Werk & Studie alle pijlers

Valentijnsbericht van collega

15-02-2017 12:57 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (getrouwde) collega is kennelijk verliefd op mij. Ik kreeg dit een (hele) tijd geleden wel een beetje door, en heb toen wat afstand van hem genomen. Nu kreeg ik gisteravond een Valentijnsberichtje. Dat heeft hij al vaker gedaan, iets van "Lieve .. " blabla, Liefs .... Ik heb deze berichten altijd genegeerd. Ik voel me hier heel ongemakkelijk door. Heb ook weer geen antwoord gegeven. Ik vraag me af of ik er nog iets mee moet. Hij vat de hint kennelijk niet. Ik heb trouwens een vriend, maar dat weten mijn collega's niet, omdat dat een beetje moeizame relatie is heb ik dat nooit verteld. Hij denkt dus dat ik ongebonden ben, maar hij is getrouwd en ik voel ook niets voor hem in die zin.

<gewijzigd ivm herkenbaarheid>
Waarom vertel je hem niet dat je niets voor hem voelt op die manier, en dat je je ongemakkelijk voelt door de avances die hij maakt?
Gewoon blijven negeren lijkt mij nog de beste optie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou iets zeggen in de trant van: zeg Piet, ik voel mij gevleid maar heb liever niet dat je het doet.
"Kees, ik hou onze relatie liever professioneel. Ook op Valentijnsdag. "
Of negeren of het bericht van Patchouli sturen. Niks over dat je je gevleid voelt o.i.d. Dat geeft hem alleen maar voer om door te gaan.
Natuurlijk stuur je iets terug, anders houdt hij niet op:

Beste Kees,

Als ik mij niet vergis ben je getrouwd. Dat en het feit dat ik geen gevoelens voor jou heb (nu niet en in de toekomst niet), zorgt ervoor dat ik me onprettig voel bij jouw berichten. Ik verzoek je vriendelijk hier per direct te stoppen.

Groet.
Volgende keer tijdens de lunch in bijzijn van collega's , hem zeggen joh ik wil geen Valentijns berichtjes van jouw!!
quote:patchouli_ schreef op 15 februari 2017 @ 13:02:

"Kees, ik hou onze relatie liever professioneel. Ook op Valentijnsdag. "Dit en als hij doorgaat naar je lg.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
De reactie van patchoulli is idd beter. Maar ik zou 1x heel duidelijk zijn en daarna weer op de negeerstand
Ik vraag me toch af wat zo een getrouwde man dan bezielt.

Ik zou terug sturen: hoi piet, volgens mij verwar je mijn nummer met die van je vrouw. Geeft niet, kan gebeuren. Als ik nog een berichtje krijg zal ik het naar haar doorsturen, hoef jij het niet 2x te typen. Tot op werk, getrouwde collega!

En hopen dat hij de ondertoon van het berichtje snapt
quote:Jaahoor schreef op 15 februari 2017 @ 13:28:

Ik vraag me toch af wat zo een getrouwde man dan bezielt.

Ik zou terug sturen: hoi piet, volgens mij verwar je mijn nummer met die van je vrouw. Geeft niet, kan gebeuren. Als ik nog een berichtje krijg zal ik het naar haar doorsturen, hoef jij het niet 2x te typen. Tot op werk, getrouwde collega!

En hopen dat hij de ondertoon van het berichtje snaptNee joh, gewoon duidelijk zijn. Niet met ondertonen en sarcasme dingen overbrengen. Dat kan de ander negeren. Gewoon zeggen waar het op staat. Stop hiermee anders ga ik naar de lg en desnoods je vrouw...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Hij de hint niet vatten, jij ook gewoon doen alsof je neus bloedt. Kun je dat niet, dan lijkt het alsof het meer met je doet dan je wil toegeven.
Duidelijk aangeven dat je je ongemakkelijk voelt, en dat de berichten bijzonder ongewenst zijn.
Ik begrijp niet waarom je je ongemakkelijk voelt.
Ik geloof inderdaad dat berichten met een bepaalde ondertoon niet aan zullen komen, als ik zie hoe koppig hij die verliefdheid nu al jaren volhoudt. Hij heeft al eens voorgesteld bij mij thuis te komen, of om samen te gaan wandelen, of om samen buiten de deur te gaan lunchen, etc en ik heb altijd nee gezegd. Onaardig doen helpt ook niet. Ik vind het bericht van Patchouli heel goed, misschien dat ik dat vanavond aan hem stuur.
quote:Carabosse schreef op 15 februari 2017 @ 13:37:

Ik begrijp niet waarom je je ongemakkelijk voelt.Ik voel me ook niet superongemakkelijk, omdat ik er normaal gesproken niet over nadenk, maar bij dit soort berichten en ook wel bij andere acties van hem denk ik: ben je wel helemaal normaal?
quote:marthe16 schreef op 15 februari 2017 @ 13:41:

[...]

Ik voel me ook niet superongemakkelijk, omdat ik er normaal gesproken niet over nadenk, maar bij dit soort berichten en ook wel bij andere acties van hem denk ik: ben je wel helemaal normaal?Prima als je dat van hem denkt, maar ik zou er niet mee zitten als ik jou was.
Wat is dat toch met getrouwde mannen!

Dat is toch al en reden waarom je nooit iets met zo'n man wil beginnen.
Ik zou zoiets terugsturen:

Beste Hans, ik voel me niet prettig bij berichten van jou die niets met het werk te maken hebben. Ik wil graag dat je daar mee stopt. mvg Marthe.

Duidelijker kun je niet zijn.
quote:marthe16 schreef op 15 februari 2017 @ 13:40:

Ik geloof inderdaad dat berichten met een bepaalde ondertoon niet aan zullen komen, als ik zie hoe koppig hij die verliefdheid nu al jaren volhoudt. Hij heeft al eens voorgesteld bij mij thuis te komen, of om samen te gaan fietsen, of om samen buiten de deur te gaan lunchen, etc en ik heb altijd nee gezegd. Onaardig doen helpt ook niet. Ik vind het bericht van Patchouli heel goed, misschien dat ik dat vanavond aan hem stuur.

Blijkbaar toont hij vaker ongewenste belangstelling. Dat vraagt om een strengere aanpak.

"Beste Kees,

Ik hou onze relatie liever professioneel. Ook op Valentijnsdag.

Al eerder ben ik hierin duidelijk geweest. Ik verzoek je daarom dat dit de laatste keer is, anders zie ik mij genoodzaakt hiervan melding te maken bij de leidinggevende in verband met ongewenste omgangsvormen."
quote:marthe16 schreef op 15 februari 2017 @ 13:41:

[...]

Ik voel me ook niet superongemakkelijk, omdat ik er normaal gesproken niet over nadenk, maar bij dit soort berichten en ook wel bij andere acties van hem denk ik: ben je wel helemaal normaal?Ik begrijp wel dat je je er ongemakkelijk bij voelt. Je gaat toch denken dat iets niet helemaal spoort met zo'n collega, dan is het niet prettig dat hij zijn aandacht op je heeft gericht. Ik zou er de kriebels van krijgen.
De kaart naar zijn vrouw sturen? Geintje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:patchouli_ schreef op 15 februari 2017 @ 16:08:

[...]

Blijkbaar toont hij vaker ongewenste belangstelling. Dat vraagt om een strengere aanpak.

"Beste Kees,

Ik hou onze relatie liever professioneel. Ook op Valentijnsdag.

Al eerder ben ik hierin duidelijk geweest. Ik verzoek je daarom dat dit de laatste keer is, anders zie ik mij genoodzaakt hiervan melding te maken bij de leidinggevende in verband met ongewenste omgangsvormen."Helemaal eens. Ik zou echt even hard zijn hoor. Klaar ermee.
Juliie hebben helemaal gelijk, ik ga er dit keer wel op reageren. Niet reageren heeft tot nu toe niks opgeleverd, en ik ben bang dat hij een soort obsessie aan het koesteren is. Beter om hem uit de droom te helpen. Ik had eerst medelijden, maar waarom eigenlijk, hij durft mij toch ook dat soort rare berichtjes te sturen? Ik heb geen zin om nog langer een passief "slachtoffer" te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven