Werk & Studie alle pijlers

Teruggaan naar baan waar ik twee keer eerder ben gestopt?

29-09-2010 09:40 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu denkt iedereen logischerwijs: natuurlijk niet! Maar laat me het uitleggen

Vijf jaar geleden begon ik met lesgeven op een middelbare school. Ik vond het erg zwaar, zeker met mijn afstuderen ernaast. Ik twijfelde of het wel mijn ding was, en besloot na een half jaar te stoppen, hoewel ik wel goed was en iedereen ook tevreden was.

Ik maakte mijn studie in alle rust af en begon het lesgeven langzaam te missen. Aan het eind van het schooljaar kreeg ik een e-mail van mijn oude baas met de vraag of ik terug wilde komen, omdat mijn vervanger er een potje van maakte.

Dat wilde ik, en het daaropvolgende schooljaar werkte ik er weer. Het was een topjaar. Gezellig, goed lesgegeven, iedereen tevreden. Geheel onverwachts moest ik toen naar de andere kant van het land verhuizen omdat mijn vriend werd overgeplaatst, dus kon ik er maar een jaar blijven.

Nu is dat 4 jaar geleden, waarin ik ben blijven lesgeven. Mijn relatie is inmiddels uit en ik ben net terug verhuisd naar mijn oude woonplaats. Nu zie ik dat er een vacature is op die school en eigenlijk wil ik weer solliciteren. Ik heb sindsdien niet meer zo'n leuke school gevonden. Toch vraag ik me af of het niet belachelijk staat om weer terug te komen.

3 mensen van daar zie ik nog steeds en zij zien het probleem niet. Ik heb mijn werkaltijd goed gedaan, ik had een goeie reden om te stoppen, en het klikte altijd goed met iedereen. Bovendien is het al 4 jaar geleden en zijn mijn twee bazen van toen met pensioen, dus hoef ik niet voor de 3e keer aan hun bureau te zitten

Wat vinden jullie?

Solliciteren?

Totaal aantal stemmen: 71

Gewoon doen (100%)
Niet doen Geen stemmen
Wacht nog een paar jaar Geen stemmen
Ik zeg: gewoon doen!
En dat dacht ik al, voordat ik uberhaupt de polopties had gezien!
Doen. Volgens mij is het in jouw wereldje toch een beetje ons kent ons (zoveel middelbare scholen zijn er ook weer niet in een stad of dorp), en de reden waarom je weg bent gegaan is niet al te bizar. Uiteraard aan de sollicitatiecommissie wel duidelijk laten weten dat je een oude bekende bent.
Toen ik je titel las dacht ik, jij bent gek, niet doen

Maar na je hele verhaal gelezen te hebben, zeg ik zeker wel doen! Je had eerder idd goeie redenen om 2x te stoppen. Misschien werkt het nu juist wel in je voordeel als er een goed woordje voor je wordt gedaan door je ex-collega's.

Girl, go for it! Succes!
quote:keedy schreef op 29 september 2010 @ 09:53:

Toen ik je titel las dacht ik, jij bent gek, niet doen

Maar na je hele verhaal gelezen te hebben, zeg ik zeker wel doen! Je had eerder idd goeie redenen om 2x te stoppen. Misschien werkt het nu juist wel in je voordeel als er een goed woordje voor je wordt gedaan door je ex-collega's.

Girl, go for it! Succes!

Snap ik

Bedankt voor de reacties, fijn om te horen! Meer meningen zeker welkom
Doen!
Als je nou twee keer ontslagen was bij die school had ik ook gedacht, solliciteren is misschien geen goed idé.

Maar je had destijds goede redenen om te stoppen, en ze waren tevreden over je, dus ik snap echt niet waarom je niet zou solliciteren nu.
Doen!
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Duh, doen. het is niet alsof je gestopt bent omdat je het werk niet leuk vond of je je collega's de tent uitvocht oid. Een verhuizing en studie afmaken zijn hele legitieme redenen, die los stonden van het werk toch?

Hup, solliciteren!!!! Wedden dat je aangenomen wordt?
Wat ontzettend fijn om te horen allemaal, ik word er helemaal blij van!
Doen!
Bij het lezen van de topic titel dacht ik : nee natuurlijk niet!!

Maar na het lezen van je verhaal, zou ik het gewoon doen.
Ik zie het probleem totaal niet.

Sterker nog: ik vind dat je zeker moet solliciteren!
Doen!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik zou zeggen: Alvast gefeliciteerd met je nieuwe baan!

De redenen die je noemde waarom je vertrok zijn uitermate legitiem, de reden dat je terugwil zou elke baas van naast z'n schoenen gaan lopen, dus... DOEN!
Ik geloof dat we erg eensgezind zijn.
quote:Maja82 schreef op 29 september 2010 @ 10:09:

Ik geloof dat we erg eensgezind zijn.

Daar ben ik erg blij om

Dan ben ik ook minder bang dat er misschien straks collega's zullen zijn die het belachelijk vinden.
Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom je twijfelt erover....
helemaal eensch met wintermuts!!!
Toen ik de tweede keer terugkwam, merkte ik wel dat sommigen het best wel raar vonden. De eerste keer was ik namelijk gestopt omdat ik het echt heel zwaar vond en niet zeker wist of ik wel het onderwijs in wilde, en dus die studie eerst af wilde maken.

Ik heb mezelf goed bewezen en alles was prima, met iedereen uiteindelijk, maar toen ik aankondigde weer weg te moeten, voelde ik me natuurlijk erg opgelaten. Hoewel iedereen het goed begreep en er werden ook al grappen gemaakt over wanneer ik weer terug zou komen.

Nu dus denk ik
Ik stemde op gewoon doen. Wat maakt het uit dat er misschien een paar mensen zijn die het vreemd vinden, daar heb jij toch zeker geen boodschap aan?
Je snapt natuurlijk wel dat als je aangenomen wordt de grote grap is en blijft 'wanneer ga je weer'.
Joh, JC_79_, dat is toch gewoon hartstikke leuk?!

Ik zeg: veel plezier op je nieuwe oude werk.
quote:mamzelle schreef op 29 september 2010 @ 10:32:

Je snapt natuurlijk wel dat als je aangenomen wordt de grote grap is en blijft 'wanneer ga je weer'.Zolang het een grap blijft vind ik het prima

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven