Werk & Studie alle pijlers

Uit de zorg...

16-06-2019 22:13 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen?

Ik heb een afgeronde hbo-opleiding voor de zorg, werk hier ook in, maar wil de zorg heel graag uit.

Waarom?

- hogerop is niet mogelijk, doe al jaren mbo-werk en meer zal het niet worden binnen de gemiddelde organisatie.
- jeugdzorg is geen optie ivm de skj, deze heb ik niet, ik val in de groep net te lang het diploma en geen huidig relevant werk.
- andere doelgroepen vind ik ook niet leuk/interessant enz.
- het onregelmatig werken staat me steeds meer tegen, weekenden, korte diensten, voor 24 uur nog 5 dagen moeten komen opdraven, zelfs diensten van 3 uurtjes zijn regelmatig voorkomend.

Maar wat dan wel?

Een tweede hbo opleiding is kostbaar, behalve zorg of onderwijs. Maar dat trekt me dus niet.
Mbo gaat me waarschijnlijk vervelen, maar goede ideeën zijn zeker welkom!
Universiteit is ook kostbaar.

Omscholen zou ik dus graag doen, maar welke richting?

Rechten trok me altijd wel.
Een creatief beroep ook, maar geen talent :-)

Wie oh wie helpt me?

Wat ik wel weet is dat ik het leuk vind om dingen uit te zoeken, ik ben geen goede samenwerker als we dezelfde functie hebben, afhankelijk zijn van een collega in de begeleiding van een client vind ik niet prettig. (ik kan wel prima advies geven/vragen en samenwerken met andere disciplines). Ik vind het leuk om mensen te vermaken en ik kan goed verkopen.

Dus.... roept u maar!!
Ik heb ook SPH oude stijl gedaan. Daarna eerst accountmanager in de farmacie gedaan daarna in de IT. Als SPH er kun je goed met mensen omgaan, grenzen bewaken, ben je creatief etc..dus kun je alle kanten op. Projectmanagement, relatiemanagement, accountmanager etc
grasspriet schreef:
19-06-2019 16:29
Ik heb ook SPH oude stijl gedaan. Daarna eerst accountmanager in de farmacie gedaan daarna in de IT. Als SPH er kun je goed met mensen omgaan, grenzen bewaken, ben je creatief etc..dus kun je alle kanten op. Projectmanagement, relatiemanagement, accountmanager etc

Mag ik vragen welke opleiding je hebt gedaan om accountmanager te worden?
Schuldhulpverlening bij een gemeente?
Poezemens84 schreef:
16-06-2019 22:21
Ik werk in de gehandicaptenzorg, daar is het vooral mbo 3 en 4. De hbo-functies zijn heel schaars en worden minimaal ingezet.
Bijscholen een optie?
Lijkt mij ook belangrijk in dit vak. Om bij te blijven, om goed te kunnen blijven werken en om uitgedaagd te worden.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Ghost79 schreef:
19-06-2019 23:21
Mag ik vragen welke opleiding je hebt gedaan om accountmanager te worden?
Vaak hoef je daar niet weer eerst een speciale opleiding voor te doen.

In het bedrijfsleven hebben heel veel mensen geen specifieke opleiding voor hun functie gedaan. Je rolt ergens in en groeit zo door. Ik zou me als ik TO was dus ook meer richten op een voet tussen de deur krijgen bij een leuk bedrijf in plaats van weer hele specifieke functies in de non-profitsector te gaan doen waar je dan weer aan vast zit.
Ik weet niet of je al oud genoeg bent, maar als je 45+ bent kun je ook nog een gratis loopbaanadviestraject doen:

https://www.hoewerktnederland.nl/persoo ... kkeladvies
Klopt inderdaad. Ik heb SPH gedaan en geen andereopleiding gedaan om account
_ project en regiomanager te worden. Je hebt eeb HBO opleiding en dat telt.
Blondie68 schreef:
19-06-2019 23:57
Schuldhulpverlening bij een gemeente?
Daar zit ook totaal geen perspectief of groeimogelijkheid in, wat TO juist in haar huidige werk mist.
Job coach bij een reïntegratie bedrijf. Regelmatig werk, op je niveau en vereist veel creativiteit en zelfstandigheid. Verdiend ook prima.
Consulent bij stichting MEE. Ook HBO en je hebt veel ervaring in het werkveld.
Redhat schreef:
19-06-2019 23:58
Bijscholen een optie?
Lijkt mij ook belangrijk in dit vak. Om bij te blijven, om goed te kunnen blijven werken en om uitgedaagd te worden.
Waarom bijscholen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven