk & Studie alle pijlers

Sfeer op werk

04-04-2019 08:38 32 berichten
Bedankt voor de reacties, ik bespreek het verder met bekenden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-04-2019 09:13
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
88.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op zichzelf lijkt het me niet geheel bizar dat je in je inwerkperiode enige bescheidenheid aan de dag legt.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Je bent vrij nieuw zeg je. Kan het zijn dat je werk doet, waarin (naast een eventuele beroepsopleiding) de ervaring dan wel het inwerken in deze specifieke situatie van belang is? Dat, enigzins bot gesteld, jouw mening bij gebrek aan deze ervaring / kennis van de situatie er nog wat minder toe doet want puur gestoeld op theorie?

Wat is de reden en de aard van de begeleiding? Is de begeleiding bedoeld om je nog verder op te leiden in vaardigheden of omstandigheden? Over het algemeen, als je nog begeleid moet worden, ben je inderdaad nog 'de mindere' qua ervaring.

Kun je een voorbeeld geven van waarom de wijze van begeleiding je dwars zit?
JollyRider schreef:
04-04-2019 08:41
Op zichzelf lijkt het me niet geheel bizar dat je in je inwerkperiode enige bescheidenheid aan de dag legt.
Dit. Om wat voor zaken gaan het, waar jij ne mening over geeft? Puur inhoudelijk of heb je ook commentaar op de organisatie, manier van werken etc? Met name bij dat laatste is het ook wel belangrijk wanneer en hoe je het brengt.
Uit je eerdere berichten begrijp ik dat je in het onderwijs werkt? Als leraar of docent?
(Dead Kennedys)
Herkenbaar
anoniem_653140ee80eb3 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 09:07
88.73% gewijzigd
Tia.Dalma schreef:
Je bent vrij nieuw zeg je. Kan het zijn dat je werk doet, waarin (naast een eventuele beroepsopleiding) de ervaring dan wel het inwerken in deze specifieke situatie van belang is? Dat, enigzins bot gesteld, jouw mening bij gebrek aan deze ervaring / kennis van de situatie er nog wat minder toe doet want puur gestoeld op theorie?

Wat is de reden en de aard van de begeleiding? Is de begeleiding bedoeld om je nog verder op te leiden in vaardigheden of omstandigheden? Over het algemeen, als je nog begeleid moet worden, ben je inderdaad nog 'de mindere' qua ervaring.

Kun je een voorbeeld geven van waarom de wijze van begeleiding je dwars zit?
Dalma, ik ben het volledig met deze reactie eens. Was ook wel benieuwd naar de antwoorden op de vragen die je stelt.
....
anoniem_653140ee80eb3 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 09:13
97.72% gewijzigd
...
anoniem_653140ee80eb3 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 09:11
98.92% gewijzigd
naamloosjes schreef:
04-04-2019 08:46
Het gaat om inhoudelijke dingen in vergaderingen. Ik hou me al op de vlakte, maar ik moet wel mijn mening geven vanuit mijn functie.
Kan je dat uitleggen? Je komt met een vraag in dit topic, maar als je zinvolle antwoorden wil, zal je toch iets moeten vertellen dat verder gaat dan "ze zijn niet leuk". Wat behelst die functie, waarom moet jij een mening geven? Gaat het inderdaad om een mening, of gaat het om jouw deskundigheid, analyse, etc?

Echt, als je duidelijker bent, heb je meer kans op reacties waar je iets mee kan.
(Dead Kennedys)
Klinkt alsof je een collegaatje van me bent, op een andere afdeling. :hug:

Met hoeveel mensen zit je daar? Zijn ze allemaal vervelend, of alleen één of twee, die zichzelf leidinggevende eigenschappen toekennen maar gewoon typgeit of zo zijn, net als jij?

Heb je met je voorgangers gesproken? Als zij hetzelfde ervaren hebben als jij, dan weet je dat "het" niet aan jou ligt. Sterkte, en laat zien wat je in je mars hebt. Kijk ondertussen lekker rond naar andere werkplekken.

Lijdinggevenden (geen typfout) zijn soms natte dweilen, helaas.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
naamloosjes schreef:
04-04-2019 08:47
Ik werk er trouwens bijna een jaar. Het gaat niet om de eerste maand ofzo.
Waarom heb je dan nog begeleiding nodig?
(Dead Kennedys)
naamloosjes schreef:
04-04-2019 08:48
Ja en als mentor.
Kan je uitleggen waar je begeleiding uit bestaat en waarom die nodig is? En waar het concreet mis gaat in de communicatie met je collega's?
(Dead Kennedys)
Herkenbaar
anoniem_653140ee80eb3 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 09:08
93.91% gewijzigd
...
anoniem_653140ee80eb3 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 09:14
99.23% gewijzigd
naamloosjes schreef:
04-04-2019 08:54
Ik heb al een bevoegdheid, maar ik ben bezig met een tweede te halen.
Ehm, ok, neem me niet kwalijk, maar je bent extreem summier in je antwoorden. En nogmaals, JIJ hebt een vraag he.

Kan je uitleggen hoe dat behalen van die bevoegdheid zich verhoudt tot de omgangsvormen in vergaderingen, etc, etc? Als je niets wil vertellen, prima, maar waarom open je dit topic dan?
(Dead Kennedys)
Herkenbaar
anoniem_653140ee80eb3 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 09:09
95.42% gewijzigd
naamloosjes schreef:
04-04-2019 08:59
Het gaat om een verschil in karakters. Ik ben wat rustiger, de rest wat feller.

Is je mening daadwerkelijk minder belangrijk of laat je je gewoon niet horen?
naamloosjes schreef:
ok, ik geef het op. Je negeert vrijwel alle vragen, vertelt alleen heel korte statements waarbij wij maar moeten raden hoe alles in elkaar past. Dan kan je ook echt geen zinvolle reacties verwachten, maar goed, ik wens je veel succes en wie weet komen mensen nog met spontane gedachtes die geheel toevallig zinvol voor je zijn. :bye:
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
Dit. Even doorbijten en jezelf bewijzen.
JollyRider schreef:
04-04-2019 09:01
ok, ik geef het op. Je negeert vrijwel alle vragen, vertelt alleen heel korte statements waarbij wij maar moeten raden hoe alles in elkaar past. Dan kan je ook echt geen zinvolle reacties verwachten, maar goed, ik wens je veel succes en wie weet komen mensen nog met spontane gedachtes die geheel toevallig zinvol voor je zijn. :bye:
Ik kan moeilijk alle details gaan delen, ik bespreek het anders wel met vrienden.
naamloosjes schreef:
ben je op je werk ook zo kort van stof?
naamloosjes schreef:
04-04-2019 09:04
Ik kan moeilijk alle details gaan delen, ik bespreek het anders wel met vrienden.
waarom open je dan een topic??
Je kunt toch je het onderwerp van anoniem maken? Gooi er wat details in, die niet kloppen, niemand die je herkent hoor
Als je in je reacties net zo summier bent en je net zo weinig uitlegt of beargumenteert als op de werkvloer, dan kan men ook vrij weinig met je mening.
naamloosjes schreef:
04-04-2019 09:04

Je hoeft niet alle details te delen, alsjeblieft niet. Maar er zit nog een wereld aan mogelijke toelichting tussen de antwoorden die jij nu geeft en alle details.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven