Werk & Studie alle pijlers

Vakantiedagen

08-05-2017 15:44 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een nieuwe baan, maar stel ik ben aangenomen bij een ander bedrijf.

Mijn vakantie is al gepland. Zou ik deze in kunnen trekken en dan kunnen pakken voordat ik begin aan mijn nieuwe baan. Ik wil wel ff een paar weekjes vakantie voordat ik begin aan een nieuwe job.

Is je werkgever dan verplicht je vrij te geven?
Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.
quote:rafs schreef op 08 mei 2017 @ 16:10:

[...]

Misschien even handig om na te kijken hoe veel recht je hebt op vakantie voor dat je het vraagt. Heb je een vakantie geboekt?Nee, ik ga niet op vakantie.
quote:antoinette95 schreef op 08 mei 2017 @ 16:11:

[...]

Ik kan het toch altijd kenbaar maken en anders meld ik mij ziek.Oh, jij bent er zo eentje.

[...]

Ik kan het toch altijd kenbaar maken en anders meld ik mij ziek.Lekker voor je collega's. Vraag het dan gewoon niet als je je anders toch ziek gaat melden.

[...]

Ik kan het toch altijd kenbaar maken en anders meld ik mij ziek.Dat zou ik helemaal maar niet doen. Wat een instelling zeg.
quote:teletubbie1234 schreef op 08 mei 2017 @ 16:12:

[...]

Lekker voor je collega's. Vraag het dan gewoon niet als je je anders toch ziek gaat melden.Dit en als je werkgever dat door heeft kan de bedrijfsarts voor je deur staan. En als blijkt dat je niet ziek bent, dan heb je toch echt wat meer problemen, dan vakantie voor je nieuwe baan

[...]

Ik kan het toch altijd kenbaar maken en anders meld ik mij ziek.

ziek? Omdat je een paar weken vrij wil zijn voordat je bij een nieuwe baan begint. Dat is echt not done... ik snap dat ook echt niet.

Je werkgever is niet verplicht om je vrij te geven, als het mogelijk is dan zal hij dat waarschijnlijk wel doen, hij moet je de dagen anders alsnog uitbetalen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

[...]

Ik kan het toch altijd kenbaar maken en anders meld ik mij ziek.Als dat je houding is zou ik als werkgever blij zijn dat ik van je af ben. Nu maar hopen dat je nieuwe collega's hier niet lezen.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Ach meisje, zorg eerst maar eens dat je een andere baan vindt. En ik hoop van harte dat een potentiële werkgever dan direct ziet wat voor vlees hij in de kuip heeft.

[...]

Ik kan het toch altijd kenbaar maken en anders meld ik mij ziek.Bij een onterechte ziekmelding hoeft je werkgever je loon niet door te betalen. Ik zou dat niet doen dus.
quote:rafs schreef op 08 mei 2017 @ 16:16:

Ach meisje, zorg eerst maar eens dat je een andere baan vindt. En ik hoop van harte dat een potentiële werkgever dan direct ziet wat voor vlees hij in de kuip heeft. Je kent mij geen eens en je weet niet wat ik allemaal voor meerdere werkgevers heb gedaan en je stank voor dank terug krijgt, kun je stank terug krijgen.
quote:antoinette95 schreef op 08 mei 2017 @ 16:19:

[...]

Je kent mij geen eens en je weet niet wat ik allemaal voor meerdere werkgevers heb gedaan en je stank voor dank terug krijgt, kun je stank terug krijgen.

Nogmaals, als je dus je zin niet krijgt ga je je ziekmelden. Moet je lekker zelf weten maar dan kan er een slotje op dit topic.

Je hebt namelijk al je eigen oplossig bedacht.
Ik zou me niet ziekmelden, nooit je schepen achter je verbranden. Gewoon respectvol opzeggen, je weet niet of je ze in de toekomst ooit nodig hebt of tegenkomt.

En ziekmelden, dat het in je opkomt...
Tja tot je een teamleider hebt die het meldt bij je nieuwe werkgever. En nee zou niet mogen, maar ik heb het meegemaakt dat er iemand bij ons zou komen werken. Manager bij ons ging nog even referentie na en de persoon hoefde gelijk niet meer te komen. Geen ww rechten, proeftijd was dus ook niet meer gestart. Niks noppes nada.
Probeer gewoon in goed overleg paar weekjes eerder te stoppen..geven en nemen...zodanig regelen dat je bij wijze terug zou kunnen komen in de toekomst....
Bimzarellio...what else
En gewoon een maand later beginnen bij je nieuwe baan? Dan heb je die tijd als vakantie.
quote:antoinette95 schreef op 08 mei 2017 @ 16:19:

[...]

Je kent mij geen eens en je weet niet wat ik allemaal voor meerdere werkgevers heb gedaan en je stank voor dank terug krijgt, kun je stank terug krijgen.Het loepje geeft een goede indruk . Succes meid!
quote:Fruity-Pebbles schreef op 08 mei 2017 @ 16:06:

[...]

Als je halverwege een jaar opzegt, krijg je ook maar voor de helft aan vakantiedagenHangt van de regels af die worden gehanteerd binnen het bedrijf. En wat als je in februari al je dagen opneemt en in juni weg gaat?
quote:viva1966 schreef op 08 mei 2017 @ 18:56:

[...]

Hangt van de regels af die worden gehanteerd binnen het bedrijf. En wat als je in februari al je dagen opneemt en in juni weg gaat?Dat wordt dan ingehouden op je laatst te ontvangen salaris

[...]

Hangt van de regels af die worden gehanteerd binnen het bedrijf. En wat als je in februari al je dagen opneemt en in juni weg gaat?Dat kost je dan een hoop geld!

[...]

Hangt van de regels af die worden gehanteerd binnen het bedrijf. En wat als je in februari al je dagen opneemt en in juni weg gaat?

Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt waar je voor een heel jaar verlof krijgt, ongeacht hoe lang je er dat jaar werkt. Vaak krijg je wel je hele verlof aan het begin van het jaar, maar als je dat in één keer opmaakt en je gaat halverwege het jaar weg, is je laatste afrekening heel karig.

Overigens zijn er meestal verlofdagen over als iemand weggaat. Die worden dan uitbetaald, maar dat kan dus ook andersom.
Dat je even vrij wilt tussen 2 banen in, snap ik echt wel. Maar moeten dat dan per se 3 (!) weken zijn ' om bij te komen'? Misschien kun je met je werkgever 1 of 2 weken bespreken?

En ziek melden, vind ik echt ronduit belachelijk ..

[...]

Ik kan het toch altijd kenbaar maken en anders meld ik mij ziek.Als 95 je geboortejaar is, moet je toch een beetje uitkijken bij komende sollicitaties. Zoveel Antoineettes uit 1995 zullen er niet zijn.
quote:nerdopviva schreef op 08 mei 2017 @ 19:30:

[...]

Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt waar je voor een heel jaar verlof krijgt, ongeacht hoe lang je er dat jaar werkt. Vaak krijg je wel je hele verlof aan het begin van het jaar, maar als je dat in één keer opmaakt en je gaat halverwege het jaar weg, is je laatste afrekening heel karig.

Overigens zijn er meestal verlofdagen over als iemand weggaat. Die worden dan uitbetaald, maar dat kan dus ook andersom.Bij ons worden op 1 december de dagen voor het volgende jaar bijgeschreven. Als je wilt kan je die meteen in januari opnemen en dat heeft verder geen gevolgen als je halverwege het jaar weggaat.
quote:viva1966 schreef op 10 mei 2017 @ 15:40:

[...]

Bij ons worden op 1 december de dagen voor het volgende jaar bijgeschreven. Als je wilt kan je die meteen in januari opnemen en dat heeft verder geen gevolgen als je halverwege het jaar weggaat.

Welke werkgever is dat? Ik wil ook wel zo'n cadeau!!!

Zijn er nog meer werkgevers? Want ik voel dat het tijd wordt om te gaan jobhoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven