Valentijnsbericht van collega
woensdag 15 februari 2017 om 12:57
Een (getrouwde) collega is kennelijk verliefd op mij. Ik kreeg dit een (hele) tijd geleden wel een beetje door, en heb toen wat afstand van hem genomen. Nu kreeg ik gisteravond een Valentijnsberichtje. Dat heeft hij al vaker gedaan, iets van "Lieve .. " blabla, Liefs .... Ik heb deze berichten altijd genegeerd. Ik voel me hier heel ongemakkelijk door. Heb ook weer geen antwoord gegeven. Ik vraag me af of ik er nog iets mee moet. Hij vat de hint kennelijk niet. Ik heb trouwens een vriend, maar dat weten mijn collega's niet, omdat dat een beetje moeizame relatie is heb ik dat nooit verteld. Hij denkt dus dat ik ongebonden ben, maar hij is getrouwd en ik voel ook niets voor hem in die zin.
<gewijzigd ivm herkenbaarheid>
<gewijzigd ivm herkenbaarheid>
woensdag 15 februari 2017 om 13:06
Natuurlijk stuur je iets terug, anders houdt hij niet op:
Beste Kees,
Als ik mij niet vergis ben je getrouwd. Dat en het feit dat ik geen gevoelens voor jou heb (nu niet en in de toekomst niet), zorgt ervoor dat ik me onprettig voel bij jouw berichten. Ik verzoek je vriendelijk hier per direct te stoppen.
Groet.
Beste Kees,
Als ik mij niet vergis ben je getrouwd. Dat en het feit dat ik geen gevoelens voor jou heb (nu niet en in de toekomst niet), zorgt ervoor dat ik me onprettig voel bij jouw berichten. Ik verzoek je vriendelijk hier per direct te stoppen.
Groet.
woensdag 15 februari 2017 om 13:28
Ik vraag me toch af wat zo een getrouwde man dan bezielt.
Ik zou terug sturen: hoi piet, volgens mij verwar je mijn nummer met die van je vrouw. Geeft niet, kan gebeuren. Als ik nog een berichtje krijg zal ik het naar haar doorsturen, hoef jij het niet 2x te typen. Tot op werk, getrouwde collega!
En hopen dat hij de ondertoon van het berichtje snapt
Ik zou terug sturen: hoi piet, volgens mij verwar je mijn nummer met die van je vrouw. Geeft niet, kan gebeuren. Als ik nog een berichtje krijg zal ik het naar haar doorsturen, hoef jij het niet 2x te typen. Tot op werk, getrouwde collega!
En hopen dat hij de ondertoon van het berichtje snapt
woensdag 15 februari 2017 om 13:31
quote:Jaahoor schreef op 15 februari 2017 @ 13:28:
En hopen dat hij de ondertoon van het berichtje snaptNee joh, gewoon duidelijk zijn. Niet met ondertonen en sarcasme dingen overbrengen. Dat kan de ander negeren. Gewoon zeggen waar het op staat. Stop hiermee anders ga ik naar de lg en desnoods je vrouw...
En hopen dat hij de ondertoon van het berichtje snaptNee joh, gewoon duidelijk zijn. Niet met ondertonen en sarcasme dingen overbrengen. Dat kan de ander negeren. Gewoon zeggen waar het op staat. Stop hiermee anders ga ik naar de lg en desnoods je vrouw...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
woensdag 15 februari 2017 om 13:40
Ik geloof inderdaad dat berichten met een bepaalde ondertoon niet aan zullen komen, als ik zie hoe koppig hij die verliefdheid nu al jaren volhoudt. Hij heeft al eens voorgesteld bij mij thuis te komen, of om samen te gaan wandelen, of om samen buiten de deur te gaan lunchen, etc en ik heb altijd nee gezegd. Onaardig doen helpt ook niet. Ik vind het bericht van Patchouli heel goed, misschien dat ik dat vanavond aan hem stuur.
woensdag 15 februari 2017 om 13:41
woensdag 15 februari 2017 om 13:54
quote:marthe16 schreef op 15 februari 2017 @ 13:41:
[...]
Ik voel me ook niet superongemakkelijk, omdat ik er normaal gesproken niet over nadenk, maar bij dit soort berichten en ook wel bij andere acties van hem denk ik: ben je wel helemaal normaal?Prima als je dat van hem denkt, maar ik zou er niet mee zitten als ik jou was.
[...]
Ik voel me ook niet superongemakkelijk, omdat ik er normaal gesproken niet over nadenk, maar bij dit soort berichten en ook wel bij andere acties van hem denk ik: ben je wel helemaal normaal?Prima als je dat van hem denkt, maar ik zou er niet mee zitten als ik jou was.
woensdag 15 februari 2017 om 16:08
quote:marthe16 schreef op 15 februari 2017 @ 13:40:
Ik geloof inderdaad dat berichten met een bepaalde ondertoon niet aan zullen komen, als ik zie hoe koppig hij die verliefdheid nu al jaren volhoudt. Hij heeft al eens voorgesteld bij mij thuis te komen, of om samen te gaan fietsen, of om samen buiten de deur te gaan lunchen, etc en ik heb altijd nee gezegd. Onaardig doen helpt ook niet. Ik vind het bericht van Patchouli heel goed, misschien dat ik dat vanavond aan hem stuur.
Blijkbaar toont hij vaker ongewenste belangstelling. Dat vraagt om een strengere aanpak.
"Beste Kees,
Ik hou onze relatie liever professioneel. Ook op Valentijnsdag.
Al eerder ben ik hierin duidelijk geweest. Ik verzoek je daarom dat dit de laatste keer is, anders zie ik mij genoodzaakt hiervan melding te maken bij de leidinggevende in verband met ongewenste omgangsvormen."
Ik geloof inderdaad dat berichten met een bepaalde ondertoon niet aan zullen komen, als ik zie hoe koppig hij die verliefdheid nu al jaren volhoudt. Hij heeft al eens voorgesteld bij mij thuis te komen, of om samen te gaan fietsen, of om samen buiten de deur te gaan lunchen, etc en ik heb altijd nee gezegd. Onaardig doen helpt ook niet. Ik vind het bericht van Patchouli heel goed, misschien dat ik dat vanavond aan hem stuur.
Blijkbaar toont hij vaker ongewenste belangstelling. Dat vraagt om een strengere aanpak.
"Beste Kees,
Al eerder ben ik hierin duidelijk geweest. Ik verzoek je daarom dat dit de laatste keer is, anders zie ik mij genoodzaakt hiervan melding te maken bij de leidinggevende in verband met ongewenste omgangsvormen."
woensdag 15 februari 2017 om 16:11
quote:marthe16 schreef op 15 februari 2017 @ 13:41:
[...]
Ik voel me ook niet superongemakkelijk, omdat ik er normaal gesproken niet over nadenk, maar bij dit soort berichten en ook wel bij andere acties van hem denk ik: ben je wel helemaal normaal?Ik begrijp wel dat je je er ongemakkelijk bij voelt. Je gaat toch denken dat iets niet helemaal spoort met zo'n collega, dan is het niet prettig dat hij zijn aandacht op je heeft gericht. Ik zou er de kriebels van krijgen.
[...]
Ik voel me ook niet superongemakkelijk, omdat ik er normaal gesproken niet over nadenk, maar bij dit soort berichten en ook wel bij andere acties van hem denk ik: ben je wel helemaal normaal?Ik begrijp wel dat je je er ongemakkelijk bij voelt. Je gaat toch denken dat iets niet helemaal spoort met zo'n collega, dan is het niet prettig dat hij zijn aandacht op je heeft gericht. Ik zou er de kriebels van krijgen.
woensdag 15 februari 2017 om 17:55
quote:patchouli_ schreef op 15 februari 2017 @ 16:08:
[...]
"Beste Kees,
Al eerder ben ik hierin duidelijk geweest. Ik verzoek je daarom dat dit de laatste keer is, anders zie ik mij genoodzaakt hiervan melding te maken bij de leidinggevende in verband met ongewenste omgangsvormen."Helemaal eens. Ik zou echt even hard zijn hoor. Klaar ermee.
[...]
"Beste Kees,
Al eerder ben ik hierin duidelijk geweest. Ik verzoek je daarom dat dit de laatste keer is, anders zie ik mij genoodzaakt hiervan melding te maken bij de leidinggevende in verband met ongewenste omgangsvormen."Helemaal eens. Ik zou echt even hard zijn hoor. Klaar ermee.
donderdag 16 februari 2017 om 08:53
Juliie hebben helemaal gelijk, ik ga er dit keer wel op reageren. Niet reageren heeft tot nu toe niks opgeleverd, en ik ben bang dat hij een soort obsessie aan het koesteren is. Beter om hem uit de droom te helpen. Ik had eerst medelijden, maar waarom eigenlijk, hij durft mij toch ook dat soort rare berichtjes te sturen? Ik heb geen zin om nog langer een passief "slachtoffer" te zijn.