Te oud ?
zondag 9 april 2017 om 16:39
zondag 9 april 2017 om 16:41
zondag 9 april 2017 om 18:14
Ik ben 30 tegen dat ik afstudeer. Ik vind mezelf niet te oud om dan de arbeidsmarkt op te gaan. Het is pas te oud als je tussen 18-30 alleen een 4-jarige opleiding kunt bijschrijven op je cv. Maar als je eerst mbo en daarna hbo doet of eerst werkt en dan een hbo-opleiding doet, da's allemaal prima toch?
Zolang je maar wat nuttigs op je cv hebt staan.
Zolang je maar wat nuttigs op je cv hebt staan.
zondag 9 april 2017 om 18:27
quote:JaneJane38 schreef op 09 april 2017 @ 18:08:
Ik ben 49 en doe een HBO opleiding vanwege omscholing. Ik moet volgens de site van het SVB doorwerken tot 68 en 9 maanden. Bijna 20 jaar dus, meer dan de moeite waard. Ik vind jou zeker niet te oud!Wauw! Volgens die site krijg ik AOW vanaf 71.5 jaar. Nou zeeën van tijd om een carrière op te bouwen zou ik zeggen
Ik ben 49 en doe een HBO opleiding vanwege omscholing. Ik moet volgens de site van het SVB doorwerken tot 68 en 9 maanden. Bijna 20 jaar dus, meer dan de moeite waard. Ik vind jou zeker niet te oud!Wauw! Volgens die site krijg ik AOW vanaf 71.5 jaar. Nou zeeën van tijd om een carrière op te bouwen zou ik zeggen
zondag 9 april 2017 om 18:45
Het is heel goed om aan je eigen ontwikkeling te werken, ongeacht je leeftijd. Of dat nou een hele nieuwe Bachelor is, een kort HBO-programma, of gewoon een cursus. Denk dat een toekomstige werkgever dat ook zal waarderen in jou, het toont namelijk ook dat je bereid bent om (nieuwe dingen) te leren, te groeien en bijvoorbeeld op de hoogte te blijven van nieuwste ontwikkelingen in jouw tak van werk. Als je in jouw geval hierbij nog (part-time) zou kunnen werken, of vrijwilligerswerk doen, is alleen maar goed.
Veel succes!
Veel succes!
zondag 9 april 2017 om 19:15
Misschien ter relativering, ik ben eind 40 en ga in september weer naar school. Hoewel ik wel al een hbo-diploma heb, ga ik nu omscholen via een duale mbo-opleiding. Ik wilde totaal iets anders dan wat ik ooit als hbo heb gedaan. Naast het feit dat ik nu iets heel nuttigs ga doen, denk ik zeker dat je nooit te oud bent om te leren. En misschien studeer ik hierna nog verder, die mogelijkheid is er ook.