Werk & Studie alle pijlers

Studie aan de Open Universiteit

10-02-2007 16:44 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die een studie doen/gedaan hebben aan de OU?

Ik zit er zelf aan te denken om een Master te gaan doen in de Management wetenschappen en ik zou erg graag willen horen of op deze manier studeren wel of niet bevalt, hoe het niveau is etc

Alle info welkom!

Gr. Nika
Ik studeer aan de Open Universiteit, maar dan een Bachelor.

Waar je vooral rekening mee moet houden is dat je hele goede zelfdiscipline nodig gaat hebben, want wanneer je studeert heb je dat vooral nodig. Daarnaast moet je op zich goed vanaf papier kunnen begrijpen wat er staat, want in beginsel heb je geen colleges of een docent die je door het boek heen werkt. Je kunt altijd met vragen bij docenten terecht en via BlackBoard kun je ook met andere studenten van een specifiek vak discussieren over zaken waar je niet uit komt.

Ik vind zelf het materiaal meestal erg goed, duidelijk ook op zelfstudie gericht. Soms heb je alleen werkboeken ontwikkeld door de OU, soms ook zit er een regulier tekstboek bij, afhankelijk van het vak.

Tentamens heb je in allerlei soorten en maten, hangt ook weer van het vak af in welke tentamenvorm het gegoten is: systentamen (zelf inplanbaar) vs regulier tentamen (vaste data, 's avonds) vs opdrachten (zelf inplanbaar meestal). Daarnaast kan een tentamen uit mc vragen bestaan of open vragen, kan een tentamen open boek of gesloten boek zijn.

Ik weet niet of je nog iets heel specifieks wilt weten? Belangrijkste is dat je de tijd ervoor vrij maakt en dat je de zelfdiscipline hebt, dan kom je al behoorlijk ver!

Studiecentra zitten door heel Nederland.
Niveau is denk ik wel te vergelijken met een reguliere universiteit. Er zijn vakken waar echt veel mensen voor zakken, het resultaat wordt je niet zomaar cadeau gedaan.
Thanks voor je reactie!